Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:36

Dyonne, wat een buffel is dat al joh. Die gaat zijn moeder qua stokmaat voorbij of niet?

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:55

Afbeelding

Van heel jong naar 7 maanden :)


Ik laat hem inrijden, gaat in de toekomat paar maanden naar Wendy van Osch :)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30635
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:37

suffie schreef:
Dyonne, wat een buffel is dat al joh. Die gaat zijn moeder qua stokmaat voorbij of niet?

:D Dat is eigenlijk niet de verwachting. Hengst fokt niet zo groot. En zijn moeder weten we natuurlijk niet.. Maar het zou natuurlijk wel kunnen.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:18


Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:28

Gefeliciteerd :)F Y)(^) Rudi wordt 17 mei 1.
Ik ben van plan om hem in ieder geval zelf zadelmak te maken. Het zal er een beetje aan liggen hoe hij zich gaat presenteren maar als het enigszins mogelijk is wil ik het inrijden ook zelf doen (met hulp hier en daar). Ik wil hem in ieder geval eerst leren sturen dmv de dubbele longe en zo op die manier langzaam overgaan naar het rijden. Misschien laat ik hem zelfs eerst wel beleren voor de kar. Daar waar hij nu staat doen ze dat

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:35

Afgelopen weekend weer bij de kleine geweest <3 mist alleen plukje haar op zijn hoofd :=

Afbeelding

Afbeelding

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:44

Wel n knapperd hoor michtyjoe

Gefeliciteerd Caia

Ocean wordt 11 mei , 1 jaar. Ook hier t plan haar zelf te beleren.

Afbeelding
Lekker in het zonnetje spragen


Afbeelding
Ze drinkt nog bij dr moeder, zon grotert , toch doet ze t super. Geen snottebel gezien.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:46

wat zijn ze allemaal al groot! Bedankt voor de felicitaties!
Ben je niet van plan om bij de moeder weg te halen sblom? worden ze ook zelfstandig van

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:03

Nynkster gefeliciteerd!

Mightyjoe hij ligt er lekker bij zo :) manen groeien weer aan hopelijk :D

Ocean lekker in het zonnetje!

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:06

Tja Nynkster ze staan in een kudde en ip laat ik t zo. Ik wil haar niet elders brengen. Ze staan regelmatig ver uit elkaar en ik train met moeder en gaat ook goed nu. Ik kijk t even aan.

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:20

Ik ben stiekem wel blij dat ik niet de enige ben met een veulen dat nog lurkt :') Al vind ik het ondertussen wel tijd om haar met haar oppas oom uit huis te sturen, want het is zo ondertussen wel leuk geweest met het drinken bij moeders (ziet er ook belachelijk uit, ze is scheelt nog maar 11 cm met moeders). Maar ik moet nog even wachten op beter weer, dan kunnen we het weiland verdelen voor twee groepen.
Moet wel zeggen dat ik aan de mate van zelfstandigheid niet merk dat ze nog niet gespeend is, ze gaat gerust alleen op pad en verblikt of verbloosd niet als ik met haar moeder weg ga. Behalve dat ze er nog heel snel onder duikt zodra ik met het hoofdstel aan kom, want dan weet ze dat we bijna weg gaan :') .

Ik ben ook van plan zelf te beleren, ik heb haar moeder ook zelf beleerd. Haar moeder zowel onder het zadel als voor de wagen, Vu verwacht ik alleen voor de wagen te beleren.

Ik zal ook even een plaatje opzoeken, van 1 dag naar 10 maanden
Afbeelding
Afbeelding

Nynkster hier ook nog gefeliciteerd met je knappe witkopje
sblom: die groeit ook mooi! Het is wel mijn ervaring dat ze nooit zelfstandig afspenen (tenzij de merrie weer een nieuw veulen krijgt), mensen die dat in mijn omgeving hebben geprobeerd zijn of na een jaar of anderhalf toch gaan ingrijpen of eindigden met een volwassen paard dat nog steeds stond te drinken bij moeders.
MightyJoe: krasje gaat wel weer weg inderdaad, mooi kleurtje heeft hij ook.
Namiro: Hoe gaat het eigenlijk nu in de groep met hem? Is hij al een beetje bijgetrokken?

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:51

Ja hij staat super nu helemaal bijgetrokken :)

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:26

Ja mooney mss dat ze straks gescheiden kunnen staan. Er is wei genoeg. Leuk die zweetdeken met die sterren, die heeft Noor ook.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30635
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:42

Gefeliciteerd met Caia, ze heeft net zo'n pluisvacht als Gwynfor, haha.

Hier ook nog een drinkend veulen hoor, maar kunnen zonder problemen met de merrie een poosje weg. Spenen doen we straks met de grastijd wel.
Mooney, ze ziet er goed uit! En ja, die sterretjesdekens zijn leuk.

Kale plekken is altijd even zonde, maar trekt gelukkig ook wel weer bij.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:44

Mooney waarom wil je Vu alleen voor de wagen beleren? :)

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 00:07

Fijn om te horen namiro!

Bedankt voor de complimentjes voor de sterrendeken haha. En zo met z'n 3en met lurkende veulens dus een beetje dezelfde plannen. Leuk, kunnen we ervaringen delen mocht het nodig zijn.

Emita: Omdat het ukjes zijn. Ik verwacht wel dat ze net iets groter wordt dan haar moeder, maar ook iets ranker. Op haar moeder heb ik destijds wel gereden omdat het een te grote draak was om haar als jonge pony al voor de wagen te zetten en ik daar ook weinig ervaring voor had. Dus die heb ik eerst gereden totdat ze met een jaar of 9 de grootste kuren kwijt was (het blijft een portret, maar wel op een leuke manier). Veel plezier mee gehad toen ik haar reed, ook wedstrijden gestart tussen de paarden. Maar hoewel ik vrij klein en smal ben (1.61), is een pony van 1.22 toch wel erg klein. Ondertussen ben ik zelf wat handiger in het mennen en beleef ik daar ook veel plezier aan, dus ik denk niet dat ik Vu lastig ga vallen met gereden worden door een te lang persoon. Tenzij ze spontaan 1.30 of groter wordt, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Verwacht dat ze zo tussen de 1.22 en 1.26 uit gaat komen, wat al vrij groot is met ouders van 1.19 en 1.22.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 00:14

Ah okee, begrijpelijk! Het lijkt mij ook leuk om ooit te leren mennen. Wie weet in de toekomst :P

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:05

Ik zie dat ik de enige ben die het zadelmak maken uit ga besteden. Ik ben van plan om wel zelf hoofdstelletje en zadel etc te doen en starten met longeren. Maar ga er niet al eerste op zitten. Vind ik handiger als iemand dat doet met meer ervaring en handigheid hierin.

Ik ben gister weer langs die van mij geweest. Wat gaat het toch snel he. Wordt al echt een paardje. Als het mooie weer nu even komt, kunnen ze mooi dag en nacht het land op.

Silly1972

Berichten: 14779
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:13

Ja maar jij hebt best een bloedpaardje Liaan, dus dat begrijp ik best

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:49

Liaan schreef:
Ik zie dat ik de enige ben die het zadelmak maken uit ga besteden. Ik ben van plan om wel zelf hoofdstelletje en zadel etc te doen en starten met longeren. Maar ga er niet al eerste op zitten. Vind ik handiger als iemand dat doet met meer ervaring en handigheid hierin.

Ik ben gister weer langs die van mij geweest. Wat gaat het toch snel he. Wordt al echt een paardje. Als het mooie weer nu even komt, kunnen ze mooi dag en nacht het land op.


Ik besteed het ook uit hoor, durf dit zelf niet aan.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:05

Sblom : Als je ze zo uit elkaar haalt is het idd neit zon groot probleem.
Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken dat ik een veueln van 1.50 bij zn mama weg zou moeten slepen :o :o Hier volgend jaar veulen van mijn andere merrie. Wil het veulen er na een halfjaar toch wel af hebben. Ook om de merrie te sparen :7

Ik een geluk dat ik er niet op hoef. Erachter is toch niet heel spannend 8-) Als ik ze laat beleren ohz heb ik wel een vriendin die erop kan. Durf er ook geen kleine kindjes op te zetten. Zij weegt toch nog geen 50 kilo dus voor die paar keer kunnen ze dat wel hebben

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:22

Ik wil de bruine wel zelf inrijden, de bonte weet ik nog niet..
Haar moeder is als veulen over de kop geslagen en op foto's was dat terug te zien, maar niks kunnen vinden waar ze last van zou moeten hebben, maar die hebben we niet zadelmak gekregen.
Nu hoop ik dat het inderdaad iets lichamelijks is en het veulen geen problemen geeft, maar misschien blijf ik toch twijfelen en dat moet je bij zo'n pittige tante niet doen! :P
Dan breng ik haar liever weg en zodra er iemand op zit wil ik er wel graag zelf mee verder, maar ach, nog twee jaar om daar over na te denken.

Aangespannen lijkt mij juist heel spannend, als ze gaan panieken met zo'n kar er achter! :=

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:38

Hier vandaag ook een officiƫle jaarling. Precies een jaar geleden werd Carlijn geboren en het lijkt erop dat haar moeder het kunstje vanavond/vannacht gaat herhalen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:39

Spannend en gefeliciteerd!

Ik ga jelske denk ik laten beleren, ik ben helaas niet zo kundig op dat gebied :o

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:48

Oh, en wat betreft beleren; meestal doe ik dat zelf, alleen Lara heb ik laten doen, omdat ze toen ook meteen voor de keuring en SLP is klaargemaakt. Voor het laatste stukje vraag ik hulp aan mijn instructeur, om het paard te begeleiden vanaf de grond om het voorwaarts te houden.
Eenmaal "zadelmak" ga ik het liefst er alleen mee naar buiten. Lekker voorwaarts kilometers op maken. Verkeersmak maak ik mij nooit zo druk over. Een paard weet niet dat een auto eng is, zolang jij er maar normaal mee omgaat.