Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:05

mvdende schreef:
Nou ja. Als de verkoper aangeeft dat de delivery time 12 tot 14 dagen is, dan ga ik er ook vanuit dat het pakket er na uiterlijk 14 is. Het gaat ook nog eens om een telefoonhoesje die door de brievenbus kan. Als de levering langer duurt,moeten ze gewoon eerlijk zijn en dat ook vermelden.

Ach ja. Voor hetzelfde geld zat je AliHoesje in een van de containers die tijdens de storm te water is geraakt. Of heb jij niks van de storm meegemaakt?

Maar hey, dat is een risico wat je zelf neemt!

Ga lekker naar de action in het vervolg. Kost je 1 hele euro meer en hoef je niet zo te piepen. Het gaat om een internationale zending he, niet binnen Nederland of Europa.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:14

Haha Rachelle, dat dus :))

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:18

Het gaat mij om het feit, dat er aangegeven wordt dat de levertijd max 14 dagen duurt. Als ze hadden aangegeven dat het 30 dagen zou duren, had ik wel een ander hoesje uitgezocht.

Supervixen

Berichten: 12879
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:20

Dan weet je dus voor de volgende keer dat je daar niet vanuit hoeft te gaan.

Krijg je een melding als je zo'n weggevertje hebt gewonnen? Ik heb net een bericht gekregen door de brievenbus dat er een internationaal pakket is bezorgd bij het postkantoor.. maar ik zou niet weten wat het is. Ik verwacht niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:22

Als je gewoon goed leest zie je ook dat die 12-15 dagen een BENADERING is.

Maar hey, als dit je grootste probleem is... Een ander Ali hoesje had ook langer onderweg kunnen zijn hoor.

Maar je zit al sinds november zonder hoesje zeg je. Maar dát is niet de schuld van ali he. Ik denk dat je gewoon een beetje gefrustreerd bent. Geeft niet, maar dan kan je misschien beter met een bolletje wol een telefoonsok breien. rustgevend, met resultaat én je hebt er zelf invloed op.

Maar goed. Ik vind je behoorlijk onredelijk over iets wat waarschijnlijk nog geen 2 euro heeft gekost, uit China moet komen en iets wat je zelf ook wel op je vingers had kunnen natellen.
Ik zou het als je het ooit nog ontvangt zéker terugsturen. En wel ervoor zorgen dat 't binnen 12 dagen weer daar binnen is he, moet lukken!

Edit; je hebt zelf nota bene een webshop. Nog nooit overmacht gehad waardoor een zending net een dag te laat afgeleverd is? Een nieuwe voorraad die net later afgeleverd werd of een sorteerfout waardoor je bestellingen zijn gaan zwerven in sorteercentra?
Ik namelijk wel. Noemen ze gewoon overmacht.

Supervixen

Berichten: 12879
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:48

Niet zo fel mensen. Relax.

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:53

Ik heb mijn eerste bestellingen gedaan. De meeste waren gratis verzenden, maar voor 1 heb ik behoorlijk bijbetaald. Volgens de informatie zou die ook veel eerder komen dan de andere dingen.
Klopt dat dan ook, of valt daar ook niks van te zeggen?
Anders heb ik alvast een mooi carnavalspakje voor volgend jaar. Ook leuk. En ik ben voorlopig nog ziek op de bank, bestel daardoor teveel bij Ali.

Biebz

Berichten: 5520
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:38

mvdende schreef:
Het gaat mij om het feit, dat er aangegeven wordt dat de levertijd max 14 dagen duurt. Als ze hadden aangegeven dat het 30 dagen zou duren, had ik wel een ander hoesje uitgezocht.


Ik heb on oktober een pakketje besteld. Hoesje voor een ds. Ook brievenbus post met ong dezelfde verwachtingen.
Ik wacht nog steeds ;)
En zolang de 3 maanden niet om zijn kan je niks helaas. Regels van ali.
De kans dat er even iets mis gaat is door de afstand erg groot. En daardoor kan het maar zo een tijdje later pas komen.

Emori

Berichten: 13121
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:51

Als je iets snel wilt hebben moet je niet via Ali bestellen.

Ik had nu wel wat binnen 11 dagen binnen. Had ik niet verwacht :wow:

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:53

Ja wij hebben deze week ook wat snelle leveringen gehad. En iets wat al eeuwig onderweg was

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:37

Soms heb je mazzel en is iets binnen een week binnen, veel vaker duurt het een maand of langer.

