[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:12

Ik schrok ook, lijkt wel afgestorven haha! Gelukkig niet!

Verharen gaat hier als een malle! Annie zit al praktisch in haar zomervacht, Menno begint ook maar is altijd wat later. :))

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 18:14

Lucky you haha, wou dat ik het al gehad had.

Ik denk trouwens wel dat Duke er minder last van heeft ook, het bleef erger worden doordat hij bleef schuren. En nu gaat het beter omdat hij minder schuurt dus normaal heeft hij dan minder last (gok ik)

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:01

Die van mij verharen ook al, maar zijn voor de winter geschoren en dragen een deken, dus veel is het (gelukkig) niet ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 16:02

Nummer 2! Wederom een flinke kerel, nu al een karaktertje om U tegen te zeggen :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bevalling ging vlot alleen moeders wilde niet rechtstaan erna. Duurde even maar uiteindelijk ging ze recht. En de kleine tutterde wat aan de uier maar wou niet slikken, ook dat is nu helemaal onder de knie :)

Heb vandaag een nieuw/extra zadel gehaald voor Dexter!
Barefoot Arizona uit de prehistorie, maar perfect in orde, met 2 pads er bij en een singel.

Afbeelding
Afbeelding

De singel is te kort, daar is al een langere voor besteld en volgende keer moet hij wat verder naar achteren maar verder heel blij mee!

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 21:06

Wie nog twijfelt of Dexter een middelvinger heeft, ik heb bewijs:
https://www.facebook.com/Dexterenduke/v ... tion=group

Mijn vriend wilde hem vangen want alle paarden werden ontwormd en ik moest werken (heel dankbaar hiervoor). Maar Dexter dacht er het zijne van...
Ik snap nu wel waarom hun het zo'n etterbak vinden, kan ze geen ongelijk geven :P En blijkbaar doet hij dit dus altijd als ik er niet bij ben :=

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:22

Mooi zadel! Staat hem goed :D
En weer een veulen(tje)! :D

Filmpje kijk ik straks ff, ben door mijn bundel heen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:25

Wahahahaha! Bye bye! :evaw: _O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:39

Haha wat een grapjas. :’) maakt er mooi een spelletje van.
Uiteindelijk nog gevangen?
Loopt wel mooi :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 23:45

Haha ja ze hebben hel te pakken gekregen en ontwormd :P
Ja kan ie wel hé, moet vriend maar met een halster de wei in sturen als ik eens actiefoto’s wil, blijkbaar werkt dat 100x beter dan een longeerzweep hahahah

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:52

stille meelezer meldt zich; wat een leuk topic, ik vind het zo leuk om jullie te volgen!!

En dit filmpje hahahahaa ik ga stuk - al is het minder grappig voor diegenen die 'm moeten vangen, lol. Dat hoofd omhoog, dat sierlijke trappelen op het eind zo heerlijk hooghartig van; zie me maar eens te vangen jongens, TOODALOO!

Toen ik mijn paardje overkocht van mijn nicht jaren terug, had ze hem verwaarloosd qua aandacht en had hij dus veel te lang z'n eigen ding kunnen doen, heb ik een paar weken heel erg hard moeten werken aan het 'uit de wei halen' of beter gezegd 'al een halster om krijgen op de wei' want meneer rende dus ook zo rond en dan kon ik er 45minuten achterna rennen voor ik m eens te pakken had. Begrijpelijk, want hij had ja al in tijden geen aandacht meer gehad en ik moest een band opbouwen met 'm. Dus dat is wel ook na een paar weken goed bijgetrokken maar ik herinneren me die tijden nog Zo goed haha. Het is erg frustrerend ja als je ze nodig hebt en ze steken een figuurlijke middelvinger naar je op :') :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 15:32

Haha ja het zijn me soms toch duivels, ik had zo 2 shetlanders met mega middelvingers.
Zondag gaan we samen proberen, ik stuur mijn vriend de wei in met halster en fluister aanwijzingen haha :d
Was helemaal vergeten dat morgen de fysio kwam voor de twee Engelsmannen, ben benieuwd wat die zegt!

