Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:25

Dit vind ik dan ook weer zo een redenatie... of ik niet wat aan de prijs kan doen want ja, verzenden is ook Zo een dingetje en dan is het risico groter.

Lijkt me niet dat ik moet zakken omdat jij het risico te groot vind >;)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:46

Oh heerlijk ja zulke mensen. Verkoop je iets voor 4 euro, maar ja, ik verzend alleen met PostNL en dat betekent dus 6,50 verzendkosten als het met pakketpost moet. "Ja, dan zijn de verzendkosten duurder dan het ding zelf"

Ja eh, gefeliciteerd. Klaag maar bij PostNL :+

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:01

"Als dat het beter maakt wil ik ook wel 6.95 voor het product vragen hoor."

Ik had er pas ook een, bood een bedrag inclusief verzendkosten terwijl de biedingen al hoger waren dan dat bedrag zonder de verzendkosten.
Dus ik stuurde terug: heb je de biedingen gezien?
Kreeg ik terug: dat zegt me niets, 9 van de 10 bieders haken af.
Toen had ik al zulke stekels dat ik direct heb besloten dat zij d'r geld sowieso ergens mag steken waar de zon niet schijnt.

Gelukkig verkoop ik nooit iets met haast. Het ligt hier prima. :7

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:06

Is wel waar Seline := helaas.

Ik heb ook weer en hoop het internet op geslingerd, ik dacht dat ik bijna geen "troep" mee had, maar kennelijk toch nog 6 hoofdstellen. Heb ook al het eea "verkocht", het wordt alleen niet betaald :+ Zo vervelend. Sommige mensen kikken daar echt op lijkt het.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:10

Vanochtend zag ik een ereader wat eigenlijk te mooi was om waar te zijn.
Ik geboden etc. nouwja kon hem voor een bepaalde prijs ophalen, toen zag ik dat hij of zij pas 1 dag lid was. Extra foto's gevraagd, eventjes door de google zoekmachine gegooid en toen zag ik dat ze van een andere site afgehaald waren.
Eventjes netjes meld misbruik gedaan :o

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 06:40

Had salontafel te koop staan voor 30 euro..krijg een bod: 20. Verder niks..ik mail terug: goedemorgen, voir 25 euro mag u hem komen ophalen. Krijg ik als antwoord: 20. Nieteens meer gereageerd...geef hrt ding nog liever gratis weg dan aan xo een te verkopen

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:14

Wij verzenden spullen niet meer, altijd dat gezeur met een doosje zoeken en dan weer naar het postkantoor. Plus we hebben echt breekbaar spul te koop staan. In elke advertentie staat dan ook: enkel op te halen, wordt niet verzonden. En dan nóg vraagt 90% wat de verzendkosten zijn.

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:50

Altijd zo vervelend als mensen het in 1x willen kopen maar dan wel 80% korting willen...

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:47

Ik heb voor twee weken geleden iets gekocht, 80 euro (10%) aanbetaald, daar ik het pas kan ophalen eind mei, omdat ze het zelf ook nog nodig hebben. Nu wil ik er toch van afzien, daar het toch niet gaat passen. Stomme fout van mezelf. Vinden jullie het kunnen (aso) als ik er van af zie en de aanbetaling laat houden of vinden jullie dat ik verplicht ben het te kopen om dan zelf maar weer door te verkopen? Er waren destijds wel meer dan 15 mensen die het artikel hadden bewaard. Advertentie staat er overigens niet meer op. Mijn voorkeur gaat voor afzeggen en de aanbetaling laten houden.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:49

bridgetF schreef:
Ik heb voor twee weken geleden iets gekocht, 80 euro (10%) aanbetaald, daar ik het pas kan ophalen eind mei, omdat ze het zelf ook nog nodig hebben. Nu wil ik er toch van afzien, daar het toch niet gaat passen. Stomme fout van mezelf. Vinden jullie het kunnen (aso) als ik er van af zie en de aanbetaling laat houden of vinden jullie dat ik verplicht ben het te kopen om dan zelf maar weer door te verkopen? Er waren destijds wel meer dan 15 mensen die het artikel hadden bewaard. Advertentie staat er overigens niet meer op. Mijn voorkeur gaat voor afzeggen en de aanbetaling laten houden.

Gewoon even aangeven dat je er vanaf wilt zien en kijken hoe de verkoper reageert...

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:19

Hallo allemaal! Mag ik hier wat vragen?

Ik had schoolboeken te koop staan. Iemand wilde een boek kopen dus netjes al zijn adres gegevens ontvangen. Geld keurig binnen en hij vroeg of hij mijn adres mocht vanwege vooruitbetaling. Prima, dus heb deze gegeven. Nu kreeg ik een berichtje van marktplaats dat deze koper verwijderd is vanwege fraude oid. Ik heb gewoon mijn geld, hij heeft wel mijn rekeningnr en adres. Kan hij hier verder wat mee?

