[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikitaxx
Berichten: 81
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:18

ik reageer zometeen even op iedereen, maar wilde dit alvast vragen via m'n telefoon:
Afbeelding dit was gisteren op 311 dagen

Afbeelding dit is vandaag op 312 dagen

Er verandert naar mijn idee best veel, maar ben benieuwd wat jullie hiervan denken.. ik snap dat ze nog een heel stuk voller kunnen/moeten, maar ik vond dit al aardig wat voor 312 dagen dracht.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:19

vraagje,

normaal heb ik de drie merries samen staan, maar omdat de hengst tijdelijk weg is heb ik de tweejarige saphira samen gezet met ruintje breeze, normaal kunnen de merries 's nachts nog naar buiten op het verharde stuk voor de stal, maar nu het zo koud is sluit ik de deur, ik heb nu de beide drachtige merries samen staan en was eigenlijk van plan om dmv een schotje de stal te delen, maar ze zijn zo lief met elkaar, zal ik ze gewoon al die tijd bij elkaar laten? of toch op een gegeven moment apart gaan zetten? schotje is laag en ze kunnen elkaar nog wel "neuzen" dan maar niet meer echt kroelen, wat is wijsheid? is het met de bevalling beter als ze apart zijn? of juist wel fijn als je vriendinnetje erbij staat ?

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:19

@Moratoetje: wat een mooi paard is dat!

@Splinterz: jaaa, glimworm! Ik dacht even dat onze merries precies gelijk op lopen maar het scheelt net 3 dagen geloof ik.

@Chantall: het is soms ook niet bij te houden hoeveel hier gepost wordt en ja, het normale leven gaat ook verder. ;)

Eigenlijk is het best apart als je geen ervaring hebt met de fokkerij om dan in een topic te komen waar we de hele tijd tietjes zitten te kijken van elkaars paarden :')

@Mijnlieverd: ja, een subtiele verandering is het ook maar. Ik weet hoe het er anders uitziet en dit is dus net een beeeetje veranderd.

@Pretty: ze is gedekt door Peru's Yismerai. Van deze NAS hengst heb ik heel erg mooie veulentjes gezien. Helaas is hij ook op zijn nakomelingen niet als dekhengst gehandhaafd dus ik denk dat ik met een roze bril op heb gekeken ofzo. Hoe dan ook: als het veulentje en de moeder maar gezond door de bevalling e.d. heen komen is het mij goed. Ik houd het veulentje toch zelf aan. :D

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:19

Mooi aan het groeien Nikita, die gaat zich klaarmaken voor de eindstreep.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:25

Veulen spam <3 een heel brutaal ding is het, jammer dat de nog niet veel naar buiten kunnen zo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:44

Jester, zoiets mag je altijd spammen <3

Nikita, ik vind het heel netjes! Toont voor mij op dit moment als een merrie die heel geleidelijk gaat vullen, dat kan nog weken duren, maar je zult vooruitgang blijven ontdekken denk ik :j zo heb ik ze het liefste ;)

Jolanda, het ligt er aan hoe goed ze samen zijn... maar persoonlijk vind ik het fijner als ze alleen staan met bevallen. Laag schotje is dus perfect! Kunnen ze elkaar wel blijven zien en snuffelen, maar wel privacy voor bevalling :j

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:47

Jolanda: Als ze niet zo ver drachtig waren zou ik zeggen samen zetten. Maar als er ineens eentje gaat is het misschien wel fijn dat er al zeker geen ander op kan trappen ofzo.

Voor degenen die dachten dat dit uiertje
Afbeelding
Geen drachtige merrie was, vandaag het tegendeel bewezen op scan :)
Helaas werd ze gescand omdat ze zich niet lekker voelt. Veulen en placenta zien er goed uit, dus er is bloed genomen bij Roosje.

Wat een lief veulentje Jester!

