Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:03

Ben ik ook wel benieuwd naar :j Ik heb me enigszins ingelezen in KHA en vind het eigenlijk maar onzin als ik eerlijk ben. :o Koolhydraten zijn niet je vijand, ook niet als je af wil vallen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:42

Het is natuurlijk grote onzin om kHd arm of beperkt te zien als “zonder koolhydraten” zonder kHd is sowieso super ongezond, bij alle kHd beperkte dieten word ook aangegeven dat je absoluut niet onder een x aantal gram kHd moet gaan zitten (20 als absoluut minimum)
En simpel zat , groente bevatten ook khd
Dus zodra je enige vorm van gezond eten aanhangt zal je khd binnen krijgen
Maar de waarde van khd beperken is er wel zeker
Juist bij instabiele bloedsuikerspiegels , pre diabetes en diabetes, insuline resistentie is khd beperken een beweZen werkzame methode van afvallen, maar ook erg behulpzaam om medicatie te kunnen verminderen tot zelfs geheel afbouwen.

Daarnaast is het voor een flink groep mensen een hele fijne Manier om grip op de intake te houden
(Veel Stabielere bloedsuikerspiegel)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:51

Ja okee, diabeten, dat snap ik :) Maar de mensen die KHA eten die ik ben tegen gekomen die wilden dan een koekje of een broodje niet eten omdat er koolhydraten in zaten :o Ja jeetje dat snap ik dan dus niet.

Ik zou best wel mijn intake bij willen houden in een app ofzo, dan val ik misschien daadwerkelijk af :) Maar ik vrees dat dat gewoon geen gewoonte kan worden bij mij... Ik vergeet nu al bijna dagelijks mijn medicatie die ik 2x per dag moet nemen :o En deze heb ik al ruim 4 jaar

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:06

Ik volg een aantal YouTubers (vooral Amerikanen, maar Pick Up Limes is Amerikaans maar woont in Nederland) en sommigen volgen een High Carb Low Fat dieet, maar natuurlijk bestaan er ook YTers die Low Carb eten. Misschien kan je daar eens kijken?

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:39

Ik eet zeker wel koolhydraten, maar beperkt, tussen de 40 en 60 per dag ongeveer.
Dit doe ik omdat ik gewoon gemerkt heb dat ik heel erg koolhydraatgevoelig ben, 's ochtends havermout of overnight oats en bijvoorbeeld brood, vliegen onmiddellijk naar mijn heupen en buik ;-)
Ik voel me er prima bij, eet alleen geen vis en vlees en dan is het vinden van geschikte levensmiddelen niet altijd even makkelijk, zeker omdat ik ook aan mijn eiwitten moet komen, zodat alles een beetje in balans is. Koolhydraten en vet zijn geen probleem, maar die eiwitten.....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:09

Magrathea
Ik heb geen diabetes
Maar ik moet echt opletten Met khd
Als ik “fout” ontbijt
Ben ik de rest van de dag aan het knokken tegen vreetbuien , dat bedoel ik ook Met “grip op de intake houden”
Niet het overzicht maar daarwerkelijk de vreetbuien door suikerpieken te voorkomen en beperken

Beter nog , ontbijt uitstellen tot de lunch , daar functioneer ik sowieso veel beter op

Dat Koekje eet ik echt wel op zijn tijd
Maar met hoe mijn lijf in elkaar zit/werkt moet ik oppassen
Ik kan me goed indenken dat er mensen zelf nog stricter zijn dan dat Ik ben

Maar ook buiten diabetes om zijn er dus best wat mensen die echt beter functioneren op khd Beperken

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:28

Inspiratie gezocht met tofu... Ik heb 4 pakken tofu in de koelkast liggen...al 4 weken :')

Doen jullie ze van tevoren marineren en dan invriezen? Of op de dag dat je het wilt eten? Ik kom niet verder dan tofu door de wok, gemarineerd in soja. En ik ben niet eens fan van wokken ;) Wat zou ik er nog meer mee kunnen doen en hoe marineren vooral?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:33

Scrambled tofu
Fake bacon er van maken
Erm.... that’s all from me
Ik kan niet tegen soja in grote doses :+

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:34

In misosoep, of goed uitlaten lekken (heel goed!) en dan als saté stukjes (eerst marineren), in burgers verwerken, dunne plakjes frituren en met zout of zoete chilisaus serveren, gado gado... je zou er even recepten voor moeten zoeken, maar dit komt er zo 1,2,3 bij me op :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 18:37

Marineren kun je het beste doen ná het ontdooien, omdat door het invriezen de structuur verandert en bij het ontdooien komt er veel water uit. En tofu kun je pas goed marineren als het zo droog mogelijk is.

