Probleem met bestelling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Probleem met bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 22:12

Goedenavond,

Ik heb iets stoms gedaan :+

Normaal check ik altijd even via Google recensies ed over een website, maar nu niet.

De penning van mijn hond was kwijtgeraakt dus wilde snel een nieuwe hebben ivm oud&nieuw dat er aan kwam.

Op 25 december bestelde ik dus een nieuwe via de eerste site die ik tegenkwam via Google, zag er professioneel uit en er stond bij dat het binnen 24 uur verzonden zou worden. Ivm kerst ging ik er toch wel vanuit het dan op tijd binnen zou zijn voor oud en nieuw.

Na betalen netjes mail dat het ontvangen was en de bestelling zo snel mogelijk verzonden zou worden. 29 december dan eindelijk bericht van verzending. En toen.. stilte..

8 januari heb ik eens gemaild of er bekend was waar de verzending was en wanneer ik die kon verwachten.. maar geen reactie gehad. Een telefoon nummer kan ik niet vinden..

En toen gingen de alarmbellen rinkelen en dus gaan zoeken. De ene na de andere slechte ervaring kom ik tegen.. maar ook enkele (beduidend minder) goede ervaringen..

Wat nu ? Hoe kan ik mijn geld terug krijgen of op de een of andere manier in contact komen met dit bedrijf/de site?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:26

Ik had je een pb gestuurd voor de naam van de webshop. :)
Heb ook even rondgekeken en je bent denk ik, bijna 100% zeker opgelicht.
De webshop zelf heeft nergens een keurmerk viel me op en na wat googelen
zie ik echt enorm veel slechte recensies van gedupeerden, ook bij opgelicht van de avro tros is een stukje op het forum geschreven zie ik.
Ik denk dat je het beste gewoon aangifte kan doen bij de politie, wat gebeurd er als je de webshop op belt? Voice mail?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 22:29

Shaggy09 schreef:
Ik had je een pb gestuurd voor de naam van de webshop. :)
Heb ook even rondgekeken en je bent denk ik, bijna 100% zeker opgelicht.
De webshop zelf heeft nergens een keurmerk viel me op en na wat googelen
zie ik echt enorm veel slechte recensies van gedupeerden, ook bij opgelicht van de avro tros is een stukje op het forum geschreven zie ik.
Ik denk dat je het beste gewoon aangifte kan doen bij de politie, wat gebeurd er als je de webshop op belt? Voice mail?


Pb is al beantwoord :o
Ik kan geen telefoonnummer vinden..

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:34

Jaa ik had m gelezen hoor! :)
Hold on, :Y) Ik heb even wat verdere research gedaan.
Op een hondenforum zie ik dat er ook mensen zijn die een penning op die site hebben besteld.
Blijkbaar worden de penningen vanuit Amerika verzonden, lees hier dat iemand er 3 weken op heeft moeten wachten. Alhoewel jij er nu ook alweer 2,5 week op zit te wachten. Ik zie inderdaad ook lovende recensies, weliswaar heel weinig, maar ze zijn er wel. Die mensen hebben er ook gemiddeld 20 dagen op moeten wachten lees ik.
Ik zou nog een half weekje wachten en als er dan niks verschijnt en je kan nog steeds geen contact met het bedrijf opnemen, dan zou ik aangifte gaan doen. De manier van contact kunnen opnemen is ook ontzettend slecht, je kan alleen een mailtje sturen en that's it.

Wat ik moet opmaken uit de recensies is het trouwens echt bagger kwaliteit :( Niet meer daar bestellen dus!

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Probleem met bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:36

Ik denk dat ik ook weet om welke website het gaat. Ik kreeg ook nooit gehoor, maar na een hele tijd kreeg ik toch nog een penning binnen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 22:38

ik denk dat ik dat maar doe, nog even afwachten en nog een mail sturen morgen, als er dan geen reactie komt volgende week maar eens de politie informeren.

Kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik nu een keer níét heb gezocht voor t bestellen. -O-

Gelukkig bleek hondje het vuurwerk nog steeds prachtig te vinden dus penning was niet nodig, maar vind het toch een fijn idee als ze er weer 1 heeft.

Kwii hoe was de kwaliteit van de geleverde penning bij jou?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Probleem met bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:44

In haast zou het mij ook wel een keer gebeuren hoor. Bovendien ziet de website er verder erg professioneel uit.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Probleem met bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:54

Als ik het goed heb mag je de bestelling annuleren (of de overeenkomst ontbinden?) als het na 30d nog niet geleverd is, dat is de wettelijke levertermijn dacht ik. Of je daarmee je geld terugkrijgt is nog maar de vraag, dus ik denk dat ik maar gewoon zou afwachten voorlopig.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:55

Welke website is het?

