Schade ongeluk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 22:26

Ik heb vorige week een aanrijding gehad. Degene voor mij remde hard omdat het stoplicht op oranje sprong en ik reageerde hier te laat op omdat ik op het stoplicht lette.

Vervolgens het formulier ingevuld en beide naar huis gegaan. Nu krijg ik na ruim een week te horen dat de kosten minimaal €500 zijn.

Aan de auto is eigenlijk niets te zien behalve een iets grijs veegje. Mijn auto is ook helemaal niks aan te zien en ook geen schade. Mij lijkt het dus erg sterk dat het €500 minimaal gaat kosten en meer als er binnenin iets kapot is. Dat dat niet gezien is kan ik begrijpen. Maar indien de garage verwacht dat het €500 gaat kosten, moet er dan geen taxatie opgemaakt worden of mag het ‘slachtoffer’ de auto laten maken waar ze wil? Mag ze de rekening gewoon naar de verzekering sturen ongeacht wat het bedrag is? Hoeven deze dan geen verantwoording en foto’s te krijgen van wat er kapot is?

Foto’s toegevoegd van de auto van de tegenpartij.

Wie kan mij raad geven? Of wie kan mij vertellen hoe dit normaal gesproken gaat? Ik heb namelijk nog nooit een ongeluk gehad. Verzekering al gebeld van mijzelf en ga ik morgen weer doen maar kreeg vanavond het bericht over €500.

Afbeelding

Afbeelding

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:30

Onlangs zelf ook zo'n geintje gehad, maar dan dat ze bij mij achterop reden. Ook nauwelijks wat te zien, behalve veegje en wat haarscheuren in de lak. Was ook €425,- aan schade.
Schade loopt helaas snel hoog op.

Ik heb toen bewust bij een schadeexpert een inschatting laten maken. Dit zou je ook kunnen vragen aan de tegenpartij. Of desnoods zelf langs een schade expert gaan om te vragen of het een reeeel bedrag is.

Normaal regelen verzekeringen dit onderling met elkaar qua uitbetaling. Maar het loont voor jou zeker om te kijken hoeveel je in premie gaat stijgen en of het dan niet interessanter is om zelf de schade te betalen.

Verzekering stuurt trouwens bij schadebedragen boven een bepaald bedrag een taxateur langs. Jleinere bedragen worden gewoon uitgekeerd.
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 30-01-18 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 22:32

Thanks Jibbel. Echt bizar dat dat gelijk zoveel kost zeg. Gelukkig ben ik erg onervaren erin. En ben al erg blij dat mijn auto niks aan schade heeft. Die moet over een maand eigenlijk verkocht worden namelijk haha.

maaikemuis
Berichten: 5292
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:40

En of het bizar veel geld kost. Zo reed ik met de auto van mijn vrien schade, ik kon hem nog geruststellen: het valt wel mee, alleen een krasje. Helaas bleek er binnenin de bumper toch wel wat meer mis.

Hij was niet blij....

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 22:46

maaikemuis schreef:
En of het bizar veel geld kost. Zo reed ik met de auto van mijn vrien schade, ik kon hem nog geruststellen: het valt wel mee, alleen een krasje. Helaas bleek er binnenin de bumper toch wel wat meer mis.

Hij was niet blij....


Oeii dat is ook geen pretje nee. Nouja, hoe dan ook laat ik de verzekering maar uitkeren. Komt me financieel beter uit dan zelf nu uitbetalen.

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:46

Ik heb soortgelijk gehad, maar dan in de voorste auto. Bij ons bleek het hele onderstel ontzet te zijn terwijl het een relatief lichte klap was en er aan de buitenkant niets te zien was op een ingedrukte achterknop na.

Als het om een groot bedrag gaat, is een taxatie van de schade handig voor de verzekering, maar dit is niet verplicht meende ik.

