wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carola737
Berichten: 21
Geregistreerd: 25-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 09:16

janouk schreef:
Bij Meneer Anton was de uitslag van de maagscopie hetzelfde. Minimale irritaties in de overgang van de maag. Veearts zei dat het te minimaal was voor de klachten. Maar toch Omeprazole gegeven op ons verzoek en na twee dagen was het knarssetanden weg.


Zie je nou wel.. mijn gevoel blijft het ook zeggen... zit te wachten op telefoon van utrecht, maar ik ga nu toch echt even met mijn vuist op tafel, of door de telefoon slaan ik wil dat ze toch wat gaan geven voor die maag.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:47

Mijn paard had ook niks zichtbaar op de scopie en inderdaad klachten die jij ook aangeeft.

Ik heb toen wel iets voor de maag gehad en hem nog een hele poos op maagsupport gehad een supplement.

Paard blijft gevoelig op de darmen maar het gaat nu heel goed op een combinatie van Marstall Faser Light (zit veel probiotica in) en Gastro + verder hooi en gras moet heel langzaam worden opgebouwd.

Carola737
Berichten: 21
Geregistreerd: 25-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 09:57

Yvank_ schreef:
Mijn paard had ook niks zichtbaar op de scopie en inderdaad klachten die jij ook aangeeft.

Ik heb toen wel iets voor de maag gehad en hem nog een hele poos op maagsupport gehad een supplement.

Paard blijft gevoelig op de darmen maar het gaat nu heel goed op een combinatie van Marstall Faser Light (zit veel probiotica in) en Gastro + verder hooi en gras moet heel langzaam worden opgebouwd.


Dus er was niks te zien bij je paard in de maag, maar ze gaven je toch wat voor de maag? Begrijp ik dat goed? Waarom gaven ze je dan toch wat voor de maag, wat gaven ze daar voor reden voor?

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:02

Ja dat begrijp je goed :j

De reden was dat je paarden hebt die een flinke zweer hebben maar weinig klachten geven maar ook paarden waarbij geen zweer te zien is , enkel wat irritatie maar die er juist wel veel klachten van hebben.

Mijn paard gaf wel de klassieke symptomen en reageerde er ook op.

Carola737
Berichten: 21
Geregistreerd: 25-03-18

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 10:14

Bij welke kliniek ben je geweest als ik vragen mag?

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:42

Geen zand in de darmen? Daardoor kunnen ze ook hele wisselende koliekachtige verschijnselen van krijgen.

janouk
Blogger

Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-04-06

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:07

Hoe is het vandaag?

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:12

Eierstokken/ baarmoeder?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:15

Dunne darm zweertjes kan ook nog. Tot hoever zijn ze gekomen met de scopie?

Het leest trouwens ook alsof je paard in Utrecht minder hooi krijgt dan normaal, dat zou ook invloed kunnen hebben.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:33

Een half jaar omeprazol geven lees ik hier???? :') Enig idee wat dat kost?? Op basis waarvan zou je dit voorstellen?

TS is het nog een optie om haar te transfauneren?

Carola737
Berichten: 21
Geregistreerd: 25-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 08:54

janouk schreef:
Hoe is het vandaag?


ze gaan vandaag nogmaals de maagscopie herhalen, ik wacht met spanning af wat de uitslag gaat zijn....
ze hebben de vorige keer wat geiriteerde kliertjes gezien in het onderste deel van de maag,deze lopen ook door in de dunne darm .. zover kunnen ze dat niet zien met de scope zegt de arts..
maar mocht dat het probleem zijn is mijn haf maar een pieperd zegt ze...
toch hoor en lees ik vaak genoeg hoe kleiner de zweertjes/afwijkingen hoe pijnlijker iets kan zijn voor een paard....maargoed ik wacht af wat ze op het einde van de dag melden....

Carola737
Berichten: 21
Geregistreerd: 25-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 09:00

Jasmijn159 schreef:
Een half jaar omeprazol geven lees ik hier???? :') Enig idee wat dat kost?? Op basis waarvan zou je dit voorstellen?

TS is het nog een optie om haar te transfauneren?

ze zijn begonnen met levende gisten toe te voegen , vitaflor..dit eet ze overigens niet , omdat het alleen vermengd word met een vitaminekorrel... en aangezien ze geen andere voedig mag hebben...
transfauneren zou dam miss, nog een optie zijn.... ..

Carola737
Berichten: 21
Geregistreerd: 25-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 09:06

Hilary schreef:
Dunne darm zweertjes kan ook nog. Tot hoever zijn ze gekomen met de scopie?

