Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:59

Sheran schreef:
Lekker dat het bij sommigen nog wel goed gaat :) Wij hebben altijd een kerstactie, georganiseerd door klas 4, waarin geld wordt ingezameld voor het goede doel. Dat is woensdag en donderdag. Wat het praktisch inhoudt is dat je voor een hyperactieve klas staat en dat er vrijwel constant mensen uit klas vier binnen komen vallen met serenades, rozen, cakes, knuffels etc. Ontzettend leuk! Maar qua lesgeven echt geen doen.


Dat hebben wij hier ook. De hele week lang voor SR van 3 fm. Klas 3 doet dat als PTA opdracht. 1 grote puinhoop is het nu in de school haha.
Er is veel eten te koop, leerlingen organiseren toernooien etc. Weingi lesgeven en veel rumoer tijdens de lessen. Maar dit bestaat ieder jaar dus geen enkele docent die nu toetsen of andere belangrijke dingen plant.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:39

De lessen bij mij zijn normaal ook rumoerig :D . Maar merk zeker aan de leerlingen dat ze al in de vakantiestand zitten. En ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik het zelf ook wel een beetje heb. :+

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:43

Leuk al die verhalen!
Ik zit er nog wel vol in, vandaag nog twee toetsen afgenomen en doe met veel klassen nog practicums voor cijfers.
Dit jaar bewust zoveel mogelijk gewoon lesgeven, omdat leerlingen helemaal geen zin hebben in kerstfilms kijken. Dus als docenten/school gezegd we draaien zoveel mogelijk gewone lessen. Werkt tot nu toe prima. :D

Eilandmeisje

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:17

Vakantie? Ja graag! Hier ook nog een drukke week! Morgen laatste lesdag van de week. Woensdag hebben we actiedag voor SR plus een bingo s avonds. Donderdag staat in het teken van kerstdiner met de hele school (po&vo) en daarna nog schoolfeest voor de pubers van het vo.
Vrijdag school opruimen en dan hebben we zaterdag nog de grote actiedag van heel vlieland voor SR. Ze komen dan ook met een tv ploeg hierna toe!

Druk genoeg nog! Owja en toetsen nakijken inderdaad!

Maar wij kunnen het!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:12

Hallo bokkende juffen en meesters.

Ik zit eraan te denken om mezelf te laten omscholen en de pabo trekt mij onwijs aan. Vroeger al eerder voor de keuze gestaan, uiteindelijk pedagogisch medewerker kinderopvang gaan volgen. Maar het blijft kriebelen om naar de pabo te gaan.

Zitten in dit topic juffen of meesters die na jaren niet meer gestudeerd te hebben de pabo zijn gaan doen?

Je moet verschillende toelatingstoetsen maken zoals geschiedenis en aardrijkskunde nu is dat allemaal aardig weggezakt. Iemand ervaringen of hier goed voor te leren is? Hoe de toetsen zijn?

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:35

HouvanUtopia ik ben in 2015 afgestudeerd als psycholoog en net in september gestart met een verkorte variant van de pabo. Ik vond de tentamens tot nu toe meevallen. Ik heb niet de toetsen vooraf moeten doen, maar het is allemaal redelijk basis niveau.

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:51

Wie kan mij advies geven? :)

Sinds december werk ik als docent in een tekortvak en mijn teamleider liet doorschemeren volgende week beoordelingsgesprek te willen met het oog op een vast contact.
Ik ben tweedegraads bevoegd voor drie vakken waarvan er voor twee vakken best een tekort is. Ik geef ook les aan de bovenbouw en ben voor het vak dat ik nu voornamelijk geef ook vertegenwoordiger van twee jaarlagen. Het is de bedoeling om in deeltijd nog eerstegraads bevoegdheden te gaan halen.
Nu zit ik in de LB1 als starter (eerder nog 4 maanden op basis van ziektevervanging gewerkt op een andere school), maar gezien mijn bevoegdheden en werkzaamheden wil ik eigenlijk proberen om een of twee tredes hoger in te zetten.
Is het gebruikelijk om hierover te onderhandelen of is het in ons beroep ongepast/vastgelegd? Als ik zou proberen te onderhandelen, wat heeft dan kans van slagen om te proberen? Van LB1 naar LB2/LB3 of kan ik met mijn grote waffel proberen LC1/LC2 te halen?
Wie heeft ervaring hiermee? :) Mag ook via PB.

