Open NK curling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 00:12

Ik kan wel janken dat we er te laat achter kwamen, maar komende donderdag is het open NK curling in Vriezenveen. Iedereen mag meedoen. Ik vind curling super leuk om naar te kijken, maar nog nooit gedaan. Ons debuut op het nk leek ons wel lachen :')

Maar niet dus. Maar hier nog mensen die wel meedoen?

http://www.curling.nl/nieuws/77-open-nk ... urijs.html

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 08:10

Geen deelname aan net open NK maar wel een keer gecurld en het is veel moeilijker dan het eruitziet.
De steen schuift veel harder door dan je denkt en ook draait hij heel snel. Bij ons was vegen eigenlijk niet nodig omdat de meeste stenen hard de cirkel voorbij sjeesden. We waren al blij als er 1 steen in de cirkel lag, laat staan dat je dat dan ook nog moet mikken voor de juiste plaats en het liefst nog andere stenen wegduwt. Dat kwam er echt niet van.
Leuk om het een keer te doen!

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:09

Nee, ik zie het nu pas. Ik heb ooit wel meegedaan aan het NK sliksleeen. En ik was er niet eens slecht in. Dit zou ook echt iets voor mij zijn om aan mee te doen. Ook al word ik laatste. Maar ik ben nog op zoek naar een sport waar je op je 40ste nog de top kunt halen. Curling was er wel 1 van, maar ik ben geen teamsporter. Ik wil het zelf doen. Altijd zo geweest. Ik zou dus ook rustig een team opgeven en dan alleen op komen dagen. Eh ja, ik en ida en Hans Olo en ik. En dan gewoon uit het publiek nog even een team plukken. :Y)

Anoniem

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:16

Daarom gaan wij donderdag ook gewoon heen, misschien kunnen we nog met een ander team meedoen aangezien het -20 gevoelstemperatuur wordt _O-

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:17

Joolien schreef:
Daarom gaan wij donderdag ook gewoon heen, misschien kunnen we nog met een ander team meedoen aangezien het -20 gevoelstemperatuur wordt _O-

Helaas moet ik gewoon werken. Maar kijk dat soort acties kan ik waarderen. :+

Anoniem

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:58

Whaaaa, het is uitgesteld naar morgen en nu kunnen we meedoen!! We zoeken nog wat teammembers, dus wie mee wil doen, stuur me even een pb!!

Het begint om 9.45 uur in Vriezenveen. Kosten, €7,50 pp.
Laat me asap weten :D

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:15

Oh man wat jammer dat ik moet werken, dit lijkt me echt hilarisch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:17

Fortitude schreef:
Oh man wat jammer dat ik moet werken, dit lijkt me echt hilarisch :')


Mij ook _O- Heb t team Van goede huize genoemd. Wil nog ff wat leuks maken. Ideeën?

Anoniem

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:22

Ik heb geen geld, maar anders leek het me hilarisch om mee te komen doen! Ben curling wel gaan waarderen haha

Anoniem

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:06

Jammer idinn! Inmiddels het team compleet :D Ik ben echt blij haha.

Ben alvast aan het oefenen geslagen:
Afbeelding

Anoniem

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:29

_O-

Maak ajb filmpjes morgen hahaha

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:36

Wat gaaf, zelf morgen lekker op wintersport maar lijkt me geweldig veel plezier!

Anoniem

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:46

Nou ik ben ff aan het oefenen met de 'glijhouding' maar daar krijg ik spontaan kramp van, dus dat moet ik vanavond nog maar een paar keer oefenen :') _O-

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:22

Joolien schreef:
Nou ik ben ff aan het oefenen met de 'glijhouding' maar daar krijg ik spontaan kramp van, dus dat moet ik vanavond nog maar een paar keer oefenen :') _O-

Gewoon doen als bowlen joh. Hoppaaaa :')

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:50

En hoe ging het vandaag?!

Anoniem

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:54

Jaaaaa het was echt superleuk!!! Wel lastig nog, vooraf denk je ff een blitse move te maken zoals ze dat bij de os ook doen, maar dat is gewoon niet te doen :') Maar uiteindelijk kregen we het door. Het was echt superleuk om te doen, helaas geen wedstrijd gewonnen maar het was gewoon onwijs leuk. Ik ben nu aan het kijken of we in Enschede kunnen gaan curlen :D

Er was superveel media-aandacht, dus dat was wel gek :') maar ook lachen.
https://www.facebook.com/telegraaf/vide ... uZcOXZfV4U

Hier zie je mij oa op 0.45 seconden :P

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Open NK curling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:49

Hahah wat leuk!!! Ik zag het gister avond inderdaad ook op het nieuws langskomen en het zag er heel gezellig uit :) jammer dat jullie niet door zijn, maar toch gaaf om te proberen! Is er een locatie bij jullie in de buurt waar je kan curlen?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:30

Is best moeilijk he? Ik schoof de steen steeds veel te hard. Aan vegen kwamen ze niet eens toe.
En ik ging vaak op mijn kont zodra de steen geschoven was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:38

Ja het was ook ontzettend gezellig en we hebben giga gelachen. Het was wel heel koud en dat was jammer, want daardoor wilde je na het spelen weer asap naar binnen of iig uit de wind :') Tijdens het curlen had ik het best warm, want het was best nog inspannend.

In Enschede is een studentenvereniging die curling doet op de ijsbaan van Enschede, dus ik heb een mail gestuurd naar de ijsbaan om te vragen of er ook door anderen gecurlt wordt. En anders is het misschien de overweging om zelf een vereniging op te zetten :D Want ik vond het zo onwijs leuk, en mijn teamleden ook. Ben wel bekaf nu, onwijs spierpijn want ' push the oversized wallnut down the frozen river'* vergt meer kracht dan je denkt, want dat kreng weegt ruim 19 kilo :') En een blauwe knie, want ik ging na elke delivery(pushen van de steen) standaard op mn bek :')

* David Attenbourough heeft een schitterende vertelling gedaan over Curling 4 jaar geleden :')


Suzanne, ik ging dus steeds keihard op mn knie en regelmatig lag ik plat op het ijs :') Vegen deden we wel maar het ijs was daar niet echt voor geprepareerd dus dat was meer voor de lol :P