Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:34

Hier ook
Wen drama was bijna aan het janken
Heb een nieuw zadel van wintec dressuur nou hij staakt gewoon
Pak ik zadel van me lesgeefster andere model van wintec VSD en hij loopt gewoon zonder te staken

Moederloos al jaren wintec ben van zwart naar bruin gegaan en nu gedonder ermee
Ben echt in staat om af te zeggen

Winkel maar bericht gestuurd wat ik er mee aan moet ik wilde graag vsd bruin maar gedoe met bestellen dus maar dressuur
Nou echt het is een drama

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:52

Ik ga kijken of het me lukt om te komen..

Ik ben net van Stanley af gevallen. Zeker 10 jaar geleden was de laatste keer.. hij was zo geconsentreerd dat hij schrok van een fietser (ik was gewoon in de bak aan t rijden) dat hij een 90graden bocht maakte,. En toen lag ik..

Enige nadeel ik viel niet hard , alleen wel net weer op me onderug/si gewricht waar ik al last van had... had al een afspraak staan voor dinsdag bij de orthopeed. Omdat geen enkel fysio/Chiro enz werkt.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:45

Wat een pech weer, hier ook trouwens. Gisteren les gehad en nu is hij kreupel van de spierpijn, terwijl we echt niet gek hebben gedaan. Maar misschien in combinatie met de koude nacht toch net lekker.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:10

Wie had er nou vorige zomer paard geschoren? Ook toen getest op cushing en niet had.. sorry ben je naam kwijt. Weet wel dat je haf een merrie is..

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:35

@kiddokids maat 6.0 ( 183 ). Ik heb de gewone en geloof eigenlijk niet dat de light minder warm is. De recuptex stof is in beide dekens gelijk en de onderkant van mijn deken is echt flinterdun. Borstverbreder 24? cm geloof ik

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:13

plutolover schreef:
Wie had er nou vorige zomer paard geschoren? Ook toen getest op cushing en niet had.. sorry ben je naam kwijt. Weet wel dat je haf een merrie is..

Dat was ik! :Y)


Afbeelding
Zooo weer even onder de douche geweest. Morgen clinic rijden bij Hester Bransen van Ruitergevoel, zin in! :D

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:14

Berber was het net weer voor hè! Ik ben vanmiddag ook even fanatiek met de tuinslang aan de slag geweest, was ook wel hoognodig :+ veel plezier met je clinic morgen!

Willeke, balen van je val. Maar wel knap om het net op film te krijgen!

Balen van de kreupelheid Maya! Hoop dat het niks ernstigs is!

Vervelend dat zadelgedoe kiddokids! Valt hij waarschijnlijk toch net ietsje anders dan de zwarte. Heb je ook met cair? Daar ben ik wel fan van.

Vlien met dr nog 3 weken te gaan buikkie.
Afbeelding
Afbeelding
En Bucks zn boevekop :D
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:00

Ah velina

Ja dat t op de film is wel mooi ja. Terwijl me Pixio niet helemaal goed afgestemd was. Morgen nieuwe poging haha

En buck is ook knap!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:31

Maessie

Jaaa altijd met cair
Snap er gewoon een moer van
Omdat bruin vsd in Nederland moeilijk te krijgen is heb ik vanmiddag een zaak in België gebeld, wij gaan op vakantie daar namelijk einde van de maand.
Maandag hoor ik meer.

Nu zondag maar met die van me lesgeefster rijden hopelijk geen gestress want me dochter rijd eerst een proef ermee zit 20 min tussen hihi.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:43

Update : blijkt toch geen spierpijn te zijn. Hij is bevangen, gelukkig er snel bij. Dus hopelijk blijft het bij een streng rantsoen en pijnstilling.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:54

maya12333 schreef:
Update : blijkt toch geen spierpijn te zijn. Hij is bevangen, gelukkig er snel bij. Dus hopelijk blijft het bij een streng rantsoen en pijnstilling.


Beterschap

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:54

Zo leuk Afke dat die van ons tegelijk lopen! Begin wel ongeduldig te worden nu O:)
Heb je hem al geruind? Of mag ie voor de keuring dit jaar

Gadsie maya12333 wat balen...

janouk
Blogger

Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:25

maya12333 schreef:
Update : blijkt toch geen spierpijn te zijn. Hij is bevangen, gelukkig er snel bij. Dus hopelijk blijft het bij een streng rantsoen en pijnstilling.



:(:) wat naar.
Spierbevangen of hoefbevangen?

