[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:57

Nou, hartaanval rijker... Ik wou een buitenrit gaan maken met Bayron, en hij stond al met zadel om maar nog met halster vast aan zo'n ring. Plotseling zakt hij, zonder enige aanleiding, zo door alle 4 de benen heen... Beide voorbenen opengehaald en in eerste instantie ook op 3 benen, maar daarna liep hij rond alsof er niks gebeurd was.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:22

:oo :oo :oo
Wat erg zeg! Wel heel gek zo ineens? Zonder aanleiding? Ik zou me inderdaad ook kapot schrikken

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:32

In eerste instantie leef je als op autopiloot, maar daarna sta je echt te shaken. Er was echt 0 aanleiding, opeens lag hij al.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:41

Jeetje wat heftig!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:56

He bah, wat heftig zeg, moet echt schrikken zijn, zo zonder aanleiding plotseling...
Arm beestje, hopelijk genezen zijn benen snel! :j

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:34

Zo dat is inderdaad schrikken! Er bestaat toch ook iets waarbij paarden opeens uit het niets in slaap vallen? Misschien was het zoiets?
Vandaag had ik spullen klaar gezet voor een klein sprongetje maar ben er niet aan toe gekomen. Ze was druk! Durfde het niet aan omdat ze het vroeger nogal eens op een rennen kon zetten en was bang dat een sprongetje dan wel een goede trigger was. Zou het door het weer komen? Opeens weer kouder. Ze was echt een beetje schrikkerig, gek beest. Nog even laten razen in de longeerbak dan maar.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:33

Hier zijn ze ook wat drukker ja.

Narcolepsie lijkt het niet, daarbij gaan ze meer achterover hangen en hij bleef gewoon rechtop.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:00

Als het weer verandert is Jules ook altijd wat frisser/kijkerig. Maar, daarin speelt mijn humeur ook een hele grote rol, als ik denk 'pff, rotweer' vind Jules het alleen maar spannender natuurlijk :D

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:14

s_v schreef:
Haha, ik werk ook fulltime en koop normaal vind vriendlief het ook niet erg als ik iets koop hoor. Leven moet leuk zijn he, je werkt niet voor niks :j Al willen wij wel graag nog goed sparen, want binnen dit en 5 jaar, komt er voor ons een hele grote investering aan (boerderij overnemen = veel centjes nodig }:0 ) ...
En ook niet heel onbelangrijk, wij trouwen deze zomer, en daar moet ook voor 'gespaard' worden, want trouwen is mega leuk, maar kost ook veel centjes ^&+

En, ik heb ook nog niet zo lang een paard, vriend was er al langer dan paard, dus die moet er gewoon nog even aan wennen dat ik 'perongeluk' een dure hobby heb gekozen haha :D


Niet allee nduur ook tijdsintensief :Y)

Maddoxx schreef:
Nou, hartaanval rijker... Ik wou een buitenrit gaan maken met Bayron, en hij stond al met zadel om maar nog met halster vast aan zo'n ring. Plotseling zakt hij, zonder enige aanleiding, zo door alle 4 de benen heen... Beide voorbenen opengehaald en in eerste instantie ook op 3 benen, maar daarna liep hij rond alsof er niks gebeurd was.


Dan schrik je je ineens wel de tandjes ja...

Heps had blije dag.. die mocht van mij niet gek doen, liep onder het zadel van de week net niet helemaal fijn, kon je niet zien, maar ik voelde het, dus vrije week te pakken, Toobs had er ook hapje uit genomen, allicht ook tikje uitgedeeld. (Ze probeert zijn eten wel eens te jatten, moet je niet doen...) Dus die wou ik ook de paddock niet in hebben.
Dacht ga even wanderlen... Heps dacht daar anders over, heel fijn.. met verrotte nek... Staat daar stalgenoot met verrotte schouder heel life te vragen of ze even moet helpen.. nou eh.. de lamme die de blinde?? Dus overblij ei maar weer in haar hok gepropt... Die was helmaaal koekwous en in de paddock waar ik langs moest ging er ook 1 uit zijn dak dat hielp niet...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:21

Haha, wat schrijf je dat grappig op Sjol, eigenlijk was ze gewoon heel hipperdepiep vandaag dus en heb je de wandeling maar gestaakt, of begrijp ik het niet goed? :Y) Hopelijk loopt ze snel weer helemaal lekker!

Enne, een tijds intensieve hobby mag ik wel hebben, want de 'hobby' van mijn vriend is minstens even intensief :j . Lees, landbouwer zijn is soms letterlijk dag en nacht buiten aan de slag, dus vriendlief vind het alleen maar leuk dat ik door de paardjes nu ook een heel groot deel van mijn vrije tijd buiten doorbreng, zien we elkaar wat meer op een dag :D !

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:50

Dat is indd schrikken!

Zaterdag zijn we voor een shoot naar de soesterduinen geweest. Helaas was het weer echt 3x niks..
Shoot is niet doorgegaan, dus zijn maar een rondje gaan wandelen!

