Fijn Karuna dat Heleen goed terecht is gekomen. Ik zal haar nooit vergeten
.
assebassie schreef:Dat eenkennige ken ik ook
Ja dat hoort erbij. Manlief, toen Hercule in Frankrijk stond bij mijn vriendin, wilde de hoeven van hem doen. Hij kon hoog en laag springen Hercule weigerde om zijn hoef te geven. Ik vond dat zo sneu, dus van een afstand doe ik boos mijn vinger omhoog zo van "denk erom hé". Gelijk, plof legde hij zijn voet in dehand van manlief
, waarop ml lief heel blij zei: "zag je dat Pien, hij gaf zijn hoef zo aan mij. Goed hé".
Tot op de dag van vandaag heb ik hem niet verteld dat het mijn non verbale communicatie was, want vanaf dat moment ging het heel goed tussen die twee.
assebassie schreef:zit nog een erg oerinstinct in
De eerste keer dat manlief (we hadden toen nog niets) mee ging naar Hercule, zou ik hem even longeren en losgooien, waarna hij de wei op kon. Hercule deed zo ontzettend heftig tegen mijn man, als een heuse hengst (was al jaren een ruin) showde hij zijn mannelijkheid en ging iedere keer rakelings langs ml. (ml → manlief) die aan de kant stond te kijken. Ik begreep er helemaal niets van en toen ik dit later zei tegen ml gaf hij aan dat Hercule en hij elkaar heel erg goed begrepen
. Pas toen we een relatie hadden vertelde manlief, dat Hercule instinctief hem als concurrent had gezien en voelde dat hij meer wilde als zomaar een vriend zijn. Dat het een "testeron" gevecht was tussen twee mannen en dat ml zoiets had, er kan gebeuren wat er wil, maar ik ga geen mm achteruit voor jou. Wen er maar aan. Hercule begreep dat helemaal want verder als dreigen is hij ook niet gegaan.
Geestig toch?
Jans schreef:dan hoop ik stiekem wel even een aai of knuffel van m'n zwarte vriendjes te kunnen stelen.
Ik hoop eigenlijk op wat meer. Afhankelijk hoe laat de nieuwe gasten komen voor de gîte en jullie hier aankomen, hoop ik dat jij nog kunt rijden op Hercule. Het blijft lang licht. Polie wordt gerevalideerd aan de hand en misschien zit ik er dan op. We zullen zien, maar Hercule kan gewoon gereden worden.
En dan kom ik nog op iets wat niet genoemd is bij de merens en vind ik, heel belangrijk is om te weten. Het ras is ongelooflijk hard voor zichzelf en laten pijn heel moeilijk zien. Of anders gezegd, als je ook maar iets voelt bij je merens, dan ga er maar gelijk vanaf, want dan is er geheid iets. Dit wetende nemen wij heel erg ruimschoots de tijd om weer op Polie te klimmen (al dik jaar niet meer gedaan) om het risico uit te sluiten dat we te vroeg erop gaan en ze weer slecht wordt want Polie heeft een ongelooflijke smak op de wei gemaakt en toen ik haar zo vond heb ik in tranen de dierenarts gebeld overtuigd als dat ik was dat er een grote kans was dat ze ingeslapen moest worden. Gelukkig niet en zoals het er nu naar uitziet, krijgen we haar helemaal goed met hulp van een hele goede osteopaat.