Nederlands telefoon abbonement

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 11:28

Ik woon in belgie maar overweeg een Nederlands abbonement te pakken :) ik woon zowat letterlijk op de grens met Nederland, en doe ook bijna alles in nederland qua hobby’s, familie woont nog in nederland etc..., en mijn vriend heeft zelf al een 2 jaar een Nederlands nummer. Nu als hij mij belt (of ik hem, weet dat niet zeker) komen er toch kosten bij, en dat vind ik sund.

Ik vind ook dat je hier ik belgie niet echt veel keuze hebt aan abbonementen, want ik heb nu onbeperkt sms + bellen wat ik nagenoeg nooit gebruik met 3gb internet, en onbeperkt Facebook. Nu zit onbeperkt Facebook er niet meer bij met de huidige nieuwe abbonementen hier, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.

Mijn telefoon is ook aan vervanging toe, dus sowieso een abbo met telefoon.

Niet exact, maar geeft je een idee:

Belgie: iPhone 7-8, abbo 40-50€ + 500-600€ bijbetaling telefoon. Onbeperkt sms+bellen en 3-4 gb internet.

Nederland:
(Tele2): iPhone 8 plus, abbo+telefoon 48€, 100 sms/min en 5 gb internet.

Misschien nog andere providers die ik over het hoofd heb gezien met gelijke of betere acties?

Zo als ik het zie ben ik voordeliger met een Nederlandse dan met een Belgische. :D

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:19

Je moet wel oppassen met het internet. Je moet of in de regel meer internet verbruiken in Nederland of je moet een duurzame band hebben met Nederland, dit is in elk geval zo bij kpn :)

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:39

En als je een abonnement neemt met telefoon krijg je een bkr registratie, let daar ook op.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:45

Telefoon los kopen (als je het kan altijd beter)
En dan een Sim ONLY nemen vanaf 15€ Pm heb je al onbeperkt alles bij Robin mobile...
ik heb die van 20€ dan is het allemaal wat sneller
Je moet wel een Nederlands post adres hebben maar dat moet je voor andere abbos ook

Hoever zit je van de grens af? Als je op Nederlands netwerk kunt (handmatig instellen) of 80% op Nederlands netwerk zit is er weinig aan de hand

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:48

Tele2 zou ik sowieso afraden, alleen maar gezeik mee :o

Maar ik zou inderdaad ook gaan voor een los toestel en een sim only abonnement, dit is geloof ik de goedkoopste optie die je hebt.

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:05

Gezien je woonplaats vraag ik me af of je inderdaad standaard op het Nederlands netwerk zit.
Sowieso is per 1 juni veranderd in heel Europa dat het bellen binnen Europa onder het abonnement valt, dus geen extra kosten.

Ik zou ook een telefoon loskopen.
Apart dat de prijzen zoals jij omschrijft zoveel verschillen met NL.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:19

Bij mijn abonnement zijn wel voorwaarden over hoe vaak je op buitenlands netwerk mag zitten. Ik meen dat er iets stond dat het niet langer dan 3 maanden mag ofzo. Dus die voorwaarden niet je wel even goed bekijken.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:20

Ik heb zelf noodgedwongen, want oude stuk na 6? jaar een nieuwe gekocht en daar kunnen 2 sims in, dus eventueel 2 nummers en 2 providers. Voor BE een prepaid kaartje en een NL abbo kan je dus overwegen, maar gezien de nieuwe regels in de EU, zou ik eerst even goed informeren of je wel moet overstappen (incl. ander nummer en al het geregel dat daar bij komt).

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:23

Ik zou ook Tele2 niet aanraden en eerst eens kijken hoe het bereik is in je regio. Ik zit ook in het Zuiden en met T-mobile regelmatig geen bereik gehad. Dus ik heb al jaren Vodafone. Die is weliswaar wat duurder, maar anderzijds kun je daar voor hetzelfde tarief in het buitenland bellen. Dus dan heb je die extra kosten niet als je toch naar België belt.