Goof

Berichten: 28913
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:55

Aan LC hangen vaak wel meerdere eisen en daar moet je vaak actief naar solliciteren binnen je school. Dus als je zou onderhandelen zou ik het gooien op hoger in LB.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of dit gebruikelijk ia omdat je idd groeit al naar gelang je (jaren) ervaring.

Goof

Berichten: 28913
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:57

Trouwens; ik hoor hier niet helemaal meer thuis, want ik ben gestopt met werken als docent.
Ik ben nog wel oo een andere manier met het onderwijs verbonden, dat dan weer wel :o

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:13

Dank je. :) Ik ben wel benieuwd wat je nu voor werk doet!

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:37

Ik zou zeer zeker onderhandelen. Vraag naar LB 8 of 9 minimaal. De ervaring leert dat het vaak lukt. Als je eenmaal “vast” zit op een te laag niveau kom je er niet meer vanaf. Met jouw takenpakket heb je er absoluut recht op, de school heeft nu een koopje aan jou. Dus: ga ervoor!

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:33

Wow, dat had ik niet verwacht. Ik ga het proberen, dank je. :P

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:38

Ik heb zelf nooit onderhandeld over mijn salaris maar volgens mij kan ik gewoon ook wel tevreden zijn. Ik ben in het begin veel van baan gewisseld (vervanging) dus dat schaalt je ook snel op,en toen ik bevoegd raakte ben ik automatisch in LC gegaan. Volgend jaar wil ik meer bovenbouw zodat ik binnenkort ook aanspraak maak op LD.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:18

Op mijn school zou het je niet lukken om meer te krijgen, omdat je geen verdere werkervaring hebt dan die 4 maanden. LC lijkt helemaal te ver weg, omdat je je nog moet bewijzen. :)

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:20

Op mijn school ook niet, er werken hier collega's die bijna aan hun pensioen toe zijn en nog in LB zitten...

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:23

dejavu schreef:
Op mijn school zou het je niet lukken om meer te krijgen, omdat je geen verdere werkervaring hebt dan die 4 maanden. LC lijkt helemaal te ver weg, omdat je je nog moet bewijzen. :)

Bij mijn sollicitatie waren ze enthousiast over mijn ervaring als bijlesdocent en examentrainer (vanuit de universiteit), verder inderdaad maar 4 maanden gewerkt voor de klas. Ik vind het moeilijk, want er is een dringend tekort aan twee van de drie vakken die ik mag geven en deze school heeft een tijd helemaal zonder docent gezeten omdat ze niemand konden vinden.
Ik heb wat meer gepeild bij contacten op andere scholen en heb wel doorgekregen dat ik wel in een sterke onderhandelingspositie schijn te zitten, dus ik ga het wel proberen en als ze me met mijn huidige werkzaamheden in de LB1 willen houden, dan ga ik toch maar in op de interesse van de andere scholen. :P
Iemand met bevoegdheden voor natuurkunde/scheikunde/biologie (academische achtergrond) die ook in de bovenbouw meedraait (onderbevoegd, maar er was niemand anders te vinden) en jaarlaagvertegenwoordiger is voor twee jaarlagen, is misschien toch wel meer waard dan LB1.. :o LC laat ik nu inderdaad nog achterwege, dat komt misschien nog wel eens als ik mijn eerstegraads bevoegdheden heb gehaald.

xVera94

Berichten: 130
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:30

Hoi! Ik wil me graag ook melden als juf :D. Ik ben 2 jaar geleden afgestudeerd aan de ALPO. Vorig jaar een fulltime langdurige vervanging gedraaid. Nu weer een langdurige vervanging op een andere school op dinsdag, woensdag, donderdag in groep 4-5 en inmiddels een contract binnen de stichting. *\o/*

Ook geef ik op maandag, vrijdag en zaterdag Skypelessen aan kinderen in het buitenland. Erg leuk en afwisselend om zowel voor de klas te staan als individuele lessen te geven via Skype!

