Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:04

Tribunals schreef:
Yes *D


COOL!!!!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:35

Even totaal andere vraag hoor! Hoeveel wegen jullie Connemara s? Wat is het ideale gewicht van een Connemara?

Een vriendin van mij wilt een keertje op mijn Connemara rijden, maar ik twijfel hierover, omdat ik denk dat ze zwaar is voor hem. Ik ben maar een ukkepuk van 1,60 m.. Zij is wel iets groter en zwaarder dan ikzelf. Een paard mag 15 tot 20 % van zijn eigen gewicht dragen.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:31

Even snel een ego post, beetje lastig vanaf deze knalroze wolk maar oh wat heb ik genoten gister. De les werd uiteindelijk een les van Inge maar wat geweldig!!!! Ik heb gewoonweg een dik uur genoten. Flink gewerkt en onze lieve pony doet het ook gewoon allemaal, wat ben ik trots en dan stap je af en zie ik dat vreselijk moeie koppie van m, de lieverd!!! Zoveel tips mee gekregen waar we aan kunnen werken en dat gaan we zeker proberen.
En Punz ik kwam tot de conclusie dar de heli's daar nog lager vliegen dan bij ons. Gelukkig wiebelde Melody alleen even met zijn oor maar oh boy dat was niet niks.
We zijn vooral bezig geweest met ritme en wat hadden we daar ceel aan en wat verbeterde hij ooooh zo trots op m.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:42

Woooow gaaf!! Wat een heerlijk dier en hij is zo mooi <3 en die heli’s... ja ze oefenen momenteel in ons gebied; echt laag hoor, niet normaal :n

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:57

Ziet er echt netjes uit Tineke!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:03

Ging daarnet de ponies voeren en ze stonden in de wei ipv in de paddock. Rocks maakt zo af en toe de omheining kapot, maar ging nu al de hele winter goed. Stroom maar weer aan dan of het tussenhek dicht. Ze voelen zich ook absoluut niet schuldig als je op ze moppert. Hopelijk krijgen ze geen koliek van het koude gras. Vanmiddag gaan we naar de westernmanege voor een halter-trail clinic ( als ze zich fit voelen).

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:48

Gizeppie schreef:
Even totaal andere vraag hoor! Hoeveel wegen jullie Connemara s? Wat is het ideale gewicht van een Connemara?

Een vriendin van mij wilt een keertje op mijn Connemara rijden, maar ik twijfel hierover, omdat ik denk dat ze zwaar is voor hem. Ik ben maar een ukkepuk van 1,60 m.. Zij is wel iets groter en zwaarder dan ikzelf. Een paard mag 15 tot 20 % van zijn eigen gewicht dragen.


Jack is van de zomer op ZIW gewogen en was toen 505 kilo.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:56

Tribunals schreef:
Gizeppie schreef:
Even totaal andere vraag hoor! Hoeveel wegen jullie Connemara s? Wat is het ideale gewicht van een Connemara?

Een vriendin van mij wilt een keertje op mijn Connemara rijden, maar ik twijfel hierover, omdat ik denk dat ze zwaar is voor hem. Ik ben maar een ukkepuk van 1,60 m.. Zij is wel iets groter en zwaarder dan ikzelf. Een paard mag 15 tot 20 % van zijn eigen gewicht dragen.


Jack is van de zomer op ZIW gewogen en was toen 505 kilo.


Kacey weegt 450 kg en 1,48 hoog

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:17

Tineke: wat fijn dat je zoveel aan je les gehad hebt!! Wat kun je dan op een knalroze wolk zitten he? ( niet eens een roze setje voor nodig dan :') )


Qua gewicht:
Jou is januari 2016 officieel gewogen, was toen zwaarder dan nu, woog toen met zijn stokmaat van 1.48 445 kg

Het líjkt erop dat onze Connemara's zich redelijk houden met de laag vliegende helikopters, maar er was bij ons toch wel paniek op stal/ in de wei toen een bevoorradingshelikopter echt een meter of 30 boven de stal bleef hangen. Stal genoot met paard aan de hand had toch dikke problemen. En maar blijven hangen die helikopter. Daar kan ik toch wel echt boos over worden. Dikke paniek in de weides, stalgenoten met een gevaarlijk angstig paard aan de hand.. .En gewoon blijven hangen. Kan me ook niet voorstellen dat van bovenaf niet luid en duidelijk helder is dat dit een pensionstalling is. Dat er dan perse boven deze stal geoefend moet worden maakt me gewoon boos. Zeker als je de paniek ziet. En als je klaagt wordt er doodleuk gezegd dat de schade vergoed wordt. Ja, ja.. .de scháde... Pfff... Wie geeft me mijn páárd terug als er iets mee gebeurd? Kortom: not amused hier..