DR, heeft je veulen een kol? Volgens mij heb ik de droogfoto gemist...

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:47

Jester,zulke spam kunnen we niet genoeg krijgen....

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:17

Nikitaxx schreef:
ik reageer zometeen even op iedereen, maar wilde dit alvast vragen via m'n telefoon:
[ [url=m/gR57YW.jpg]Afbeelding[/url] ] dit was gisteren op 311 dagen

[ [url=m/4ehEQu.jpg]Afbeelding[/url] ] dit is vandaag op 312 dagen

Er verandert naar mijn idee best veel, maar ben benieuwd wat jullie hiervan denken.. ik snap dat ze nog een heel stuk voller kunnen/moeten, maar ik vond dit al aardig wat voor 312 dagen dracht.


Zo ziet de uier van Lara er momenteel ook uit, zij is 2 dagen verder. Heel normale ontwikkeling :j

Jester_, gefeliciteerd. Mooi veulentje en begrijpelijk dat ze met deze temperaturen niet veel naar buiten kunnen. Jij hebt een dekje van Lely, ik van Delaval :')

Nikitaxx
Berichten: 81
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:21

Super, dank jullie wel Suffie, Linda en Twinklebel! Ik ga het maar gewoon in de gaten houden, leuk om al die veranderingen te zien :)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:26

Heel normaal inderdaad :)

Ik zou zelf nooit een merrie laten bevallen in dezelfde stal. Weide is wat anders, al doen we dat zelf ook niet.. Ik heb nu nog wel 2 merries bij elkaar staan maar die hoeven pas mei-juni.

Eindelijk ook een inimini uiertje voor Wiroos. Vandaag op 338 dagen :)Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:34

Jeetje Vulina ze laat je wel wachten...
Ben benieuwd of ze nu vlot verder vult, of lang gaat overdragen ofzo

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:34

Een prima uierontwikkeling voor een merrie die nog een weekje wacht :+ Veel te koud om nu een veulen op de wereld te zetten, dus verstandige merrie.
Lara gaat dit jaar de 340 niet vol maken, zoals de voorgaande keren. Misschien omdat ze nu drachtig is van een rijpaardhengst i.p.v. een ponyhengst, maar ze begint nu echt haast te krijgen en ook haar buikvorm veranderd. Leuk verjaardagscadeautje voor mijn dochter op 9 maart O:)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:41

Inderdaad, laat nog maar mooi even zitten! Maar ben wel blij met wat uier, begon al bijna te twijfelen of ze wel drachtig was. Maar ze is echt heel dik, dan zou ik me echt heel erg moeten schamen.. Sinds vandaag hangt haar buik ook wat meer.

Ik ben daar ook benieuwd naar Linda! Tot nu toe droeg ze minimaal een week over, dan heeft ze nog even :j

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:05

wat een leuk veulen jester :)

oke dan laat ik ze nu nog even samen en zodra het menens word zet ik het schotje ertussen, van glowy weet ik dat ze wel eerst flink uier maakt en dat is er nog lang niet :)

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:52

Vulina, ze wacht gewoon op het mooie weer!

Jester, wat een knapperd!

Jolandje, ik zou ze met bevallen ook niet zo snel samen laten staan. Die van mij wordt toch erg agressief en beschermend met haar veulen er bij. Dus zou toch je merries tegen elkaar beschermen. Later weer bij elkaar kan natuurlijk wel.

Gister stond mijn merrie met koliek omdat ze een hele schone stal kreeg en dus het stro weg is gaan werken ipv haar hooi. Vandaag hebben we het tussenschot uit de stal gehaald dus nu heeft ze mooi 3x6 de ruimte. Al is het nu nog een soort uitloopstal. Durf niet zo goed meer veel schoon stro in de box te gooien. Dus morgen verdelen we het stro waar ze vandaag in staat en dan wat opstrooien.
Donderdag zitten wij op de 320 dagen en hoop dat ze ons niet te lang laat wachten, want haar humeur wordt er niet echt beter op..

