(sport) vissende Bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

(sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 16:08

Hey allemaal,

Er zijn maar weinig vrouwen die vissen helaas?... Leek me leuk om met elkaar ervaringen en foto's te delen. En eventueel ook tips te geven over aas!

Dus zijn hier vissende bokkers?!

meklabo

Berichten: 1118
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: boxtel

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:25

Waar vis je op? Ik zelf voornamelijk karper ☺️ Eind van het jaar weer een tripje gepland naar Kroatië!

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 09:17

meklabo schreef:
Waar vis je op? Ik zelf voornamelijk karper ☺️ Eind van het jaar weer een tripje gepland naar Kroatië!


Karper meestal, maar steur vind ik het leukste.
In de winter snoek.

Super gaaf in Kroatie!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 04:12

Ja ik!! Alleen niet in Nederland, telt dat ook?
Heb samen met mijn man een boot en we gaan er toch zeker een keer in de 2-3 weken op uit als het weer het toelaat. Meestal Moreton Bay, soms Brisbane River al vangen we daar meestal niks.
We vangen van alles en nog wat, altijd een verassing wat er boven komt. Het meeste zien we echter bream, flathead, whiting en af en toe een mangrove jack. En ik presteer het altijd om giftige kogelvissen te vangen :')
Daarnaast ben ik al jaren een groot liefhebber van Barramundi. Dus een keer per jaar reizen we naar het hoge noorden voor een visvakantie. Dit jaar voor het eerst de eigen boot mee en het moet een mega goed seizoen worden dus ik hoop ein-de-lijk mijn PB te verbeteren :D

@Meklabo: Kroatie? Waar vis je daar op? Ik ben als kind heel vaak in Kroatie geweest, maar nooit aan vissen gedacht daar :o

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:22

Oh wat leuk dit! Ik ben absoluut geen fanatieke topvisser, maar mijn vriend vist in de zomer altijd op karper. In de winter heel soms op snoek. Ik ga vaak mee nachtvissen en vind het ook echt leuk om mee te doen. :o

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 10:34

Yeeeeey wat leuk allemaal dacht dat ik een eenzame visser was

Nog buiten visvijver om geen karper gevangen afgelopen 2 jaar
Allerlij bollies etc... Niks werkt...

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:41

Haha Eline! Een topvisser ben ik ook niet hoor!! Aantal vriendinnetjes van mij zijn echt 100x beter! Heb vooral veel lol en af en toe wat lekkers op de BBQ...

Echt niet Whiteflame!! Steeds meer vrouwen die vissen hoor!! Hier dan, maar zal in NL ook wel zijn toch?!
Afbeelding

Euhmm... domme vraag misschien; wat zijn bollies? :o?

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 12:57

Barramundi schreef:
Haha Eline! Een topvisser ben ik ook niet hoor!! Aantal vriendinnetjes van mij zijn echt 100x beter! Heb vooral veel lol en af en toe wat lekkers op de BBQ...

Echt niet Whiteflame!! Steeds meer vrouwen die vissen hoor!! Hier dan, maar zal in NL ook wel zijn toch?!
[ [url=m/Chj6jR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Euhmm... domme vraag misschien; wat zijn bollies? :o?


Bollies zijn balletjes aas, met verschillende smaken en kleuren.

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:16

En ze stinken ontzettend _O-
Ik vind het vooral gezellig om ‘s avonds met z’n allen bij een kampvuurtje met een drankje te zitten. Helaas zijn er alleen maar mannen mee dus is de keuze uit ontbijt vaak frikandel, mexicano of pikanto :=

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:21

Eline_S_S schreef:
En ze stinken ontzettend _O-
Ik vind het vooral gezellig om ‘s avonds met z’n allen bij een kampvuurtje met een drankje te zitten. Helaas zijn er alleen maar mannen mee dus is de keuze uit ontbijt vaak frikandel, mexicano of pikanto :=


hahahahha heerlijk!
Mijn frikandel is al eens te water gegaan omdat ik beet kreeg waardoor mijn hengel bijna te water ging! :(

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:37

Prima keus toch Eline?! :P

Haha, oeps! Weg frikandel. Beetje extra aas :')

Hihi, aas ruikt volgens mij nooit fris. Wij gebruiken meestal garnalen, inktvis of pilchards. Restanten gaan altijd de vriezer in. Als het eenmaal diepgevroren is, ruik je het niet meer :Y)

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:48

Barramundi schreef:
Prima keus toch Eline?! :P

Haha, oeps! Weg frikandel. Beetje extra aas :')

Hihi, aas ruikt volgens mij nooit fris. Wij gebruiken meestal garnalen, inktvis of pilchards. Restanten gaan altijd de vriezer in. Als het eenmaal diepgevroren is, ruik je het niet meer :Y)



Klinkt... vies....
Zou niet weten of dat hier ook zou werken.
Ik vis op steur echt specifiek met 1 soort aas echt te grappig _/-\o_

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:56

Geen idee. Ik weet vrij weinig van sportvissen in NL om eerlijk te zijn. Maar vind het wel super interessant om jullie ervaringen te lezen!!

