Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 15:55

december 2016 is geconstateerd dat ik de ziekte van Pfeiffer heb gehad. Ik heb hier hele vervelende klachten bij gehad, niet alleen maar vermoeidheid.

Het ging alweer maanden lang goed maar nu lijken deze vervelende klachten weer terug te zijn. Kan Pfeiffer terugkomen? Is dat te zien in een bloedtest? Want ze zien altijd terug dat ik het heb gehad?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:00

Wat mij verteld is dat het wel qua gevoel aanwezig kan zijn, maar niet per se in bloed meer zichtbaar kan zijn.
Kun je de huisarts niet vragen hoe en wat?
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 12-03-18 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:01

Ik heb hetzelfde gehoord. Maar ik blijf in periodes van stress wel bepaalde auto-immuun huiduitslag hebben, die echt begonnen zijn door de Pfeiffer. Bij stress steekt het dan weer de kop op.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 16:15

Ja als het morgen nog zo is ga ik bellen met de HA.

Denk dat het nu ook een uiting van stress was, net als in december.

dank jullie wel voor jullie reacties

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:27

Ik heb Pfeiffer gehad in 1994... ik voel er nog de gevolgen van helaas... heeft een heleboel overhoop gehaald en nog steeds steken bepaalde klachten de kop op zo nu en dan.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:52

Ik heb zelf 2x pfeiffer gehad op 3 jaar tijd. Het virus kan schijnbaar een 2e keer actief worden.
De 2e keer was 1,5 jaar geleden. Ik heb er nu nog last van.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:01

Is het wel helemaal weggegaan? Ik heb sinds juli 2017 pfeiffer. Het zit niet meer in m'n bloed, maar heb nog wel onwijze last van moeheid soms. Ik kan nog steeds niet alles wat ik ervoor kon.

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:19

De sporen van pfeiffer blijven nog lang in het bloed hangen. En de symptomen ook. Bij ieder mens verschillend natuurlijk.

Ik heb het in 2010 gehad en niet goed de rust gehouden, ik heb nog steeds de naweeën, soms gaat het weken goed en dan ineens is die vreselijke vermoeidheid terug

Anoniem

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:39

Ik heb dus voor de tweede keer Pfeiffer. Het is een fabeltje dat je na 1x pfeiffer het niet meer kunt krijgen. Als je het niet goed uitgeziekt hebt of er is een deeltje van het virus in je lichaam blijven zitten kan dit langzaam overgaan naar chronische vermoeidheid. Tenminste dat werd mij toen verteld door de huisarts. Hou het goed in de gaten!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 18:10

Dank je wel voor jullie berichten, morgen afspraak bij de huisarts.

Equardor
Berichten: 101
Geregistreerd: 23-01-11
Woonplaats: ergens waar het rustig is

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:19

voor iedereen die last heeft gehad en nog heeft lees het boek van Anthony Williams, medical medium. dat was voor mij de manier om van alle klachten als gevolg van de pfeiffer af te komen.
hij stelt dat de veroorzaker van het pfeiffer, het Epstein Barr virus in je lichaam blijft en steeds meer klachten kan veroorzaken.
ik ben er nu na 25 jaar eindelijk af *\o/*

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:27

Is pfeiffer hetzelfde als klierkoorts? (belg hier)

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:32

Ja hier ook iemand. Zodra ik teveel op mijn bord krijg. Dan komen er weer klachten terug.
Maar ben dan ook 2 jaar lang echt goed zoek geweest. Daarna nooit meer de oude geworden :n
Maar nu wel weer mijn leven op gepakt. Maar fulltime opleiding of baan zit er niet in. Maar werk nu happy 24 uur in de week. En volg er een parttime opleiding bij naast. Dat gaat prima zo :)

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:33

Ik ben altijd moe gebleven na Pfeifer, ik weet niet beter maar het is wel vervelend.

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:47

Eenmaal Pfeiffer gehad betekend dat je het altijd met je mee zal dragen.. Soms zal je het dus ook merken.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 20:05

Dank jullie wel voor de reacties, deze doen mij al zo goed!

Ik heb mij nog nooit zo onbegrepen gevoeld als met deze ziekte. Mensen snappen het gewoon niet. (Gelukkig wel een lieve man die heel lief voor me is)

Het feit dat jullie dit zeggen geeft al rust, ik merk dat ik stress heb en wellicht komt het daardoor weer naar boven.