Het leest trouwens ook alsof je paard in Utrecht minder hooi krijgt dan normaal, dat zou ook invloed kunnen hebben.

dat minder hooi zou er volgens mij inderdaad aan bij kunnen dragen dat ze nu ontzettend begint te knarsentanden... was ook mijn gedachte..maar dan zou je toch zeker denken dat ze een probleem heeft met haar maag denk ik dan..??
dunne darm zweertjes... of toch die kliertjes die in het onderste deel van de maag wat geiriteerd zijn, en doorlopen in de dunne darm...??
vandaag uitslag tweede scopie... ben zo benieuwd.....

janouk
Blogger

Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-04-06

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:07

:(:)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:12

spannend. Heel vervelend.

ik hoop dat ze de oorzaak kunnen vinden. Of dat ze in ieder geval met iets komen waardoor de klachten afnemen

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:24

Ik tob ook al vijf jaar met die van mij, snel water heel veel water bij de mest, altijd natte billen. Veel symptomen die wezen op een maagzweer. Op de omeprazole en toen verbeterde die. Twee maanden later klapte die weer in elkaar. Wel luzerne en eiwitten geven, veel vezel, juist niet, suiker vrij, of gewoon regulier, alles geprobeerd. Ik denk dat ik elk datmsupplement ook wel heb geprobeerd. Maagscopie gedaan, handen zaten in m’n haar ik was overtuigd dat bingo was, nou. Niks, maar dan ook niks geen irritatie te zien en niet in de darm wat je kan zien met de camera. Ja en dan, dan kan je een heel duur onderzoek laten doen Dior Utrecht uitslag onbekend of je kan de alternatieve route op. Dat heb ik overigens nog niet geprobeerd. Bloeduitslagen niks in te zien.

Uiteindelijk heb ik wel een verband kunnen leggen met de problemen binnen de spijsvertering en lever/ nier problemen. Bloeduitslagen geven geen afwijking, maar toch op homeopatische druppels reageert die heel goed op. Nu geef ik hem darmbalans van ecostyle, dit is het enige wat hem wel een rustigere buik geeft en nauwelijks water bij de mest. Dit zijn brokjes, die van mij eet met geen mogelijkheid poeder en hij kan niet tegen slobber en luzerne.

Ik wens je veel sterkte ik weet wat je ervaart en hoe wanhopig je er van wordt

Carola737
Berichten: 21
Geregistreerd: 25-03-18

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 03:02

Pfff... bijna 2000 euro armer, en waar draait het op uit... ik mag morgen mijn pony op komen halen, maar met alle ellende van dien... de tweede maagscopie wijst uit dat mijn haflinger nu wel vol zweren zit! De eerste dag dat ik binnenkwam met haar in utrecht hebben ze een maagscopie gedaan, toen was haar maag schoon, maar ik had haar toen al een maand op omeprazole staan, dus dat kon wel kloppen... ik mocht meteen stoppen met de omeprazole want er zaten immers geen zweren... ik vroeg nog , kan je zomaar ineens stoppen, want ik heb begrepen dat je het moet afbouwen... ja hoor, nu meteen stoppen, dat bespaard u geld en de maag is schoon. Oke... gestopt.
Vele onderzoeken volgen , van prikkelbaar darmsyndroom komt voorbij... tot werkelijk waar zere voeten bij het paard... mijn paard had geen buikpijn maar erg pijnlijke voeten... misschien zelfs wel hoefbevangen en uiterste geval gekantelde hoefbeentjes.. advies: fotos.. oke , foto s gemaakt... uitslag , niks aan de hand! Wel wat gevoelige zolen.... dus ik had het goed mijn haf heeft buikpijn!geen voetpijn! Dat zagen ze na dag 4 op de kliniek dan eindelijk ook... ja uw paardje heeft idd buikpijn... weer echo s, zandcheck, gebit, wormen, bloedtest, dagelijks opvoelen ... totdat de laatste arts met de langste arm een pijnreaktie teweeg kon brengen bij mijn pony.... we hebben het DENKEN we gevonden mevrouw... het is of de scheilwortel.. of.. of of.... !
Ondertussen zag ik mijn pony met de dag meer gaan knarsentanden en verder teruguitgaan.
Heb er gisteren op gestaan dat ik nogmaals een scopie wilde van de maag, omdat mijn gevoel bleef zeggen... MAAG. oke mevrouw om u gerust te stellen.... en BINGO.. vol zweren!
Dat had ik dus goed.. helaas van de ene kant voor mijn beestje.. maar blij dat ik het nu weet.
Nu zegt utrecht dat het secundaire zweren zijn... de oorzaak moet pijn ergens anders in het lichaam zijn... waar? Dat weten ze niet precies... nu is het plan om mijn pony te gaan behandelen voor een VERMOEDELIJKE ontsteking van de scheilwortel... hier komt dan metacam en nog een heleboel rotzooi aan te pas, wat voor de maag weer zeeer slecht is. Ja dat weten we, maar het is niet anders... andere optie... een kijkoperatie! Dan weten we zeker hoe of wat...
Ik zit met mijn handen in t haar... weet niet meer waar goed aan te doen... weet wel dat dit mijn laatste bezoek was aan utrecht.

janouk
Blogger

Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 05:13

:(:) wat een ellende.

