Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 21:56

Hoi :)

Ik kom pas sinds kort (weer) kijken in de wedstrijdwereld en vroeg me af ble bokkers dit aanpakken.
Ik scoor best aardig en mag dan ook wel eens prijzen ophalen. Maar hoe pakken jullie dat aan als je als eerste van de ring moet rijden en meer dan 30min moet reizen? Blijven jullie wachten? Gaan jullie terug?

Ik plan mn wedstrijden zo dat ik die dag ook nog kan werken, dus heb niet de hele dag de tijd. Afgelopen weekend moest ik 10.55 de laatste proef maar de L1 en L2 waren door elkaar gepland, na mij moest om 13.30 nog 1 combinatie.. Ik stond toen eerste. Mn tweede protocol lag er nog niet (van t meisje voor mij overigens wel) en na nog een half iir wachten zijn we gegaan, dan maar geen protocol.. Maar op de prijsuitreiking gingen we dus sowieso niet wachten (stond na 14u gepland).

Hoe doen jullie dat? Rijden jullie terug? Wachten jullie zo lang met paardlief dus op trailer? Of gaan jullke naar huis en zien je punten wel online (zonder commentaar)?

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:00

De coupons zijn hier meestal wel snel beschikbaar, dus met matige punten kun je vlot naar huis. Als ik verwacht dat er nog wel eens een prijsje in kan zitten hoop ik dat er een stalgenootje later nog moet starten en vraag ik of die het mee wil nemen. Mocht dat niet lukken, rijd ik wel terug. Ik ga mijn paard niet zo lang op de trailer laten staan en plan meestal wel wedstrijden die in de buurt liggen.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:03

Met het paard waar ik subtop mee rijd pas 1 wedstrijd gereden. Toen reed ik vrij aan het einde. Als ik dan bovenin zou staan zou ik naar huis gaan, sta ik buiten de prijzen neem ik de coupons mee en ga ik naar huis. Daarbij is de reistijd vaak al snel 30+ minuten.

Met andere paarden die ik in de basissport rijd heb je vaak geen tussentijdse uitslagen maar probeer ik vaak wel wat in de buurt te starten. Als ik echt weg moet door bv een afspraak die ik heb staan, vraag ik iemand die ik ken het door te sturen of mee te nemen voor mij.

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:05

Ik wil eigenlijk wel altijd mijn protocol zien, dus ga ook zeker niet zonder naar huis. Meestal is de prijsuitreiking niet al te laat na mijn proeven. Als het wel voorkomt dat er veel tijd tussen zit, zou ik tussendoor naar huis rijden om mijn paard weg te zetten en dan dus later bij de prijsuitreiking te zijn (als ze dan pas de protocollen uitdelen).

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:09

Meestal wacht ik mijn protocol af. Maar als het te lang duurt vraag ik vaak iemand die ik ken die wel blijft. Heb al een x gehad toen was ik om 13.00 uur aan de beurt als 1 na laatste.
Om 15.00 had ik nog mijn protocol niet. En wist nog mijn punten niet, maar had ondertussen al wel de 1ste prijs in mijn handen! Heb toen nog 4x moeten vragen waar mijn punten bleven.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:13

Ik vraag altijd of ik aan t einde van de lijst kan starten en vervolgens wacht ik op de prijsuitreiking. Als dat niet kan dan wacht ik op de protecollen en vraag ik op t secretariaat of t zinvol is te wachten op de prijsuitreiking anders ga ik naar huis.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:34

Mijn reistijd is altijd minimum 1h. Op het protocol wacht ik altijd. Zit er een prijsje in, wacht ik ook op de prijsuitreiking. Ik vind het voor de organisatie best wel sneu dat ze iemand omroepen, een prijs, beker of lintje willen afgeven en er dan niemand opdaagt.
Zit er enorm veel tijd tussen rijden en prijsuitreiking en zijn we op 1h, gaan we eerst naar huis en keren we terug. Hebben we die mogelijkheid niet, of we zijn nóg verder van huis, tja dan moet paardlief op trailer wachten.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:42

Hier is prijsuitreiking vaak half uur na de laatste en zijn er tussendoor geen punten bekend. Afhankelijk van tijd die ik moet wachten blijven we of op de locatie of brengen we paard vast naar huis en ga ik met auto terug, geef dat dan wel aan bij vereniging dus dan niet erg als pas na uitslag terug bent. Meesten wedstrijden in de buurt dus dan niet erg.

