Reismaatje gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Reismaatje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 11:55

Hoi! :wave:

Ik wil hier even een balletje opgooien om te kijken of er mensen zijn die geïnteresseerd zouden zijn om eventueel met mij mee te gaan. Ik wil dit jaar een mooie reis maken.

Wat ik graag zou willen:
- naar Zuid- of Midden Amerika (bij voorkeur Costa Rica of Brazilie)
- 2 of 3 weken rondtrekken
- avontuur, de natuur in, raften, kajakken, zip-linen, maar ook met een cocktail op het strand zitten of cultuur verkennen in een stadje
- vertrekken liefst tussen 14 juli en 14 augustus

Wie ik zoek:
- een avontuurlijk persoon
- liefst tussen de 23 en 35 jaar oud (ik ben zelf 28)
- een ongecompliceerd, sociaal en positief iemand :D
- iemand waarmee ik een klik heb

Mijn budget is €2000,- voor de reis, overnachting en maaltijden, en ik hou nog €1000,- achter de hand voor excursies.

Is er iemand die interesse heeft? :) Groetjes, [***]

Ter inspiratie: www.wearetravellers.nl/middenamerika/co ... dekkingen/

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 14:02

Niemand? -O- :x

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Reismaatje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:05

Hoi! Klinkt als een super leuke reis die je aan het plannen bent! Helaas heb ik zelf niet echt budget als bijna afgestudeerde zonder baan. Je kunt ook de Facebook groep Backpackers NL eens proberen. Daar heb je meer kans denk ik :)

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:08

Mijn eerste reactie was jaaa! Maar het tijdsframe is lastig en het budget is 4 maal wat ik in mijn hoofd had voor 2 weken :')

Heb je al overwogen om alleen te gaan? Als je in hostels verblijft (hostel's hebben vaak ook een prive kamer mocht je het vervelend vinden met anderen samen te slapen) dan vind je binnen no time leuke mensen om mee op te trekken. Plus het is echt gaaf om zoiets alleen te doen. Je leert een hoop :D

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 14:23

Uiteraard wil ik het zo goedkoop mogelijk houden :D Maar de vliegreis is al ongeveer €1000,- en ik heb liever teveel ingecalculeerd dan te weinig.

Dat heb ik inderdaad overwogen maar ik hoewel ik sociaal ben, ben ik niet iemand die heel snel op een ander af stap. Ik heb dus liever een "vast" reismaatje waarvan ik weet wat ik aan diegene heb :)

Bedankt voor de tips!

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Re: Reismaatje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:44

Oeh, interessant! Ik zou dit jaar heel graag naar Costa Rica gaan, maar die groepsreizen zijn mij te duur en alleen durf ik niet. Echter wil ik ook graag een huis kopen. Ik ga het even in mn achterhoofd stoppen.
Periode zou mij niet ideaal zijn, maar is wel een mouw aan te passen op zich

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Reismaatje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:48

Dit lijkt me echt super gaaf, alleen ben ik 19 (dit jaar 20), en ben voorlopig nog van krukken afhankelijk -O-

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 23:00

stijntilla schreef:
Oeh, interessant! Ik zou dit jaar heel graag naar Costa Rica gaan, maar die groepsreizen zijn mij te duur en alleen durf ik niet. Echter wil ik ook graag een huis kopen. Ik ga het even in mn achterhoofd stoppen.
Periode zou mij niet ideaal zijn, maar is wel een mouw aan te passen op zich


Ik vind groepsreizen ook prijzig inderdaad en vind het dan jammer dat je niet in je eigen tempo kunt reizen en ergens een dagje langer kunt blijven als je dat wilt.

Vanwege hoe prijzig het is heb ik ook wel twijfels gehad, er zijn voor mij ook dingen die ik graag wil doen. Maarja.. het klinkt misschien cliché maar.. je leeft maar één keer :D

Zou leuk zijn als je interesse had.. :)

@Axivoca: Jammer! Heb je nog zo lang krukken nodig?

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:13

Martine_R schreef:
@Axivoca: Jammer! Heb je nog zo lang krukken nodig?


