Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:18

Wat fijn! Veel plezier!

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:14

Wat leuk wat voor paardje ga je verzorgen?

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:16

2 kwpn'ers! Even kijken nog welke van de 2 het fijnst uitpakt.

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:20

Leuk nog “keuze” ook.
Hier afwachten maandag weer da verzorgpaard is nog niet goed komt erg stijf/ kreupel van stal maar na 2rondjes stappen loopt die haast weer goed. Dus geen idee vorige week ging het juist zo goed liep vrijdag zo goed als niet mee kreupel. maar toch besloten nog 1 week extra boxrust en stappen aan de hand voor de zekerheid.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:46

Even een vraagje naar alle paardeneigenaren die hier meelezen/reageren.
Ik heb een advertentie staan waarin ik opzoek ben naar een bijrijd/verzorg paard of pony (ik ben klein :')). Hierin heb ik mijn ervaring aangegeven maar, nu krijg ik continu berichten van mensen of ik jonge paarden wil zadelmak/doorrijden. Dit is niet iets waar ik ervaring in heb en ook niet iets wat ik in mijn eentje doen wil, simpelweg omdat ik bang ben dat ik zo'n beestje volledig verknal. Ik kan rijden, en ik heb ervaring met jonge paarden maar niet met het in/doorrijden.

Zouden jullie afknappen op een advertentie als ik daarin neerzet, ik heb geen ervaring met het zadelmak/doorrijden van jonge paarden?

Ik ben namelijk een beetje bang dat er dan direct het vooroordeel gaat komen ' oh ze zal wel helemaal niet normaal kunnen rijden...' :')

Dit is de advertentie zoals hij nu staat, zou het verstandig zijn om het erbij in te zetten? (de zelfde advertentie staat op meerdere sites btw :) ).

https://www.bokt.nl/markt/ad/467825/aan ... rverzorger

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:31

Golden_Angel schreef:
Even een vraagje naar alle paardeneigenaren die hier meelezen/reageren.
Ik heb een advertentie staan waarin ik opzoek ben naar een bijrijd/verzorg paard of pony (ik ben klein :')). Hierin heb ik mijn ervaring aangegeven maar, nu krijg ik continu berichten van mensen of ik jonge paarden wil zadelmak/doorrijden. Dit is niet iets waar ik ervaring in heb en ook niet iets wat ik in mijn eentje doen wil, simpelweg omdat ik bang ben dat ik zo'n beestje volledig verknal. Ik kan rijden, en ik heb ervaring met jonge paarden maar niet met het in/doorrijden.

Zouden jullie afknappen op een advertentie als ik daarin neerzet, ik heb geen ervaring met het zadelmak/doorrijden van jonge paarden?

Ik ben namelijk een beetje bang dat er dan direct het vooroordeel gaat komen ' oh ze zal wel helemaal niet normaal kunnen rijden...' :')

Dit is de advertentie zoals hij nu staat, zou het verstandig zijn om het erbij in te zetten? (de zelfde advertentie staat op meerdere sites btw :) ).

https://www.bokt.nl/markt/ad/467825/aan ... rverzorger


Zadelmak maken en inrijden doe je zoiezo nooit alleen. Daar is altijd iemand bij.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:35

De insteek van deze mensen is toch echt om dat alleen te doen hoor...

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:37

Golden_Angel schreef:
De insteek van deze mensen is toch echt om dat alleen te doen hoor...


Ver weg blijven van dat soort mensen. Levens gevaarlijk.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:16

Een paar jaar terug (ik was toen 14/15jaar) heb ik ook een paar keer gehad dat mensen zeiden van ja je mag wel m'n pony verzorgen en later ook rijden, moet je m wel eerst zelf zadelmak maken. Had het toen zo gedaan, gelukkig had ik verstandige ouders die mij dit verboden om te doen :') ik zou zelf je advertentie zo laten en de zadelmak maak mensen vriendelijk bedanken

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:55

Ik zou er zelf niet op afknappen omdat ik het zelf ook niet aan zou durven, heb dan ook geen jonkie :+ denk dat er een hoop mensen zijn die niet van een bijrijder verwachten dat ze een paard kunnen inrijden

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:24

Ik heb die situatie wel ong gehad maar ik verzorgde al 3 jaar voor die vrouw toen de tijd, ze besloot haar rijpaard te verkopen en dr dochter te houden. Welke ik toen mocht beleren met 0 ervaring daarin, zadelmak wel samen met haar gedaan. En daarna heb ik zelf maar iemand met ervaring erbij gezocht om mij te helpen. Maar nee dank je eens en nooit meer niet mijn ding. Wel leerzaam, maar dat was ook het enige voor mijn zelfvertrouwen was het echt niet goed nadat ik een keer goed hard eraf gedonderd was. En zij kon daarna een ingereden paard verkopen -O-

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 23:17

Nee, voor mij zou dat geen afknapper zijn. Zou het wel fijn vinden dat juist iemand eerlijk is. En niet zomaar alles aan neemt omdat het beter is dan niets.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:40

Echt niet doen inderdaad! Lijkt me niet dat je dat in je advertentie hoeft te zetten hoor :)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:43

Heel eerlijk? Ik zou het er niet inzetten.
Tis geen afknapper, maar ik vind het gewoon overbodige informatie ;) Als je geen paard in wilt rijden, prima! Zo wil de een geen oud paard, de ander geen tinker en ga zo maar door.
Het zou voor mij niks toevoegen. En die reacties zou ik of gewoon negeren, of reageren dat je dat niet ziet zitten.
Want ik kan mij ergens wel voorstellen dat men erop af knapt. Want wat is jong voor jou? En wat voor de ene niet-ingereden is is voor de ander al wel genoeg. Denk dat het een beetje onduidelijkheid kan veroorzaken. ;)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:43

Vind je advertentie prima zo!
Mochten er reacties op komen die je om wat voor reden dan ook niet passen, dan kun je dat toch netjes aangeven en bedanken voor de eer?

