Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 15:23

Hoi,

Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen, het heeft wel met paarden te maken maar het had ook zo om iets anders kunnen gaan.

Voor 1.5 jaar geleden was ik opzoek naar een zadel. Zadelmaker was geweest en zo heb ik enkele zadels uitgeprobeerd. 1 zadel mocht ik een week op proef houden daarna zou het zadel weer opgehaald worden. Echter was ik het zadel na 2 keer rijden al zat en heb de zadelmaker gebeld dat hij het op kon halen. Ik heb toen een andere zadelmaker gebeld en hij had gelukkig wel een passend zadel voor mij.

Echter ligt het zadel van de eerste zadelmaker nog steeds hier thuis, dat ben ik best zat en ik wil weten wat ik er nog mee kan doen. Ik heb hem een keer of 4 5 gebeld en elke keer zegt hij ja ik kom het ophalen. Echter ligt hier thuis dus nog steeds een hagel nieuw zadel wat niet van mij is. Ik heb na mijn idee vaak genoeg gebeld en gezegd dat hij het op moet halen maar blijkbaar maakt dat zadel hem niks uit.

Het zadel is niet van mij en het ligt mij vreselijk in de weg, wat kan ik hier mee doen? Vaker bellen en zeggen dat hij het op moet halen heeft geen nut. Ik ga het zadel ook echt niet naar hem heen brengen.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:26

Tegen hem zeggen dat je het ergens op stal legt daar-en/daar. En dat hij het dan kan oppikken. Schriftelijk en telefonisch doen. Dan ligt het bij jou uit de weg en ligt de bal bij hem.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:26

Heb je al duidelijk gemaakt aan de telefoon dat je het een beetje zat bent? Dat je inmiddels al 4/5 keer hebt gebeld en dat het zadel je in de weg ligt en dat hij nu al 4/5 keer heeft beloofd het zadel te komen halen maar dat hij dat gewoon niet doet.

Ik zou het in ieder geval niet zomaar doorverkopen of weggeven, krijg je straks nog problemen ermee ook...

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:28

Kan je niet verzenden onder rembours? Dat de ontvanger betaald voor het pakket.
Dan heb je hem tenminste netjes het zadel teruggegeven en ligt het jou niet langer in de weg. (zorg dan wel voor een stevige doos)

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:29

Heb je een adres / emailadres?
Dan zou ik een nette mail opstellen met daarin dat je al meermaals hebt aangegeven dat het zadel opgehaald moet worden, maar dat dit tot op heden nog niet is gebeurd.
Stel een termijn (bv eind februari?) en stel een consequentie indien het dan nóg niet is opgehaald. Bv terugsturen onder rembours zoals nontie zegt.

Weggeven of verkopen zou ik ook niet doen... Het is immers niet van jou. Al lijkt hij er niet zo'n haast mee te hebben. :=

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 15:30

Ik ben zeker tijdens mijn telefoontjes duidelijk geweest. Hij beloofd ook dat hij het ophaalt maar doet het vervolgens gewoon niet. Opsturen heb ik aangedacht maar dat durf ik niet aan met een hagelnieuw zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:32

Wat bijzonder dat je het zadel een week mocht proberen zonder kosten. Dit is dan de reden dat ik hem zelf terug zou brengen :)
Anders kun je hem misschien voorstellen om het zadel te verzenden en hem vragen de kosten daarvan te betalen?

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:33

En misschien heel gek; aangeven/afgeven bij de politie? Als ie het terug wil hebben kan ie 'm daar ophalen.

Weet niet of de politie zo'n zadel aanneemt maar wat moet je er anders mee. :=
Aangetekende brief versturen met verzoek tot ophalen?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:33

VivaLaVida schreef:
Wat bijzonder dat je het zadel een week mocht proberen zonder kosten. Dit is dan de reden dat ik hem zelf terug zou brengen :)
Anders kun je hem misschien voorstellen om het zadel te verzenden en hem vragen de kosten daarvan te betalen?


Bijzonder? Dat is gewoon service.

Aangetekende brief sturen met max termijn anders verkoop je het zadel?

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 15:34

VivaLaVida schreef:
Wat bijzonder dat je het zadel een week mocht proberen zonder kosten. Dit is dan de reden dat ik hem zelf terug zou brengen :)
Anders kun je hem misschien voorstellen om het zadel te verzenden en hem vragen de kosten daarvan te betalen?

Dat mocht omdat hij mijn zadel had, die was ook nieuw. Helaas paste die niet op mijn nieuwe paard. Hij heeft het zadel toen voor mij verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:35

Jeetje, 1,5 jaar en meerdere telefoontjes verder.. Ik zou nog 1 x bellen, een duidelijke deadline stellen en dat je hem daarna verkoopt en de opbrengst houdt. Wat een laks figuur zeg.. :n

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:35

kun je niet nogmaals bellen en zeggen dat hij tot ... dag de tijd heeft, en je hem anders weggeeft/verkoopt/weggooit

denk dat hij dan aardig snel er is :=

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:37

Petrichor schreef:
Ik ben zeker tijdens mijn telefoontjes duidelijk geweest. Hij beloofd ook dat hij het ophaalt maar doet het vervolgens gewoon niet. Opsturen heb ik aangedacht maar dat durf ik niet aan met een hagelnieuw zadel.



