[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:26

Inderdaad een mooi plekje! Top!!!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:52

Mooi plekje voor Pepper! Hij ziet er relaxt uit :)

Ik kon het vandaag niet opbrengen om met de kar te gaan rijden vandaag... toen dacht ik dan maar langeteugelen, dan ben ik zelf nog in beweging :+
Uiteindelijk niet verder gekomen dan stal uitmesten... toen was ik zo klaar met die snijdende wind (leuk in de open polder) dat ze maar een extra dag vrij krijgen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:02

Ik zou hem best in het uitloopje willen laten, maar dat kan ik echt niet betalen :)) is vrij prijzig..

Daniëlle: die kou is echt vreselijk. Kan me voorstellen dat je het daarna voor gezien hield. Ik ga eigenlijk altijd met de fiets naar werk, maar twijfel nu of ik niet lekker de tram neem :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:06

Ja echt koud he. .. Wij geven nu 4 x daags warm water aan de paddock pony's. Dat blijft paar uur ontdooit. Het is zo belangrijk dat ze blijven drinken. Caya drinkt graag als het lekker warm is. Koud water raken ze bijna niet aan. We hebben zo.n top staleigenaresse die gisteren avond om 22:30 nog warm water bij ze aan het brengen is.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:24

Moet er nu echt niet aan denken wat te moeten doen met de paarden. Wat een gure wind staat er zeg bah.
Ben nu wel even blij dat ze op een pensionstal staan :=

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:38

Patricia: wat fijn dat je zo een lieve staleigenaresse hebt die meedenkt en ook goede zorg geeft! :) Ik heb Pep gisteren lauw warm water gegeven, maar ben bang dat het vannacht bevroren is. Gelukkig wordt het een paar keer per dag gecheckt.

Ik ga vandaag ook echt niets met hem doen hoor :') Een aai over zijn bol en een wortel kan hij krijgen en daarna snel naar binnen! Ben net toch op de fiets naar kantoor gegaan met een thermolegging onder mijn broek, lekker warm en viel me alles mee moet ik zeggen.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:38

Gaaf plekje voor Pep! Veel plezier op je nieuwe stal :)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:05

Leuk plekje voor Pepper :)

Ik ga met dit weer ook echt niks anders doen dan wandelen en poetsen hoor. Heb gisteravond weer geschaatst, zo leuk :D

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:41

Ahhh leuk plekje voor pep! :j

Toliene staat ook van maandag tot vrijdag stil en zaterdag menles :') Ben benieuwd hoe hard we door de bak gaan vliegen :=

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:25

Ik ga vandaag ook niks met ze doen. Ben bang dat ze te warm worden na de binnenbak en dan weer naar hun paddock gaan. Dat ze het dan koud krijgen.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:27

Het is bitterkoud inderdaad met die harde wind :brr:

Ik wil vandaag nog wel even wat doen met Willem, maar een buitenritje zit er niet in _O-

StalNollie

Berichten: 9121
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:33

Helaas hier gaan andere keuze dan buiten alles doen
8 ponys op open vlaktes dus poep en water en veeeel eten geven. Vanavond met trailer naar binnenbak

Polleke begint nu goed en zeker meer te eten dus dat is goed en nog steeds geen koorts. Wond weer open gemaakt en goed ontsmet en word steeds kleiner.

Heeft volgens mijn ook echt minder jeuk rolt niet zo enorm veel en loopt ook niet zenuwachtig op en neer meer.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:45

Wie kan met me meedenken? Ik zoek een supplement voor Toliene zodat haar spieren minder stijf en minder stram zijn. Ik dacht misschien kan magnesium supplement helpen of hebben jullie andere ideeen?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:48

Zou zelf idd ook doe richting op denken van magnesium. Verder weinig ervaring met supplementen.

Wanneer komt de zomer :') vind echt niks meer aan die kou

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:49

Als ik het goed heb (bij mensen in elk geval) helpt magnesium - met name - goed tegen kramp. Zou je dus best kunnen proberen. Proteïne/eiwit helpt bij het spierherstel. Maar weet niet of ze daar ook last van heeft? :)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:46

Nee dat niet zo zeer, maar merk dat ze sommige dagen qua spier moeilijk op gang komt, duurt lang voordat ze eindelijk haar lichaam gaat ontspannen etc. Dus zoek iets wat ondersteunt

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:43

Dan is idd magnesium ook het eerste waar ik aan denk. :)

Wij hebben net heerlijk gewandeld, maar wat was het koud!!!! :brr:
Afbeelding
Afbeelding

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:52

Knappe Donja <3

Ik ga sowieso even een afspraak maken voor de osteopaat, en dan denk in combi met magnesium oid...Zie zoveel op internet, zou niet weten wat t allerbeste is :')

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:14

@Kiekeboefje, dankje voor de uitleg :). Leuk zo wandelen!

Hier krijgt geen enkele nog wat bij nu, sinds ik onbeperkt goed ruwvoer kan geven bleven ze allemaal vanzelf op het goede gewicht. Ben blij, dat telkens overdag afzonderen vond ik niks.

Wel al zitten denken dat mijn B pony er misschien wat mee zou zijn omdat die altijd wat gevoeliger is voor prikkels maar dat bijvoeren werkt zo onhandig in een kudde. :o


Deze week nu 2x met oogkleppen met hem gaan droog mennen langs de baan, de eerste keer hem gewoon aangepakt eigenlijk dat het gedaan was met miepen en zeuren. Hij begon al 10 meter voor een putdeksel compleet uit te wijken ervan dus zweep erbij gepakt en gewoon een tik aan de kant dat die uitweek en dit bij iedere put opnieuw gedaan. Als die alsnog er naast ging hem gewoon achteruit gezet. Er over was er over punt, het zelfde met roostertjes. Gisteren dan opnieuw weggegaan en hij liep met lichtjes bijsturen gewoon netjes over de deksels zonder lastig te doen +:)+ . Stop wel de leidsels op de onderste nu (B bit) als hij wat eng vind is het voor mij een stuk simpeler om hem bij mij te houden en de rest van de tijd is er geen druk op.

Helaas wordt het nu slecht weer vanaf morgen want zou terug hem willen voor de wagen zetten en de baan op, zien of het beter gaat zo met de kleppen maar deze die begeleid kan enkel in het weekend of na 17u maar wordt nog altijd wat te snel donker daarvoor (ik doe niet aan gehaast werken).

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:01

Knappe Donja! Helemaal happy in de kou :D

Linsey, je zou eens kunnen kijken naar msm extra van de paardendrogist. Daar zit oa magnesium en vitamine E in. Een heel mooi compleet supplement!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:09

Oh thanks Suus, ik zal is kijken!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:10

Jeetje Kiekeboefje aan de wandel... brrr
Ze is wel knap zeg :)

Ik had voor Cookie vitamine E omdat hij ecbt heel weinig spier had toen ik hem kreeg..

Dit was de eerste dag dat ie bij mij was. Hij is echt goed bijgekomen in een half jaar!

Afbeelding

Voor Fleur heb ik Vitalbix breed&grow om haar straks bij te voeren.
Daar kan Cooks ook wat van meesnoepen.
Verder zijn ze vet genoeg van alleen ruwvoer...

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:06


Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:20

Omg Lillian _O-

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:46