Oh, hanneke32xx, dat soort dingen deden wij vroeger ook, hoor!
Maar dan inderdaad onder mijn vakkundige ( O:) ) leiding en alleen met de grootste druiven van pony's, zodat er echt geen enkel gevaar voor de kinderen ontstond!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:45

Dreamer: niets ergerlijke dan iemand die je reactie negeert.

Je vraagt om reacties, iemand neemt de moeite te reageren, het minste wat je kunt doen is een berichtje terugsturen met dat het niet is wat je zoekt (of iets dergelijks)

Als mensen stelselmatig niet reageren heb je op een gegeven moment geen zin meer om te reageren op een zoekvraag. Dat merk ik in elk geval.
Slechte manieren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:47

Nou ja, als ik zo'n adv maakt en iemand reageert met 'ja je mag mijn jonge paard wel alleen inrijden' weet ik toch echt niet of ik daar serieus op in ga... Vooral als ze zeggen dat het alleen moet en je er niet voor betaald krijgt, dream on :roll:
Ik reageer op serieuze reacties altijd, maar op zulke onzin niet. Die betalen maar gewoon voor een prof ruiter.

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:04

zelf ben ik bijna 13, en rij zo'n 6 1/2 jaar,en ben ook al een hele tijd op zoek naar een verzorg pony/paard, rijden is natuurlijk leuk, maar het met paarden bezig zijn is net zo leuk:P helaas kan ik echt helemaal niks in de buurt vinden.. :( tot die tijd hou ik het bij 2x per week rijden op een paardje van mensen zelf <3 (die helaas te ver weg is om vaker heen te gaan) heeft iemand tips om een vezorg pony/paard te vinden? :j

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:15

Misschien dat mijn kansen nog wat groter worden
Ik heb een aantal vacatures gezien en gesolliciteerd van 24 uur maar met ene loon waarmee ik maandelijks gewoon rond moet kunnen komen Ivm avond en weekend toeslagen
Daarmee zou dus, als dat doorgaat, het hele gebeuren omtrent s avonds na werk moeteb komen en dus avondmogelijkheden moeten hebben vervallen :'D

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:40

Helaas door stom ongelukje op mijn werk met schoonmaakmiddel in mijn oog vandaag niet bij het dierenarts bezoek kunnen zijn. Maar wel goed nieuws hij krijgt nu vochtafdrijvers, en week lang paar keer per dag iets op het bultje smeren en nog weekje blijven stappen en dan kunnen we hem volgende week weer oppakken. Nog steeds een zwelling maar verder was alles goed niks mis met zijn pezen of iets.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:49

Ah goed te horen :D

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:52

Zeker lekker weer aan het werk samen

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:53

Fijn!!

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:56

Kan ik eindelijk mijn eerste buitenritje gaan maken. Denk dat dat voorlopig misschien even beter is dan in de bak rijden.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:07

_dreamer... Wie zegt dat die mensen niet serieus zijn?

Er zijn ook genoeg meiden die best willen helpen beleren als ze dan verder kunnen rijden. Fokkers doen het regelmatig zo. Dat jij je daar niet voor zou lenen en verstandig bedankt uit risico overweging is begrijpelijk. Maar daarmee hoef je iemand die een optie aan biedt toch niet te negeren?

Ik heb dat zo vaak gehad met mijn oude pony... Ik zette de leeftijd er gewoon niet meer bij want ze kwamen niet eens kijken! Terwijl hij nog gewoon recreatief gereden kon worden. Helaas nu door Verstappen een stap terug maar daarvoor kon je er gewoon nog mee draven en galopere leuk leerpaardje voor manege ruiter die wat dressuur bij wil leren en buitenritjes mits voldoende ervaring want dan kan hij druk worden.

Wel eigenwijs heerschap dus als je niet doorzet maakt hij er gebruik van zijn eigen zin te doen.

Dat mensen gewoon het fatsoen niet hebben om te melden: sorry, is niet wat ik zoek... Dat stoort me echt. Dat soort mensen reageer ik dus ook niet meer op als ze een half jaar of jaar later nog steeds iets zoeken en ik iets anders weet of in de aanbieding heb.

Zo ook met mensen die informeren naar stalling/kosten stalling.

Wordt er niet netjes gecommuniceerd of laten ze me ineens zitten terwijl ik tijden kosteloos een plek gereserveerd heb gehouden dan hoeft het van mij niet meer. Ook niet op een later moment als ze toch ineens weer interesse hebben.

Met de jaren wordt ik steeds voorzichtiger en kritischer wie ik op mijn erf laat. Door dit soort ervaringen.

En vergis je niet. Het paardenwereldje is vrij klein en er wordt veel gepraat. Pas dus ook dat je niet je eigen glazen in gooit.

Als je een reactie krijgt wat niet iets voor je is zou je ook dat netjes kunnen aangeven, ook wat je wel zoekt en vragen of men het door wil geven als men iets weet of hoort. Via via worden je kansen alleen maar groter.