Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:58

Saaams schreef:
Mooie fotos ria! Wat een onwijs lief cadeau!
Hebben ze nu allebei dezelfde fancy deken? :oo

Ik heb vanochtend een grondwerk les gehad. Super interessant! Beaut vond het moeilijk. Ze deed zelfs een aantal stapjes wijken ad hand. :D


Leuk he grondwerk? Flynn kan tot de piaf.. Nog niet foutloos hoor.. Maar ben al blij dat hij de hulpen begrijpt..

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:08

Wauw wat super gaaf! Heb je daar een filmpje van?
Toch hier ook wel een droom om de hogere oefeningen ad hand te kunnen. Ook de traver, schouderbinnenwaarts, piaffe ect. Maar we beginnen eerst even met de basis. :+

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:14

Yep, hebben beide dezelfde fancy deken ( die overigens meer fancy lijken dan de prijs was hoor...)


Edit:
En ja... het was inderdaad een onwijs lief cadeau, waarbij Punzel het haar ook nog eens onmogelijk heeft gemaakt door echt ZWART te zijn, maar het op het moment van fotograferen ook gevroren had, waardoor wassen onmogelijk was..

Mán. alleen al de tijd die hier in gestoken is, door de fotografe, vriendin en zus... zo ongelofelijk lief <3
Laatst bijgewerkt door Punz op 27-02-18 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:17

Haha prijs maakt toch niet uit. Vind het een mooie deken! Staat ze goed.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:23

Dank je!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:31

Saaams schreef:
Wauw wat super gaaf! Heb je daar een filmpje van?
Toch hier ook wel een droom om de hogere oefeningen ad hand te kunnen. Ook de traver, schouderbinnenwaarts, piaffe ect. Maar we beginnen eerst even met de basis. :+


Nou ik heb daar een filmpje van zeker! Die wil ik je wel sturen. Die staan op Facebook namelijk.. Ik heb een filmpje van de traver, ook stukje piaf (halfsteps alleen) en schouderbinnenwaarts. Hij moet alleen nog wat langer en lager/ronder. Nog zat verbetering hoor.. Maar goed heb flynn pas vier maand. Ik vind het heel leuk om te doen! Ik ben erop ook begonnen met de oefeningen, hij snapt het veel sneller nu hij het aan de hand al kan.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:39

@saams alvast wat foto’s!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:45

Gaaf zeg! Gebruik jij nou ook gewoon de kaptoom van de micklem?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:45

Gaaf Gizeppie! Met mijn Draver ook veel zo gewerkt, Lloyd vindt het verschrikkelijk helaas :') Misschien later nog eens proberen.

Esje: ja die ging even helemaal door het lint gister in de longeercirkel. De wei is te hard om te rennen, dus hij nam het ervan. Heb hem nog nooit zo wild gezien :D Maar vandaag weer lekker met de neus aan de grond lang en laag gelukkig :+

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:27

Wat leuk, Beaut met haar nieuwe unicorn-maatje :D en wat een gave foto’s van het crossen!

Wat een mooie foto’s Ria! Knap stel!

Hier met zadels ook een heel gedoe, voornamelijk vanwege de lengte. Bij ons hebben ze bijna allemaal een Thorowgood, met korte kussens.

Wij kunnen eindelijk weer een beetje adem halen :D Twee weken ontzettend hard gewerkt op zowel de oude als de nieuwe stal, afgelopen zondag eindelijk verhuist. De afstand naar ons nieuwe plekje is maar 2 km, dus we dachten dit lekker wandelend te doen:

Afbeelding

Helaas kwamen we er na nog geen halve km achter dat we een waar hogeschool paard in ons midden hadden, met bijbehorende hogeschool sprongen *\o/* . Met enorm veel moeite (o.a. de complete weg blokkeren, verkeer tegen houden :7 ) het hogeschool paard weer op de oude stal gekregen. Daar besloten om haar toch maar met de trailer te vervoeren, die we niet hebben, dus daar moest een paardentaxi aan te pas komen :+ . Het hogeschool paard met een verdoving uiteindelijk de taxi in en naar de nieuwe stek, waar de rest wel lopend naartoe is gegaan.