Afbeelding
Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:55

Wat mooi daar in de soesterduinen. Daar wil ik nou echt een keer heen!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:32

Jammer dat de shoot niet door kon gaan, maar dan heb je toch een gezellig wandelingetje kunnen maken :D
Vandaag wel super mooi weer hier, DE ZON SCHIJNT GEWOON :D paardjes mogen zo lekker buiten voor de rest van de middag en ik ga een beetje balen dat ik nu niet heerlijk kan gaan buitenrijden...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:51

Het ziet er heerlijk uit maar is veradelijk door de wind hoor.
Vanochtend weer een uur training met Viking (wat overigens echt super ging) en had geen gevoel meer in mijn vingers en dat terwijl ik handschoenen aan had. Een ijzige wind.

Vond Viking vanochtend zo, samen met Princess, wel echt fijn dat het zo goed klikt tussen hun.
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:16

Het is inderdaad best fris door de wind, maar het zonnetje maak alles toch aangenamer (voor mij dan toch :D ). Dus ik ga zo nog maar snel afwassen en dan even buiten genieten in het zonnetje, gewoon wat knuffelen en poetsen denk ik :) Paardjes staan iig lekker buiten met een flink pak hooi te genieten van het zonnetje. Al was Jules inderdaad wel wat fris bij het buitenzetten, door de wind :j !

Fijn dat je weer een training hebt gehad, staat er weer een filmpje op FB dan? Ik volg de pagina van natural horsemo nu, interessant! En wat leuk dat het zo goed klikt met hun nieuwe vriendinnetje zeg! :D

Zelf heb ik op vrijdag een lesje grondwerk op de planning staan, een kennismakingsles met een nieuwe instructrice, om doelen te bepalen en leuk stapwerk te bedenken, zodat we stilletjes terug aan de slag kunnen samen :D

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:27

Ik denk dat vanavond/morgen er weer een filmpje online komt. Er is wel gefilmd.
Hij deed echt zo zijn best!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:42

Ik kijk er al naar uit! Vind het heel leerrijk om te zien :j

Zo, ik lig samen met onze kat in de zetel... Die is vandaag een beetje van mijn mannelijkheid verloren en ligt hier zijn roes uit te slapen, gezellig, normaal mag hij niet binnen van mijn vriend, maar vandaag moest het van de veearts!
Er zit nog niet veel leven in maar het is wel gezellig zo met z'n tweetjes in de zetel :) !

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:10

Hier schijnt de zon echt heel erg fel vandaag (dat terwijl het echt niet warm is), en er is geen windje te bespeuren... Dus na de training even een ritje langs de weg gemaakt met Olafje. Was echt zalig!!
AfbeeldingAfbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:24

Wat fijn, heerlijk genieten zo in het zonnetje he, ookal in het nog koud, geef mij maar koud en een zonnetje ipv warmer en regen :j !

Paardjes staan hier ook lekker te genieten buiten in het zonnetje, met een flink pak hooi. Ze doen niets anders tegenwoordig haha :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:30

Ik zie het heerlijke weer, maar genieten is er niet bij :)) Ik zit gewoon braaf te werken. Vanavond naar paardlief, maar dan al donker en koud ben ik bang.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:52

Afbeelding

Ook hier mooi weer en een lekker ritje gemaakt.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:05

Wat heeft Zorro een lief hoofdje :D

Ik heb eindelijk mijn kaptoom kunnen ophalen bij mijn ouders :) Weet alleen niet of hij helemaal lekker past.. Hij oogt een beetje aan de kleine kant denk ik, al zit er voor mijn gevoel vooral haar in de weg.. Wat denken jullie?

Afbeelding Afbeelding

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:07

Hm.. niet zoveel verstand van. Het lijkt inderdaad wat krap.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:11

Even een aanvulling, hij zit niet strak ofzo, ik kan er gewoon overal met mijn hand tussen, maar door zijn lange haren, lijkt hij wel strak te zitten...

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:05

Heerlijk weer is het inderdaad! Wij hebben vandaag ook een ritje gemaakt met drie andere paardjes die iets te fanatiek waren, Winnie bleef heerlijk rustig <3 Ben dan toch wel trots, want voordat we fanatiek aan het grondwerken waren op de manier die we nu doen ging zij dan ook mee rennen en druk doen :)

Wat een mooi ding, welk merk is het? Als je er met je hand tussen kan is het toch goed? :) Ik heb dat in de winter ook vaak dat ik denk oeh zit ie niet te strak, maar dat lijkt dan gewoon zo door al dat haar wat dan indeukt hahaha.

Winnie's vriendinnetje, het paard van mijn vriendin, is zondag opgehaald. Echt super jammer want ze stonden al zo'n 5 jaar samen. Winnie laat nooit zo snel zien dat ze een ander paard leuk vindt, maar nu was ze toch wel steeds aan het hinniken in de richting waar de trailer heen was gereden Y;(