Onze eigen club heeft sinds deze winter wel tussenuitslagen zichtbaar op scherm en telefoon dus dan kan je inschatten of je blijft wachten. Coupon kan je ook meekrijgen maar dan vervalt recht op prijs.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:42

Ik blijf altijd wel op het terrein, als het een beetje lekker weer is staat mijn paard gewoon aan de trailer geknoopt en als het regent zet ik haar er in.
Ik maak met mijn ouders altijd van een wedstrijd een gezellig dagje weg, dus dan is het niet zo'n probleem om te wachten.

Anoniem

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:14

Lag bij mij een beetje aan de omstandigheden, als het bijvoorbeeld heel heet of juist zeiknat (outdoor) was reden we meteen na de proef naar huis, zonder überhaupt naar punten te kijken. Ik kwam dan later zelf terug met de auto. Als de punten goed waren en de halve rubriek moest nog, bracht ik hem ook weg. Ik was er geen voorstander van om hem zo lang op te trailer te laten staan :n Maar ligt natuurlijk ook aan de afstand, mijn max was 3 kwartier, dus dat is wel te doen om zelf nog ff terug te komen :j

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:28

Advies: protocollen met winstpunt(en) altijd ophalen (en thuis bewaren). Het zal niet de eerste keer zijn dat de KNHS bij een update een deel van de gegevens kwijt is. Ik heb al eens scans van mijn resultaten ingestuurd om te bewijzen dat ik die winstpunten toch echt gehaald had.

Protocollen zonder winst ophalen is ook verstandig, al is het maar voor het commentaar wat er bij staat.

Ik doe hetzelfde als Relaxed. En als paard een keer paar uurtjes op de trailer staat kan best hoor. Als je er maar voor zorgt dat er voldoende hooi is en een paar keer water aanbieden. Alleen met heel heet weer en op een open veld in de blakerende zon is niet gewenst. Als dan de punten zodanig waren dat er mogelijk een prijs in zat meldde ik mij even bij het secretariaat dat ik even paard weg bracht maar wel weer terug kwam en of ze eventuele prijs/prijzen even apart wilden leggen. Of dat ik weg moest en dat iemand anders de eventuele prijzen in ontvangst zou nemen. Dat is nooit een probleem geweest.
Communiceren is ook hier het toverwoord.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:40

Ik wil mijn coupon altijd wel graag hebben, of in ieder geval een foto ervan.
Maar ik laat mijn paard zeker geen uur op de trailer staan wachten, omdat ik zo nodig een coupon moet hebben. Als er enkele combinaties na mij zijn wacht ik, anders rij ik naar huis.

En haal ik de coupon later (meestal na de prijsuitreiking) pas op. Paard gaat hoe dan ook altijd voor !

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:42

Roodvos schreef:
Advies: protocollen met winstpunt(en) altijd ophalen (en thuis bewaren). Het zal niet de eerste keer zijn dat de KNHS bij een update een deel van de gegevens kwijt is. Ik heb al eens scans van mijn resultaten ingestuurd om te bewijzen dat ik die winstpunten toch echt gehaald had.

Protocollen zonder winst ophalen is ook verstandig, al is het maar voor het commentaar wat er bij staat.

Ik doe hetzelfde als Relaxed. En als paard een keer paar uurtjes op de trailer staat kan best hoor. Als je er maar voor zorgt dat er voldoende hooi is en een paar keer water aanbieden. Alleen met heel heet weer en op een open veld in de blakerende zon is niet gewenst. Als dan de punten zodanig waren dat er mogelijk een prijs in zat meldde ik mij even bij het secretariaat dat ik even paard weg bracht maar wel weer terug kwam en of ze eventuele prijs/prijzen even apart wilden leggen. Of dat ik weg moest en dat iemand anders de eventuele prijzen in ontvangst zou nemen. Dat is nooit een probleem geweest.
Communiceren is ook hier het toverwoord.