Afbeelding

Een heel avontuur, waarbij het onderweg af en toe echt even gevaarlijk werd. Een leermoment voor zowel mens als paard...
Maaaaaar als je dan de volgende ochtend de binnenbak/mega inloopstal in komt en deze koppies kijken je aan, dan is alles weer vergeven en vergeten <3

Afbeelding

En als de bende amper twee dagen later al zo lekker ligt en staat te rusten, dan praten we helemaal nergens meer over *\o/*

Afbeelding

Pony nummer 5, Flashlight, is ook mee verhuist maar presteerde het aardig om buiten het beeld van de foto’s te blijven zie ik nu :Y)

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:38

Wauw mooi plekje, helemaal voor jullie alleen?

Spannende momenten zo met zo'n hogeschool pony erbij, gelukkig is alles goed gekomen.

Moesten jullie naar een nieuw plekje?

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:04

We moesten op dit moment niet weg op de oude plek. Kregen een tijd geleden wel te horen dat, wanneer de eigenaresse komt te overlijden, wij per direct het terrein af zouden moeten. Dan sta je ineens met 5 pony’s op straat... en aangezien de eigenaresse aardig op leeftijd is. We hebben daar 7 jaar met veel plezier gestaan en wilde ook helemaal niet weg, maar de huidige stal is wat meer save wat dat betreft :) Daarbij zitten we een stuk dichter bij het bos en hebben we een binnenbak/mega inloopstal :D !

Plekje hebben we zo goed als voor onszelf. Er staan nog twee jonge paarden van de eigenaar, maar die staan op een andere wei dan die van ons. Eigenaar maakt verder geen gebruik van de rest.

Grappig is dat, toen ik Robin net had, ik op de pensionstal aan de overkant van de weg stond en wij altijd in deze binnenbak gingen rijden :D

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:06

Wauw wat een gave plek zeg!

Rijden jullie met deze kou? (Vandaag/morgen) heb vanavond springles. Maar zit te denken er gewoon ff 10 min los te gooien en niet te rijden. Zo koud :+ moet ze in dr blote billen.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:17

Afbeelding
<3

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:31

Tof Rozzy! Ziet er als een fijne plek uit.

Onze buitenbak en het bos zijn te hard. Overdekte longeercirkel is enige wat we nu even hebben :+ en ze gaan we naar buiten elke dag maar ze vinden het niet zo leuk :')

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:07

Wat een heerlijke plek lijkt dat zeg Rozzy!

Kanppe Beaut! <3 Gaaf parcours daar bij Jacobs! Zou ik graag een keer rondspringen.

Ik rij niet met dit weer, hebben helaas ook alleen een buitenbak en op de dijk zelf is het niet te doen met die wind. Heb ze lang niet zo blij gezien dat ik erwas :+ Beth had het wel beren koud net. Kon ze niet eerder binnenzetten dus stonden al vanaf vanmorgen 7 uur in het land in de wind. Toch maar de 450 vari liner onder haar medium Rhino gedaan voor zolang het nog zo koud is.
Ik heb stalling voor een trailer gevonden. Weer opzoek naar een 1,5 paards trailer dus en dan kunnen we eindelijk weer leuke dingen doen :D

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:47

Bakken zijn bij ons gelukkig nog goed te rijden. Soms een enkel bevroren stukje zand. Maar trap je zo kapot.
Mijn gevoel zei niet gaan rijden/lessen. Dus pony even 10 minuutjes rond geslingerd en er lag nog een cavaletti dus daar ook even gebruik van gemaakt. :D

Hier ben ik zo blij mee :oo
Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:13

Knappe witje <3 Fijn dat ze de grond op begint te zoeken!

Brr Inga, ik zou me ook niet op een dijk wagen nu :brr:

Heb wat stills uit Het Filmpje gehaald. Uniek, want Lloyd doet nooit zo...Zo... Uitbundig _O- Altijd zeer gematigd, zoals zijn baas :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En gelukkig liep ie gister gewoon weer lekker lang en laag en had ik mn Lloydje weer terug. Hoewel... Vreselijk ondeugend momenteel, continue uit de stal lopen met mesten ed :+

Afbeelding

Pasje naar voren
Afbeelding

En 2 sfeerplaatjes van stalgenootje gehad <3
Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:15

Hahha gekke arabier :+
Lekker showen haha. Mooie longeerton!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:01

Ohh. Rozzy.. wat een actie, maar wat een gave plek nu zeg!!

