Wat vinden jullie hier van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 15:24

Lieve bokkers,

Graag hoor ik jullie mening over wat hier gaat volgen...

Ik kijk al een jaar of 5 de realityserie 19 kids and counting/counting on. Geen idee of er hier meer mensen zijn die dit kennen.

Nu is 1 van hun dochters getrouwd, en zijn ouders hebben een heel groot Family Camp. Ik volg de familie echt al jaren en ik vind het super lieve mensen! Nu heb ik al een aantal maanden mailcontact met de eigenaren van dat Family Camp.

Het komt er uiteindelijk op neer dat ze het leuk zouden vinden als ik daar in juli 3 maanden kom als vrijwilliger. Ik hoef dan alleen het vliegticket te betalen, en verblijfplaats en eten is daar op hun terrein:)

Deze mensen zijn wel enorm christelijk en dragen zelf ook altijd rokken. Nou verplichten ze mij niets, en vind ik dat veel van hun waarden ook bij niet-christelijke mensen goed zouden zijn. Toch vraag ik mij ergens wel af hoe dit zal zijn. Gaat dit botsen?

Wat vind bokt? Moet ik deze kans aangrijpen???

Groetjes Kimberley :o

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:33

Als jij van jezelf weet dat je flexibel bent en open staat voor andere mensen hun normen en waarden dan zou ik die kans zeker aangrijpen! Lijkt me een hele leuke ervaring :j

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:39

Dat is toch die serie die uit de lucht ging vanwege incest?
Ik snap dat je de romance er van inziet want los van het incest gebeuren was het een erg cozy in beeld gebracht gebeuren. Erg Christelijk inderdaad ook := .
Houd er alleen wel rekening mee dat TV geen realiteit is en dit soort mensen, zeker Amerikanen, goed is in rollen spelen en ze erg star zijn als mensen andere normen en waarden hebben.
Mocht jij je geheel naar hun idealen willen en kunnen voegen dan zal je geen problemen ondervinden, maar persoonlijk zou ik me nog eens achter de oren krabben.
Je motief om te gaan is me ook niet helemaal duidelijk.
Is dat vanwege de serie of is dat omdat je echt graag daar wil werken?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:48

Is dit een bedrijf waarvoor je sowieso graag wilt werken, ook al ken je de mensen niet/is er geen serie van- en wil je je aanpassen aan hun leef- en denkwijze (tot op bepaalde hoogte), dan moet je het gewoon proberen.

Kort gezegd- wil jij graag in een (zeer)Christelijk Family Camp achtige omgeving werken, dan: doen!

Ja- dit kan zéker botsen. Niet eens om het Christelijke, maar ook het Amerikaanse kan een cultuurshock zijn. De combinatie ervan kán zeker een uitdaging zijn.

Of dat zo is, daar kom je maar op 1 manier achter!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:00

Ik ben zelf light-katholiek opgevoed, daar snel vanaf gevallen en heb gewerkt voor een organisatie die projecten organiseerden voor en door christenen. Nergens zoveel gelachen en het was een heel bruisende plek met veel leuke en jonge mensen. Inderdaad heel cosy, maar op een heel oprechte en saamhorige manier.
Nu heb ik zelf geen problemen met het geloof, dus vind het geen probleem om heel even stil te houden voor de lunch, maar vond het wel lastig om te gaan als er tijdens een evenement een gebed gaande was waar iedereen hardop aan mee deed. Meedoen voelde dan net zo ongemakkelijk als als enige mijn kaken op elkaar te houden. Ik kan me voorstellen dat dat soort momenten vaker voorkomen als je ergens ook inwoont.

Als je er een goed gevoel over hebt, weet wat je er wilt halen en wat extrabudget voor een plan B hebt voor als het in praktijk toch niet zo fijn blijkt te zijn sluit ik me helemaal bij Frummels aan.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:33

Zorgen zij voor een visum? Werken tegen kost en inwoning mag namelijk niet onder het Visa Waiver Program.

Ik zou me er zelf erg ongemakkelijk bij voelen, maar als dit jouw droom is en je een realistisch beeld hebt van de situatie dan zeg ik doen. In het ergste geval kan je altijd vervroegd terug, toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:37

Als je er een goed gevoel over hebt en de verschillen in normen/waarden/culturen opzij kunt zetten, zou ik het zeker doen. Zoals Guinevere zegt kun je altijd nog terug als het niet goed. Als het wel klikt kan het natuurlijk een supergave ervaring zijn.

Goof

Berichten: 28789
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:53

Wat is jouw motivatie om te gaan? Wat ga je daar 3 maanden lang doen? Ben je bereid je 3 maanden lang aan te passen aan een levenswijze die niet de jouwe is?

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:23

Heb je die kans echt? Weten ze wel dat je een visum nodig hebt om daar werkzaam te zijn? Want het is makkelijk zeggen kom maar 3 maanden, maar jij mag helemaal niet werken op ESTA. Grote kans dat ze dat niet weten.

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 21:49

Oh wat ontzettend oliebollen dom! het gaat NIET om een periode van 3 maanden, maar om 3 WEKEN hahah. Ik denk dat ik half aan het slapen was tijdens mijn werkpauze...


@BarbaLala, nee, de serie is niet gestopt vanwege incest. Ik begrijp je verwarring, er gaan een hoop verhalen rond over 1 van hun zoons. Ze komen nu trouwens nog steeds op tv:) Het gezin waar ik naar toe zou gaan staat natuurlijk wel van die familie af. Het is niet dat ik ze ga/wil ontmoeten of zoiets.