Ik vind tofu bacon echt het lekkerst :9
Marineren met een sausje van sojasaus, stroop, tomatenpurree, olie (en evt rookaroma of gerookte paprikapoeder als de tofu zelf niet gerookt is) en ik doe er dan meestal nog wat edelgist en een snufje piment doorheen.
En dan in een bodempje olie op laag vuur bakken totdat de plakjes overal bruin zijn. Als ze dun genoeg gesneden zijn dan worden ze lekker knapperig als ze een beetje afgekoeld zijn :9

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:34

Ik om ook even volgen :) Ik heb laatst bij de Vegan JunkFood Bar in Amsterdam gegeten. Ik had nog nooit écht vegan gegeten, maar het was echt heel lekker! Vind het wel interessant en ben erg benieuwd naar al jullie recepten!

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:33

@noppert, of Facebook vind je ws wel inspiratie, er is een vegan kh-arm groep. :j

Ik heb eergister de krokketten van de vega slager gegeten, nog nooit gehad. Voelt als een mindfuck, lijken net echt, maar ik weet niet of mijn smaak daar nog objectief genoeg voor is. :P

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:36

Toevallig heb ik die kroketten vanavond mee genomen, dus ik ben ook heel benieuwd. Ik boodschap met contant geld, hadden ze ineens de B&J brownie, verdorie, dus nu ga ik morgen weer terug _O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 01:04

Mona81 schreef:
Inspiratie gezocht met tofu... Ik heb 4 pakken tofu in de koelkast liggen...al 4 weken :')

Doen jullie ze van tevoren marineren en dan invriezen? Of op de dag dat je het wilt eten? Ik kom niet verder dan tofu door de wok, gemarineerd in soja. En ik ben niet eens fan van wokken ;) Wat zou ik er nog meer mee kunnen doen en hoe marineren vooral?

http://vegetus.nl/knoflook-kruidenroomkaas *\o/* *\o/*

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:37

Oeh, de kruidenroomkaas...ik ga m proberen!!

Ik heb ook de kroketten gehaald. Heeft iemand ze al in de airfryer geprobeerd?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:00

Mona81 schreef:
Oeh, de kruidenroomkaas...ik ga m proberen!!

Ik heb ook de kroketten gehaald. Heeft iemand ze al in de airfryer geprobeerd?

Mocht je geen kokosolie in huis hebben dan kun je dat ook weglaten, dan krijg je geen hard kaasje maar meer een smeersel zoals Paturain ofzo :)

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:43

De kroketten kunnen in ieder geval prima in onze Tefal actifry. Ze krijgen alleen geen mooi kleurtje.

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:58

Ik ben benieuwd naar de smaak van de kroketten!!

Dan doe ik m zonder kokosolie Margrathea, lijkt me nog lekkerder!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:33

Ik flikker alles in de airfryer, dus ja dat kan. :D

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:35

Ik heb echt de neiging om zo'n ding aan te schaffen door jullie. Maar vandaag ander rijkdom aangeschaft :D <3

Afbeelding

Ik wil denk ik de hoeveelheid vleesvervangers in de vriezer niet weten _O- Lijk bijna hamsteren, en de coop ga ik eind van de week ook nog heen, 1 euro per stuk daar voor alles van vivera. Hoe lang blijven die verpakkingen goed in de vriezer eigenlijk? Maand of 3 hoop ik? :Y)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:38

Jaaa ijs <3

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:40

Ja ik was echt verbaasd alledrie de smaken aan te treffen, zo groot is het hier nou ook weer niet, maar ik hoop uiteraard dat het zo blijft :D Dit is trouwens de AH, terwijl voor de rest de jumbo het wint hier, die hebben de lekkerste bapao, en ook als enige de mayolijn en willemsburger.

Door de aanbiedingen trouwens ook weet gekregen van pathé voor op brood van de vegetarische slager, die is echt heel goed!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:41

Mijn jumbo heeft mayolijn uit de schappen gehaald |(
Gelukkig vond ik toen dichter bij huis een plus die het ook bleek te verkopen. :D

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:44

Oh plus zit hier ook, wel verkeerde kant op, dus mag hopen dat de jumbo hem hier gewoon houdt, en anders de AH maar vragen, daar werk ik tegenover, dus stiekem baal ik daar wel van. Maar nu was hij ook nog in de aanbieding bij de jumbo, dus voorlopig genoeg. Ik doe het trouwens zelf in een knijpfles voor als ik patat speciaal wil, is dat idioot? :+ Bij de AH wel een andere veganistische mayo trouwens, merk weet ik even niet, wel dat ze het beter mosterd hadden kunnen noemen, afgaand op de smaak.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:53

Nee! Absoluut niet! Ik erger me er enorm aan dat mayolijn in een pot zit en niet in een knijpfles. Ik snap de keuze ook gewoon niet. Het is zo zonde dat je daardoor veel verspilt en meer afwas hebt! Ik heb al eens getwijfeld om te huilen bij Remia om een knijpfles, maar ze zullen er vast een reden voor hebben..