Motorhandschoenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Motorhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 22:34

Ik moet nieuwe motorhandschoenen hebben. Ik gebruik ze voor de op scooter en aangezien ik een aardig eindje moet elke dag is het fijn als ze met de kou ook echt wind- en waterdicht zijn en dan met name mijn vingertoppen ook nog een beetje warm blijven. Is e hier iemand met goede suggesties of tips? Keuze genoeg maar ik kan vaak geen reviews vinden.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:57

Ik zou de winkels af gaan en passen :) ik heb uiteindelijk voor dameshandschoenen gekozen (mek kan ik voor je nakijken, ik weet alleen niet of ze nog gemaakt worden, ik heb ze al een tijd) omdat heren handschoenen voor mij simpelweg te groot waren en niet lekker zaten. Daar zit helaas ook meteen weer een prijskaartje aan maar dat merk je wel terug in het comfort.

Ik weet niet of je een scooter hebt waarbij je een helm moet dragen, zo ja dan is het misschien nog de moeite om te kijken voor handschoenen met een ruitenwisser. Dat ding is niet écht nodig maar ik gebruik hem wel af en toe o.a. om de spiegels vrij te maken en voor het vizier

Edit: ik heb nooit koude handen of koude vingertoppen hiermee

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Motorhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 23:19

Ja, ik rijd met helm. Ik ga eens op zoek want ik had er nog nooit van gehoord. Dank je!

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:32

Telpeva schreef:
Ik zou de winkels af gaan en passen :) ik heb uiteindelijk voor dameshandschoenen gekozen (mek kan ik voor je nakijken, ik weet alleen niet of ze nog gemaakt worden, ik heb ze al een tijd) omdat heren handschoenen voor mij simpelweg te groot waren en niet lekker zaten. Daar zit helaas ook meteen weer een prijskaartje aan maar dat merk je wel terug in het comfort.

Ik weet niet of je een scooter hebt waarbij je een helm moet dragen, zo ja dan is het misschien nog de moeite om te kijken voor handschoenen met een ruitenwisser. Dat ding is niet écht nodig maar ik gebruik hem wel af en toe o.a. om de spiegels vrij te maken en voor het vizier

Edit: ik heb nooit koude handen of koude vingertoppen hiermee


Nu weet ik ineens waar dat dingetje op mijn handschoen voor is... :+

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:11

Heb ze even tevoorschijn gehaald ik heb deze
https://www.motorkledingcenter.nl/macna-zircon-rtx.html
(de mijne zijn ook al wat ouder, zeker een jaar of 5? 6? oud minimaal) maar ik ben op zich wel heel blij met deze, ik zou ze zo weer kopen. Onderin is ook een filmpje met een review

Volgens mij was er vorige week of 2 weken terug trouwens een aanbieding bij de lidl met motorspullen, volgens mij ook winterhandschoenen. Wie weet is het wat? als ze ze ergens nog hebben en je er in past scheelt het je een hoop geld.

Random tip:
Als ze nat geregend zijn, bewaar ze dan na het rijden niet in je helm. Want dan ruikt je helm nog daaagen daarna naar natte hond, ook al heb je helemaal geen hond. Eigen ervaring :') echt misselijkmakend, afrader :+

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 00:32

We hebben 1 Lidl hier en die hadden helaas mijn maat niet meer. Die in je link klinken wel goed!

Hahaha, ja dat weet ik. Ik rijd soms, naast scooter door weer en wind, ook op de motor mee en heb dus ook motorkleding. Dus alles hangt altijd te drogen voor ik het weg leg want anders........

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:14

Ik heb ski handschoenen van de Lidl voor op de scooter. Zitten ook erg fijn en erg warm.

Fijne winter motor handschoenen heb ik nog niet gevonden. Zit ook regelmatig bij m'n man achterop de motor, dus wil dan wel echt goede handschoenen. Dus nog op zoek naar een mooi dames model. Ik ga van het weekend weer op de motorbeurs kijken.