Af en toe ergens rijles, kan dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Af en toe ergens rijles, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 08:29

Hallo,

Inmiddels ben ik 1.5 jaar uit de paarden en ik mis het best wel. Ik mis vooral de omgang, poetsen, band opbouwen, maar door omstandigheden heb ik geen tijd of energie om vast een verzorgpaard te vinden.
Maneges in de buurt zijn ook te duur voor m'n studentenbudget. De studentenrijvereniging is ook duur en hun vaste avond heb ik andere dingen te doen.

Eigenlijk zoek ik dus iets waar ik af en toe kan rijden en/of buitenritjes kan maken, paard poetsen, opzadelen. Grondwerk of Parelli zou ook leuk zijn. Weet iemand of er in de omgeving Rotterdam iets is waar dit 1-2x per maand kan? Dus bijvoorbeeld een instructeur met eigen paarden die les geeft?

Alvast bedankt!

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Af en toe ergens rijles, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:31

Ik rijd 1x per 2 weken/ maand bij de ypenburghhoeve in Den haag.
Daarvoor ook een paar losse lesjes gehad bij manege hoogvliet.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Af en toe ergens rijles, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:36

Ik denk dat een instructeur die met zijn eigen paarden lesgeeft eerlijk gezegd duurder is dan een manege.
Losse lessen op een manege is voor jou nog het voordeligste lijkt me.

Golden_Amara
Berichten: 17
Geregistreerd: 26-03-18

Re: Af en toe ergens rijles, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:07

Misschien is er een manege waar je om de week of om de 2 weken kunt rijden?
Of die je in een groep willen plaatsen waarbij jij 2 of 3 dagen vantevoren aangeeft of je die week rijdt of niet?

Gewoon bellen/langsgaan en vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Af en toe ergens rijles, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:11

Af en toe rijden kan prima :) Ik woon op kamers en mijn manege zit nog thuisthuis. Reed eerder altijd privélessen en nu rijd ik af en toe eens een groepslesje mee of een privéles. Ik bel gewoon 3 tot 7 dagen van te voren of er plek is en ik mee kan rijden. Ik kom namelijk maar 1x per maand thuis, soms 2x per maand. Dus dan is het fijn dat ik nog wel gewoon kan paardrijden wanneer ik dat wil.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Af en toe ergens rijles, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 17:23

Ik wist niet dat dat mogelijk was op maneges, ik ga eens rondkijken!

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:52

Eske_B schreef:
Ik wist niet dat dat mogelijk was op maneges, ik ga eens rondkijken!


Ik rij er wel al een jaar of 5, dus ze weten hoe ik rij. Maar in principe kan je zodra ze je niveau weten gewoon groepslessen mee rijden, vaak hebben ze "losse" lessen. Ik betaal 21 euro voor een losse groepsles van een uur. Dus gewoon even rondbellen en navraag doen ;) Wellicht moet je eerst een privéles rijden zodat ze kunnen zien wat je niveau is en dan kunnen ze kijken in welke lessen je mee kan rijden. En volgens mij kan je zelf dan gewoon af en toe bellen en een losse les meerijden.

Bellaroy

Berichten: 37
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: In het mooie Nuenen

Re: Af en toe ergens rijles, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:47

Ik rij zelf op manege, maar ik merk wel dat dat heel andere kwaliteit rijden is dan als je op eigen paarden rijd. Ik heb nu les van een zelfstandig instructrice op mijn verzorgpaard, dat vind ik persoonlijk fijner. Maar maneges hebben wel vaak ruimte voor privelessen of vaste afspraken als het gaat om 1-2 keer rijden per x aantal weken.