Ik ben benieuwd naar morgen, weer de eerste dag na de carnavalsvakantie. Ik ben gewoon doorgegaan met de Skypelessen, maar mijn dagschool-klasje natuurlijk wel een weekje niet gezien.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:24

Imaginaerum: oeh, natuur- en scheikundedocenten zijn wel lastig om aan te komen. Desondanks beginnen ze hier (midden NL) gewoon in LB. Misschien lukt het je om wat treden erbij te kletsen. Met deze vakken behoud je altijd een goede onderhandelingspositie. Voordat je van school wisselt, zou ik goed kijken op welke school je het meest op je plek bent (IPV wie biedt het meest...).

Goof

Berichten: 28913
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:32

Imaginaerum schreef:
Dank je. :) Ik ben wel benieuwd wat je nu voor werk doet!


Ik werk nu als onderwijscoach voor kinderen met autisme. Ik werk ambulant en kom op (totaal) verschillende scholen.
Nog steeds een beetje in de onderwijssetting dus maar 1 op 1. Kan er veel beter mijn ei in kwijt! En ik heb echt enorm leuke casussen :D

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:24

Wat een gave baan Goof!

Flying_Angel

Berichten: 15731
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:28

Ik ken een docent scheikunde die op 3 leuke scholen terecht kon, is hij overal het gesprek aangegaan waarom hij juist voor die school moest kiezen. Wat een positie, omgekeerde wereld.

xVera94

Berichten: 130
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:53

Wauw, wat een luxe is dat!
In het basisonderwijs hoor ik dat al wel in de randstad, maar in mijn regio helaas (nog) niet, haha

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:03

Ik kan je vertellen dat het inderderdaad heel luxe is om de positie te hebben dat je kan kiezen door het te kort.

Hierdoor kon ik er gewoon zomaar even vier weken tussen uit om op vakantie te gaan om vervolgens weer verder te gaan werken in mijn klas. Ze hadden wel aangegeven om op zoek te gaan naar een andere leerkracht maar die hebben ze niet gevonden. Hadden ze wel een leerkracht gevonden dan had ik wel op die school gebleven alleen dan had ik een andere groep gekregen.

Wel ben ik daar als invaller aan het werk. Aanbod of vast wil heb ik tot nu toe nog afgewezen omdat ik graag nog wil reizen en dit niet alleen maar binnen de vakanties wil doen. Na de vakantie wil de school weer in gesprek om te kijken wat we elkaar kunnen bieden.

Hier in de randstad merk je ontzettend dat er een leraren te kort is en dat de leerkrachten de kaarten in handen heeft.

xVera94

Berichten: 130
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:16

Zo dat is inderdaad heel luxe! Ik mag in mijn handjes knijpen dat ik hier in mijn 2e jaar invallen al een contract heb gekregen voor de vervangingspool van een stichting, met uitzicht op een vast contract en langdurige vervanging of een vaste plek.

Ik zou wel blij zijn als februari (en begin maart) er op zit. Zowel via de Skypelessen als op school natuurlijk vol Cito-toetsen. Bij de Skypelessen kost dat veel extra momenten in het weekend, want die moeten in de weekenden van mijn leerlingen worden afgenomen. En daarna op de dagschool natuurlijk rapporten en rapportgesprekken. Hoe gaat het bij jullie?

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:23

CITO periode heb ik als heel druk ervaren. Ik heb een combie groep waarbij ook adaptief wordt getoets. Dat hield in dat ik bij de Spelling Cito 7 verschillende toetsen had.. verschrikkelijk.
Rapport gesprekken heb ik na de voorjaars vakantie omdat ik er even een tijdje tussen uit was.

Ik ben tijdens mijn 4e jaar begonnen met lesgeven door het tekort en toen al meteen een contract gekregen voor een invalpool. Te kort hier is bizar