[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:48

Hey wat leuk Liek! Ik heb je topic ook gevolgd inderdaad :D
Hoe gaat het meet jou en Zorro(?) lukt het om te wennen aan elkaar? :)

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:30

Ja tot nu toe gaat het goed. We hebben alleen wat moeite met de galop ( iets met altijd op een groot paard te hebben gereden en deze korte passen niet uit kunnen zitten :') ). Maar dat komt vanzelf goed. De eerste buitenritjes zijn een feit en we leren elkaar steeds beter kennen. Heb het idee dat Zorro nu ook goed gewend is aan zijn nieuwe omgeving en steeds beter zijn plekje in de kudde weet te vinden. Hij is wel wat afgevallen dus ik ben nog op zoek naar de juiste verhouding voer icm met het werk wat hij nu doet.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:05

Die gezichten zeggen genoeg :') :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:45

Ja, altijd wat met die mensen :=

Sjolvir

Berichten: 25276
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:51

Je zien hem denken... Moet dat???? :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:04

Haha geweldig, moet dit nu echt mens? Zucht... :roll:

Mijn beertje was flink vandaag, zoals gewoonlijk tegenwoordig, knap paard, hij is zo rustig tijdens het stappen ondanks de stalrust, luistert prima en haalt (even afkloppen) geen geintjes met me uit <3

Wel grappig, toen ik m terug op stal zette na het stappen en hooi gaf, vond hij dat er wel even wat galop sprongetjes door de stal afkonden, gek beest. Hij voelt zich niet meer zo ziek denk ik, mag volgende week wel weer op de paddock zo :=

Alleen zn haren willen niet groeien ik zal moeten wachten op de zomer vrees ik -O-
Afbeelding
Afbeelding

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:16

Even mijn geluk hier neerschrijven.

Heb daarnet juist een trailer gekregen van mijn ouders *\o/*
Kunnen Olafje en ik deze zomer beginnen aan ons eerste echte wedstrijdseizoen. Kijk er enorm naar uit maar heb stiekem ook echt stress.
Trailer wordt nu nog gekeurd voor verkoop, en als alles in orde is, dan kan Olafje zijn nieuw cadeautje bewonderen. Hopelijk is hij even enthousiast als ik :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:25

Ooh wat een cadeau Fauve, daar ga je heel veel deugd van hebben denk ik :j

Ik wil trouwens graag overschakelen op western voor Jules, nu ja, over schakelen is veel gezegd, ik wil wel graag engels blijven trainen OHZ (in de zomer neem ik lessen, joepie :D ) maar voor de wandelingen wil ik graag een WN outfit, dus mijn toekomstige boomloos zadel zal een WN type worden :) En dan wil ik een leuk WN hoofdstelletje erbij 'voor de mooi :o '. En ik wil mezelf graag wat meer verdiepen in de 'in hand trail' onderdelen, denk dat dit wel iets voor ons zou zijn :j

Jules is zo een slimmerik, ik merk dat hij enthousiast wordt als hij meer uitdaging krijgt en wat meer moet 'nadenken', dus dit lijkt me een leuke aanvulling voor ons :D

Zijn er van jullie die hier ervaring mee hebben? :)

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:31

Wat een gaaf kado!! Daar gaan jullie zeker veel plezier mee hebben. Naast de wedstrijden heeerlijke buitenritjes.

Ik heb ook een paar western lesjes gedaan en ook een outfit gekocht toen der tijd. Super leuke dingen uit opgestoken die ik nu nog steeds gebruik in de ‘dressuur’.

De 2 broers in western tenue
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:34

Die van mij is zowel engels (M1) als western gereden.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:35

Inderdaad, buitenritjes op locatie zijn nu ook mogelijk voor jullie, daar ben ik stiekem wel jaloers op, al hebben wij hier wel een hele mooie omgeving, dus mocht je zin hebben om eens in de kempen een ritje te maken in de zomer, je bent altijd welkom :j

Ooh, kijk, alleen al daarvoor zou ik willen overschakelen Ilona, ik ben er van overtuigd dat mijn beertje zo schattig zou zijn in WN outfit, moet mezelf al helemaal inhouden om nu geen spullen te kopen, zucht, waarom is paardrijden zo een dure hobby :$

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:36

Oh, da's fijn Marcella, ik wil namelijk ook nog wel graag engels blijven rijden met een instructeur, wil vooral de trail onderdelen van de western meenemen en lekker gaan wandelen in WN outfit :)

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:43

Staat inderdaad super leuk op die fjorden <3
Kempen? Dat is een aardig eintje tippelen voor ons haha, kom uit de buurt van alphen ad rijn. Hier helaas niet zo veel uitrij mogelijkheden. Vooral heel veel polder, maar dat is ook genieten. Gelukkig hebben wij een trailer dus als we willen kunnen wij ook lekker op tour :)

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:45

Gaaf een trailer cadeau!

