[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:01

Foto's <3 <3 Wat een knapperd die Mac

Jodym schreef:
Paardrijden zou ook eens makkelijk zijn


_/-\o_
Ik heb afgelopen week wat afgevloekt en gedreigd met de slager............... :Y) (Ter info: was niet serieus maar ik hoopte dat ze zich eens zou gaan gedragen :+ )
Na de Osteo en zadelmaker is het rijden een groot drama met madam en mijn geduld wordt heel erg op proef gesteld. Het is echt om te janken, ik kan weer helemaal opnieuw beginnen. Waar het aan ligt, tsja geen idee. Op het moment dat ik in mn ZEN zone zit en zeer consequent rij dan wordt het na een kwartier al minder. Eergister ging het na 15 minuten klieren onwijs goed terwijl gisteren weer een redelijk drama was, hoewel er al wat belovende stukken tussen zaten. Er lastig, maar hier moeten we doorheen en ik moet gewoon volhouden. Ik heb dat met Devin ook gehad en ik kan nu "lezen en schrijven" met hem. Met dat in het achterhoofd proberen we rustig te blijven en me vast te klampen aan de goede stukken. We hebben maandag weer rijles ~~}>

Aangezien ik een kleine operatie krijg kan ik komende dagen niet rijden en miss zelfs niet op stal zijn. Ik heb mn paardrij juf gevraagd of zij zou willen rijden *D Nu nog wachten op antwoord.

Devin doet het verder prima, maar ik moet het gewoon langzaam oppakken met hem en dat doen we dus ook. Hij doet zijn best idg en hij is zooooo lief <3 en dat terwijl hij altijd de grootste draak van stal was :=

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:07

Knappe Mac, Splash en Eef :D

Balen Allienda, maar ook zo herkenbaar!

Gisteren heeft een stalgenootje op Feike gereden. Had ze me weken terug al gevraagd omdat ze graag weer eens op hem wilde rijden. Dus gisteren afgesproken. Braaf paard zijn best gedaan en stalgenootje helemaal happy afgestapt :)

Zo na het werk even uitmesten en dan is hij vrij :) als het goed is ga ik er zondag zelf weer op :D

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:33

Allienda, ik heb een keertje met Storm gehad na de osteo dat ik ook echt alles kwijt was. Hij was echt heel zijn balans kwijt, waardoor ik het gevoel kreeg dat ik van voren af aan kon beginnen. Met veel geduld en begeleiding is het allemaal weer goed gekomen en zijn we hierdoor alleen maar meer gegroeid.

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:19

Hier ook niet zoveel te melden haha :')
Ik heb het erg druk.. mijn werk en dan daarnaast de paarden. Alle stallen staan vol dus het is een volle bak :)
We trainen lekker verder, hebben wekelijks les. Gisteren weer met mijn vriend het bos in geweest met een jong paard :)
2x gegaloppeerd en nu zonder in de bosjes te belanden :=
Dus ik ben trots op mijn brave bolletje! <3

Afbeelding

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:38

welkom terug.

Ik sta even in meelees modus ga na het weekend de nacht weer in en voor het weekend heel erg druk

zo maar is even kijken hier het met de draak in kwestie is. hopelijk staat ze al lekker op het land. (zijn aan het opbouwen in twee groepen) vandaag 2 uurtjes land op.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:13

Wat een leuke oortjes foto kimley.
Hier vandaag lekker in de zon getraind daarna afgekoeld in het vennetje
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:52

Ja die oortjes staan buiten altijd naar voren geplakt :')

Heerlijk! Wij hebben hier in het bos helaas geen water, wil dat nog wel eens met haar gaan doen!

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:07

Indy is van mijn werkgever, het vennetje ligt op eigen terrein

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:41

Met Betsy en mij is het nog bergafwaartser gegaan.
Dinsdag is de zadelpasser geweest, het zadel past weer goed.

Woensdag hadden we les dat super goed ging.

Gisteren gingen we bij bloesems foto's maken, die zal ik nog plaatsen :o
Daarna hebben we zonsondergangfoto's gemaakt. We gingen dezelfde weg weer terug. Ze was al de hele tijd dribbelig en gespannen. Buiten lijkt ze mij totaal te negeren. Waar ze in de bak wel luisterd naar hoo rustig, negeert ze mij buiten echt. Gisteren begon ze met steigeren (ik ben 2 jaar geleden achterover geslagen met een paard.) Mijn gevoel was ook dat ik achteroversloeg, Stopte met adem en voelde alsof ik er even niet meer was. Ze sprong naar voren en ben huilend afgestapt en de weg terug ernaast gestapt. Ik ben in de bak nog even gaan rijden, dat we het wel goed afsluiten, maar naar buiten durf ik denk niet meer.