Wellicht dat dat bij KPN hetzelfde is, dat zou je even kunnen nazoeken. Maar in jouw geval zou ik me niet blind staren op aanschafkosten van de telefoon, maar juist op het abonnement en die kosten. En zeker goed naar het bereik kijken. Op diverse websites is de dekking per provider te vinden.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 13:28

Los toestel zit er helaas niet in, anders deed ik dat natuurlijk :(:) hij is wel aan vervanging toe, daarmee :')

Het gebeurde regelmatig dat mijn telefoon omsprong naar Nederlands netwerk thuis. En als je het niet in de gaten had, kassa... nu is dat in principe niet meer erg met die omschakeling.

Heb ook bij Vodafone gekeken, maar daar betaal je ook nog een eenmalige betaling voor je toestel.

Het verbaast mij inderdaad ook in hoeverre die prijzen verschillen hoor...

Het is juist de combinatie met nieuw toestel die het hem o.a. Maakt voor mij.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:29

Nou ik heb alles onbeperkt via Tele2 en bij mij werkt altijd super overal

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 13:34

Ik hoor inderdaad verschillende dingen over tele 2, de ene zegt prima te doen en ander zijn niet tevreden... ligt dan vrij persoonlijk denk ik

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:47

Vodafone zou ik dan persoonlijk niet doen genoeg verhalen over spook rekeningen en heb die zelf ook gehad

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:53

Melewel94 schreef:
Ik hoor inderdaad verschillende dingen over tele 2, de ene zegt prima te doen en ander zijn niet tevreden... ligt dan vrij persoonlijk denk ik

Zal ook met bijvoorbeeld bereik en klantenservice te maken hebben. Daarom even het bereik controleren per provider. Ik heb een aantal jaar geleden t.mobile afgesloten en toen bleek dat die bij ons in het dorp slecht bereik had, dus dan is het balen als je eraan vast zit.

Ik zit echt in een hoek waar alleen Vodafone en kpn goed bereik hebben. Vodafone heb ik idd ook de slechte berichten over gehoord rondom spookfacturen, maar zelf nooit last van gehad. Maar over elke provider zijn slechte en goed verhalen te vinden, vooral rondom klantenservice :-)

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:01

Gentlegiant schreef:
Vodafone zou ik dan persoonlijk niet doen genoeg verhalen over spook rekeningen en heb die zelf ook gehad

Ik heb vodafone ivm bereik hier, maar prepaid, dus daar geen zorgen over.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 14:06

Kan helaas geen abbo nemen omdat ik in belgie woon... ;(

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:49

beert schreef:
Melewel94 schreef:
Ik hoor inderdaad verschillende dingen over tele 2, de ene zegt prima te doen en ander zijn niet tevreden... ligt dan vrij persoonlijk denk ik

Ik heb een aantal jaar geleden t.mobile afgesloten en toen bleek dat die bij ons in het dorp slecht bereik had, dus dan is het balen als je eraan vast zit.


Dit heb ik ook eens gehad, toen kon ik met deze reden mijn contract kosteloos ontbinden.

Mijn problemen met Tele2 hadden overigens niet met bereik ed te maken.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:51

Melewel94 schreef:
Kan helaas geen abbo nemen omdat ik in belgie woon... ;(


Ook jiet bij robinmobile? Eventueel via familie

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:07

Er zijn nederlandse providers waar je met een eu paspoort een abonnement kunt afsluiten, bij Tele2 kan dit niet.
Maar of je ook een buitenlandse bankrekening mag opgeven betwijfel ik.

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:15

Je kan een abonnement afsluiten op een "grenspostadres". Dit kost tussen 15 en 20 euro per jaar. Maar fair use policy van Simpel bv zegt dat meer dan de helft van het gebruik in NL moet zijn.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Nederlands telefoon abbonement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 17:50

Om er zulke omwegen voor te maken hoef nu ook weer niet, als het niet kan, kan het niet :)

Dan maar even wachten tot me huidige abbo afgelopen is en dan maar eens zien welke opties ik heb +:)+