Defensie zou eigenlijk dit filmpje moeten zien. Brave manegepony's en een helikopter die eigenlijk helemaal niet zo laag overvliegt... maar toch binnen een halve minuut chaos:


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:06

Punz schreef:
Tineke: wat fijn dat je zoveel aan je les gehad hebt!! Wat kun je dan op een knalroze wolk zitten he? ( niet eens een roze setje voor nodig dan :') )


Qua gewicht:
Jou is januari 2016 officieel gewogen, was toen zwaarder dan nu, woog toen met zijn stokmaat van 1.48 445 kg

Het líjkt erop dat onze Connemara's zich redelijk houden met de laag vliegende helikopters, maar er was bij ons toch wel paniek op stal/ in de wei toen een bevoorradingshelikopter echt een meter of 30 boven de stal bleef hangen. Stal genoot met paard aan de hand had toch dikke problemen. En maar blijven hangen die helikopter. Daar kan ik toch wel echt boos over worden. Dikke paniek in de weides, stalgenoten met een gevaarlijk angstig paard aan de hand.. .En gewoon blijven hangen. Kan me ook niet voorstellen dat van bovenaf niet luid en duidelijk helder is dat dit een pensionstalling is. Dat er dan perse boven deze stal geoefend moet worden maakt me gewoon boos. Zeker als je de paniek ziet. En als je klaagt wordt er doodleuk gezegd dat de schade vergoed wordt. Ja, ja.. .de scháde... Pfff... Wie geeft me mijn páárd terug als er iets mee gebeurd? Kortom: not amused hier..

Defensie zou eigenlijk dit filmpje moeten zien. Brave manegepony's en een helikopter die eigenlijk helemaal niet zo laag overvliegt... maar toch binnen een halve minuut chaos:

[ Video ]


Ik sta vlakbij een kazerne van lucht mobiel van Defensie. Ik hoor heel vaak snooks (helikopters met twee propellers).. zolang ik niet gespannen word blijft Flynn meestal rustig. Wat een chaos daar in t filmpje!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:32

Maar dat is dan ook precies het verschil. Als de dieren wekelijks geconfronteerd worden met snooks, dan hebben ze een kans om er aan te wennen.
Nooit een helikopter zien en er dan ineens op 30 meter boven je hoofd.... dát is het probleem.
En het ging bij ons deels om paarden in de wei die compleet door het lint gingen ( dus dat eigenaar al dan niet gespannen werd, deed hier niet ter zake eigenlijk.)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:00

Punz schreef:
Maar dat is dan ook precies het verschil. Als de dieren wekelijks geconfronteerd worden met snooks, dan hebben ze een kans om er aan te wennen.
Nooit een helikopter zien en er dan ineens op 30 meter boven je hoofd.... dát is het probleem.
En het ging bij ons deels om paarden in de wei die compleet door het lint gingen ( dus dat eigenaar al dan niet gespannen werd, deed hier niet ter zake eigenlijk.)


Dat is waar. Ze zijn idd het dan gewend. Maar ze vliegen laag hoor. Ik schrik er meer van dan hij. HHahah..

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:24

Afbeelding
Halter

Afbeelding
Trail

Van springpony naar westernpony.
Ik heb ook weer eens genoten van een lesje. Helaas geen foto’s van mij en Pan.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:41

Stóere Rocks!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:10

Gaaf Birgit!

Punz het is idd heel vervelend helaas. En ja ik zit lekker in t groen op een roze wolk Hihi

Nog een super schattige foto van Melody net na de les....de schat hij is echt moe...Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:51

Och, wat een ongelofelijk lief hoofd. Maar toont wel moe inderdaad!!!

Helikopterprobleem zou nu minder moeten worden: vanochtend in de krant gelezen dat ze niet meer boven stallen gaan oefenen. Erg blij mee!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:13

Ik las het dat is echt fijn!!