Waar ik van baal is dat er soms meldingen komen op de app dat de aflevering mislukt is maar dat je geen briefje krijgt in de bus van de bezorger of dat er 0,0 aan melding/briefje is en je pakketje daardoor allang weer terug naar China is omdat je in de veronderstelling was dat het nog onderweg naar NL was.
Mag PostNl echt wel wat beter z'n best in gaan doen van mij.

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:49

Ik had gisteravond iets besteld en kreeg 4 uur later al bericht dat het was verzonden!
Zegt alsnog niet zoveel natuurlijk, maar vond het onwijs vlot!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:57

Iejoorr schreef:
Ik had gisteravond iets besteld en kreeg 4 uur later al bericht dat het was verzonden!
Zegt alsnog niet zoveel natuurlijk, maar vond het onwijs vlot!


Dat zegt idd niet veel. Dat is bijna altijd wel zo :)

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:07

Keet schreef:
Iejoorr schreef:
Ik had gisteravond iets besteld en kreeg 4 uur later al bericht dat het was verzonden!
Zegt alsnog niet zoveel natuurlijk, maar vond het onwijs vlot!


Dat zegt idd niet veel. Dat is bijna altijd wel zo :)

Nou.. Hier duurt t altijd minstens een dag of langer! Want mn andere bestelde pakketjes heb ik nog niks van vernomen haha

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:17

lor1_1984 schreef:
Soms heb je mazzel en is iets binnen een week binnen, veel vaker duurt het een maand of langer.

Waar ik van baal is dat er soms meldingen komen op de app dat de aflevering mislukt is maar dat je geen briefje krijgt in de bus van de bezorger of dat er 0,0 aan melding/briefje is en je pakketje daardoor allang weer terug naar China is omdat je in de veronderstelling was dat het nog onderweg naar NL was.
Mag PostNl echt wel wat beter z'n best in gaan doen van mij.


Dit inderdaad! Ik vind postnl sws maar matig, laatst hadden ze een pakketje in de regen in de achtertuin neergelegt. Zonder dit ergens te vermelden :\

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:09

DHL is daar in niet veel beter, die wilde het bij mij voor de voordeur neerleggen, het is dat de buurvrouw aan gaf het pakketje wel aan te willen nemen..

Biebz

Berichten: 5520
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:12

Klopt het dat een pakketje er 85 dagen over mag doen of wordt ik aan het lijntje gehouden?

Edit.
Pakketje is nu 88 dagen onderweg. Maar krijg steeds de vraag om geduld te hebben.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:41

Tja het kan en mag er zo'n 3 maanden over doen. 3x 30 dagen is 90 dagen.. dus het kán wel..

Biebz

Berichten: 5520
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:45

Anoniem schreef:
Tja het kan en mag er zo'n 3 maanden over doen. 3x 30 dagen is 90 dagen.. dus het kán wel..

Maar de verkoper wil geen protectietijd verlengen en die loopt nog 1 dag. Is al een keer verlengt geweest.
Ik durf echt niet te wachten zonder die protectietijd.

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:47

Als de verkoper weigert te verlengen dan gewoon een dispute openen en aangeven dat de purchase protection eindigt en het pakket nog niet binnen is en in het veld waar je verdere uitleg kunt/moet geven noteren dat je om verlenging hebt gevraagd van de purchase protection maar dat dit geweigerd wordt.

edit: wel ff screenshot bijvoegen waarin duidelijk wordt dat het geweigerd wordt mits deze communicatie aanwezig is
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 27-01-18 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Berichten: 5520
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:49

lor1_1984 schreef:
Als de verkoper weigert te verlengen dan gewoon een dispute openen en aangeven dat de purchase protection eindigt en het pakket nog niet binnen is en in het veld waar je verdere uitleg kunt/moet geven noteren dat je om verlenging hebt gevraagd van de purchase protection maar dat dit geweigerd wordt.


Oke, dankjewel!

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:19

Mijn 6 lampen zijn binnen. Ze zijn erg mooi maar 2 hebben een totaal andere kleur. Hopenlijk kom ik er met de verkoper uit zonder dispute.

Zonder flits lijkt het mee te vallen maar zoals je kan zien met flits duidelijk een stuk donkerder. Ook als ik ze in mijn lamp doe zijn ze veel warmer van kleur als de andere 4. Niet wat ik in gedachte had.

Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12879
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:16

Ik heb een nieuwe telefoon.. aliexpress erop gezet maar ik krijg het niet meer voor elkaar om mijn account terug te krijgen grrr..
Nu ben ik mijn munten kwijt en kan ik mijn bestellingen niet meer zien

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:21

Heeft iemand een linkje van ck strings?

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:32

_helga_ schreef:
Heeft iemand een linkje van ck strings?


Namaak mag niet op bokt besproken worden