Schuur_

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:47

Hmm er zitten parkeersensoren op dus dan kan het inderdaad snel oplopen. Wel balen zoiets

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 22:49

Pharootz schreef:
Ik heb soortgelijk gehad, maar dan in de voorste auto. Bij ons bleek het hele onderstel ontzet te zijn terwijl het een relatief lichte klap was en er aan de buitenkant niets te zien was op een ingedrukte achterknop na.

Als het om een groot bedrag gaat, is een taxatie van de schade handig voor de verzekering, maar dit is niet verplicht meende ik.


Wat waren de kosten bij jou uiteindelijk? Tot €1000 hoorde ik van mijn monteur dat ze geen expert sturen maar boven dat bedrag wel.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

Jeetje, dit bezorgd me zowat net zoveel stress als een paard met een dikke poot -O-

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:49

Hoe ben je verzekerd en waar woon je?
Edit: laat maar, je woont in Tiel zo te zien.
Ik heb een schadehersteller in de familie en weet dat het spuiten (bij hun) al sowieso €125 per deel kost.
het gaat om 1 bumper dus sowieso al €125.
Dan nog schuren enz en het uurloon, dus het zal inderdaad wel oplopen helaas...
Je schrikt je altijd haast dood he, wat een paar krasjes kosten -O-
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 30-01-18 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

maaikemuis
Berichten: 5292
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:51

Niet stressen hoor, laat de verzekering het maar oplossen. Daar heb je hem tenslotte voor.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:51

heb je je eigen auto ook na laten kijken?
Sta je versteld van welke schade je kan krijgen van een klein tikje.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 22:53

ashley1 schreef:
Hoe ben je verzekerd en waar woon je?


Woon in Tiel (Gelderland). Ben zelf WA verzekerd maar dat maakt hierin niets uit neem ik aan omdat ik zelf geen schade heb. Zij is allrisk verzekerd dus krijgt het hoe dan ook vergoed.


maaikemuis schreef:
Niet stressen hoor, laat de verzekering het maar oplossen. Daar heb je hem tenslotte voor.


Heb je gelijk in ook. Maar vind het zo dom dat dit me overkomen is. Voel me echt oliebol..


Alane schreef:
heb je je eigen auto ook na laten kijken?
Sta je versteld van welke schade je kan krijgen van een klein tikje.


Nee. Ik wacht dit wel eventjes af. Op mijn bumper is nog geen krasje te zien. Reed ooit eens met 5km tegen een paaltje met de bumper van mijn ouders en zo voelde deze botsing ook. Zij stond niet op de rem dus de auto schoot naar voren waardoor de kracht van de klap weg is gegaan in snelheid i.p.v. kreukelen en deuken.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:57

hadden wij ook, iemand achteruit tegen onze geparkeerde auto, niets te zien toch de auto na laten kijken, en aanzienlijke schade. We waren er verbaasd over dat dat mogelijk was.

black_kelpie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:58

Ik ben hier voor de deur eens langs de auto van de buren gestampt, er zat een veeg van 2 centimeter rode lak op de zijkant van hun bumper en aan mijn auto was niets te zien. Buurman zou het eruit poetsen... hebben ze de hele boel opnieuw laten spuiten, stelletje grapjurken. Door de verzekering laten regelen maar ik heb het wel mooi terugbetaald in de verhoogde premie. Mooi zuur van geweest.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 23:00

black_kelpie schreef:
Ik ben hier voor de deur eens langs de auto van de buren gestampt, er zat een veeg van 2 centimeter rode lak op de zijkant van hun bumper en aan mijn auto was niets te zien. Buurman zou het eruit poetsen... hebben ze de hele boel opnieuw laten spuiten, stelletje grapjurken. Door de verzekering laten regelen maar ik heb het wel mooi terugbetaald in de verhoogde premie. Mooi zuur van geweest.


Zo dan dat is ook flink genaaid zeg... van je buren moet je het maar hebben.