En leuk om met Jules te doen :) Ik rij eigenlijk nooit in de bak, maar wel veel buiten en wij hebben ook een boomloos western zadel en hoofdstellen :) Dressuur heb ik eigenlijk niks mee en ik vind western altijd wel mooi dus ik dacht ach waarom niet :P

Trail is ook heel leuk om te doen :j Winnie en ik doen wel eens mee met trail trainingen en soms voor de lol een kleinschalig wedstrijdje. Is altijd erg gezellig en leuk om te doen! Ik kan de foto's van de in hand trail zo niet vinden, maar wel van onder het zadel :)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en ons nieuwe zadel:

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:48

Afbeelding
Afbeelding

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:50

Wat een allrounders zijn die fjorden toch <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:56

Ziet er kei leuk uit Jets, Winnie is zo'n leuk dier, ze heeft zo een lieve uitstraling <3 Het is echt door dit soort foto's dat ik er zin in krijg en inderdaad, het staat zo schattig, zo'n western outfit :j

Edit, jouw foto's had ik gemist Marcella, wat gaaf zo met de neckrope! _/-\o_

Wij rijden trouwens ook voornamelijk buiten, het echte dressuurwerk is ook niets voor ons (denk ik dan toch, we hebben het nog niet echt geprobeerd samen). Maar ik wil wel graag les nemen, om de basis even goed te bevestigen, want na de val, merk ik dat ik toch wat bang en onzeker ben geworden (ik droomde er in het begin zelfs over :o ). Dus wat lesjes zullen ons deugd doen :)

Even een hele andere vraag, volgens mij heb ik eens een Fjord in dit topic voorbij zien komen met dit dekje (kei penny, ik weet het, maar stiekem ben ik ook een echt meisje-meisje) en ik vind 'm zo leuk dat ik stiekem graag wil weten welk merk het is (kan het niet vinden) iemand de tip voor mij? :)
Afbeelding
Dat is dan wel weer engels, maar dat is voor tijdens de lesjes dan, ik koop gewoon graag en ik moet toch ook zorgen dat mijn zadelkast straks gevuld geraakt O:)

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:59

Ik blijf die van jou erg gaaf vinden Marcella! En leuk ook op halsring. Wij hebben vorige week voor het eerst een buitenritje zonder hoofdstel met halsring gemaakt <3
Afbeelding

Inderdaad heerlijk allround. Winnie staat ook nog voor de kar :D Hoop dat het snel weer mooi weer wordt, dan kan ik die ook weer tevoorschijn toveren :j
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:03

Het zijn heerlijk veelzijdige knollies die we hebben, ik blijf ze het aller leukste ras van allemaal vinden, ze hebben een heerlijk karakter en zijn ook gewoon kei schattig en stoer om te zien <3

Mennen lijkt me ook zo leuk om te doen, ik doe het wel met ons Vlekje, maar zo met een grote ervoor, vind ik het toch een beetje spannend :o

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:08

Haha ik vind het prachtig, maar Winnie is dan ook super ervaren voor de wagen. Vorig jaar een trektocht gemaakt, hopelijk dit jaar weer :j

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:08

Geen halsring maar gewoon een de teugels even om de hals gedaan. ;)

Alleen mennen beginnen wij niet aan. :=

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:10

Heb jouw topic van vorig jaar inderdaad voorbij zien komen Jets, lijkt me heerlijk om te doen, maar goed, er zijn nog heel veel andere leuke dingen die op ons pad zullen komen, we zien wel hoe het allemaal loopt :) !

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:13

Hier een link van het dekje wat je zoekt
http://ldpdesign.nl/zadeldek-bloem-square/
Ik heb die met sterretjes en tijgerprint.

Mennen doen wij niet meer. Ze zijn 1x er vandoor gegaan met ze 2e en over een hek gesprongen. Gevolg hek krom 1 paard in de sloot en de andere in shock op de grond. Daarna gelukkig niets mis met de paarden maar wel naar de eerste hulp met me moeder, die werd van de bok gelanceerd over de paarden heen... nou voor ons echt nooit meer. Al ligt het vooral aan die van mij, af en toe echt een panniek vogel.
De shet staat overigens wel voor de sulky, dat vind ik dan wel nog leuk om te doen :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:19

Dankjewel Ilona, hier zoek ik serieus al weken naar :D !
Edit, uitverkocht -O-

He bah, wat een verhaal Ilona, dat moet echt super eng zijn om mee te maken, dat is ook de reden dat ik het eng vind... Mijn mama heeft ooit op een wagentje gezeten met een shetlandertje ervoor dat op hol sloeg, daar heeft ze een echt paarden trauma aan over gehouden...
Alles wel goed gekomen met je moeder nadien?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:37