Dikgedrukt ben ik absoluut niet met je eens. In een paar uurtjes kun je imo prima op en neer, hoeft een paard niet op te gaan staan wachten lijkt me.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:46

Bij endurance heb je te maken met vaak nog veel langere reistijden. Wat daar vrij gebruikelijk is, is om bij het secretariaat een geadresseerde en gefrankeerde envelop af te geven zodat ze je veterinaire kaart kunnen opsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:48

Veel paarden kunnen idd prima een paar uur op de trailer, maar dit verschilt wel per paard.. Die van mij wou niet plassen op de trailer (en sowieso slecht plassen en drinken op concours) en werd dan gewoon logischerwijs erg vervelend op de trailer. Daar heeft niemand wat aan, dus eerder de keuze maken om weg te brengen dan dat een ander dit misschien zou doen.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:50

Als de organisatie een hoop vrijwilligers optrommelt om een hele dag voor o.a. jou aan het werk te gaan, vind ik dat het niet meer dan beleefd is om te blijven wachten tot en me de prijsuitrijking. Dat is best te organiseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:51

rien10 schreef:
Als de organisatie een hoop vrijwilligers optrommelt om een hele dag voor o.a. jou aan het werk te gaan, vind ik dat het niet meer dan beleefd is om te blijven wachten tot en me de prijsuitrijking. Dat is best te organiseren.


Helemaal prima, maar niet ten koste van mijn paard ;)

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Prijs/punten ophalen na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:52

Wat zou er ten koste van je paard moeten gaan dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:55

rien10 schreef:
Wat zou er ten koste van je paard moeten gaan dan?


Relaxed schreef:
Veel paarden kunnen idd prima een paar uur op de trailer, maar dit verschilt wel per paard.. Die van mij wou niet plassen op de trailer (en sowieso slecht plassen en drinken op concours) en werd dan gewoon logischerwijs erg vervelend op de trailer. Daar heeft niemand wat aan, dus eerder de keuze maken om weg te brengen dan dat een ander dit misschien zou doen.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:56

Een paard gaat er echt niet dood aan 2 uurtjes te wachten op de trailer. Zolang het maar niet erg heet is. Mijn paard maakt het ook niks uit. Die staat lekker te slapen en vermaakt zichzelf wel.

Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:57

Hoe is jullie ervaringen eigenlijk bij (indoor) prijsuitreikingen? Mijn dochter rijdt nog niet zo lang wedstrijden (pony), maar ons valt op dat er niet zoveel aandacht voor de ruiter(tje)s is. De protocollen liggen ergens op tafel, degene die 1e is geworden krijgt ergens tussendoor een rozet in haar handen gedrukt. En nergens is er even een vriendelijk woordje voor de andere amazones ("Leuk dat jullie hebben meegedaan...." of zoiets). Is dit gewoon? En hoe gaat het met de outdoor-wedstrijden?

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:58

Als ik lang moet wachten, dan breng ik het paard naar huis en ga ik zelf nog terug. Anders kan ze wel even op de trailer wachten.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:58

In België krijg je zelfs je protocol niet mee voor het einde van de proef. Niet altijd even fijn als je weet dat je toch niet vooraan in de prijzen hebt gereden maar op zich voor de organisatie zelf wel net zo aangenaam dat er nog iets geconsumeerd wordt. Zo houden zij er ook iets aan over. Ik blijf geen volledige dag zitten maar een uurtje wachten kan m'n paard nu nog wel tegen. Ik heb altijd een vol hooinet mee en water zodat ze zeker niets te kort komt. Is het dicht bij huis (minder dan een half uur rijden) dan breng ik ze gewoon naar huis en rij ik terug met de auto. Als ik echt niet goed heb gereden en niet wil blijven, dan kijk ik ook of ik iemand anders die later start of wel blijft mijn protocol kan meenemen. Rij ik in de prijzen, dan blijf ik sowieso voor de prijsuitreiking, of kom ik er op z'n minst voor terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:58

Saskia_D schreef:
Hoe is jullie ervaringen eigenlijk bij (indoor) prijsuitreikingen? Mijn dochter rijdt nog niet zo lang wedstrijden (pony), maar ons valt op dat er niet zoveel aandacht voor de ruiter(tje)s is. De protocollen liggen ergens op tafel, degene die 1e is geworden krijgt ergens tussendoor een rozet in haar handen gedrukt. En nergens is er even een vriendelijk woordje voor de andere amazones ("Leuk dat jullie hebben meegedaan...." of zoiets). Is dit gewoon? En hoe gaat het met de outdoor-wedstrijden?


Euh ja, dat is heel normaal :') Buiten is dit nog erger, dan rammen ze er prijsuitreikingen van meerdere ringen en rubrieken snel door :)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:59

Verschilt heel erg per vereniging, hier wordt het altijd wel aangekondigd en iedereen even gefeliciteerd.