Het boek ga ik zeker opzoeken!!

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:11

Hier ook helaas nooit meer de oude geworden... :n het 6 jaar geleden gekregen en ook heel heftig. Ik heb ook meer gehoord dat je restklachten over kan houden helaas. :(:)

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:14

Gwenvd schreef:
Dank jullie wel voor de reacties, deze doen mij al zo goed!

Ik heb mij nog nooit zo onbegrepen gevoeld als met deze ziekte. Mensen snappen het gewoon niet. (Gelukkig wel een lieve man die heel lief voor me is)

Het feit dat jullie dit zeggen geeft al rust, ik merk dat ik stress heb en wellicht komt het daardoor weer naar boven.

Het boek ga ik zeker opzoeken!!


Ik kreeg het helaas al heel vroeg, denk begin VMBO.. Ben nu 19 -O-

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:17

Equardor schreef:
voor iedereen die last heeft gehad en nog heeft lees het boek van Anthony Williams, medical medium. dat was voor mij de manier om van alle klachten als gevolg van de pfeiffer af te komen.
hij stelt dat de veroorzaker van het pfeiffer, het Epstein Barr virus in je lichaam blijft en steeds meer klachten kan veroorzaken.
ik ben er nu na 25 jaar eindelijk af *\o/*

Oke, dit is gewoon eng nu... vorige week kwam iemand met het boek aan, net word ik door een vriendin geattendeerd op dit boek en dit de derde die hierop wijst... volgens mij wil iets of iemand mij duidelijk maken dat ik dat boek moet lezen. O:)

Edit: maar wat heb je er dan aan gedaan na het lezen van het boek dat je er nu vanaf bent?
Laatst bijgewerkt door Duke op 12-03-18 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:19

Ik heb sinds een paar jaar ziekte van Hashimoto. Een orthomoleculaire arts wees mij erop dat al mijn klachten: PDS, Hashimoto (dus slecht werkende schildklier) allemaal terug te voeren zijn naar Pfeiffer... :\

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:19

Wat mij heeft geholpen,is een jaar lang geen melksuiker (lactose) meer te eten. Daarna weer langzaam opgebouwd, al eet ik nog steeds weinig melkproducten en al helemaal niet in combinatie met suiker.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:21

Caaatje schreef:
Is pfeiffer hetzelfde als klierkoorts? (belg hier)

Klopt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:23

Duke schreef:
Ik heb sinds een paar jaar ziekte van Hashimoto. Een orthomoleculaire arts wees mij erop dat al mijn klachten: PDS, Hashimoto (dus slecht werkende schildklier) allemaal terug te voeren zijn naar Pfeiffer... :\

Oh echt?
Ik heb ook hashimoto en pfeiffer gehad. En nu 25 jaar later nog steeds zwaar vermoeid.

Dat boek ga ik ook eens opzoeken.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:25

Tegenwoordig koppelen ze langdurige gevolgen van Pfeiffer meer en meer aan cvs. In het verleden zelf Pfeiffer gehad, en later ook Lyme, nu diagnose cvs gekregen.

Onbegrip is enorm herkenbaar. Ik ben nu een jaar terug fulltime aan het werk met cvs en met fibromyalgie, en door omgeving genezen verklaard. Je hebt pas iets als je uiterlijke gevolgen ziet, voor de omgeving dan.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:29

Ik had pfeiffer op m'n 11e en had daarna elk jaar rond dezelfde tijd ongeveer dezelfde klachten (hoewel het bij mij best mee viel met twee weken dikke griep en daarna eigenlijk vooral moe en wat gewrichtspijn). Een aantal jaar geleden ging ik naar een holistisch arts, kreeg acupunctuur, osteopathie, kruiden en druppels en... daarna geen terugval-achtige klachten meer gehad. Ik ben een stuk minder moe, heb geen rugklachten meer (behalve door gewoon te zwaar tillen / verkeerde houding) en mijn eczeem is minimaal tot nihil.

Ik denk dat dit soort ziekten, net als fibromyalgie, PDS etc grotendeels kan worden verminderd / verholpen door behandelingen buiten het reguliere circuit.