Eerst haar lekker naar huis halen. Dat scheelt veel stress bij paard en bij jou. Heb je een fijne veearts thuis waar je goed mee kan overleggen?
De behandeling van de maagzweren is prioriteit nummer 1. Dat moet eerst weer onder controle. Hopelijk stopt het knarssetanden dan snel.

Bij http://www.abler.com kan je de Omeprazol vele malen goedkoper bestellen, hetzelfde spul voor heel wat geld minder. Je hebt ook Omeprazol met pro biotica. Er is hier een topic op bokt met 'lotgenoten' met veel praktijk ervaring. [MD] Maagzweer, Ervaringen?

Ik kan je uit mijn ervaring vertellen wat voor mijn haflinger werkt; geef alleen droog hooi met weinig suiker verdeeld in 8 porties over de dag. Geen voordrooghooi. Je kan je hooi laten testen voor 20 euro met quickscan bij pavo. Op energie eiwit en suiker.
En voer als krachtvoer Gastro plus van Havens. Daar is mijn haf echt op vooruit gegaan.

Als de maagzweren weer onder controle zijn, kan je met je veearts verder puzzelen.

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 05:55


Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:15

Jemig, je onderbuikgevoel klopt toch! wat goed dat je doorgezet hebt!

Ik zou niet aan de metacam gaan beginnen als dat zo'n slechte impact heeft op de maag. En ik zou ook gaan voor minimaal een half jaar omeprazol via Abler. Daarnaast gewoon zelf verder gaan verdiepen in mogelijke oorzaken wbt maagzweren en de voeding aanpassen.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:29

Ik kom even binnenvallen...
Wat ontzettend rot zet dat ze in Utrecht zo aan het klunzen waren! Ik hoop dat je paardje zich snel wat beter voelt! Ik blijf volgen

Hannanas
Berichten: 13021
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:25

Jezus wat een ellende.
Mocht abler genoeg helpen prima maar je zou evt ook naar Zitac kunnen kijken. Zitac is geen protonpompremmer zoals omeprazole maar een H2antagonist die op een andere manier het maagzuur remt. Kan een wezenlijk verschil zijn.

Voor paarden heet dat "Zitac Hippogran". Hier een beschrijving: http://www.shopje.com/bedrijf2/winkel/z ... 96056.html

Of 800 Mg tabletten cimetidine.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:07

Jasmijn159 schreef:
Een half jaar omeprazol geven lees ik hier???? :') Enig idee wat dat kost?? Op basis waarvan zou je dit voorstellen?

TS is het nog een optie om haar te transfauneren?

Ligt er aan waar en welke omeprazole je aanschaft.
Er is meer dan alleen het gruwelijk dure merk gastrogard.

Carola737
Berichten: 21
Geregistreerd: 25-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 22:51

dankjewel iedereen voor de reakties !
mijn haflinger is gisteren thuisgekomen, wat was ze blij om thuis te komen. weg uit die gevangenis..
we hebben een doos vol medicijnen meegekregen en haver afval brok,iemand hier bekend mee?
voor de maag gastrogard en sucralan, iemand bekend met sucralan?
verder ook nog een dosis ontstekingsremmers...ascal en quadrisol...
die twee heb ik haar vandaag nog niet gegeven .. omdat er geen definitive oorzaak bekend is, tot nu toe DENKEN ze dat de scheilwortel de oorzaak is ... die voelt wat bobbelig en hard... dit kan een oude ontsteking zijn... kan litteken weefsel zijn van een oude ontsteking... of het kan een tumor zijn... maar ook is er de mogelijkheid dat het helemaal niet de pijn veroorzaakt, want zo zegt de internist, het kan ook zijn dat de pijnprikkel van de buitenkant van de maag komt! nou voor zo n diagnose ga ik mn paard niet die troep in haar lijf stoppen.. als expiriment.
komt er dus op neer dat ik eigenlijk geen stap verder ben...
wel kreeg ik gisterenavond tijdens het ophalen van mijn pony nog even te horen dat ze aan beide ogen plaveicelcarcinomen heeft.. op het netvlies. ze zijn nu rustig , maar ik moet het wel in de gaten houden...
waardeloos dat dit effe tussen neus en lippen door gemeld word bij het ophalen van je paard...
Laatst bijgewerkt door Carola737 op 29-03-18 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: wanhopig! geen maagzweren, toch maagproblemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:54

Pfff heftig heel veel sterkte. Haver afval brok heb ik die van mij ook gevoerd. Prettig spul.