GRATIS kaartjes sturen naar eenzame ouderen-lieve 1aprilgrap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

GRATIS kaartjes sturen naar eenzame ouderen-lieve 1aprilgrap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 14:48

bron:
https://www.ad.nl/binnenland/aandoenlij ... ~ae1a92ec/


Citaat:
Aandoenlijke 1 april-grap: offline DDOS-aanval
Een wel heel lieve en sociale 1 april-grap: Omapost, een app om kaarten te versturen naar eenzame ouderen, voert een offline DDOS-aanval uit. Zo’n aanval, waarbij normaliter het trager maken van de computerserver het doel is, is nu gericht op PostNL. Het echte doel is natuurlijk zoveel mogelijk kaartjes bij eenzame mensen krijgen.

Een half miljoen Nederlanders voelt zich alleen. Door grote hoeveelheden kaarten te sturen, wordt het bezorgingssysteem van PostNL ‘uitgedaagd’, zei Omapost-oprichter Wilbert van de Kamp. Het is de bedoeling dat er duizenden kaarten bij ouderen terecht komen.

Vanaf vandaag tot en met 7 april kan iedereen via de link ddos.omapost.nl een kaartje sturen naar iemand die ze te weinig spreken. In die database zitten zo'n 250 mensen die hebben aangegeven eenzaam te zijn en graag een kaart ontvangen. Het versturen van de eerste 2500 kaarten is gratis. De kaarten worden beschikbaar gesteld door Omapost en Insite Security.


:D <3 Ik ga sturen; zijn er nog ong. 1950 gratis beschikbaar.

Wie volgt?!
Komop Bokkers; op bokt doen we wel vaker een kaartjes-bom, dus waarom niet van deze mooie actie gebruik maken?

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: GRATIS kaartjes sturen naar eenzame ouderen-lieve 1aprilgrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:52

Wat onwijs leuk!
Ik heb al een kaarjte gestuurd.
Dit zijn goede 1 april grappen!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: GRATIS kaartjes sturen naar eenzame ouderen-lieve 1aprilgrap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 14:57

Ik loop nu alleen een beetje vast op afgeschermde adressen uit de database.
Ik moet dan een app downloaden en m'n telefoon zit nu behoorlijk vol momenteel; zou het graag gewoon via m'n laptop doen.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:05

Het ligt misschien aan mij maar ik snap er geen bal van, ik moet zelf een adres invullen en kan dus niet een onbekende eenzame oudere selecteren. Wat doe ik fout? :oo

[Edit] Ah. App downloaden. Dan houd het op helaas.

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:07

Ontzettend leuk! Ik heb ook gestuurd!

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: GRATIS kaartjes sturen naar eenzame ouderen-lieve 1aprilgrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:08

Aah ja, ik kende/ken nog iemand die vrij weinig sociale contacten heeft en het niet makkelijk heeft enzo. Dus die maar gedaan :).

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:10

Ik heb ook een kaartje gestuurd! Ik hoefde geen app te downloaden en kon gewoon een kaartje naar mijn eigen oma versturen

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 15:12

Lootje1991 schreef:
Ik heb ook een kaartje gestuurd! Ik hoefde geen app te downloaden en kon gewoon een kaartje naar mijn eigen oma versturen


Dat kan inderdaad, als je de adresgegevens hebt van de persoon naar wie je het wil sturen.

Maar dus sturen naar een onbekende oudere/eenzame heb je dus de app voor nodig, omdat deze adressen geheim in een database zitten.

Officieel gezien heb ik helaas geen levende oma's of opa's meer. Wel een "oma" in Amsterdam, maar daarmee bel ik regelmatig en kaartjes over en weer sturen. Laatst nog op bezoek geweest.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:34

JoyCiej007 schreef:
Lootje1991 schreef:
Ik heb ook een kaartje gestuurd! Ik hoefde geen app te downloaden en kon gewoon een kaartje naar mijn eigen oma versturen


Dat kan inderdaad, als je de adresgegevens hebt van de persoon naar wie je het wil sturen.

Maar dus sturen naar een onbekende oudere/eenzame heb je dus de app voor nodig, omdat deze adressen geheim in een database zitten.

Officieel gezien heb ik helaas geen levende oma's of opa's meer. Wel een "oma" in Amsterdam, maar daarmee bel ik regelmatig en kaartjes over en weer sturen. Laatst nog op bezoek geweest.


O haha ik was al op zoek naar die database, maar toen bedacht ik mij dat ik mijn eigen oma ook wel eens een kaartje kan sturen :D

Mocht je haar een kaartje willen sturen om zo toch met de actie mee te doen wil ik best het adres sturen hoor :)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: GRATIS kaartjes sturen naar eenzame ouderen-lieve 1aprilgrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:36

Leuke actie!
Ik heb mijn eigen opa's en oma's een kaartje gestuurd die ik al een tijd niet heb gezien omdat ik in het buitenland zit.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: GRATIS kaartjes sturen naar eenzame ouderen-lieve 1aprilgrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:40

Ik heb het kaartje gestuurd naar een bejaardenhuis om de hoek. Dat zijn allemaal dementerende ouderen die zeer eenzaam zijn. Een klein hart onder de riem. Ik breng er ook vaak boeken en nagellakjes die hier niet gebruikt worden.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:55

Ik wil eigenlijk een kaartje naar een eenzaam iemand sturen, maar daarvoor moet ik de app installeren en daarin lukt het niet gratis.. Vind het wel een heel erg leuk initiatief! :)

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: GRATIS kaartjes sturen naar eenzame ouderen-lieve 1aprilgrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:10

Ik heb mijn opa en oma ook een mooi kaartje gestuurd :) met een leuke foto van de hond zijn ze zoiezo altijd blij. Een leuke actie!

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:59

Blacky94 schreef:
Ik wil eigenlijk een kaartje naar een eenzaam iemand sturen, maar daarvoor moet ik de app installeren en daarin lukt het niet gratis.. Vind het wel een heel erg leuk initiatief! :)


Zoek een adres van een willekeurig bejaardenhuis op.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:13

Tazzey schreef:
Blacky94 schreef:
Ik wil eigenlijk een kaartje naar een eenzaam iemand sturen, maar daarvoor moet ik de app installeren en daarin lukt het niet gratis.. Vind het wel een heel erg leuk initiatief! :)


Zoek een adres van een willekeurig bejaardenhuis op.

Ik werk zelf in meerdere verzorgingshuizen, maar juist daarom zou ik het persoonlijk ook wel leuk vinden juist een kaartje naar iemand te sturen die nog alleen thuis woont... :)