Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:01

Hier ook genoten van het zonnetje.
Na een week stilstaan heeft ze geen stap verkeerd gezet en was zo heerlijk ontspannen <3
Was wel te merken dat ze er aan toe was weer iets doen en mooi weer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:03

Marije_jiplover schreef:
Was je met de vriendin met de honden, EW?
Ik zie haflingeroortjes ;-)

Klopt. Was n klein haflingertje

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:05

Ik ben verbrand in mijn gezicht. Een tomaat is er niks bij :+
Volgende keer misschien toch maar wat smeren.

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:06

Varekaj schreef:
Ik ben verbrand in mijn gezicht. Een tomaat is er niks bij :+
Volgende keer misschien toch maar wat smeren.


Haha dat meen je niet?! Toch een krachtig zonnetje dan! {:}

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:09

Ja toch wel en de scherpe wind zal zeker meegeholpen hebben.

Ik heb iig genoten! Komende week geven ze koud maar droog, dus als het past ga ik absoluut weer vaker op pad. Alleen jammer dat veel paden er nu barslecht bij liggen door de vele regen. Als het daarop vriest zal zelfs draven een uitdaging worden.

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:51

Varekaj schreef:
Ja toch wel en de scherpe wind zal zeker meegeholpen hebben.

Ik heb iig genoten! Komende week geven ze koud maar droog, dus als het past ga ik absoluut weer vaker op pad. Alleen jammer dat veel paden er nu barslecht bij liggen door de vele regen. Als het daarop vriest zal zelfs draven een uitdaging worden.


Veel paden bij ons zijn niet eens te draven en glibberen we in stap al overheen..... ik wil beter weer!

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:55

Ja, hier nog 1 die droger weer wil.
Dat zonnetje vanmorgen smaakt naar meer zeg!
De blubber moet nu echt weg. Zou het voor de paarden trouwens een goeie training zijn, door de blubsie stappen?

Fijn rondje vanmorgen gemaakt. Stak nog een hertje voor onze neus over. Prachtig!

Denk dat er vanmorgen heel wat endomo km gemaakt zijn!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:09

Ik vind t zelf iets te glibberig voor een training :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:11

Mijn paard was de blubber na 10km wel zat. Ik dacht eerst dat hij moe was, gisteren stevige les gehad in een blubberbak en vandaag dan die rit. Toen we echter op asfalt kwamen stapte hij plots een heel stuk fitter door. Dan weet ik genoeg. Hij heeft op geen enkel moment gezweet of gepuft dus conditie lijkt me wel in orde.
Al hebben we de meeste stukken wel gestapt.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:46

Wat heerlijk al die ritjes! Ik heb het weekend moeten rijden, maar heb doordeweeks kleine ritten gemaakt.

Dinsdagochtend ga ik weer een klein ritje maken! En dan kan ik pas donderdag en zaterdag weer.

ennuh, lees ik meeting?? Zeker in geïnteresseerd als iemand mij uit Swalmen mee wilt nemen :)

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 01:37

Varekaj schreef:
Mijn paard was de blubber na 10km wel zat. Ik dacht eerst dat hij moe was, gisteren stevige les gehad in een blubberbak en vandaag dan die rit. Toen we echter op asfalt kwamen stapte hij plots een heel stuk fitter door. Dan weet ik genoeg. Hij heeft op geen enkel moment gezweet of gepuft dus conditie lijkt me wel in orde.
Al hebben we de meeste stukken wel gestapt.


Ja dit dus, mijn koudbloedje stapt wel door maar de ander. Die laat duidelijk merken dat hij er niets aan vind

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 07:25

Het was op het einde dat hij amper nog te porren was in de modder. Bepaalde stukken lagen echt slecht, hij moest goed kijken hoe te stappen en dat op zich is ook wel vermoeiend.

We hebben ook nieuwe dingen gedaan: brug over de autostrade en er onderdoor. Er overheen vond hij best spannend, er onderdoor helemaal omwille van de flitsende schaduwen aan de overkant waar hij naartoe moest. Daar is hij 2 seconden aan de kletter gegaan ivm opvliegende duif en plotse schaduw van een vrachtwagen boven hem. Gelukkig stond hij binnen de 10m weer stil. Oefening baart kunst, dus ga die route nog doen.

Ik kan doordeweeks geen buitenrit maken. Ben ten vroegste om 5 op stal en om 6 is het al donker.

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 07:56

Herkenbaar varekay.. die van mij laat altijd al snel zien hoe hij zich voelt en wat hij vind... hij vond de modder echt niet leuk en ik denk inderdaad ook omdat het gewoon erg moeilijk voor hem is. Daarna draven in laag water en volop spetteren en direct weer een blij paard te zien.
Hopelijk snel weer beter weer!