Robbie, was is Indy toch prachtig <3 en heerlijk zo'n vennetje op eigen terrein

Ellen succes met je nachtdiensten, lekker op het gras weer, hier nog niet is vorige week bemest dus duurt nog even.

Kimley heerlijke foto <3 wat fijn dat het goed gaat met jullie

Nientsje: fijn als je iemand blijk kan maken, lekker zondag zelf weer rijden

Alienda, balen dat het nu weer slecht gaat nadat ze eigenlijk weer lekker in de vel hoort te zitten, hopelijk wil je instructrice der even rijden.

Mandy wat een knapperd is Mac <3

Marieke, Knappe Spalsh en Eefje leuke foto van splash :')

Jody: hopelijk kom je snel uit het dipje, zelf vind ik het zo vervelend. De fjorden rijd ik zo buiten mee weg. De jongste van mijn moeder, even oud als Bets. Rijd ik zo zonder zadel mee naar buiten terwijl ik haar bijna nooit rijd

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:44

Jeetje Joyce wat klote..
Ik hoop dat je de lol met betsy gauw weer terug vind :(:)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:48

he bah wat vervelend dat het niet zo lekker gaat met betsy:(
het eerste stuk klonk allemaal zo leuk

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:02

In de bak gaat het wel, ze is voorwaarts en gespannen, maar ze ontspant later wel. Buiten de bak helemaal niet.

Ben druk aan het zoeken wat nu handig is, om het vertrouwen buiten weer te krijgen. Iemand die buitenritles geeft ofzo. Of iemand er naast aan een touwtje. Terwijl het vorige week donderdag echt heel goed ging, een rondje gestapt met 2 ontspannen drafjes. Snap haar soms echt niet, wou dat ze kon praten waarom ze buiten zo doet.

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:41

Pfoeh lastig als ze buiten zo doet. Balen!
Reed er eerder ook 1 waarmee ik niet naar buiten kon. Op de terugweg ging de knop om en kon ik er niks meer mee beginnen. (Misschien lag het wel aan mij....)

Merk nu wel dat ik bij sommige dingen gespannen raak, en mijn pony daardoor ook. Zó zonde is dat, baal ervan!
Ga nu weer starten met grondwerk lessen, zodat ik ook weer even leer om niet over me heen te laten lopen :)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:49

Rij je samen of alleen buiten?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 00:06

Mooie foto's Marjon <3

Leuk Hannah iemand anders een plezier doen om op feike te rijden!

Daniella jammer van indezz hopelijk gaat het snel beter. Maar ja die perioden hebben wij ook gehad en nog steeds wel eens. Als paardrijden eens makkelijk was...

Knappe mac, splash en Eefje! Leuke foto's beiden!

Kim, lekker aan het trainen. Leuk om de vooruitgang te zien.

Joyce, hè Gadver... indd begeleiding zoeken lijkt mij het beste. Misschien bouwt ze wel veel spanning op en ploft het er opeens uit. Hier een binnenvetter die dat dus doet.

Hier alles rustig. Gister wel concours gehad, lekker tussen de dressuur kastelen Haha. Het was ons L2 debuut. Ik super zenuwachtig, echt heel erg, meer bang voor de overstap van kunnen we het wel zijn we er klaar voor. Eenmaal erop was alles goed. Het was nog 28 graden dus kort los gereden. Wat kleine oefeningen gedaan en hup de ring in. Hij liep de sterren van de hemel. Wauw wat liet hij zich zien! Zo super heerlijk kunnen rijden. Tweede proef was de fut er wel wat uit, omdat hij de eerste echt vol power ging. Desondanks nog nette proef kunnen neerzetten. Resulteerde in 198 en 184,5 punt! Dik en dik tevreden. Zo happy gewoon 3 dikke winstpunten op ons debuut. Ik was echt een dikke tomaat door de hitte :')Afbeelding

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:05

Allienda hopelijk heb je snel het ritme weer te pakken.
Heeft de Osteo "zoveel" gedaan dan dat ze zo in de war is?

