Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:59

Ha gekke lloyd!!! Heerlijk even uit zijn plaat gaan.

Wij rijden bij ons thuis in deze kou, de bak is perfect te rijden, beter dan de binnenbak bij de ponyclub daar is de bodem hard en koud, dus de keuze gemaakt daar niet op te gaan springen.

Wel onze oude merrie en de drie jarige een deken op wanneer ze naar buiten gaan gister en vandaag ivm de kou.

Vandaag had ik reuze zin om te rijden en eerlijk is eerlijk ik moest even moed verzamelen maar oh wat liep hij goed!! -5, harde wind en hij deed het hartstikke goed, wat kun je dan weer gek zijn op dat dier... en koud heb ik t niet gehad gelukkig Afbeelding

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:13

@saams. Het begint om 10 uur. Het programma komt morgen of zaterdag op de site.

Wat een bikkel ben je Tineke!

Fijn dat de boer zo goed oppast Rozzy!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:22

Rozzie, wat een fantastische plek! Wow!!

Haha, die Lloyd!
Rebel gaat wel vaker als een malle, bokkend door de bak (zonder mij er op gelukkig :D ).
Afgelopen weekend was de bak bij ons heel goed te rijden, maar nu is alles volledig bevroren. En het is ook nog eens ijzig koud met die snijdende wind. :brr: :brr: Dapper hoor, Tineke!!
Vanmiddag had ik dressuurles, lekker in een binnenbak. Ook niet tropisch warm maar zeer goed te doen. Rebel vond het ook wel fijn om de beentjes te strekken. Liep lekker voorwaarts, heerlijk gereden. Hier let hij goed op en puzzelen we verder aan de zijgangen, gebroken lijnen in galop en tot mijn verbazing zelfs slangenvoltes in galop. (1 boog contragalop dus). OK, het is allemaal nog verre van perfect en nog maar een beginnetje, maar toch ben ik er blij mee.

Morgenmiddag ben ik wel van plan om even buiten te gaan rijden. Beetje rustig, want het blijft uitkijken op die harde, ongelijke ondergrond.
Laatst bijgewerkt door esje007 op 01-03-18 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:34

TinekeVD schreef:
Wij rijden bij ons thuis in deze kou, de bak is perfect te rijden, beter dan de binnenbak bij de ponyclub daar is de bodem hard en koud, dus de keuze gemaakt daar niet op te gaan springen.

Wel onze oude merrie en de drie jarige een deken op wanneer ze naar buiten gaan gister en vandaag ivm de kou.

Vandaag had ik reuze zin om te rijden en eerlijk is eerlijk ik moest even moed verzamelen maar oh wat liep hij goed!! -5, harde wind en hij deed het hartstikke goed, wat kun je dan weer gek zijn op dat dier... en koud heb ik t niet gehad gelukkig [ [url=m/azdY38.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wow, wat een bikkels! Hoe hou je die bak zo goed dooi?

@esje Sterk bezig! Jullie slaan de L gewoon over :D

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:37

haha...nou eh...nee zo netjes ziet het er nog echt niet uit. Maar ik heb wel weer een beetje moed gekregen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 00:21

Wat een bikkels zijn jullie zeg! Flynn staat wel onder een dikke deken. Ik heb niet zo n dikke winter vacht.

Ik heb de afgelopen dagen niet gereden. De dagen daarvoor wel. Ik sta midden in t bos en de takken en zandverstuivingen vliegen om de oren. Leek mij niet zo handig Haha.. Ik heb gister wel grondwerk gedaan met een mega zeil, die bleef aardig liggen ondanks de wind. Goede schriktraining.. vandaag gewerkt aan t rechtrichten aan de hand. Paar passen Appuyment kunnen doen, maar wel als Bambi.. hij wist niet waar hij zijn benen moest laten Haha.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:01

Koeke ik sleep de bak elke dag (met ons paard) en strooi er daarna veezout in.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:08

Ik moet bekennen dat ik vandaag niet heb gereden. Ik was gaan schaatsen en het toen zo koud gekregen dat ik niet meer wilde rijden. Gelukkig wilde mijn dochter nog wel een wandeling met de pownie maken. Ze had een stuiterbal een een touwtje. :D
En ze heeft deze foto gemaakt.
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:10

Geen woorden voor de cross. Laten we het erop houden dat het niet aan de outfit lag :’)


Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:05

Ook ons motto :+ maar je hebt wel een gave foto!! Was ze stout?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:14

Marrit13 schreef:
Ook ons motto :+ maar je hebt wel een gave foto!! Was ze stout?


Niet perse stout. Maar ze lijkt te bevriezen/black out. Terwijl ik hindernis 1 nog niet eens gezien had. Hele aparte ervaring..
Ze lijkt te reageren op iets in de omgeving? Mensen of voorwerpen/kleuren en word daar onzeker van en gaat dan stoppen. We kwamen binnen, draafde en volte, galoppeerde aan. Halverwege de baan stopt ze. Kijkend naar mensen/hek met banner en ze wil niet meer lopen totdat iemand haar er 4 keer mee langs neemt. Echt heel apart..

Tweede rondje ging ze als een raket, super braaf en aantrekken. Maar zag dus weer iets voor hindernis 19 dus ging ze in dr ankers en bungelde ik er naast. Wel blijven hangen, ze bleef netjes wachten :+

Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:52

Ik vind die baan er ook behoorlijk intimiderend uit zien met al die verschillende hindernissen. Zou dat, in combinatie met wat wedstrijd spanning, niet de trigger zijn voor Beaut? Ik denk dat Rebel er OF helemaal hieperdepiep van zou worden OF volledig bevriest.