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:15

Volgens mij niet, tenzij je bv een kopie van je id of bankpas hebt gegeven, maar met alleen de gegevens kan hij volgens mij niet zo veel. Ik zou er zelf niet wakker van liggen.

p.s Misschien is hij niet meer actief als fraudeur en zijn leven aan het beteren door te beginnen met te leren voor een eerlijk beroep. Vandaar de aankoop van schoolboeken.

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:19

amado7 schreef:
Hallo allemaal! Mag ik hier wat vragen?

Ik had schoolboeken te koop staan. Iemand wilde een boek kopen dus netjes al zijn adres gegevens ontvangen. Geld keurig binnen en hij vroeg of hij mijn adres mocht vanwege vooruitbetaling. Prima, dus heb deze gegeven. Nu kreeg ik een berichtje van marktplaats dat deze koper verwijderd is vanwege fraude oid. Ik heb gewoon mijn geld, hij heeft wel mijn rekeningnr en adres. Kan hij hier verder wat mee?

Volgens mij ook niet, maar hou het wel even in de gaten. En volgende keer niet je adres meer geven voor vooruitbetaling. Alleen je naam is voldoende, want de bank controleert het toch niet. En je hebt nu ook zijn rekeningnummer en adres :-).

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:23

Ik baal wel een beetje :o
Had echt een supergaaf jasje gezien op MP.
Helaas wilt deze verkoper ook niet verzenden :(
Hoop eigenlijk dat deze verkoper zich nog bedenkt O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:04

Ik heb nu serieus iemand die boos is omdat ik het product voor iemand anders heb gereserveerd, want hij was de eerste die een bod deed. Jammer voor hem dat ik via een privebericht gelijktijdig een hoger bod kreeg. Alsof je je moet verantwoorden om iets niet aan iemand te verkopen :’)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:08

Lieszje schreef:
Ik baal wel een beetje :o
Had echt een supergaaf jasje gezien op MP.
Helaas wilt deze verkoper ook niet verzenden :(
Hoop eigenlijk dat deze verkoper zich nog bedenkt O:)



misschien is het bij een bokker in de buurt? die het evt wil ophalen en versturen

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:37

Bieder: 'Ik bied 100 inclusief verzendkosten'.
Ik: 'Nee. Zoals je kan zien heb ik al een bod van 150 exc. verzendkosten.'
Bieder:'Oke 120 inclusief verzendkosten, hoger ga ik niet.'
Ik: 'Nee.'

|o

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:58

Ik had vanmiddag ook iets vreemds, er werd aangebeld
"Hallo ik kom voor de stoelen"
Eh...
"Ja van marktplaats!"
Sorry, heb geen stoelen te koop..
"Ooh maar dit is toch straat dit en dat?"
Jazeker, ben je op het goede nummer?
"Ja nr 12!"
Sorry, wil je best stoelen verkopen, maar niet die jij voor ogen hebt

Ben benieuwd hoe dat is afgelopen toen ze weer in de auto stapte :')

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:22

Ach jee dat is best sneu! Misschien best lang in de auto gezeten op weg naar het verkeerde adres, het zal je maar overkomen....

Hier ook weer een lekkere, al de hele week vragen beantwoorden- extra foto's maken,... uiteindelijk gewoon geen reactie meer. Zeg dan gewoon dat je het wil laten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:20

Haha dan sta je ook wel even te kijken :j
Wel sneu voor de ‘koper’.

Mijn marktplaats loopt ineens goed, had er een tijd geleden wat spul opgezet en daar kwamen geen reacties op. Gisteren nieuwe advertenties gemaakt en nu al 4 dingen verkocht :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:39

Zo is mijn vriend ooit naar voor ons verweggistan gereden, voor een PS4. Bleek daar niemand te wonen die zo heette etcetc. Vriend weer naar huis.
Ik via een ander MP account weer VP geboden etc etc. Nieuw adres gekregen, heb ik alles gegoogeld bleek die wijk nog helemaal niet te bestaan. Dat gezegd tegen de verkoper ja maar ik woon hier nu pas 2 dagen. Ik daarop terug je bent een mega oplichter. Had 2 adres gegevens en bankgegevens en zo alles doorgegeven aan MP.

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:22

Hoe doen jullie dat?
Heb dekens te koop staan. Ging akkoord met een bod. Vroeg of ze het opkwam halen of dat de deken verzonden moest worden. Ze kwam hem ophalen, maar wist nog niet wanneer. Verder ook geen reactie meer.
Nu heb ik een ander bod. Daarmee akkoord gaan of?

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:27

Ik zou niets vasthouden voor een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:28

Ja hoor, bij mij is het wie het eerst komt..

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:30

Melden jullie dit ook nog dat de deken aan iemand verkocht is?