Wel wil ik al een jaar of 10 ontzettend graag naar Amerika, maar vind ik het veel te duur om echt te gaan reizen. Bovendien zou ik dank alleen moeten gaan en dat vind ik geen fijn idee. Als ik dit doe reis ik natuurlijk ook alleen, maar heb ik wel vaste mensen om me heen waar ik al contact mee heb. Ze hebben ook heel netjes aangeboden me op te willen halen van het vliegveld, en dat ze er erg naar uitkijken.

Deze mensen hebben al vaker mensen gehad die komen helpen. Ze vertellen me dat het hierbij ook vooral zou gaan om het helpen met koken en boodschappen doen voor de grote groepen mensen, het helpen met schoonhouden van het terrein, helpen met activiteiten enz.
Het leuke is dat ze ook aanbieden dat ik er zelf af en toe mag paardrijden en zwemmen en diverse. Ze hebben er namelijk eigen paarden waar ze ritten mee maken, ze hebben een groot meer met kano's en ze wonen in een natuurgebied met mooie rivieren. Ook hebben ze aangegeven dat het natuurlijk fijn zo zijn als ik wel geld bij me zou hebben wanneer we een dagje naar de stad of iets dergelijks zouden gaan.

Ik denk van mezelf dat ik me vrij goed aan kan passen in andere situaties en ik kan me natuurlijk ook wel een beetje voorbereiden. Het is niet dat ik absoluut niet open sta voor hun geloof. Ik ben alleen zonder een geloof opgevoed. Ik ben wel een type dat niet snel nee zegt als ze me zouden vragen iets te doen denk ik. Dit soort dingen kan ik ook juist wel interressant vinden.

Al met al is het denk ik iets waar ik absoluut voor zou moeten gaan. Ik wil het al zo lang en nu krijg ik eindelijk de kans. Ik ben vooral heel erg benieuwd naar jullie meningen hierover en of jullie dit zelf zouden doen.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 06:54

Ook al is het maar 3 weken, je mag gewoon niet werken op ESTA. Dus ze moeten eerst een visum regelen voor je. Je wilt toch niet aan de grens teruggestuurd worden?
Is hier al een voorbeeld van op Bokt ;)

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 07:59

Absoluut niet! Valt vrijwilligerswerk daar ook onder dan?

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:00

Yep, werk is werk en niet toegestaan.

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 08:13

Dan zou ik dat even uit moeten zoeken inderdaad. Ik zal ze er even over mailen. Had er in elk geval niets over gehoord.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:14

Je zult idd sowieso een werkvisum nodig hebben, anders ben je illegaal bezig en kun je grote problemen krijgen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:35

Als je het geregeld krijgt en het lijkt je leuk, gewoon doen! Lijkt me een hele ervaring :j

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 08:38

Het lijkt me ook echt heel gaaf! Wel vind ik het super eng om te doen haha

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:37

De serie is gestopt omdat Josh aan zijn zusjes heeft gezeten. Ze hebben daar enge uitspraken over gedaan.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:45

Geen idee hoe oud je bent,maar mocht je mijn dochter zijn zou ik je het afraden het klinkt niet goed.Als ik incest hoor en goed praten plus de heel christelijke waarden dan denk ik niet gaan.Je ziet er in je eentje dan in een vreemd land zonder steun.

Er zijn volgens mij veiligere manieren om in amerika te werken.

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 15:13

@lieveli, de serie is niet gestopt omdat dit gebeurd is. Incest is misschien ook een groot woord. Het is niet zo dat er sprake was van "het doen" met familieleden. Dit was trouwens al gebeurd voordat de serie er kwam. Er wordt nu nog steeds gefilmd, alleen de betreffende zoon komt niet meer in beeld.

@beatje, ik snap je reactie helemaal. Mijn ouders willen ook graag zeker weten waar ik terecht kom. Het is natuurlijk een heel ander gezin waar ik heen ga dan het gezin op tv. Hun website geeft ook een heleboel informatie gelukkig.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:20

Hartstikke leuk! doen!
Geweldige ervaring

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:21

Ik zou het doen, leuke kans. En het is "maar" drie weken, dus mocht het tegenvallen is de tijd te overzien en ben je wel een hele ervaring rijker.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:59

kimberleyepe schreef:
Dan zou ik dat even uit moeten zoeken inderdaad. Ik zal ze er even over mailen. Had er in elk geval niets over gehoord.

Grote kans dat ze geen idee hebben van de regels. Vaak willen ze dat mensen aan de grens liegen en het onder het VWP proberen ... soms lukt dat, soms mag je weer op het volgende vliegtuig naar huis, met eventueel ook een ban voor x aantal jaren. Lijkt mij het risico niet waard.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:34

ravellie schreef:
Hartstikke leuk! doen!
Geweldige ervaring

Lijkt mij ook. Ik zou het meteen doen. En als je geen loon krijgt werk je toch niet? Als je ergens logeert is het normaal mee te helpen in het huishouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:56

beatje schreef:
Geen idee hoe oud je bent,maar mocht je mijn dochter zijn zou ik je het afraden het klinkt niet goed.Als ik incest hoor en goed praten plus de heel christelijke waarden dan denk ik niet gaan.Je ziet er in je eentje dan in een vreemd land zonder steun.

Er zijn volgens mij veiligere manieren om in amerika te werken.


TS heeft al 2 keer gezegd (staat ook heel duidelijk in de OP) dat ze niet naar de familie gaat waar de serie over gaat maar naar de schoonfamilie van 1 van de dochters uit de serie ;)

TS ik zou vooral doen waar jij je goed bij voelt :) 3 week is ook zo voorbij dus lijkt me een mooie kans!