Wel fijn dat het tweede rondje zo goed ging (behalve het allerlaatste stukje).

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:46

Hey ik ben op zoek naar een leuke connemara maar ik kan ze maar niet vinden. Heeft er iemand een tip voor mij?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:55

Saams wel een super gave foto over die ton!
Toen wij Mel net hadden snapte hij nergens wat van maar hebben we hem al snel eens in de maand meegenomen naar bb wedstrijden puur om hem zoveel mogelijk te laten zien.
Verder inhakend op een ander berichtje van jou, vorig jaar wilde Mel ook even niet fijn springen en wij sprongen ook eens in de week en dan nog eens in de maand op wedstrijd. Dat bleek toch teveelvoor hem. Springen terug gebracht naar eens in de twee weken en de dressuur meer gaan oppakken. Even geen wedstrijden gesprongen maar wel dressuur zodat hij toch op andere plaatsen bleef komen. Nu weer aan t springen en hij vindt t weer geweldig. We doseren nu beter, we dachten dat we dat al deden maar t was voor hem toch teveel. Misschien heb je er wat aan...misschien ook niet.

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:18

Tineke, wat een bikkel, rijden in die kou! Leuke foto.

Wat leuk Esje dat je zo toch de moeilijkere oefeningen al mee kan gaan pakken, kan me voorstellen dat je dan een trots baasje bent! Dat als een malle door de bak gaan herken ik wel inderdaad, gelukkig doen die van mij dat ook alleen als ik er niet op zit. Leuke foto van de wandeling.

Gizeppie, ik zie de bambi al helemaal voor me haha

Mooie redding Saams, ik was denk ik al lang met een drie dubbele salto aan de andere kant van de hindernis beland :+

Ruby, misschien kan je eens kijken op http://www.connemara.nl en dan naar de verkooplijst. Staan wel een paar pony’s op.

Nadat de pony’s een weekje de tijd hebben gehad om te wennen op ons nieuwe plekje, hebben we gisteren even de binnenbak getest met Donegal en Lizzy. Ze waren super braaf, al vonden ze het nog wel nodig om over en weer te hinneken naar de pony’s die nog buiten stonden, wat natuurlijk ook logisch is. Na het rijden nog even buiten uitgestapt, waar we na zo’n 100 meter bijna weer als een speer naar huis gingen toen Don en Liz onze nieuwe buurman ontdekten: een varken van 100 kg :') Ik geloof dat we Don een Liz maar eens op de koffie moeten sturen bij de buurman, zodat ze goed kennis kunnen maken.

Afbeelding

Met oma Flashlight ook een stukje gewandeld om de omgeving te verkennen (die overigens het varken niet eens opgemerkt heeft :+ ). Als het water weer aangesloten is, moeten we geloof ik even Flash haar staart wassen :Y)

Afbeelding

Afbeelding

En Don en Oriana, die eten ondertussen (zoals een echte connemara) gewoon door, terwijl Flash een ommetje maakt.

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:56

Tineke, ik heb 25 maart nog het amsterdamse bos. Dat is een buitencross dus wellicht vind ze dat prettiger. April krijgt ze inderdaad wat meer rust en gewoon back to basic. Lekker even vakantie de wei op een weekje. Dat soort dingen.

Want zoals onderstaand te zien vind ze het wel leuk. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:32

Ik heb dit weekend genoten van t zonnetje op de heide! Hopelijk wordt t volgende week iets minder koud. Ik ben voor t eerst de weg over geweest!


Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:42

Heerlijk! Waren de paden wel een beetje te doen?
Op welke hei rijd je?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:04

Rozzy ziet er heerlijk uit!

Top Saams! Ze kijkt zo grappig naar beneden boven de sprongen.

Gizeppie wat heerlijk en gelukkig gaat de temperatuur omhoog.

En voor degene die het gemist hebben ik ben in de wolken zo trots, sanne en Melody vandaag in t M 2x0 en in t Z 2x0 *\o/*

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:25

Wow, super knap! Toppers zijn het! *\o/*

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:16

Saaams schreef:
Heerlijk! Waren de paden wel een beetje te doen?
Op welke hei rijd je?


Ja de paden waren aardig, maar niet allemaal. Soms even illegaal gaan rijden op het wandelpad. Deze heide is in landgoed Warnsborn, maar we hebben nog veel meer heide zoals Koningsheide. Maar dat was voor vandaag iets te ver rijden..

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:53

Dat zijn inderdaad indrukwekkende sprongen saams. Misschien heeft beaut wat meer tijd nodig om aan alles te wennen, ik vind haar trouwens wel een beetje angstig kijken boven die sprong ( maar ik ben ook geen kenner☺️)
Haha Rozie met dat varken ik zie het helemaal voor me. Op de manege hier hebben ze ook een varken, zolang hij zijn mond maar houdt gaat het goed maar dat geluid heeel eng. Als ze hem spot moet ik altijd afstappen
Heerlijk dat het weer goed weer is, geen gesleep met water meer. Ik ben nu begonnen de boel thuis in orde te maken en dan wil ik in het voorjaar de ponies naar huis halen, ik kan niet wachten!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:57

Onze dochter gaat voor school een evenement organiseren waarvan ik denk dat dit zeker interessant is. Als vooronderzoek moeten ze een enquete houden, zouden jullie deze in willen vullen? https://www.enquetesmaken.com/s/b9155f2

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:10

Ingevuld!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:13

Verder even afwezig geweest hier door vakantie en griep!