Steur.. wat voor soort vis is dat om te vangen? Is het een roofvis?
Kun je die gewoon overal vangen of alleen in bepaalde gebieden?

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:58

Barramundi schreef:
Geen idee. Ik weet vrij weinig van sportvissen in NL om eerlijk te zijn. Maar vind het wel super interessant om jullie ervaringen te lezen!!

Steur.. wat voor soort vis is dat om te vangen? Is het een roofvis?
Kun je die gewoon overal vangen of alleen in bepaalde gebieden?


Steur is vooral in het buitenland in het wild te vangen.
Hier vooral in visvijvers. Het zijn geen roofvissen. Hier worden ze ook vaak bij de karpers thuis in vijvers gehouden.

Het toffe is dat deze dieren springen tijdens de beet. Dus ze zijn behoorlijk pittig om binnen te halen!

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:09

Steur wordt niet zo groot als karper, toch? Zou zo ook niet weten welke het zijn haha. Ik ken karpers en brasems (vast wel meer maar kom er zo niet op). Mijn vader en broertje vissen trouwens met een vaste stok op witvis, maar dat vind ik saai :o

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 14:10

Eline_S_S schreef:
Steur wordt niet zo groot als karper, toch? Zou zo ook niet weten welke het zijn haha. Ik ken karpers en brasems (vast wel meer maar kom er zo niet op). Mijn vader en broertje vissen trouwens met een vaste stok op witvis, maar dat vind ik saai :o


Steur word veeeeeeeeeel groter. Alleen niet zo zwaar

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:18

Heb even gegoogeld en weet nu welke het zijn haha. Vang je die met dezelfde hengels/haken als karpers? Staat me iets bij dat een vriend van mij eens zo eentje aan z’n hengel had.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 14:19

Eline_S_S schreef:
Heb even gegoogeld en weet nu welke het zijn haha. Vang je die met dezelfde hengels/haken als karpers? Staat me iets bij dat een vriend van mij eens zo eentje aan z’n hengel had.


Ja gewoon met de kaper hengel haha
Zijn mega sterke dieren

meklabo

Berichten: 1118
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:34

Barramundi schreef:
@Meklabo: Kroatie? Waar vis je daar op? Ik ben als kind heel vaak in Kroatie geweest, maar nooit aan vissen gedacht daar :o


We gaan naar Jezero Sumbar een karperwater waar karpers van 30+ kg zitten!
Dus ben benieuwd of ik een leuk visje zal vangen :)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: (sport) vissende Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:37

Ik vis ook al een jaar of 35. Voornamelijk met de voederkorf. Leuk topic!

meklabo

Berichten: 1118
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:39

Ook gaan we in mei nog naar Curaçao en daar hopen we ook nog haaien, tonijn, barracuda, mahi mahi en wahoo te vangen :D

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 09:05

Nabster schreef:
Ik vis ook al een jaar of 35. Voornamelijk met de voederkorf. Leuk topic!


35 jaar al!
Waar vis je op met voerkorf? Witvis?

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 09:06

meklabo schreef:
Ook gaan we in mei nog naar Curaçao en daar hopen we ook nog haaien, tonijn, barracuda, mahi mahi en wahoo te vangen :D


Ik durf niet eens een snoek te onthaken laat staan een haai ! :')

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 02:15

white_flame schreef:
Het toffe is dat deze dieren springen tijdens de beet. Dus ze zijn behoorlijk pittig om binnen te halen!

Ik heb eens gegoogeld naar wat filmpjes en wat de steur doet, lijkt op onze Barramundi!! Die springen ook uit het water en schudden dan als een malle met hun kop in de hoop de haak kwijt te raken. Maakt het wel een leuke uitdaging!!

Nooit geweten dat dat daar was Meklabo!! Veel plezier alvast!! Tight lines zeggen ze dan hier!

meklabo schreef:
Ook gaan we in mei nog naar Curaçao en daar hopen we ook nog haaien, tonijn, barracuda, mahi mahi en wahoo te vangen :D

Whaaa!!! Jaloers nu!! Wahoo staat zo hoog op mijn wishlist!! Prachtige vissen!! En Mahi Mahi ook wel, maar Wahoo hoger! Onze boot is te klein om zover offshore te gaan dat we zoiets kunnen vangen, we zijn weer aan het sparen om nog eens op een georganiseerde trip te gaan.
Een haai(tje) heb ik ook eens gevangen. Werd ik uitgelachen >;)

Vorig jaar offshore vanuit Darwin gevist en toen kwamen we met een goede vangst terug. We moesten op een gegeven moment zelfs stoppen omdat we de limiet gehaald hadden!
Paar mooie Jewies van 80-90 cm en ML ook nog een dikke snapper. We hebben een paar weken vis op de BBQ gehad!! :9
Afbeelding


Nog 5 weken, dan zitten we in de auto naar Daly River!! Kan niet wachten! Komt nog ff een cycloon langs dit weekend dus hopelijk nog wat goede regen en dan precies genoeg tijd dat de wegen weer open zijn hopelijk!!