Kan me voorstellen dat je blij bent Saams... gaat langzaam wat meer lengte in komen. Fijn!!

Marrit: Leuk dat je de foto's/stills hier ook plaatst ( want tja... zonder fotobewijs was het toch moeilijk te geloven :') :')


EK heeft vandaag gewoon wel gereden. Binnenbak gehuurd, pony op te trailer.. .en gáán! Zelf in de bak staan kijken, en het valt zo uit de wind dan toch heel erg mee
Jou vond het duidelijk ook heel fijn even een goede bodem onder zijn voeten te hebben. Stikvrolijk aan het ronddraven en liet zich zelfs nadat EK eigenlijk al wel klaar was met rijden, zelf niet met een lekkertje verleiden om te stoppen met draven... .Zo gaaf om te zien hoeveel plezier hij daar aan heeft ( én aan het springen van de wissels... daar heeft hij overduidelijk echt zoveel lol in!)

EK, ben je hier nog een stille meelezer eigenlijk???
Zo ja: heb je een te plaatsen lol met je knol foto van vanmiddag?

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:05

Het blijft wel een beetje behelpen zo met dit weer. Ik heb van de week gewoon in de binnenbak les gehad maar wil Heather niet nat rijden dus het was een beetje voor spek en bonen.
vandaag zou ik ook van de binnenbak gebruik kunnen maken( en al gezegd dat ik kom) maar ik moet nog wat moed verzamelen, wat een rot wind! Misschien toch maar in mijn holletje blijven.
Leuke foto’s van druk doende ponies Hier lopen ze nog niet echt harder dan normaal
Alleen ik loop harder dan normaal, met dat gesleep met water....brrr gelukkig nog maar 2 dagen.

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:15

Haha Lloyd blij, leuk!
Beth is ook niet van de showtjes geven. Kan gerust een paar dagen stil staan en dan in de paddock ook op rust gaan staan en niksen.

Hier het stel dik ingepakt en toch maar weer een dag het land op,
smerig koude wind maar gelukkig breek hij wat tussen de bomen.
Afbeelding
Afbeelding

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:28

Hier lijken de Ierse bikkels totaal geen last te hebben van de kou en lijkt vooral het baasje het watje te zijn :D Ook omdat ze nog moeten wennen aan de nieuwe plek, rijden wij nu niet. Zoals Ria zegt scheelt het uit de wind echt enorm!

Leuk Ingaa, een trailer! Kun je lekker op pad. Mooie plaatjes zo, in de mist... en kou :brr:

Knappe Beaut! Gave kleur deken heb je :D

Haha die Lloyd *\o/* Hij doet mij echt denken aan ons bruintje, ook kwa beweging en karakter. Als ik snel naar de foto’s kijk zou het zomaar kunnen dat je de onze uit de wei hebt geplukt }>

Hier ook flink behelpen met water. In de buitenbak/paddock staat een grote ijzeren bak waar flink wat liters in zitten. Deze was volgens de boer vanmorgen compleet bevroren, alleen maar ijs ipv water. Enorm lief dat hij dit voor ons in de gaten houdt. Vervolgens heeft hij ook nog vanuit zijn huis een kruiwagen met water gevuld en in de binnenbak een bak met water neer gezet voor mijn pony’s +:)+

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:37

Wel fijn zo'n plekje Rozzy!!
Zeker omdat je nu van de onzekerheid af bent.

Hoe doen jullie dat met water?
Wel stromend water bij de hand?

Hier staan ze allemaal (behalve de shet) met extra dekens op en voelen ze lekker warm.
Hebben de groep even gesplitst, 2 aan de ene kant met een stal tot hun beschikking en een klein stukje verharding. 3 aan de andere kant met de schuilstal, verharding en bak.

We zijn bijna aan het einde van die koude nachten, alleen jammer dat het nu dan gelijk te gaan regenen. Het water kan zo geen kant op met die bevroren grond.

Zag de startlijst al voorbij komen voor de 11e, leuk!!
Wij zijn er de middag.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:50

Hoe laat begint het eigenlijk de 11e? Ik wil al op tijd komen voor de keuring. Lijkt me interessant. :D