[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:28

Lijkt prima zo toch? Borst kan ik niet goed zien.

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:31

Fijn! Zal morgen nog even een foto van de voorkant maken :). Ik twijfel altijd omdat hij dan weer wat anders zit dan mijn rhino die ik perfect vind passen, thanks!

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:32

Ziet er goed uit!
Wat voor merk deken is het?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:34

Ziet er netjes uit zo, wat voor merk is het?

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:24

Ik heb vandaag gekozen voor bloot te laten, vond ze er vrolijker bij staan dan gisteren met deken en ze leken ook warmer aan te voelen. Heb niks gemerkt van koude, stijfheid of verkrampte rugspieren dus hopelijk de goede keuze gemaakt. Denk dat het vooral constante regen in combinatie met stevige wind is wat hen parten speelt.

XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:50

bellehorses schreef:
bellehorses schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebbenmet deze deken?
https://www.agradi.nl/prohorse-justarug ... 35-185.htm


Ik ben zo blij! **\O/** **\O/**
Ik heb deze deken donderdag binnen gekregen en hij zit haar als gegoten. Heerlijk licht van gewicht maar wel lekker warm en dik. Helaas (gelukkig :) ) nog geen dikke regenbui gehad sinds ze de deken om heeft dus waterdichtheid kan ik nog niks over zeggen.


Ik wou hier nog even op reageren, ben je er nog steeds tevreden over? Ik heb t deken nu ook binnen en op sinds gisteren, ik heb wel het regendeken zonder vulling (als buitendeken over een staldeken). Het is echt een heel erg licht deken en redelijk dun stofje, maar ik denk wel stevig genoeg. Voelt wel echt fijn aan, ben benieuwd of die het houdt en goed waterdicht is, pasvorm is in ieder geval super. Het is nagenoeg gelijk aan zijn amigo deken, alleen de halsopening lijkt iets ruimer.

Afbeelding
Afbeelding

Verder onder ong. 400 gram en ongeschoren, overdag buiten zonder schuilmogelijkheden dus redelijk warm ivm de koude wind.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:09

Heeft die deken een gladde binnenvoering? Ik vind hem zo op de foto wel op een bucas lijken, of zie ik dat verkeerd?

Ik heb gister mijn nieuwe Rhino Wug opgedaan bij mijn paard. Het lijkt echter wel of deze nieuwe wat krapper zit bij de schouders dan de oudere (ik heb er 3, maar alle nog zonder 'reflectiestreep'). Of moet de deken nog wat vormen? Volgens mij lagen de oude dekens ruimer toen ik ze voor het eerst opdeed..

XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:52

Ja t deken heeft een gladde voering, verder precies dezelfde sluitingen als van een amigo deken. Het enige jammere is dat achter gewoon één bilriem loopt, maar deze is aan de stof genaaid aan één kant en aan de andere kant met een ringetje. Daardoor kan een evt liner alleen aan één kant vast aan de achterkant.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:26

Ik ben nog steeds heel tevreden over de deken. Hij zit haar als gegoten en is lekker warm. Waterdichtheid heb ik vanwege de vorst nog niet kunnen testen, ik heb geen slopers in de kudde dus dat scheelt alweer.

@Sjira, ik had hiervoor een bucasdeken voor mijn pony daardoor zit ze nu helaas onder de schuurplekken, qua pasvorm vind ik ze totaal verschillend.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:34

Hmm Amigo zit waardeloos bij mijn paard. Ik heb er twee (zomerdek en vliegendeken) en bij beide is ze uit de schoft binnenvoering gescheurd :(

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:13

Ik heb vandaag voor het eerst in de geschiedenis mijn pony overdag in de zon onder 200 grams staan := Arme dier had 't koud. Vanavond maar even kijken, ik heb 'r nog nooit warmer hebben staan dan dit.

Zo apart hoe verschillend ze zijn. Mijn ruin doet vandaag bakken in de zon aflevering 6, die zit, of eigenlijk: ligt, helemaal nergens mee en heeft een meer dan stralend humeur.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:33

Dag bokkers,

Ik heb al meerdere dekens gebruikt bij mijn ene merrie maar alles schuurt aan haar schouders. Ze heeft een beschermer aan maar dat lijkt niet te helpen.
Ik heb volgende merken al geprobeerd:
QHP
Nika
Kieffer (was het ergst)
Pagony
Fouganza

Ze is lang en smal gebouwd (1m75)

Mijn andere merrie zweert bij Harry's Horse. Ze is een quarter dus volledig het omgekeerde qua bouw dan de andere merrie. Vandaar dat ik denk dat HH al zeker niet zal passen bij haar.

Heeft iemand tips?
Horse ware en Bucas probeer ik liever niet. Ze staat helemaal onderaan de rangorde en af en toe verdwijnt er wel een 'hap' uit haar deken...

