Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:31

Thnx. :)

Hier een drinkfontein van 2,5-3l inhoud en 2 rvs hondenvoerbakken (grootste maat vd Action) met water.
Chloë krijgt 3x daags een handje brokken, Aife zet ik diezelfde tijden een bak voor haar neus zodat ze kan eten wat ze nodig heeft.
Maar als ik wegga dan zet ik 2 van die grote rvs bakken gevuld met brokken neer, daar kunnen ze bijna een week mee vooruit. :')
Ga ik langer dan 2 nachten weg dan zorg ik voor oppas, al is het maar om ff te checken en een aai te geven.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:42

Wij gingen vrijdagavond laat tot vandaag begin de middag. Vond het best spannend om ze alleen te laten ondanks dat ze ruim voldoende eten en drinken hadden. Heb dan toch liever dat er even iemand komt kijken, maar dat ging nu niet. Het is gelukkig prima gegaan. :)

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:10

Ik zou niet weg gaan zonder dat iemand ze dagelijks checkt, vers eten en water geeft en de kattenbak uitschept. :o

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:15

De een is daar wat makkelijker mee dan de ander.
Ik hou voor mezelf ook de max van 2 nachten weg aan zonder controle, anders ga ik niet of ik regel oppas aan/in huis.
De hond gaat mee of blijft bij de oppas aan/in huis of gaat uit logeren, maar een hond is daar makkelijker in dan de meeste katten.

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:18

Katten zijn veel meer gehecht aan het huis. :j

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:23

Ja daarom ook dat ik ze liever niet laat logeren. :)
Mijn hond geef ik mee met iemand en hij doet gelijk alsof hij er altijd al woont. :+

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:27

Logeren zou ik ook nooit doen, pension ook niet.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:32

Ik zou het wel durven denk ik.
Ik zet bij vakantie altijd 2 kattenbakken neer en op meerdere plekken water. 1 op de grond, 1 op aanrecht. En droogvoer wordt hier ook gedoseerd gegeten. Ze zouden dan 1 dag zonder natvoer zitten. Moet kunnen lijkt me.
Héb overigens ook zo'n voerbak met timer. Dat zou wat natvoer inkunnen voor de volgende dag.

Maar tot nog toe is het niet nodig geweest en hadden we oppas

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:33

Ik heb het in het verleden wel gedaan, zo rondom een verhuizing maar nu heb ik die mogelijkheid niet meer.
Plus dat ik Aife dan kan afvoeren vrees ik, die komt op zijn minst halfkaal en broodmager terug en met wat pech is ze aan de diarree en plast ze buiten de bak.
Chloë daarentegen zou geen probleem vormen, die loopt binnen no time rond alsof ze nooit elders heeft gewoond. :+

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:49

Ik heb het geluk dat mijn schoonouders dichtbij wonen. Schoonmoeder komt langs ons huis als ze naar haar werk gaat, dus als wij er niet zijn gaat ze op de heenweg langs om te voeren en op de terugweg naar ons huis. Schoonvader komt ook vanaf werk naar ons en bij ons wordt er gekookt en gegeten. Ff tv gekeken en dan weer naar huis. Tussendoor word de kattenbak gedaan, en krijgen ze hun natvoer, en als ze weggaan de brokken voor de nacht. En het water wordt uiteraard gecheckt. Voor hun dus bijna geen heen en weer rijden, alleen een uitgebreide tussenstop :+

Nog even een foto van Sammie die het zich even gemakkelijk maakte op de bank.
Afbeelding

Is dit herkenbaar voor jullie? Je zit op de bank, kijkt wat tv, staat op om wat te drinken te pakken, kom je terug is je plekje op de bank geclaimd door zo'n monster dat vind dat hij meer recht heeft op dat lekkere plekje op de bank dan jij :')

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:00

Heel herkenbaar, maar ze kennen inmiddels het 'commando' hophop en als ik dat zeg gaan ze aan de kant. :D

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:15

Hier word je met grote ogen aangestaard door jessie. Je ziet er nog net niet zo'n denk wolkje bij 'chips, betrapt!'
Sammie kijkt je aan zovan 'heb ik iets van je aan ofzo?'

Ik kwam net deze foto's tegen.. bijna een jaar geleden alweer!
Sammie
Afbeelding

Jessie
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:18

Haha heel herkenbaar, ze doen het allebei. :))

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:24

Worden jullie katten naar mate ze ouder worden ook van die schootkatten?
Jackie kan met gemak een uur op m'n schoot liggen, moet haar dan wel zelf oppakken.
Als ik dan boven op haar kopje kriebel kijkt ze bijna scheel :+

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:26

Ik heb die van mij pas op volwassen leeftijd gekregen (de ene was 4 en de andere 8) maar het zijn allebei enorme kroelkippen.
De jongste wel op haar voorwaarden en zodra haar kop betrekt moet je stoppen, anders grijpt ze je. :+

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:33

Noa (bijna 3 jaar - vanaf kitten bij mij) ligt het liefst altijd op me. Piept soms zelfs als het haar te lang duurt voor ik ga zitten.
Vind het altijd zo zielig om haar eraf te zetten maar uit zichzelf gaat ze niet weg.

