Ervaringen Egypte - veilig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Ervaringen Egypte - veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 16:17

Hoi iedereen,

Ik vroeg mij af, of Egypte nu een beetje veilig is om op vakantie te gaan?

Wij hebben geboekt voor binnenkort, en ik had zelf eigenlijk nog niet echt stilgestaan bij het reisadvies. Nu lees ik dat het gebied waar wij heen willen (Hurghada) wel kan, maar wel veiligheidsrisico's zijn.

Ook zijn er in Egypte eind vorig jaar ook nog enkele aanslagen geweest met dodelijke slachtoffers.

Nu heb ik er toch niet zo'n goed gevoel meer over.

Hoe hebben anderen dit ervaren (die wel naar Egypte zijn geweest), of zouden jullie om deze redenen helemaal niet gaan?

Ik ben overigens niet iemand die overal bang voor is, zo ga ik ook gewoon nog naar concerten en grote steden, maar omdat Egypte toch een land is dat omringd is door landen met veel terrorisme, vind ik het best een risico..

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:20

Je kunt prima naar de resorts in Hurghada hoor, er is al ruime tijd een aangescherpt reisadvies maar mijn ouders hebben hier niks van gemerkt (en die gaan toch wel drie keer per jaar richting Hurghada, Marsa Alam etc). Zal reuze meevallen en lekker genieten van je vakantie :D

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:24

Resorts zijn gewoon veilig, ik neem aan dat je gewoon lekker all-inclusive gaat en binnen de muren van het resort blijft? :D Excursies (zoals Nijlcruise etc) worden volgens mij wel afgeraden.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 16:26

Ghostattack schreef:
Resorts zijn gewoon veilig, ik neem aan dat je gewoon lekker all-inclusive gaat en binnen de muren van het resort blijft? :D Excursies (zoals Nijlcruise etc) worden volgens mij wel afgeraden.


We gaan idd naar een all-inclusive, maar het leek ons ook leuk om af en toe wel eens iets anders te doen dan langs het zwembad zitten.. :P Ik las dat er 17 juli 2017 een aanslag was geweest op badplaats Hurghada, dus dat zal dan ook wel niet veilig zijn?

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:28

Ik ben wel aan een tijd geleden geweest. 2012, maar toen precies tijdens de periode dat er veel gedoe was. Mijn moeder wilde niet gaan ivm een negatief reisadvies en alles wat ze hoorde op het nieuws. Toch zijn we wel gegaan en ik heb me geen een seconde onveilig gevoelt. Enige waar ik even van stond te kijken waren de bomchecks. Maar dat is juist goed. Ik zou adviseren te gaan.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:39

Ik ben in oktober nog in Caïro geweest, en het is er naar mijn idee hartstikke veilig. Mijn schoonzus woont en werkt al 2 jaar in Caïro en ook die merkt vrij weinig van alles.

Al helemaal als je in een resort zit merk je daar echt niks van. Als je echt in de binnenstad bent of in de straten van Caïro kan ik me nog voorstellen dat je misschien iets meer risico loopt, maar heb me qua aanslagen echt niet onveilig gevoeld daar.

Edit, wij zijn dus als "niet - toerist" geweest, en zijn zelfs op een enorm dance feest geweest tussen de locals, boot varen op de Nijl, zwemmen in de rode zee, maar ook piramides bekijken te paard etc.
Als je geen locals kent zou ik lekker binnen je resort blijven :)
Laatst bijgewerkt door Equisync op 03-02-18 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Ervaringen Egypte - veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 16:40

Dat zijn wel fijne berichten om te lezen, bedankt!

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:42

Wij gaan in mei weer naar hurghada en ik ben vorig jaar mei ook geweest. Het leuke aan hurghada ligt juist buiten de muren van het resort, dus ik zou zeker lekker gaan rondwandelen in hurghada. Ik heb me daar als meisje altijd veilig gevoeld, ook in Caïro en bij de piramides/in de woestijn.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Ervaringen Egypte - veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:50

Ik zou me niet te druk maken als ik jou was. Hurghada ligt in geel gebied. Als je een beetje gezond verstand gebruikt, dan gaat dat prima. Bijvoorbeeld Thailand en Indonesië zijn ook geheel geel.

Anoniem

Re: Ervaringen Egypte - veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:05

Ben er zelf wel eens geweest toen er een aanslag was in een andere stad. Niks van meegekregen tot ik de Nederlandse krant opensloeg :+

Mijn moeder gaat heel Egypte door voor de fun (ook niet-toeristische plaatsen) en die zegt ook; merk niks.

Ik voel me daar veiliger op straat dan thuis.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Ervaringen Egypte - veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 17:40

Dankjulliewel, dat is allemaal erg geruststellend :)

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Ervaringen Egypte - veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:00

Wij komen ook net terug uit Eypte (Marsa Alam) en ik heb me er totaal niet onveilig gevoeld. Op de terugweg is er ook heel veel controle op het vliegveld. Ik was juist bang dat er daar wat fout zou gaan maar dat was dus niet nodig :+

Mattice
Berichten: 39
Geregistreerd: 15-08-09
Woonplaats: thuis

Re: Ervaringen Egypte - veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:57

Wij zijn 2 jaar geleden naar Hurghada gegaan en voelde me daar totaal niet onveilig of in gevaar. Zijn meerdere malen buiten het resort geweest met tripjes vanuit het hotel en zelf wat op touw gezet.

Dit jaar gaan we weer, willen dan wel echt naar Luxor en Cairo gaan minimaal. Was de vorige keer te weinig tijd voor.
Veel plezier in Hurghada

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Ervaringen Egypte - veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:07

mijn ouders zitten daar nu op een resort, niets aan de hand hoor. Ze waren er 3 maanden terug ook. Lekker weer en genieten!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:05

Mijn ouders en broer en schoonzusje gaan meerdere keren per jaar naar een resort in Marsa Alam en zelf ben ik daar nu ook 2 keer geweest. We merken er daar helemaal niks van.

Maar wat wij in februari gaan doen met z'n allen vind ik toch wel een stukje spannender... We gaan namelijk een mini rondreis van 8 dagen doen.. Te beginnen met 3 dagen Caïro (piramides kijken) waarna we daarna naar Luxor vliegen om nog een paar dagen Nijlcruise richting Aswan te doen..
Er is geen negatief reisadvies, maar er zijn daar wel veiligheidsrisico's (valt in het gele deel). Heeft iemand ervaring met zo'n rondreis?

Afbeelding

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Ervaringen Egypte - veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 17:37

Ik heb geen ervaring hoor, maar zoals eerder gezegd valt alles binnen het gele gebied wel mee toch? Je moet wel opletten en geen hele gekke dingen doen, maar volgens mij is het daar verder relatief veilig. Net als dat idd bijvoorbeeld Thailand ook helemaal geel is.

Bedankt nog voor de overige reacties, ik ben er echt een beetje door gerust gesteld :D