Wij moeten ook onder een viaduct door. Eerste keer vonden vooral wij het spannend, de paarden een beetje. De paarden gaan er nu relaxt onder door en ook wij ontspannen meer.
Laatst voor het eerst over de snelweg gegaan. Dayanaera zei niets, ik dacht dat de paarden het al kenden. Eenmaal aan de andere kant zei ze: dit had Fonz nog nooit gedaan goed gedaan jullie!
Was ik eigenlijk blij om.. ik kan nog wel eens wat spanning voelen bij nieuwe dingen of dingen die fonz helemaal niet eng vind en ik wel haha. Oeps... :oo
Gelukkig al veel dingen overwonnen dankzij mijn maatjes dayanaera en rogan! :*

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:23

Ik moet ook over het viaduct als ik naar t mastbos wil. Eerste paar x moest ik er af. Nu geen probleem meer. Alhoewel ze nooit die kant op wil. Dan wordt t een lange rit. De andere kant op is naar huis :D

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:16

Fabster schreef:
Ik moet ook over het viaduct als ik naar t mastbos wil. Eerste paar x moest ik er af. Nu geen probleem meer. Alhoewel ze nooit die kant op wil. Dan wordt t een lange rit. De andere kant op is naar huis :D

Wij moeten er onder door. Mijne kende dat wel, Fonzie niet. Als het waait kunnen ze nog weleens kijken naar het plastic vd vrachtwagens maar over het algemeen vinden ze de boomstronken enger :')

Maar wij kunnen alles ja bruggen enzo geen probleem

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:33

Ik doe ook alles. Natuurlijk was dat wel een probleem in het begin, maar als je er niet aan begint, dan wordt t nooit wat. Dus nu klimmen we over omgevallen bomen heen, gaan we dwars door de bush bij opstructies, onder en over viaducten (onder nog niet gedaan trouwens, maar denk dat ik weet welke je bedoelt. Moet kunnen), kleine houten bruggetjes, door smalle hekjes of andere doorgangen. Caj kan wel eens moeilijk doen, maar alles lukt altijd. Zelfs water tegenwoordig :D . Is alleen maar handig als dat kan. Je weet nooit wat he tegen komt als je eens ergens anders heen gaat dan normaal.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:07

Zorg er bij kleine houten bruggetjes wel voor dat je zeker weet dat ze berekend zijn op een paard. Als dat niet zo is, dan kan dat heel lang goed gaan, maar toch ook vervelende consequenties hebben bij uitglijden, of er doorheen zakken.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:28

Dat is waar. Maar hoe weet je dat ooit zeker? Mijn redenatie van dit bruggetje is dat hij nog nieuw is. Net een half jaar oud. Is ie in ieder geval nog niet rot. Maar er staat nooit bij ‘ook geschikt voor paard’. Dus blijft inderdaad een gok.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:44

Hele smalle bruggetjes zonder gravel zijn al vrij snel best wel glad. Daar schiet bij een glijer zo maar een been vanaf. Nieuw hout zou ik beter vertrouwen dan oud hout, bruggetjes hebben een levensduur van ongeveer 30 jaar.

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:05

Mooie rondjes zie ik voorbij komen!

Ik wil vrijdag even de trailer pakken om richting bos te gaan. Weet iemand waar je op de Veluwe nu goed kan rijden? En waarbij de paden redelijk droog zijn?

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:36

Sommige paden waren vandaag echt wel stukkie beter als zaterdag.


Afbeelding

Afbeelding

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:01

Vanmiddag rondje gefietst.
Wat een heerlijk weertje vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:25

Dayanaera schreef:
Fabster schreef:
Ik moet ook over het viaduct als ik naar t mastbos wil. Eerste paar x moest ik er af. Nu geen probleem meer. Alhoewel ze nooit die kant op wil. Dan wordt t een lange rit. De andere kant op is naar huis :D

Wij moeten er onder door. Mijne kende dat wel, Fonzie niet. Als het waait kunnen ze nog weleens kijken naar het plastic vd vrachtwagens maar over het algemeen vinden ze de boomstronken enger :')

Maar wij kunnen alles ja bruggen enzo geen probleem


Dit vind ik ook zo facinerend! Grote vrachtwagens, tractoren etc geen probleem, maar een stapeltje brandhout in het bos, daar moeten we met een grote bocht om heen :?

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:29

Zelf probeer ik net als Fabster alle natuurlijke uitdagingen onderweg te overwinnen. Maar heb 1 no go: de kleine houten bruggetjes.

1 keer met de verzorgpony van dochter een glijpartij gehad (liep er gelukkig naast) Glijpartij was geen zichtbare aanleiding, liep prima af, maar met mijn 700 kilo reus durf ik dit risico niet aan. En omdat ik het niet goed durf doe ik het ook maar niet, want dat voelt hij haarfijn aan.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:00

Hier ook zo. Groot verkeer, klein verkeer, viaducten, bruggen.. geen enkel probleem.
Maar een witte streep op de weg? Of een grasspriet de verkeerde kant op? Eng!!! :')