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 19:09

Duke zijn been nu:
Spoiler:
Afbeelding

Meer info edit ik even via pc

edit:
Zo veel mogelijk met rust gelaten nu omdat het zo geïrriteerd was door overmatige verzorging. 2x per week honingzalf en vandaag voor het eerst neocutigenol, of hoe ik het graag noem: wonderzalf.
Werkt als een tierelier maar is met antibiotica dus ik mag die niet zomaar voor kleinigheidjes gebruiken. Echter is het been nu minder geïrriteerd en moet enkel de wonde nog genezen en durfde ik het wel te proberen.

Waar het nu dus lichtroze is, was vorige week nog dikke korst. Dit kleine stukje is dus genezen door de honingzalf.

Blijft toch een knapperd <3
Afbeelding
Afbeelding

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:31

Wat fijn dat het nu echt wel aan de helende hand is. En ja het blijft een knap paard.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:59

Denk dat het wel helemaal goed komt :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:10

Fijn dat het weer aan het helen is. Is toch een flinke plek geweest hè!

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 16:38

Ja inderdaad heb me er ook nog heel lang heel slecht over gevoeld :o
Had ik hem eerder moeten wassen, bij -5°C? Had ik hem dan uiteindelijk helemaal niet moeten wassen? Minder zooi er op, meer zooi er op, andere zooi er op? Maarja, kan ik nu toch niks meer aan doen. Nu moet het gewoon beter worden.


Morgen Dexterdag :) 10u komt de zadelfitter yay! Hoop dat mijn zadel goedgekeurd wordt en dat we weer een ronde mee kunnen.

Dan heb ik EIN-DE-LIJK een datum kunnen prikken met Monique van Natural HorseMo (dat dat zo lang geduurd heeft is mijn schuld haha) en zij komt morgen hopelijk wat wijsheid overdragen :D Kijk er wel heel erg naar uit, vind het echt leuk wat zij altijd doet. En ook gewoon zin om nog eens serieus aan de slag te gaan, heb het ergens blijkbaar toch wel gemist :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 13:05

Even hardop balen -O-
Zou morgen met Dexter naar Horse Awareness Event gaan in Peer, hier vlakbij.
Deelnemen aan een demo, keek er echt naar uit want heel veel mensen daar ken ik en is echt gezellig.
Ik werk op zondag pas om 15u dus hoefde er zelfs geen vrij voor te regelen.

Belt de kelner af die hier dus de ochtend- en middagshift heeft op zondag, ziek -:(-
Als je weet dat hij bij elke scheet ziek thuis blijft kun je je voorstellen dat ik het niet meer heel serieus neem, maarja. Dokter heeft hem vrij gegeven tot maandag dus zit er dik in dat ik ga moeten annuleren morgen.

En dat haaaat ik, want zij rekenen gewoon op mij en ik kan er niet tegen als ik dan mensen zo in de steek laat en er zelf niks aan kan doen. Want daar hebben zij natuurlijk geen boodschap aan op dat moment :/

Weet ik gelijk weer waarom ik nooit dingen op voorhand durf af te spreken, vanaf nu maar weer terug naar last minute planningen want komt toch altijd wel wat tussen :n

Ondertussen wel veulentje 4 geboren :) Een bruin hengstje met 2 witte voeten

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:35

Ah wat ontzettend balen zeg!

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 15:23

Heel onverwacht is mijn baaldag erg meegevallen!
Alles uit de kast gehaald om toch te kunnen gaan vandaag, een van de dames die normaal onze kamers poetst hier in het hotel hebben we in de bediening gezet met een jobstudente die goed opgeleid en ingewerkt is en zo ging ik met een bang hartje toch naar Peer.

Uiteindelijk gelukkig alles goed gegaan!

