Keramiek kralen tegen teken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Keramiek kralen tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 22:46

Ik ben zelf een heel sceptisch iemand, maar ben wel erg nieuwsgierig geworden :=

Daarnet las ik via Facebook een post van iemand die middelen zocht tegen teken, voor haar paard. Hierop kwam als eerste reactie iemand die het had over een halsband van kralen, die super goed zou werken tegen teken en dat dit misschien voor een paard ook wel kon werken.

Hé? :+

Na wat opzoekwerk kwam ik dit tegen:

"De Keramiek EM kralen kunnen gebruikt worden om zelf een halsband van te maken voor de hond of de kat. EM-X pijpjes (buisjes) waarin Effectieve Micro-organismen (EM) zonder toegang van lucht (anaeroob) ingebakken zijn. De pijpjes hebben een lengte van 1 cm en een doorsnee van 1 cm.

EM-X keramiek bestaat uit natuurlijke klei, EM-X en EM.
De EM-X pijpjes gaan een levenlang mee.

Gebruiksaanwijzing:
- Maak een halsband met daarin de Keramiek kralen
- De halsband het liefst zo veel mogelijk om laten
- Na ongeveer 2/3 weken constant dragen zal de band op peil zijn. (hij mag wel even af bij wild spelen)
- De halsband elke 2 weken afspoelen met schoon water om vervuiling tegen te gaan. Daarna laten drogen in de zon. Hierdoor blijft de werking en resonantie optimaal."


Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord, en dacht oprecht dat het om een late 1 april grap ging :')
Maar ben wel erg benieuwd geworden naar het exacte mechanisme erachter, en of er misschien bokkers zijn die er ervaring mee hebben (positief/negatief)

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Keramiek kralen tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:48

Wel nondeju wat mensen toch verzinnen om aan geld te komen. _O-

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:49

Vorig jaar getest maar was niet succesvol helaas. Halsband zou ook dag en nacht moeten aanblijven, en dit vind ik al risicovol. Stel dat hij ergens achter blijft hangen...
Dit jaar maar terug pipetjes tegen de teken gaan halen.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Keramiek kralen tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:51

Effectieve microorganismen _O-

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:55

Wat een onzin :evaw: _O-

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Keramiek kralen tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:18

Ik heb iemand op Facebook die ze gebruikt voor 5 golden retrievers en zij is er over te spreken. Bijna geen teken. Weet zelf niet zo goed wat ik erover moet denken. Wellicht probeer ik het nog eens. Niet geschoten altijd mis

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:21

Nooit wat op mijn honden gesmeerd of een ketting omgehangen. Ook geen teken.
Dat “iemand op Facebook” geen teken op haar hond heeft hoeft niks met die kralenketting te maken te hebben. Misschien woont en wandelt ze alleen op het strand.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 00:01

Klei wordt gebakken op 1050-1100 graden celsius. Knappe microob die dat overleeft!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Keramiek kralen tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 01:18

Ach, ik heb ze nog gekker meegemaakt. :+

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:06

muzzy17 schreef:
Ik heb iemand op Facebook die ze gebruikt voor 5 golden retrievers en zij is er over te spreken. Bijna geen teken. Weet zelf niet zo goed wat ik erover moet denken. Wellicht probeer ik het nog eens. Niet geschoten altijd mis

Bijna geen teken :+ wat mij betreft klinkt dat als geluk gehad.

Ik ben wat dat betreft ook behoorlijk sceptisch, ik heb liever iets wat uitgebreid getest is en wat de teken ook daadwerkelijk doodt. Bij komt er dus gewoon chemische troep op/in. Hier komt er alsnog wel een enkele teek op maar zodra ik ze merk zijn ze ook al dood.
Maar dit klinkt voor mij net als van die magneetsieraden bij paarden die tegen eczeem zouden werken.
Microoben moeten volgens mij ook nog een manier vinden om het bakken op die temperaturen te overleven.