Diegene die ik als eerste krijg heb ik mijn penning toentertijd ook besteld, duurde inderdaad even ivm zending uit Amerika maar ik heb hem gewoon binnen gekregen. Kwaliteit is na een jaar nog prima. :)

Overigens nu met de kerst en NYE er tussen zou het goed wat langer kunnen duren.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 23:05

GDG schreef:
Als ik het goed heb mag je de bestelling annuleren (of de overeenkomst ontbinden?) als het na 30d nog niet geleverd is, dat is de wettelijke levertermijn dacht ik. Of je daarmee je geld terugkrijgt is nog maar de vraag, dus ik denk dat ik maar gewoon zou afwachten voorlopig.


Maar als ik geen contact kan krijgen wordt ook dat lastig :+

Boemklatsch is inderdaad uit de CD blijkbaar dus hoop dat het gewoon vertraagd is..

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Probleem met bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:15

Op welke wijze heb je betaald? Bij sommige betaalwijzes ben je als koper beschermd.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Probleem met bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:03

Bij mij was de kwaliteit niet fantastisch, maar wel prima. Moet wel zeggen dat ik de site die ik gebruikt heb, niet meer in de bovenste resultaten zie. Dus geen idee of het dezelfde site is.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 11:10

Sani schreef:
Op welke wijze heb je betaald? Bij sommige betaalwijzes ben je als koper beschermd.


Ik heb wel via PayPal betaald, geloof dat je dan een onderzoek of klacht kan instellen, zou ik eens even moeten nakijken. Ik wacht nog even af tot aankomende dinsdag (ivm zondag/maandag geen post)


kwii schreef:
Bij mij was de kwaliteit niet fantastisch, maar wel prima. Moet wel zeggen dat ik de site die ik gebruikt heb, niet meer in de bovenste resultaten zie. Dus geen idee of het dezelfde site is.


Het gaat om mijndierenpenning.nl
Geloof dat ik dat hier best mag zeggen toch? Ze krijgen nog de kans het op te lossen en het is een ervaring uit eerste hand..

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Probleem met bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:17

Bij Paypal ben je idd gedekt en kan je dus je geld terugvragen.
Wellicht alvast een onderzoek starten? Dan krijgen ze iig ook bericht via paypal dat je nog niets ontvangen hebt.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Probleem met bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 11:35

Bedankt voor de tip, heb dit nog nooit nodig gehad maar nu via het paypal actiecentrum ook een bericht gestuurd.
Ben benieuwd of er reactie op komt.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Probleem met bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:44

Ik heb een paar maand terug ook een penning via de site besteld. Volgens mij duurde het een week of drie voor de penning er was.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 14:45

happyjoyce schreef:
Ik heb een paar maand terug ook een penning via de site besteld. Volgens mij duurde het een week of drie voor de penning er was.


Het geschil via PayPal is tot 31 januari, dan is t meer dan een maand geleden en dat lijkt mij, ook met de feestdagen, tijd genoeg.
Ik hoop dat ze alsnog binnen komen.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Probleem met bestelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:57

Dat is inderdaad waar ik hem ook besteld heb. Ik hoop voor je dat hij nog binnenkomt!

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 19:29

Even een update.

Van de week heeft PayPal een mail gestuurd, dat ik het geschil kon opwaarderen tot claim als er nog niks veranderd was.

Dat heb ik gedaan aangezien ik jammergenoeg nog steeds niks had gehoord van het bedrijf en ook niks binnen heb gekregen. Ik heb hierbij aangegeven mijn geld terug te willen.

Vandaag, de laatste dag dus van het geschil officieel, krijg ik een mail van het bedrijf, als reactie op mijn eerste ( ! ) mail (28 december) dat ze het vervelend vinden en of ik even wil terug mailen of het adres klopt zodat ze het opnieuw kunnen versturen.

Ik ben er klaar mee. Het is zeker dat ze inmiddels minimaal 10 mails van mij moeten hebben en ook een aantal van PayPal, en toch krijg ik alleen dit als reactie..

Ik wil gewoon mijn geld terug en laat het dan ook via PayPal verlopen, aangezien ik in dit bedrijf 0 vertrouwen heb. Zijn er bokkers die enig idee hebben of ik dit nog moet doorgeven aan het bedrijf of beter gewoon afwachten via PayPal?