[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:40

Ben ik het ook wel mee eens. Max en Mac zijn dikke vrienden, maar ze kunnen niet met elkaar spelen zoals ze dat zouden kunnen als ze even groot waren geweest.

Max staat met 2 kleintjes, een welsh en Mac.
Mac kan nergens anders bij. Hij bespringt en sloopt alles.. tot hij bij Max staat, dan is er niets aan de hand.

Foto van gisteren:
Afbeelding

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:15

Hier in de omgeving is het geen doen plekje te vinden voor mini's. Vanwege veen grond staat hier bijna alles in de winter de hele dag op stal.
Heb het geluk dat ik stukje grond vlakbij huis kan huren. Hier hebben we een paddock met stal gemaakt.
Met de regenval was het geen doen dus staan ze nu nog ff op een privestal volpension(3 minis) voor 175 euro en dan betaal ik nog 10 euro voor de trailer. Voor deze omgeving, volpension, 40x40 rijbak(goed gedraineerd) en ruime stal... vind nette prijs. Is zeer kleinschalig ook. Als ik mijn huidige plek niet zou hebben bleef ik er staan.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:52

Dat is een nette prijs frieda! Komen ze dan wel buiten nu? Is dat voor drie pony’s?

Er wordt vaak veel te makkelijk gedaan over het welzijn van de paarden. Er is geen een stal perfect en sommige lijken het maar als het dan toch niet bij je paard past moet je verder kijken. Chayton is makkelijk, past zich snel aan maar je moet hem wel in de gaten houden want hij is onwijs onzeker. Sil is een buiten beentje. Heeft snel de neiging mager te worden. Beide zijn ze snel in de stress. Een grote groep is dan niet het beste voor ze. Er is een kruising tinker/Fries op chayton gevallen twee keer! Daar kan niemand iets aan doen maar je moet er wel over nadenken of je dan goed staat.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:25

Jeetje wat een prijzen komen voorbij zeg... Dan heb ik echt wel geluk.
Ze staan nu bij een buurman, voor niks, met als voorwaarde dat ik de wei onderhou.
Mijn hooileverancier is een buurman verderop waarvoor ik voor 3 balen 10 eu betaal.
Stro haal ik een dorp verder voor 3 eu per baal...
Ik doe zelf voeren en mesten, maar ze staan heerlijk dichtbij. Dat weegt voor mij op tegen de voorzieningen :)

De 'voorzieningen' zijn zo'n 10 minuten rijden (mennen). Daar is een menpark, waar ik mag rijden, met een terrein met hindernissen en een buitenbak.
Longeren is lastig, want de wei is vaak te nat of nu bevroren. Mennen doe ik eigenlijk altijd buiten. Poldergebied hier, dus best rustig en geluk met 2 verkeersmakke paardjes, die absoluut niet onder de indruk raken van giga trekkers en mega landbouwmachines.

Wel leuk om te lezen dat er zoveel verschil zit in de stallen/ plaatsen en voorzieningen! :)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:52

Romy ze komen overdag gewoon buiten daar. Ze staan er met 3 in 1 ruime stal. Bibi staat nu bij ons thuis dan.
Ze hebben een stuk van de rijbak paddocks van gemaakt, dan hebben ze nog 20x40 rijbak over. En de weides daar blijven stuk droger dan bij mij dus ze hebben ook nog tijdje op de wei gelopen daar.

Maar jeetje zo'n groot paard die op je kleine mannetje valt. Heeft hij er niks aan over gehouden?
En ik heb gemist denk ik wat er is gebeurd met jouw paard/paarden? Waarom staan ze op de kliniek?

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:03

Nick staat volpension voor 75pm, onderin Noord Holland. Dit is ook nog de duurste tot nu toe. Hier zijn niet veel voorzieningen, maar die heb ik ook niet echt nodig. Zodra ik weer kan mennen ga ik lekker het bos in :D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:00

Wat goed van het been Patricia, ziet er weer mooi rustig uit :)

Donja heeft altijd met shetlanders gestaan, was dominant en eigende alles voor zichzelf op. Joeg de anderen op en begon zich af te sluiten. Merries of ruinen maakte niks uit.

Nu staat ze in een groep van 1 C pony en 2 D pony’s en ze is vrolijk as hell! Johnno is haar beste vriend <3
Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:26

Goed geregeld zo frieda!! Mijn pony’s staan in de kliniek omdat er droes uitbrak bij ons op stal. Ik wilde de best mogelijke zorg voor ze. Nu hebben ze helaas toch droes gekregen. We zijn er gelukkig bijna doorheen. Nog twee weekjes dan mogen ze weg.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:26