Hannah wat fijn dat je stalgenootje zo fijn heeft kunnen rijden op Feike.

Kim lekker druk en genieten samen met je vriend.

Robbie heerlijk genieten zo met prachtige Indy <3

Joyce wat jammer dat het buiten zo slecht gaat met Betsy.
Ik denk ook dat begeleiding de beste oplossing is.

Shelly *\%/* wat een droom debuut voor je!

Poeh wat is het warm he :D
Hier gaat het rijden goed.
Ene keer wat beter als de andere, maar dat hou je toch.
Maar over het algemeen hebben we toch mooi een stijgende lijn te pakken <3

Alleen toch een baal momentje.
Donderdag er achter gekomen na het rijden dat mijn zadel toch minder goed lag dan ik dacht.
Waar ik dacht zo mooi even wat km te kunnen maken, moest ik toch weer op zoek.
Vandaag een ander zadel ophalen.
Ben benieuwd of we er mee uit de voeten kunnen, wil nu graag doorzetten met rijden.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:25

Jodym schreef:
Pfoeh lastig als ze buiten zo doet. Balen!
Reed er eerder ook 1 waarmee ik niet naar buiten kon. Op de terugweg ging de knop om en kon ik er niks meer mee beginnen. (Misschien lag het wel aan mij....)

Merk nu wel dat ik bij sommige dingen gespannen raak, en mijn pony daardoor ook. Zó zonde is dat, baal ervan!
Ga nu weer starten met grondwerk lessen, zodat ik ook weer even leer om niet over me heen te laten lopen :)


Ze is in het begin al voorwaarts aan het dribbelen weer aan draven, zich zelf omhoog gooien met haar hoofd. Het is mij puur de angst om indd achterover te klappen als ze steigerd, het niet durven loslaten (bang dat ze ervandoor gaat.) In de bak had ik dit ook, vooral loslaten is ervandoor (ze is er nog nooit met mij vandoor gegaan, oke 1x zelfde pad, ze pakte het bit beet en ging in galop ervandoor, na paar meter had ik haar wel weer terug, maar de angst was aanwezig, want begon gelijk weer te huilen en durfde alleen nog maar te stappen)

robbie88 schreef:
Rij je samen of alleen buiten?

Ik rijd met haar altijd samen, zelf mijn fjord Enya die normaal echt rust overbrengt kan dat bij Betsy niet.

Shelly wat een fijn debuut ondanks de warmte.
Volgens mijn ontplofte ze ook. We waren foto's aan het maken met zonsondergang dus ook heen en weer galoperen en gingen dezelfde weg terug, misschien volgende keer dat niet meer doen, iig kijken of het helpt. Vriendin die mee was zegt dat we in de bak moeten werken, maar ik ben het daar niet mee eens, want in de bak gaat het goed. En dan eerst uitstappen en dan steeds verder, maar dan snap ik niet, waarom het vorige week donderdag weer super goed ging, terwijl we dat rondje bijna nooit doen.

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:52

wat een leuke verhalen te lezen hier!!
en leuke foto,s!!\

hier weer internet eindelijk!!

joyce buitenrit les bestaat ook wel miss een idee?
dat er iemand meeloppt en je tips geeft als er wat gebeurd

shelly wat goed!! gefeliciteerd!

kimley wat fijn dat het zo goed gaat

mariekewat balen zeg , je moeder had me een messenger bericht gestuurd voor mijn zadel die ik te koop heb , haha scheen jij niets van te weten geloof ik.. hopelijk past je zadel nu.

ik zelf ben afgelopen woensdag ochtend even het ooster bos ingeweest , was heerlijk al liep de temp wel snel op!! voor de rest veelal buiten rijden en in de bak gaat het ook wel goed.
straks de eexterossenrit 13 mei as, nog meer die gaan?
sfeer inpressie van afgelopen woensdag!! als je nagaat dat hij helemaal niks wou aan het begin, hij doet het nu keurig op stem en zit
https://youtu.be/7uB3fauab6c

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:16

Joyce, ik ben de eerste keren buiten met Storm, samen met mijn lesgeefster gegaan. Ik erop en zij meelopen met Storm aan een touwtje. Heb toen ook 1x gehad dat ikzelf zoveel spanning opbouwde dat we gewisseld hebben. En ik ben gaan lopen om zo Storm een zo goed mogelijke ervaring mee te geven. Na 2 of 3 x ben ik toen toch maar alleen gegaan. Ik vond het namelijk ook spannend als er een ander paard bij was. Wat als dat paard niet rustig is en Storm mee gaat doen. Hahaaa. (Je kan maar iets tussen je oren hebben zitten hahaa). Maar dindsdien rijden we overal naartoe.