Dat risico is dan voor hem toch. Inmiddels is dat zadel ook anderhalf jaar ouder en als hij het snel had opgehaald had hij het voor meer kunnen verkopen waarschijnlijk.
Ik zou hem lekker opsturen. Of nog 1 keer bellen en duidelijk zeggen dat als hij het niet op komt halen dat je hem dan verkoopt.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:43

Als hij dicht in de buurt woont zou ik het terug brengen.Ben je het gelijk kwijt.

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:44

Nog één keer mailen en dan meteen zeggen dat het zadel verkocht word of de container in gegooid wanneer hij het niet binnen een week ophaalt.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:45

Je mag het niet verkopen. Het is niet van jou.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 15:48

rien10 schreef:
Je mag het niet verkopen. Het is niet van jou.

Was ik ook niet van plan, ben niet verlegen om wat centen. Maar zadel ligt hier nu weg te verrotten dikke laag stof er op. Ik heb er geen plek voor, wordt er moedeloos van als ik het zie liggen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:49

Vraag me af waarom deze man na 1.5 jaar zijn nieuwe zadel niet op komt halen.. Dat is toch gewoon geld wat hij daar laat liggen..

Kan het zadel niet gestolen zijn, en dat hij het zo probeert weg te moffelen?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:51

rien10 schreef:
Je mag het niet verkopen. Het is niet van jou.

En de "opslagruimte" is niet van de zadelmaker. Je zou hem rekeningen kunnen gaan sturen voor opslag....

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 15:56

CharmingS schreef:
Vraag me af waarom deze man na 1.5 jaar zijn nieuwe zadel niet op komt halen.. Dat is toch gewoon geld wat hij daar laat liggen..

Kan het zadel niet gestolen zijn, en dat hij het zo probeert weg te moffelen?

Daar zie ik hem niet voor aan, maar je zou het bijna gaan denken.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:58

Aan hem voorstellen dat je het verkoopt en dat je de helft naar hem overmaakt :D

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:04

Petrichor schreef:
CharmingS schreef:
Vraag me af waarom deze man na 1.5 jaar zijn nieuwe zadel niet op komt halen.. Dat is toch gewoon geld wat hij daar laat liggen..

Kan het zadel niet gestolen zijn, en dat hij het zo probeert weg te moffelen?

Daar zie ik hem niet voor aan, maar je zou het bijna gaan denken.


Ik zou toch nieuwsgierig genoeg zijn om detective te gaan spelen :')

Maare, breng dat ding gewoon terug naar de beste man en je bent er vanaf, jezelf irriteren aan dat ding kost je meer energie als terug brengen.. Zou hem daarna wel mn benzine kosten laten afrekenen :D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:08

Ik zou hem een bericht sturen dat hij tot het einde van de maand heeft om het zadel op te halen dat je het anders weggooit omdat het in de weg ligt en hij geen recht meer heeft op teruggave.
Geen idee of zoiets rechtsgeldig is, maar je hebt tenminste wat op papier staan wat misschien een beetje stof tot nadenken geeft.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:08

Maar heb je dan ook betaald voor dit zadel, of heb je nu gewoon een gratis zadel liggen? Wat raar!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:16

Saaams schreef:
VivaLaVida schreef:
Wat bijzonder dat je het zadel een week mocht proberen zonder kosten. Dit is dan de reden dat ik hem zelf terug zou brengen :)
Anders kun je hem misschien voorstellen om het zadel te verzenden en hem vragen de kosten daarvan te betalen?


Bijzonder? Dat is gewoon service.

Aangetekende brief sturen met max termijn anders verkoop je het zadel?


En dus omdat het service is vervalt alles en ga je een anders eigendom wat jij in bruikleen hebt verkopen?
En dan maar raar vinden dat er steeds minder service wordt verleend... steeds minder mogelijk is en overal voor betaald moet worden.

Ik had het ook zelf terug gebracht... Al helemaal als het al 1,5 jaar in de weg ligt te 'rotten' wat ik al helmaal schandalig vind. Zadelmaker laten komen, zadels passen, zadel in bruikleen nemen om uit te proberen en dan vervolgens opbellen dat hij zijn zooi op moet halen en zelf een andere zadelmaker bellen. De eerste zadelmaker je zadel laten verkopen... en niet eens de moeite nemen om het zadel terug te brengen?

Had de zadelmaker het weer op moeten halen ja..... als hij dat gezegd heeft ja, natuurlijk volgt er een maar.... maar als ik iets in bruikleen heb en het voldoet niet, dan wil ik het zsm terug hebben waar het hoort zodat er niets mee kan gebeuren, al helemaal omdat ie ook jou zadel voor je verkocht heeft. Hoop diensten bewezen...