Daar heb je ook wel weer gelijk in Romy! Het is toch wel een oppassen geblazen en inschatten wat wel of niet kan. Gelukkig jaagt die van mij ook gewoon weg dus hij krijgt zat eten en speelt dagelijks met de twee tinkers (in de lip hangen, in de oksel bijten, tegenop steigeren) soms word hij weer even op zijn plek gezet als ze hem zat zijn. Dat word niet gemeen of lomp gedaan maar wel duidelijk. Floor denkt dat hij groot is de tinkers lijken best te weten dat hij klein is, hij komt met best een hoop weg.
Maar hij weet ook niet beter, voorheen stond hij in een gemengde kudde met trekpaard erbij.
Dat er een paard op jou kleintje is gevallen is inderdaad wel heel eng.
Was ook niet belerend bedoeld hoor :o

Ik kon wel op een stal gaan staan met meer shetlanders en het was het overwegen waard maar omdat het dus een shet was en er dan aangepaste prijzen voor werden gerekend mocht hij daar alleen staan. Alles werd dan wel gedaan maar mocht niet eens gebruik maken van de longeerbak. -O-

Het zadel gepast, helemaal niet ontevreden. Angus bewoog ook echt eronder. Normaal word hij altijd een beetje spooky nu helemaal niks, niet eens kijken, niet schrikken en wegrennen en ook niet staken. Zo blij! *\o/*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:45

Het is zo lastig om iets te vinden naar je wensen en je kan iets geweldig vinden voor je pony, hij moet het er nog maar wel goed gaan doen. Alf heeft 1e half jaar in groep gestaan en was een beetje het sukkeltje. Toen we naar huidige stal gingen is hij zo veranderd, positief. Hij ging het zo'n stuk beter doen!
Ikk kan iets wel in mijn hoofd hebben wat ik fijn vind voor hem , hij moet het wel leuk vinden.
Het blijft in mijn hoofd nog steeds ideaal hoor (kudde) maar ligt natuurlijk ook erg aan de groep.

Ik heb bijvoorbeeld ook gemerkt dat Alf een eigen plek wel echt heel fijn vindt. Hij ligt graag languit en dat kan in zijn eigen stukje goed zonder lastig gevallen te worden.

Aan de andere kant zijn Alf zijn beste vrienden allemaal grote paarden! Er zijn 3 andere kleintjes bij ons maar hij verkiest toch de grote. Hij knuffelt op borst of iets lager. Ik zie daar zelf echt geen probleem in en dat andere kleintjes leuker zouden zijn voor hem. Hij kan zo leuk spelen ook met grote paarden!

Op nieuwe stal is ook een shet. Gelukkig een ruintje. Ben heel benieuwd. Maar ook met grote paarden in de paddock. De shetten kunnen evt op stukje gaan staan waar de grote niet kunnen komen.
Ja gevaarlijk. Ach, paarden bij elkaar zetten geeft überhaupt kans op ongelukken. Ik ben zelf eerder bang dat Alf een paar knieën aan gort zou slaan bij die grote haha.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:19

@Ingrid, klinkt als een erg fijne plek!

Hier betaal ik nu 42,50euro voor 250kg en dat is op 10 a 11 dagen op.

@mirriejj, leuk filmpje zo!

Hier was dat met Cupcijke vroeger hij stond samen met mijn tinker van 1m40 toen maar dat was het ook, later is dan Finn erbij gekomen en leuk dat ze het vonden om met elkaar te spelen en te stoeien.

Vandaag terug de B pony voor de wagen gehad, deze keer met oogkleppen en dat ging een heel stuk beter maar hij heeft af en toe momenten dat hij rustig stapt en uit het niets vooruit wegschiet >;) . Heb hem dan telkens vrij snel terug maar kan totaal geen aanleiding vinden. Had ook zijn tong over het bit gegooid maar ga de bakstukken een gaatje hoger doen, zien of het zo opgelost is (tanden zijn uitgesloten). Is een beetje een dubio geval voor mij, hier komen we het erf af en is er meteen een baan van 70km/u en dan de binnenbaantjes maar er zijn niet echt aparte paden. Vraag mij dan af hoe veilig dit is, hoop dat het volgende week terug veel beter gaat dan vandaag en het dus in een stijgende lijn gaat.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:25

Hoi allemaal! Ik kom hier even heel brutaal binnenvallen met de vraag of ik hier misschien ook mee zou mogen kletsen? Het lijkt me een erg gezellig en actief topic, dus vandaar mijn vraag. Als het mag stel ik mijzelf en mijn pony's natuurlijk even aan jullie voor. :)

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:02

@Herfstwind natuurlijk mag dat!

Over stalling kan ik niet mee praten. Die van mij staan altijd al bij ons achter huis.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:10

Welkom herfstwind! Stel je vooral voor hoe meer zielen hoe meer vreugd !

Lori Hoelang staat die pony al voor de wagen? Gigant was in t begin ook wat ontwennig en kon soms ook weg schieten. Als het maar geen manier word om onder t werk uit te komen. Misschien wat meer bezig houden ? Nagefelijk rijden stelling en buiging vragen ? Tong over t bit doet gigant als ik teveel van m vraag (iets wat hij niet snapt bv)

Ik heb weinig nieuws gister een lastige dag ahyer de rug. Relatie na 7,5 jaar verbroken. En t weer is ook niet om over te spreken. Kan niet wachten tot de grond weer zachter word ...