Ben heel blij dat ik ben kunnen gaan want het was echt een eye-opener *\o/*
Meer dan stappen en draven hebben we niet gedaan en hij was niet ineens wél voorwaarts maar dit was een totaaaaal andere aanpak dan wij gewend zijn, wat zij vertelde is mij nooooit geleerd.
We hadden een half uurtje maar en hebben de hele tijd met lange teugel moeten rijden, hij moet zelf lopen. En dit gevoel had ik dus zelf ook al superlang maar mijn instructrice liet me altijd gewoon contact houden en hij werkte dus heel erg tegen dan. In stap kon hij dan wel zijn hoofd laten zakken maar in draf ging steeds die neus in de lucht. En nu, met 0 contact op de teugels (op toch écht minimaal) liep hij zoooo fijn en mooi!!
Hij ging niet plots sneller draven of weet ik veel maar dat verwacht ik ook echt niet, maar hij liep zelf zonder hele tijd te moeten aansporen, zonder zweep of sporen. Hij liep gewoon met zijn eigen benen en met zijn neus bijna in het zand.
Een super leuke vrouw was het ook, vriendelijk maar correct en heel enthousiast en duidelijk.
Ben echt heel heel blij! Wil dit graag verderzetten.

Ze kwam achteraf nog even babbelen en ze zei dat hij helemaal niet zo stijf is als ik dacht, ze vond hem heerlijk soepel, elegant en flexibel (die zag ik niet aankomen :') ) maar ze zei ook hij is heel heel erg voorzichtig. Het is niet dat hij niet kàn draven of bochten maken, hij is soepel genoeg maar hij durft niet goed. In de kar doet hij het wel omdat hij daar iets kan trekken en al de rest is niet belangrijk, dat is zijn doel op dat moment en dat doet hij goed.
Onder het zadel valt dat weg en durft hij niet te doen wat hij wilt doen en door hem dus aan lange teugel te laten lopen en op zijn eigen benen te zetten moet hij dapperder worden :Y) en ik moet gewoon niet te veel willen want hij doet het eigenlijk helemaal prima (weet ik ook wel, hij moét van mij ook helemaal niks).
Ze vroeg hoe hij was met kinderen en ook hoe hij was met eten. Hij is super braaf met kinderen en hoewel hij graag eet is hij allesbehalve gulzig. Ik heb nog nooit 1x schrik gehad mijn hand te verliezen als ik hem koekjes gaf, hij neemt ze met zijn lippen heel voorzichtig (daar is dat woord weer).

Toen we klaar waren wel moeten racen naar huis want moest ook zo snel mogelijk die poetsdame gaan aflossen en aan het werk, maar dat neem ik er dan graag bij.
Foto's komen via mobiel in edit :')

Ode aan mijn liefste mams om dit zo te regelen qua personeel! En natuurlijk blij dat vriendlief mee wou en foto’s heeft gemaakt <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus al bij al een super voormiddag gehad, nu aan het werk :')
Laatst bijgewerkt door Granoek op 08-04-18 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 15:26

Zie dat het op foto's lijkt alsof ik de teugels aanhoud maar ik had mijn handen echt open en ze konden er zo uitglijden als hij zijn hoofd omlaag deed. Ga proberen de filmpjes nog op een of andere manier te uploaden.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:11

Wat een ontzettend gave ervaring zzeg! Zo fijn als je een trainjngsmanier vindt die bij jullie past. Kun je vaker bij haar lessen? De foto's zien er trouwens fijn uit!

En fijn dat het met werken toch lukte.

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:23

Ziet er goed uit!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 19:35

freetorun schreef:
Wat een ontzettend gave ervaring zzeg! Zo fijn als je een trainjngsmanier vindt die bij jullie past. Kun je vaker bij haar lessen? De foto's zien er trouwens fijn uit!

En fijn dat het met werken toch lukte.

Nou ze moest 2u rijden naar het evenement en ik zit nog een half uur verder, heb wel aangegeven dat als ze ooit in de buurt is dat ik dit zeker wil herhalen en zij wilde ook wel wat puzzelen om het te kunnen regelen :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:43

Wat fijn dat je toch hebt kunnen gaan! Mooie foto's, het ziet er goed uit :D
Super!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:45

ow nu snap ik het kelner verhaal! Ik dacht al, wat zeur je nou, dan wordt een dagje toch niet je vaatwasser uitgeruimd... Sorry! :') _/-\o_

Gaaf hoor! Dat moet een machtig gevoel geven op zo'n reus!