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:33

janouk schreef:
maya12333 schreef:
Update : blijkt toch geen spierpijn te zijn. Hij is bevangen, gelukkig er snel bij. Dus hopelijk blijft het bij een streng rantsoen en pijnstilling.



:(:) wat naar.
Spierbevangen of hoefbevangen?

Hoefbevangen

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:57

maya12333 schreef:
Update : blijkt toch geen spierpijn te zijn. Hij is bevangen, gelukkig er snel bij. Dus hopelijk blijft het bij een streng rantsoen en pijnstilling.


Sterkte meid

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:44

maya12333 schreef:
Update : blijkt toch geen spierpijn te zijn. Hij is bevangen, gelukkig er snel bij. Dus hopelijk blijft het bij een streng rantsoen en pijnstilling.

Oh neee! Helaas ook ervaring mee :(
Heel veel sterkte :(:)

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:19

Dankjewel allemaal, hoop dat die zich snel weer beter voelt. Echt een rot gezicht om hem zo te zien.

janouk
Blogger

Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:39

Tip maak springschoenen nat en hang die om de hoeven. Koelen geeft verlichting. Verder is het fijnste om op nat zand te staan, zodat er zachte koelende druk is tegen de zool.

Afspuiten van de ontstoken hoeven is vaak te pijnlijk. Kijk goed wat je paard aangeeft. De een vindt het een fijn, terwijl de ander dat verschrikkelijk vindt.

Heb je wilgentakken in de buurt? Daar zit natuurlijk pijstillende werking in, zeggen ze. En z3 vinden het knabbelen lekker als ze alleen maar hooi krijgem

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:54

Hoi! Mag ik mij hier ook melden? :o
Na een tijdje mee te hebben gelezen en omdat ik morgen mijn eerste wedstrijd rijd met mijn haflinger vind ik het wel tijd om mijzelf te melden :+
Ik ben Nieneke, 25 jaar oud en heb een net 10 jarige haflinger ruin Alex. Alex en ik hebben altijd western gereden, en een jaar twrug zijn we overgestapt naar dressuur. En morgen is het eindelijk zo ver, ons wedstrijddebuut! Ik ben best zenuwachtig, heb ooit wel FNRS gestart en bij de haflinger wedstrijden, maar nooit officieel. Spannend! **\O/**
Wat leuk dat er zoveel mensen entausiast wedstrijden rijden met hun haf!!

Afbeelding
Afbeelding

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:20

janouk schreef:
Tip maak springschoenen nat en hang die om de hoeven. Koelen geeft verlichting. Verder is het fijnste om op nat zand te staan, zodat er zachte koelende druk is tegen de zool.

Afspuiten van de ontstoken hoeven is vaak te pijnlijk. Kijk goed wat je paard aangeeft. De een vindt het een fijn, terwijl de ander dat verschrikkelijk vindt.

Heb je wilgentakken in de buurt? Daar zit natuurlijk pijstillende werking in, zeggen ze. En z3 vinden het knabbelen lekker als ze alleen maar hooi krijgem

Dankjewel voor de tips

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:09

Hoi Nienke! Leuke haf! Jij bent morgen ook in Lisse?

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:19

Peelie schreef:
Hoi Nienke! Leuke haf! Jij bent morgen ook in Lisse?


Dankjewel! Nee ik start morgen lekker op stal, superfijn dat er vaak wedstrijden georganiseerd worden scheelt weer stress :Y)
Maar het lijkt me superleuk om ook eens te starten bij de DAH! Zijn er veel mensen hier die morgen daar starten? :o

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:33

Maris en haar dochter, haflinger storm, ikzelf. Verder weet ik het even niet :+

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:20

Ik **\O/**

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:42

Och balen Maya! Gelukkig was je er wel vlot bij!

Welkom Nieneke! Leuk dat je ook gaat starten!

Leonie jaah die laatste paar weken duren altijd ongeveer net zo lang als de eerste 10 maand :+
Starbuck is als 3,5 jarige geruind, heb heel lang getwijfeld, maar omdat ik zelf heel graag met hem wil gaan starten uiteindelijk toch de knoop maar doorgehakt. Heb zelf geen hengstenhouder ambities of plek voor gastmerries, en is ook een hele onderneming als ze voor de test naar oostenrijk moeten. Ben net begonnen hem wat op te pakken voor het beleren, hij is nóg steeds aan het groeien, dus dat jaartje extra heeft hem ook wel goed gedaan. :j