Maar ik heb nog een vraagje. Heb je haar rug als eens na laten kijken? Misschien bouwd ze zoveel spanning op zodat ze haar rug weg druk (je vertelde kop omhoog) dat ze ergens last van heeft. Heb ooit een merrie gehad die dit ook deed maar dan in de bak en niet buiten. Zij bleek KS te hebben precies onder het zadel.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:29

Heh wat vervelend Joyce :(

Ohh heerlijk Kimley :D

Ook lekker zeg Robbie!!

Geweldig Shelly! Toppers zijn jullie ook :D

Balen van je zadel Marieke.

Lekker Missanita!

Ik ben vandaag eindelijk eens een keer vrij op een zaterdag :):)
Dus vanmorgen buiten op het terras van de Hema ontbeten met vriendlief.
Toen wat kruidenhooi gekocht voor de caafs en kleine muisjes om mee te spelen voor Texel (die is nu heeeel druk met spelen).
En 2 korte broeken gekocht, want had er geen die paste... Maar nu dus wel :D
Verder ga ik niks doen vandaag behalve relaxen. Mijn bijrijdster heeft Feike altijd op zaterdag, dus ik kan lekker lui zijn vandaag :D
Morgen weer naar Feike :)

OleJon
Berichten: 2504
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:08

alienda, ja ze kunnen soms zo dwars zijn. :j shelly gefeliciteerd met je winstpunten *\o/*
marieke hopen dat dit zadel wel past
joycexenya. ik snap helemaal wat je bedoelt, heb gister ook buitenrit gemaakt. en we deden een route die we nog niet eerder hadden gehad. ik ben wel 1 keer afgestapt omdat we een trekker tegen kwamen die geen rekening mt ons hield. hij was even breed als de weg. nikki is ook zo drammerig meteen de heenweg al. ze dribbelt dan steeds. dacht laat haar even draven. dan word ze mischien wat rustiger, maar ze ging alleen maar sneller. kon haar gelukkig wel terug krijgen met moeite. terugweg ook alleen maar willen draven. dan zette ik haar stil en in de achteruit. in het begin hielp dat wel maar gister niet.ben 2 uur weg geweest en ze was helemaal nat en ik had gewoon spierpijn het lijkt wel dat ze de spanning niet af vloeit

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:15

Pff vervelend is dat OleJon, als ze in de spanning blijven zitten.

Ik had vandaag weer les met Feike.
Meneer was pittig zeg :oo lopen dat hij deed!
Heb wel een foto, is alleen niet een hele beste wantja ik was ver weg :+ altijd jammer als de mooiste momenten net niet vastgelegd worden :=
Maar we hebben echt heel fijn gereden! Trots op mn knol :)
Afbeelding
Daarna Feike even afgespoeld en nog even buiten aan de hand uitgestapt. Maar meneer was zich wel weer wat aan het aanstellen :+ monster.
Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:05

Lekker missanita!

Lekker gereden met feike Hannah! Ziet er goed uit.

Marieke balen van je zadel.. hopelijk snel opgelost.

Wij zijn vandaag weer gestart. Weer twee mooie winstpunten met 180 en 191,5! Alweer 5 winst in het L2. Man man wat genieten met dit dier!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:11

Anita nee dat wist ik inderdaad niet, ik was al druk met een andere bezig :)

Jammer Olejon, ben je zelf dan ook gespannen?

Hannah heerlijk dat je weer zo fijn hebt gereden ondanks dat hij er zin in had!

Shelly gaat goed!!! Ik zou je schouderbinnenwaarts maar gaan oefenen ;)

Hier weinig nieuws.
Zadel nog niet op kunnen halen, kwam wat tussen, hopelijk morgen.

En knappe Eef word morgen alweer 1 <3
Afbeelding
Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:21

Jullie gaan echt lekker Shelly!
Gefeliciteerd met je punten :D

Knappe Eef, ze ziet er goed uit! Gefeliciteerd vast :D