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:00

Wij hadden een klein krasje op de bumber omdat de buurvrouw per ongeluk tegen onze auto was aangereden. Je moest goed kijken om het te zien. Maat omdat de trekhaak de grootste klap had opgelopen vond mijn man het verstandig om die even na te laten kijken. Niet dat die iets krom was, hangt toch regelmatig een trailer achter de auto.
Trekhaak was goed, maar onder de bumper was iets stuk. Al met al liep het allemaal best hard op, en was de schade zo'n € 1250

Avelienvd

Berichten: 7226
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:01

Houd rekening mee dat het soms voordeliger is om de schade zelf te betalen.
Mocht Nu blijken dat je meer premie moet betalen dan de schade waard is kun je binnen het jaar je verzekering de schade terugbetalen.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 23:04

Avelienvd schreef:
Houd rekening mee dat het soms voordeliger is om de schade zelf te betalen.
Mocht Nu blijken dat je meer premie moet betalen dan de schade waard is kun je binnen het jaar je verzekering de schade terugbetalen.


Dat ik het zelf beter kan betalen klopt vaak. Helaas zou dat nu in 1 klap best wat geld zijn en wil ik graag wat spaargeld achter de hand houden. Voor paard wat ziek kan worden, trailer die wat kn gaan mankeren. Auto die kapot kan gaan. We hebben net een huis gekocht waar veel geld naartoe is gegaan.

Maar begrijp ik nu goed dat ik alsnog binnen een jaar het terug kan betalen aan de verzekering en dan de oude premie blijf betalen? Of ben ik nu heel blond..

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:15

Volgens mij is het idd zoiets, maar vraag het even na bij je verzekering. Zij weten precies hoe dat geregeld is.

daantjuhhh

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:18

Vaak kun je wel een regeling treffen met je verzekeringsmaatschappij

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 01:32

Ik reed van de zomer tegen iemand aan, in z'n achteruit tijdens uitparkeren dus echt vrij zacht ook nog. Mijn auto had NIKS (nog geen krasje) en op de andere auto zag ik een laf krasje op de bumper. 's Middags werd ik gebeld door de betrokken eigenaar. Die zag zelf óók slechts dat flauwe krasje, dus die had nog goede hoop dat eea gewoon weggepolijst kon worden.

Schadepost: 1200 euro :wow: Want naast dat sneue krasje was de bumper iets verbogen en zat er een scheurtje in het achterlicht. Er moest dus een nieuw achterlicht op, een nieuwe bumper en die moet ook nog gespoten worden. Was een duur grapje, dat banketstaaf achterlicht kostte alleen al 200 euro en de spuitkosten waren geloof ik over de 500 :$ Schade is een duur grapje dus.

Hutcherson

Berichten: 7395
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 01:33

Vaak zit er ook n verschil in prijs als het een verzekeringskwestie betreft of als iemand zelf moet dokken.
Ik heb bijvoorbeeld mijn linkerzijkant in de krassen zitten (auto van half jaar oud), rode lak zit er nog op (mijne is antreciet) , plus mn bestickering is naar de kl*te. En natuurlijk geen briefje of telefoonnummer om alles netjes te regelen. Nu heb ik gelukkig een eigen risico van €125 per schadegeval maar echt belachelijk als iemand dat niet voelt dat je de complete zijkant van n auto wegschuurt.
Ik mag het dus zelf dokken (of eigenlijk alleen het eigen risico) maar heb wel eens gehad dat een kras getaxeerd werd en er werd bij gezegd 'oh is voor de verzekering? We maken er wel wat moois van'... Rekening van 450€. Voor iets doodsimpels op een auto van 13 jaar oud. Koekoek.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 02:02

Ik zit al 10 minuten naar de foto's te kijken, maar ik zie echt heeeeleemaal niks? :o?

blackpromise
Berichten: 235
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 02:29

het zou best wel eens kunnen zijn dat de parkeer sensoren het begeven hebben en dan is het een duur geintje.

Avelienvd

Berichten: 7226
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 02:37

Klopt suikermeisje, dan even met je verzekeraar contact opnemen.
Vaak kun je een betalingsregeling treffen, zelf net gedaan.