lemieux acoustic oornetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

lemieux acoustic oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 21:54

Waar is deze te koop geschikt voor een IJslander?
Zou dat helpen tegen het geluid van motoren op buitenrit?

Mijn paard vind alles prima tractors, vrachtwagens, auto’s incl. aanhangers etc... maar motoren met veel geluid vind ze echt heel eng.

2 weken geleden daardoor met buitenrijden eraf gevallen omdat 2 jongens met crossmotoren het stoer vonden om extra gas te geven toen wij uit de tunnel kwamen terug naar stal. Mijn paard was compleet in paniek en onbestuurbaar. Sprong alle kanten op.

Waarschijnlijk ga ik dit niet voorkomen met een oornetje, maar ik hoop met de geluidsdemping dat ze motoren die normaal passeren niet meer eng gaat vinden.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:58

Ik gebruik dempende oornetjes voor 1 van mijn merries omdat die compleet kan flippen op vreemd terrein als ze tegen de hengstigheid aan zit, en het haalt inderdaad overal de scherpe randjes vanaf. Ik zou echt kijken naar pasvorm en niet bij 1 merk blijven hangen: de meesten vallen namelijk mega-groot. Ik heb voor de merrie met cobmaat oren nu 2 passende: een Anky bij Epplejeck gekocht en een Pagony no noise van Divoza, allebei heel vriendelijk geprijsd. Die zijn beide overigens voor mijn ijsco nog te groot, maar volgens mij zijn die er ook in ponymaat.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: lemieux acoustic oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 07:43

Ok dankje, ik ga daar ook eens naar kijken. Ik schreef het merk in de titel omdat ik had gehoord dat deze echt dempend waren met geluid en niet alleen voor de sier.
Ik heb zulke dingen nog nooit gebruikt, dus alle tips zijn mooi meegenomen :)

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: lemieux acoustic oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 07:55

Je hebt deze ook van Anna Scarpati, Equiline, Eqkadron, Busse, ...
Ik rijd mijn gevoeligere merrie ermee op wedstrijd en merk verschil tegenover een normaal oornetje.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:18

Als ze dempend zijn, zijn de oortjes zelf van neopreen, normaal zijn ze van stof. Ik hou zelf wel de temperatuur in de gaten: neopreen wordt erg heet, dus na de wedstrijd halen wij ze er direct af om te koelen.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 09:36

dianaw33 schreef:
Als ze dempend zijn, zijn de oortjes zelf van neopreen, normaal zijn ze van stof. Ik hou zelf wel de temperatuur in de gaten: neopreen wordt erg heet, dus na de wedstrijd halen wij ze er direct af om te koelen.

Ik ga er niet mee op wedstrijd alleen op buitenrit. Uiteraard word na de rit dan meteen het hoofdstel met oornetje afgedaan.

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: lemieux acoustic oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:55

Afbeelding
Ik heb deze van lemieux.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: lemieux acoustic oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 22:20

Merk je verschil tussen met en zonder?

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: lemieux acoustic oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:56