Harvey1991
Berichten: 0
Geregistreerd: 18-02-18

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:55

Wat een knapperd Jester!

Wij zitten nog steeds te waken bij Ziva. Sinds zaterdagochtend was ze aan het harsen, dit is gisterochtend overgegaan in kegelen. We hoopten echt dat het veulen vannacht geboren zou worden maar helaas. Ze was gistermiddag wel heel onrustig. Ze schuurde, begon te graven en keek steeds naar haar buik. Zouden dat voorweeen zijn geweest? Dat is nu ineens onderbroken en ze is weer super rustig. Hebben jullie dat wel eens gezien? Mijn ervaring is dat het veulen er na het kegelen binnen 24 uur wel is. Begin me een klein beetje zorgen te maken.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:05

Is het niet dat het veulen aan het draaien was? Dit gebeurt een dag of tien voordat het werkelijk geboren wordt en geeft ook dit soort symptomen. Hoeveel dagen is ze nu?

Harvey1991
Berichten: 0
Geregistreerd: 18-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:24

Twinklebel schreef:
Is het niet dat het veulen aan het draaien was? Dit gebeurt een dag of tien voordat het werkelijk geboren wordt en geeft ook dit soort symptomen. Hoeveel dagen is ze nu?



Ze is vandaag 344 dagen, ik ben nu weer bij haar en de melk druppelt eruit. Hopelijk duurt het dan geen 10 dagen meer _/-\o_

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:25

Dan maar goed in de gaten houden!

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:36

Wat een schatje jester! Echt een leukerd!

Op de gestelde vragen heb ik helaas geen antwoord, hoop dat t allemaal goed zit voor jullie!

Oh Harvey, dat wordt spannend, succes vandaag!

Gister zat mijn merrie op 290 dagen, dus toen weer de overzichtsfoto gemaakt, ze wordt echt dikk!

Afbeelding


Afbeelding

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:50

Harvey spannend, je zou idd denken dat het niet meer lang gaat duren nu. Hou haar maar goed in het oog. Stilte voor de storm misschien..

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:57

Harvey spannend! Goed in de gaten houden hoor!

Jester wat een knappie!

Vulina die begint wat te doen inderdaad!

Vriendin van mij had wel vanmorgen een veulentje. Brr de mijne mogen nog wel even wachten haha.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:06

Goedemorgen, hierbij een nieuwe lijst. Sta je er niet bij of klopt er iets niet? Stuur mij een pb en ik voeg je toe of pas het aan! :)

Harvey1991: Ziva 344 dagen
Vulina: Wiroos 339 dagen
Evelien_MG: Ticorda A 333 dagen
Evelien_MG: Fontana 329 dagen
Nicole288: Nina 323 dagen
Jolandje: Glowy 321 dagen
Seven: Eusja 321 dagen
Pretty: Tiny 320 dagen
Tinniie: Satinka 320 dagen
Chantalll: Vanety TC 318 dagen
Mijnlieverd: Belle 318 dagen
Finn_: Maira 316 dagen
Knolselder: Stien 316 dagen
Suffie: Lara 314 dagen
Nikitaxx: Pip 313 dagen
Mijnlieverd: Biscuit 311 dagen
Tinniie: Jade 311 dagen
Knolselder: Charlie 310 dagen
Eilinora: Lady Pepper 306 dagen
RSDICBS: Ishara 305 dagen

Linda2008: Diva februari/maart verassing
Laatst bijgewerkt door Gwenvd op 27-02-18 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:12

Wow een hele lijst als je het zo ziet, 20 die safe zitten :wow:

Idd DL, van mij mogen ze ook nog even wachten... brrrrr

Vriendin van me had ook een konik veulentje eergisteren. Schattig om te zien, net een beertje zo’n dikke pels!
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 27-02-18 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt