Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:47

Je hoeft je niet aangevallen te voelen romy. Is nergens voor nodig. We willen allemaal het beste voor een paardje wat ziek is. Ik heb helaas ook erg rare "vormen" koliek gehad en ben er een paard aan kwijt geraakt wat dan de oorzaak wormen had heel kort door de bocht gezegd. Hij was alleen wel worm vrij enzovoort. En we hopen allemaal dat het inderdaad "gewoon" een draai van het veulen is en verder niks meer of minder. Ik vind juist goed bedoelde adviezen wel fijn. Ik kan zelf zien wat ik ermee doe en soms komt er ook wel iets voorbij dat je denkt nou dat zou toch wel eens kunnen en kun je het weer overleggen.

Maat super fijn dat roos weer eet enzovoort. Dat is het belangrijkste!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:51

Excuses als ik gisteren iets gezegd heb dat verkeerd viel. Ik heb gewoon al (te)veel pech al gehad,en haalde mijn merrie vorig jaar ook binnen met koliekerige symptomen die geen echte koliek leken te zijn.
Ze had toen ook buscopan en pijnstillers gekregen en ze beterde daar wel heel snel mee.
Maar het vervolg had ik beter niet vermeld. Ga het voortaan ook voor mij houden dan,mijn ervaringen. :o Natuurlijk wens ik niemand pech toe!
Fijn dat het al zoveel beter gaat met Roos.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:55

Ik voel mij ook niet aangevallen hoor. Ik weet alleen dat ik zelf liever niet de adviezen krijg tenzij ik er om vraag. Maar als jullie dat wel willen is dat prima. Ik weet ook niet hoe Annelies er over denkt. Misschien vindt zij het ook fijn. Ik bedoelde meer dat het heel vervelend is dat als je al zorgen hebt om een paardje dat het dan helemaal niet leuk is om te horen wie zijn paardje is verloren.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 11:58

Goedbedoelde adviezen kunnen wel.gedeeld worden. Maar ik geef aan dat ze op alle mogelijke vlakken nu behandeld wordt. Voor de leverwaarden krijgt ze wat we kunnen geven. Voor de oorzaken die er kunnen zijn. Als ze dreigde te verwerpen, hou je het niet tegen (al krijgt ze wel regumate sinds ze wat slechter was en daar kan je niet zomaar even mee stoppen). Maar ze is opgevoeld en alles zat nog mooi dicht in de baarmoeder. Voorbeentjes en hoofdje in geboortekanaal.
Moest het toch de onwaarschijnlijke echte koliek zijn, heeft ze pijnstilling gekregen. Als het last van het veulen is, heeft ze ook iets gekregen waarvan ze wat rustiger wordt. Dat het veulen draait en keert hou je ook niet tegen.

Ze mest goed, eet goed, goede darmgeluiden, kreeg pijnstillers, krijgt leverondersteuning, zit aan een ontwormingskuur en staat op de Regumate.
Moet je mij vertellen wat ik op dit ogenblik nog meer kan doen (nu is ee wel gewoon rustig). En wat het dan kan zijn als de enige symptomen last zijn van de buik. Wat ook niet abnormaal is bij hoogdrachtige merries.

Dat iemand een paard verliest aan koliekverschijnselen gebeurt vaker. En bij de ene is het om die reden en bij de andere om een andere.
Dit oogde voor mij niet als echte koliek, al leek het erop. Maar ik heb het wel laten onderzoeken.

Ik heb al meermaals gezegd dat er nu alles gedaan is om haar te helpen. En het heeft nu blijkbaar geholpen. Hout vasthouden dat ze goed blijft.

Veulen heeft een spurt gehad qua groei en energie omdat de moeder nu ook terug meer energie binnenkrijgt. Dat kan er ook iets mee te maken hebben. Dat veulen nu volop aan het proefdraaien is enz.

Natuurlijk heb ik al zitten doemdenken. Wat als ze nu sterft met veulen erin. Wat als ze sterft bij de geboorte. Wat als veulen niet goed ligt en niet gedraaid raakt (maar bij opvoelen gelukkig wel) en ik ze beide verlies, wat als wat als wat als.

En het enige wat ik heb geconcludeerd: ze goed in de gaten houden en biest aftappen bij de eerste merries voor in geval van. Meer kan ik niet doen. Dus ik probeer de zorgen een klèin beetje aan de kant te leggen en ook te genieten van het nieuwe leven dat eraan komt.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 11:59

Ik krijg vooral de indruk alsof ik niet voldoende doe :)
Maar alsof ik het leven van Roos, een van mijn kernpaardjes, lievelingetjes, zomaar op het spel zou zetten... Nooit.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:03

Oei neen, die indruk zou ik je nooit willen geven want je zet alles op het spel om haar beter te laten voelen. Dat is ons, toch mij, heel duidelijk hoor. Gewoon blijven hopen dat ze daadwerkelijk heelhuids hierdoor komt, en verder doen zoals je al doet.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:10

Die indruk gaf je mij zéker niet hoor! Je doet wat je kan,de DA is erbij,je wilt biest aftappen wat ik persoonlijk een heel goed idee vind. Meer kan je niet doen nu,het is afwachten en ze goed opvolgen.
En ik wilde gewoon maar meeduimen en aangeven dat ik meevolg en meehoop dat het goed gaat,alleen dan misschien moest ik mijn ervaring niet gedeeld hebben.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 12:16

Het gaat mij niet perse over het melden dat je er al veulens aan verloren hebt ofzo (al draait mijn maag er wel van om, want daar denk ik natuurlijk ook aan)

Eerder als ik precies tussen de regels doorlees dat ik of mijn DA er laks mee omgaan.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:20

Nouja,dat bedoelde ik alleszins niet.
Je kon evengoed ook niks doen. En er zijn er genoeg die niks doen. Helaas kunnen we niet toveren en moeten we ook vertrouwen op wat onze DA doet en zegt,we roepen niet voor niks zijn advies in.
Dat ze regumate krijgt is ook wel goed.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:21

Knolselder schreef:
Het gaat mij niet perse over het melden dat je er al veulens aan verloren hebt ofzo (al draait mijn maag er wel van om, want daar denk ik natuurlijk ook aan)

Eerder als ik precies tussen de regels doorlees dat ik of mijn DA er laks mee omgaan.


Dat slaat vast op mij :+ maar dat heb ik je ook al gezegd, dus je weet hoe ik er over denk :o

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 12:35

Ach Pretty ik vind het jammer voor jou dat je je veulen nog bent verloren toen het beter leek te gaan. Ik hoop natuurlijk een andere uitkomt. En dat ze zich slechter voelde omwille van gedraai en gekeer.
Maar qua verwerpen, dat is nu iets dat volledig uit mijn handen is. Het komt of het komt niet. Daar denk ik natuurlijk aan, maar kan ik niets aan doen (buiten de regumate)

En nee, ik zie niet in wat mijn DA nu nog meer had kunnen doen. Bloed is getrokken, daar kwam buiten 1 waarde die wat verhoogd was niets verder uit. En ze wordt vanuit alle invalshoeken wat het KAN veroorzaken behandeld en ondersteund.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:47

nou Annelies, ik geloof je direct als je zegt alles te hebben gedaan, en meer kun je ook niet, we duimen gewoon dat roosje helemaal weer opknapt en een prachtig gezond veulen krijgt

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 12:51

Dank je wel :)

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:12

Charlie en Stien maken trouwens wat vooruitgang
Charlie dag 320
Afbeelding
Stien dag 326
Afbeelding

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:18

Geloof echt dat je alles eraan doet hoor :) Nu maar op naar een gezond veulen dan!

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:21

Daar doen we het voor he Rowan :D Roos en veulen gezond in de wei.

Maar biest ga uk zeker aftappen. Je weet nooit en je kan het maar hebben.

Zou een borstpomp van mensen op een paard passen? :=

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:22

Gewoon melken joh :P

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:23

Hoeveel zou een miniveulen per portie drinken?

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:28

Dat heb ik vorig jaar geweten... Nu niet meer :P

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:43

*Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan*

Knolselder je komt op mij over als een zeer gedreven veulenmama. Jij doet alles wat er nodig is om jouw merries gezond te houden en prachtige, gezonde veulens te krijgen.

*Kruipt weer onder haar meeleessteen*

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:45

Dank je wel Domino <3 wat lief om dat even te melden.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 18:55

Roos kreeg deze namiddag een terugval en staat nu bij de DA ter observatie en daar kunnen ze ook beter/sneller ingrijpen. Daar was nu wel veel gas in haar darmen te horen.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:01

He wat naar Annelies! :(:) Hopelijk knapt ze snel op.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:03

Ocharme wat een gesukkel en wat een zorgen, ik hoop dat alles snel weer beter is!

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:32

och arme roos -O-