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:35

Welkom Herfstwind! :)

Linda: jeetje meis wat ellendig voor je :(:) heel veel sterkte..

Hier is het gelukkig relatief lekker weer, zonnetje erbij. Net lekker in mijn tussenjas naar stal geweest.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:43

*\o/* {:} {:} {:} {:} {:} {:}

welkom herfstwind

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:44

Linda heftige keuze. Veel sterkte.

Romy gelukkig hebben ze goede zorg op de kliniek! Zijn geen leuke dingen!

En welkom herfstwind!

Net lekker gewandeld met Bibi en mijn hond. Staat nu op de wei even.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:03

Welkom Herfstwind!

Linda, heftig! Kwam het van jouw kant? Sterkte!

Max heeft vandaag vrij. Even dagje langs familie en wat me-time. :D

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:13

Fijn dat ik hier mee mag komen kletsen. Om mij heen heb ik niet veel mensen met (alleen) kleine pony’s, dus het is wel fijn om mee te kunnen praten in een topic met gelijkgestemden. Daarnaast vind ik het gewoon erg leuk en leerzaam om te lezen wat anderen zoal met hun kleine pony’s doen.

Natuurlijk zal ik me ook even netjes aan jullie voorstellen. Ik ben [naam], 19 jaar oud en ik woon samen met mijn twee pony’s op de Utrechtse Heuvelrug. Op dit moment heb ik een tussenjaar, maar in september van dit jaar zal ik weer gaan studeren.

Mijn “kudde” bestaat uit twee pony’s, namelijk een Shetlanderruin en een NMRPS-hengstje. Mijn Shetlander is een vierjarige doerak die tot nu toe een erg relaxed en zorgeloos leventjes geleid heeft, maar als het weer wat beter wordt zal ik met hem toch de eerste stappen gaan zetten om hem te beleren. Op dit moment is er wat twijfel of ik hem (ook) onder het zadel ga beleren voor de afwisseling, maar het is in de omgang niet echt de ideale kinderpony.

En dan heb ik ook nog een NMRPS-hengstje van wel 70 hele centimeters hoog. Hij is van mei 2017 dus de verwachting is wel dat hij nog iets zal groeien, maar het zal een echte mini blijven. Echte concrete toekomstplannen zijn er nog niet aangezien hij pas anderhalve week bij mij/ons is. Voor nu zijn we vooral bezig elkaar te leren kennen en doen we om de dag “iets nieuws”.

Linda: Wat een vervelend nieuws. Ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd, na 7,5 jaar is dat een behoorlijke omslag in je leven. :(:)

Het weer is hier op dit moment ook wel aardig met het zonnetje erbij. Het gaat in ieder geval weer een beetje de goede kant op.

Zamora: Fijn dat je lekker gewandeld hebt met Bibi.

Mandy: Fijne dag vandaag, geniet van je me-time!
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-04-19 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit de post verwijderd.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:27

Leuk Anna! Wat is de afstamming van je hengst?

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:29

Welkom Anna!
Lastige keuze Linda. Veel sterkte :(:)

Gisteren weer even heerlijk gewandeld in het natuurgebied. Een vriend was gezellig mee dus had ook nog wat te praten onderweg is wel even fijn
Maar wat een woei :brr:
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:34

Gisteren dacht ik ook echt dat het qua temperatuur veel beter zou zijn al, viel best tegen.
Max deed wel erg zn best met longeren. <3

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:43

Ymor: Zijn afstamming is onbekend, dus hij zal absoluut niet “raszuiver” of erg bijzonder zijn voor het NMRPS. Hij valt volgens zijn paspoort onder het NMRPS dus vandaar dat ik het zo noem, maar het zal mij niet verbazen als het een mengelmoesje is. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er ook niet zo erg in thuis ben. Hij zal zolang het qua gedrag te doen is hengst blijven, maar ook absoluut niet gaan dekken omdat er dus verder niets over hem bekend is. :)

Claudia: Er stond gisteren inderdaad nog een gure wind, maar als je eenmaal aan het wandelen was, was het wel te doen vond ik. Gezellig dat je vriend mee ging wandelen.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:49

herfstwind vaak zie je wel als je met die kleintjes meer aan het werk gaat dat ze in omgang ook wel steeds makkelijker worden ( al merk ik dat eigenlijk bij iedere pony wel)

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:53

Herfstwind schreef:
Claudia: Er stond gisteren inderdaad nog een gure wind, maar als je eenmaal aan het wandelen was, was het wel te doen vond ik. Gezellig dat je vriend mee ging wandelen.


Ging dwars door mijn handschoenen heen :brr: maar nadat je er aan gewend was was het inderdaad nog te doen :+

Ik ga straks vrijspringen ofzo ook wel even zin in