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:36

Tja... die hap verdween ook wel uit mijn deken. Maar bij Rambo en Bucas niet meer.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:47

HiFive5 schreef:
Dag bokkers,

Ik heb al meerdere dekens gebruikt bij mijn ene merrie maar alles schuurt aan haar schouders. Ze heeft een beschermer aan maar dat lijkt niet te helpen.
Ik heb volgende merken al geprobeerd:
QHP
Nika
Kieffer (was het ergst)
Pagony
Fouganza

Ze is lang en smal gebouwd (1m75)

Mijn andere merrie zweert bij Harry's Horse. Ze is een quarter dus volledig het omgekeerde qua bouw dan de andere merrie. Vandaar dat ik denk dat HH al zeker niet zal passen bij haar.

Heeft iemand tips?
Horse ware en Bucas probeer ik liever niet. Ze staat helemaal onderaan de rangorde en af en toe verdwijnt er wel een 'hap' uit haar deken...


Vaak voor smaller paarden werkt een deken met zo'n halve hals. Die sluit dan mooier aan en trekt dan minder bij de schouders.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:51

Voor mijn smalle merrie werkte de wug helaas niet. Ik heb goede ervaringen met een Rambo Duo misschien Kun je dat overwegen?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:56

Ik heb van nika & kieffer de halve halzen.. Maar steeds grote schuurplekken aan de schouders.
Rambo en bucas hebben ook een niet al te grote Denier? (of hoe schrijf/zeg je dat, die deken sterkte :')) dacht 600D ?

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:58

Idd Rambo of soortgelijk. Is die just a rug niet wat?
Is imperial riding type tornado of red blizzard niet iets? Die zijn van voren verstelbaar maar wel ruimte bij de schouders. Of evt dekens met een high neck idee bijv. Equitheme easy move of fedimax.

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:02

HiFive5 schreef:
Ik heb van nika & kieffer de halve halzen.. Maar steeds grote schuurplekken aan de schouders.
Rambo en bucas hebben ook een niet al te grote Denier? (of hoe schrijf/zeg je dat, die deken sterkte :')) dacht 600D ?



De goedkope modellen hebben inderdaad een 600 denier. Maar de meeste modellen van Horseware (rambo, rhino, amigo) hebben 1000 Denier of hoger. Hier is de prijs dan ook wel naar. Hier loopt bijna de hele kudde onder een rhino of rambo deken vanwege de sterkte :Y)

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:03

Nouvel schreef:
Ziet er netjes uit zo, wat voor merk is het?


Het is een Silvano deken, van de paardenboulevard.nl. 1200 denier en nu maar voor 65,- dus vond ik wel een fijne aanschaf als extra voor een zacht prijsje. Dekens van 600 denier houden bij mij in de kudde geen dag vol. :)

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:04

HiFive5 schreef:
Ik heb van nika & kieffer de halve halzen.. Maar steeds grote schuurplekken aan de schouders.
Rambo en bucas hebben ook een niet al te grote Denier? (of hoe schrijf/zeg je dat, die deken sterkte :')) dacht 600D ?

Alleen de Amigo Hero en de Freedom van Bucas zijn 600D

Amigo Bravo en Bucas Irish zijn 1200D

De overige zijn van veel sterkere stof gemaakt. (rambo, rhino en de overige bucas lijnen)

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:04

Horseware en Bucas zijn juist de sterkere dekens. :)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:28

Klopt wat Yvanka zegt. Stof van Rhino is polypropyleen, Rambo en Bucas smartex en power zijn ballistic nylon.

Denier is ook niet de sterkte, maar de dikte van de stof.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:24

Hier nu alle 5 de amigo hero 6 op... Ze hebben ze alle 5 al een keer gesloopt en zojuist weer een gemaakt. Ben er nu wel weer even klaar mee al dat gespeel de hele dag is gezellig maar Eh ik blijf bezig. Volgende winter even zien voor wat anders.
Maarja x5 is altijd weer een feestje qua aankoop. :')
En altijd lastig een beetje fatsoenlijk geprijsd 200 grams met losse hals. Naja hopenlijk houden ze nu de boel even heel....

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:49

Mijne staat nu onder 200 gram voor het eerst, ze is ongeschoren en heeft het eigenlijk heel gauw te warm. Maar onder de 100 gr Duo was ze echt naar het koele toe. Nu leek ze heel comfi onder 200 gram!
Over een paar dagen wordt het weer warmer, dan gaat ze weer onder alleen de 100 gr duo.

Melanie; je zou kunnen kijken naar tweedehands duo dekens?

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:32

Hoihoi heb net bijna bucas freedom 250gram binnen gekregen

Te klein of is die goed?
Afbeelding

Afbeelding