Nee misschien nog 2 maanden, maar gezien ik langer dan een jaar met krukken heb gelopen en heel veel spiemassa kwijt ben zal ik nooit fit en sportief genoeg zijn in juli..

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Re: Reismaatje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:20

Dat is zeker ook een punt Martine, dat je de verplichte route volgt met een groep!

Wat is je plan dan? Echt backpacken en openbaar vervoer en hostels of bijvoorbeeld een auto huren voor de hele periode en hotels?

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: Reismaatje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:30

Costa Rica <3 <3
Ik ben een jaar of 5,5 geleden 3 weken met een groepsreis geweest. Het land, de flora en fauna en de cultuur zijn echt fantastisch. Groepsreis is handig als je niemand hebt om mee te gaan, maar ook ik vond het een groot nadeel dat je vast zit aan reistijden. Er zijn zoveel mooie plekken waar je echt wel wat langer zou kunnen blijven. Ik vond drie weken al krap :=

libra

Berichten: 981
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: limburg

Re: Reismaatje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:52

Lijkt mij gaaf om te doen, maar op het moment laat t budget het niet toe.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:23

Ik raad je aan gewoon alleen te gaan! Mijn ervaring is dat als je alleen reist, je eigenlijk nooit alleen bent. Ik heb ook alleen door Panama en Costa Rica gereist, en ik heb heel veel mensen ontmoet die ook alleen reisden.
Ik ging elke avond ergens uit eten (zelf koken is de moeite niet waard voor die prijs), en ik heb in die 6 weken echt zelden alleen gegeten.
Het is juist zo leuk om allemaal mensen te ontmoeten, en dit gaat gewoon helemaal vanzelf. Ik zou dat 10 keer liever doen, dan 3 weken opgescheept zitten met iemand die je eigenlijk niet kent. Je zit al die tijd de hele tijd op elkaars lip, je moet het overal over eens worden, en de kans op irritaties is erg groot.
Dan liever alleen reizen, dan kan je gewoon lekker zelf doen waar je zin in hebt, en misschien een paar dagen meereizen met anderen, maar als je daar dan zat van bent, dan trek je gewoon weer je eigen plan.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 13:14

stijntilla schreef:
Dat is zeker ook een punt [***], dat je de verplichte route volgt met een groep!

Wat is je plan dan? Echt backpacken en openbaar vervoer en hostels of bijvoorbeeld een auto huren voor de hele periode en hotels?


Een beetje van beiden denk ik. Ik zou het wel graag betaalbaar willen houden. Hostels en OV zijn prima. Maar als ik behoefte heb aan een eigen badkamer en een beetje privacy, wil ik ook wel een dagje een hotel boeken.

Bedankt voor de reacties.
In mijn eentje reizen is wel een grote stap voor mij hoor. Zoals ik in mijn openingspost schrijf ben ik niet iemand die heel snel op anderen af stapt. Daardoor ben ik toch bang dat ik regelmatig alleen eet.

Ook als je samen reist denk ik dat je elkaar wel vrij kunt laten. Niet álles samen gaan doen en af en toe je even afzonderen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Reismaatje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:38

Op reis gaan met iemand die je niet zo goed kent zou ik echt niet doen. Dat kan echt verkeerd uitpakken. Ik zou of alleen gaan of met een groepsreis.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:54

DiantaM schreef:
Op reis gaan met iemand die je niet zo goed kent zou ik echt niet doen. Dat kan echt verkeerd uitpakken. Ik zou of alleen gaan of met een groepsreis.


Mijn idee, en doordat je samen vertrekt voel je je toch min of meer verplicht samen te blijven ook als het niet zo goed klikt.

Ga alleen en zoek vast een tourtje uit voor de eerste dagen. Meestal ga je met een samengesteld groepje waar meer mensen zitten die alleen reizen. Tijdens de tour leer je elkaar kennen en is er geen drempel om op iemand af te stappen. Als het klikt kan je daarna eventueel samen verder op pas.

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Reismaatje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:09

Ik heb je een PB gestuurd!