Mel (bijna 8 jaar - herplaatser en sinds ruim 2,5 jaar bij mij) ligt graag naast me, niet op me. Ze wordt wel steeds aanhankelijker.

Balou_k

Berichten: 14070
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:48

James is de echte kroelkip! Altijd bij je, liefst kruipt ze in je!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 00:03

Sammie komt op bed wel veel knuffels halen. Soms als ik op de bank lig wandelt hij ineens over me heen en komt om aandacht vragen en lekker knuffelen. Met het kleedje op schoot gaat hij ook op schoot liggen.

Jessie gaat liever gewoon op de bank liggen, als hij bij ons komt liggen. En dan niet direct naast je maar er zit zeker een halve meter tussen. Op bed gaat hij of halverwege tussen ons in liggen, of hij ligt op de hoek van het bed aan het voeten eind.

Sammie is altijd wel in de buurt. Als hij ergens gaat liggen slapen is het altijd wel de ruimte waar wij ook zijn. Gaan wij slapen, ligt hij ergens in de slaapkamer, mandjes, krabpaal of hij ligt op de krabton. Dan kan hij ons zien. Zitten we in de woonkamer ligt hij dus daar ergens. Jessie zijn we nog wel eens kwijt die is meer op zichzelf en ligt ook rustig de halve dag in de logeerkamer op het bed.

Vind het wel leuk om dat verschil te zien. Wel komen ze steeds meer knuffelen. Vanochtend maakte sammie me wakker maar ik wilde nog niet wakker worden. Hup, deken omhoog, sammie onder de deken :+ word een uur later wakker van mijn wekker, ligt meneer nog heerlijk te knorren onder de dekens.

Maar als hij er geen zin in heeft komt hij ook echt niet. Laat zich wel oppakken maar is zo weer weg. Jessie moet je dan eerst nog maar zien te vangen als hij geen zin heeft want die rent echt voor je weg.

Balou_k

Berichten: 14070
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 00:21

Afbeelding

Mijn knuffeldiertje! :)

Jojoju

Berichten: 3794
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:27

Zo trots op ted! Eerst blijft het vrouwtje een week lang boven en dan komt ze eigelijk beneden.. met een mini mensje!

Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14070
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:20

Prachtig!!

Marcella

Berichten: 36773
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:53

Zaterdag is het eindelijk zover en ga ik de dame ophalen heb er zin in.

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:19

Wiebke gefeliciteerd!

Marcella veel plezier zaterdag.

Bink komt heel soms op schoot liggen. Maar dat is voor niemand leuk. Als ik na een uur zonder ademhalen doodstil zitten per ongeluk mijn grote teen beweeg is hij zwaar beledigd en loopt hij weg.
Frum zit niet veel op schoot. Ligt wel graag op mijn voeten. En ze slaapt de hele nacht tegen me aan.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:48

Mijn katten alleen laten voor een nachtje zou ik misschien nog wel aandurven. Ik zou dan wel pas 's middags weg gaan en de volgende ochtend wel weer thuis komen. En dan nog zou ik me daar niet prettig bij voelen, vrees ik. :')

Maar naast de katten heb ik ook nog een hond en paarden aan huis, dus alles alleen laten is sowieso geen optie. Uit logeren geven zie ik ook niet zitten en pension ook niet.

Wat dan overblijft is dat ik eigenlijk nooit lang van huis ben. :D Mocht het toch eens nodig zijn dan zijn mijn ouders in mijn huis om op te passen.

Gaat opschieten Marcella! Zaterdag al, spannend!

Mooie foto's allemaal weer. :j

Mijn katten zijn geen schootkatten. Wel knuffelkatten die graag naast je liggen. Lepeltje, lepeltje in bed en dan buikje aaien is ook favoriet. :o

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:26

Ik moest in januari geopereerd worden en zou minimaal 1 nacht weg zijn en daarna ook nog niet helemaal mobiel.
heb gewoon vlak voor vertrek de kattenbakken (3, voor 2 katten) uitgesopt, gezorgd voor een oliebol aan brokken en alle waterbakken en de drinkfontein ververst.
Dag voor de opname heb ik de hond naar zijn logeeradres gebracht, die is 3,5 week later weer thuisgekomen zodat ik me ruim 3 weken op mijn herstel kon richten.
De katten zijn 30 uur alleen geweest en had de ziekenhuisopname langer geduurd was dat langer geweest, al had ik wel iemand stand-by die dan de 3e dag even zou gaan controleren en iig water verversen en voer bijvullen.