Heltie Horse Stress of Confidence EQ ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Heltie Horse Stress of Confidence EQ ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 16:09

Wie heeft hier ervaring mee?

Even een korte situatie schets.

Paardje wat van zichzelf een binnen vetter is (vele denken dat ze oh zo stoer is) is normaal gesproken gewoon bijna overal prima te rijden. Soms wat druk, en soms iets meer met haar omgeving bezig (ziet graag alles ;-) ) maar geen dingen waar we in het dagelijks leven tegen aan lopen.

Binnen rijden in een binnenbak geeft geen enkel probleem. In het begin vond ze de hoeken raar, maar met een buitenbak had ze meer doorzicht dan met een dichte hoek (voor haar gevoel liep ze met name in galop op een dichte wand af). Maar verder geen probleem.

Buitenwedstrijd gereden BB gestart voor de ervaring. Echt ze deed het echt super. 203.5 en 198.5

Binnen nu 3 keer gestart. Losrijden, niks geen probleem. Maar zodra ze de ring inkomt, bam ze duikt in haar eigen wereld en niets komt meer over. Reageert amper op been. Draf verruimen -----> ze gaat gewoon stappen.
Witte hekjes zijn opeens eng, terwijl ze er ervoor gewoon normaal langs loopt met inrijden. Bloemen op de boarding, kijkt ze niet naar om (wij hadden eerder verwacht dat ze er een hap uit zou nemen).

Van de week een clinic gedaan, eerst proefje rijden die beoordeeld word en daarna nog extra hulp etc.
Maar ook dan, gaat ze in haar eigen wereldje en reageert er slecht op been.
Meer been geven of bijtikken maakt het alleen maar erger. Dan sluit ze zich helemaal af.


Nu kregen we het advies om Heltie Horse Stress of Confidence EQ te geven voor wedstrijd om te kijken of ze zich dan minder afsluit.
Maar wat zijn hiervan de ervaringen?
De Heltie Horse Stress is best prijzig (€ 64,95) om even te proberen.

Er zou gerust iets van spanning van de ruiter bijkomen wat dit versterkt (ruiter heeft eerder Z2+5 gereden dus niet iemand die groen is in de dressuurring).

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Heltie Horse Stress of Confidence EQ ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:26

Hier Confident gebruikt met scheren en 1x op wedstrijd, merkte voornamelijk met scheren dat hij wat suffer/relaxter werd. Konden hem heel goed scheren maar had m niet hoeven rijden denk ik.

Op wedstrijd ging het vooral om de trailer, maar achteraf bleek dat dat gewoon klieren was. Op wedstrijd zelf was hij wat tammetjes maar buiten wel net iets minder heet.

Ik vraag me af of het in jullie geval helpt, omdat er met losrijden bljjkbaar niks aan de hand is.. Als je Confident zou gebruiken zou ik eerst een half staafje doen, je wil geen compleet lam paard als ze zo reageert als die van mij :')

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:49

Ik heb eens confidence gegeven aan een merrie die daarna niet meer kon stoppen met hinniken, vooral tegen de spiegel in de binnenbak, ik kreeg haar aandacht niet meer bij mij.
En mijn hengst begon te flamen en werd helemaal hitsig, :') ik zou het dus in ieder geval wel van te voren een keer testen!
Ik heb de rest toen maar weggegeven, maar hoor ook genoeg positieve verhalen!

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:51

Ik heb een merrie die ook eerder een binnenvetter is en vaak in een nieuwe omgeving (bv dus de wedstrijdring binnen komen) wat in elkaar kruipt en slechter reageert op het been. Ze duikt in haar eigen wereldje dus. Ze is niet stout of iets dergelijk maar je voelt dat ze zich afsluit. Ik heb ook de Confidence EQ geprobeerd maar hielp helaas niet :( Je kan uiteraard altijd de proefverpakking proberen, dat is niet al te kostelijk. Een lam paard had ik er ook niet van, gewoon geen verschil eigenlijk.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Heltie Horse Stress of Confidence EQ ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 17:41

Dank jullie wel
Ze ze moet er niet lam/suf van worden, mag juist wel wat pit hebben. Ze is namelijk wel een beetje een lui typje van zichzelf.