Ja de schat had heel wat te verwerken zowel lichamelijk als geestelijk en ik ga zo lekker rijden dus ben benieuwd hoe hij is en aanvoelt

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:53

Even een spam tussendoor van een stille meelezer ... O:) de moeder van Eline stuurde mij net een berichtje dat haar bijrijdster ziek is, dus of ik zaterdag avond mee wilde doen in de les die door Eline gegeven gaat worden. Nou, daar zeg ik geen nee tegen :D

Ria, ik zag dat jij daar ook heen gaat? :D Nog meer mensen van dit topic?
Ik ga meedoen op Parsifal, super leuk! Heb hem vaker gereden een tijd terug dus heel gaaf om weer eens in het zadel te kruipen én eens les te krijgen van Eline! :D Al zal dit wel even wennen zijn > m’n bijrijdpaard is een sterke lomperik van 1m70 :’)

Dit was 4 jaar terug ofzo op de hengstenkeuring!
Afbeelding


En nu ik toch een bericht plaats, met de jaarlijkse kerst buitenrit van de vereniging (waar ik helaas niet meer bij zit) heb ik ook mee mogen doen, op Blue Jeans. Dus nog een heeeel klein beetje betrokken bij de Connemara’s & ik volg hier heel graag, super leuk om alles te lezen <3

Blue Jeans!
Afbeelding
Afbeelding

*kruipt snel weer terug onder meeleessteen*

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:26

Dat is lang geleden! Ik lees al jullie verhalen nog steeds mee, maar zelf niet veel te melden gehad op connemara gebied de afgelopen tijd. Over twee weken verhuizen de pony's naar een nieuwe plek (waar we zelfs een binnenbak hebben ipv de gehele winter een natte buitenbak!) en gaan we lekker aan de slag om dit jaar eindelijk weer met het ONCK mee te kunnen doen, want dat blijft toch ontzettend kriebelen.

Hier ook een vliegbasis op kleine afstand van de paarden, maar onze pony's zijn er inderdaad aan gewend dat er bijna dagelijks vliegtuigen, straaljagers en helikopters laag over vliegen.

En even voor degene die mij niet kennen, wij hebben op stal 4,5 connemara staan :D :

Flashlight van de Leliaard, inmiddels 33 jaar.
Afbeelding

Celtic Faylinn, moeder connemara, vader een zoon van Heartbreaker.
Afbeelding

Oriana van de Leliaard, onze stermerrie
Afbeelding

Blue Lizzy van de Leliaard.
Afbeelding

Mannin Bay Cuckoo, alias Donegal.
Afbeelding

Wat leuk Kirsten, dat je af en toe toch weer op een connemara kunt kruipen!

Dat westernzadel staat Rocks goed en wat een leuke foto van Melody!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:32

@Kirsten: Ik stond aan de basis van het onstaan van dit lesclubje. Dus jep... Ik doe mee :)
Vanuit dit topic doen er verder geen mensen aan mee. Eea is destijds ontstaan vanuit een Demo ( niet het demo team, maar de volwassenen daar om heen) die door het stamboek op de Aalten Farm&Country fair geven werd/wordt.

Dus dan zien we elkaar idd zaterdag!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:36

Wat een leukerds zijn het toch ook <3

Aaah vandaar Ria! Maar leuk, tot zaterdag dan haha :D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:45

Dan bof je Kirsten! Om mee te mogen rijden bij Eline op zo’n gave pony! Stoer!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:54

Saaams schreef:
Dan bof je Kirsten! Om mee te mogen rijden bij Eline op zo’n gave pony! Stoer!


Jaaaa zeker! Was toen ook zo leuk om Bosco te rijden en dan af en toe op Pars enzo, en super leuk dat ik nu af en toe ook nog in het zadel kan klimmen. Ben maar heel kort in het Connemara wereldje geweest (want toen ging Bosco naar Elysa :D), maar ik ben ook verkocht hoor! <3 Mocht ik ooit de mogelijkheid hebben om een eigen paard te kopen dan zie ik mezelf ook wel eindigen met een Connemara(kruising) :j

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:07

Leuke pony’s hoor Kirsten om eens op te mogen rijden!

En Rozzy, mooi stel connemara’s hoor! Kan me bijna niet voorstellen dat daar zo af en toe niks leuks over te vertellen valt ;)
Fokken jullie ook?

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:20

Dankjewel Birgit! Ik ga mijn best doen vanaf nu weer wat leuke verhalen te delen :D

Het is wel altijd de bedoeling geweest af en toe een veulen te fokken, wie weet in de toekomst. Afgelopen jaren hebben we veel pech gehad met blessures van beide kanten, maar alles is inmiddels weer op de rit gelukkig.