Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 10:43

Hi bokkers..

Ik werk voor een bedrijf wat ik hartstikke leuk vind, heb veel plezier in mijn werk en ook zeker grote doorgroeimogelijkheden.

Helaas heb ik echt een hele nare ervaring gister gehad. Ze zijn vergeten de uren van week 1 door te boeken naar personeelsadministratie waardoor ik 45 uur mis loop. Of te wel, een kleine €400. Ze hebben alleen week 51 en week 52 optijd doorgeboekt en met week 1 waren ze te laat waardoor die bij de volgende loonstrook komt.

Voor iemand die net op zichzelf woont, en vaste lasten heeft is een €400 niet te missen. Echter willen zij geen tussentijdse betaling doen en moet ik wachten tot volgende maand.

Op internet kan ik er weinig over vinden, maar ik kan echt niet zonder die €400.. vriendinnen van mij zeiden dat ik er echt recht op had, en dat het bedrijf zelfs een boete kan riskeren. Zo ver wil ik het niet laten gaan, maar ik kom deze maand echt niet rond.

Wie weet hier wat meer over hoe ik in mijn rechten sta?

Liefs x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:56

Het is mij niet helemaal duidelijk. Ze hebben week 51 en 52 betaald? Betalen ze per maand, per 4 weken of per week? Werk je via een uitzendconstructie?

Hoeveel weken betalen ze normaal gesproken? Hebben ze nu maar 2 weken uitbetaald? Hoelang werk je al voor dit bedrijf?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:57

En dat is dus waarom je altijd een reservepotje moet hebben ;-)

Bedrijf hoeft geen tussenbetaling te doen. Als ze het bij de volgende loonbetaling verrekenen doen ze hun plicht

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 10:58

Dit is even een voorbeeld:
Week 51,52,1 worden in januari uitbetaald
Week 2,3,4,5 worden in februari uitbetaald
Week 6,7,8,9 worden in maart uitbetaald

Ze hebben dus alleen week 51,52 uitbetaald en week 1 niet.. ik werk gewoon op contract bij dat bedrijf, niet via een uitzendbureau of iets. Ik werk al 2 jaar voor dit bedrijf.

En een reserve potje is makkelijk praten, niet iedereen kan een bedrag aan de kant leggen waarmee je de maand doorkomt.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:00

Waarom vraag je dit op Bokt en neem je geen contact op met het juridisch loket? Ik snap niet zo waarom je dit op Bokt vraagt?

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:02

Bij ons werkt het precies zo, pas bij de volgende loonbetaling wordt het uitbetaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:04

PrinceAmos schreef:
Dit is even een voorbeeld:
Week 51,52,1 worden in januari uitbetaald
Week 2,3,4,5 worden in februari uitbetaald
Week 6,7,8,9 worden in maart uitbetaald

Ze hebben dus alleen week 51,52 uitbetaald en week 1 niet.. ik werk gewoon op contract bij dat bedrijf, niet via een uitzendbureau of iets. Ik werk al 2 jaar voor dit bedrijf.

En een reserve potje is makkelijk praten, niet iedereen kan een bedrag aan de kant leggen waarmee je de maand doorkomt.

Oh wat een aparte constructie. Ik ken het niet.

Misschien kun je ze om een voorschot vragen?

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 11:04

Lizzyy schreef:
Waarom vraag je dit op Bokt en neem je geen contact op met het juridisch loket? Ik snap niet zo waarom je dit op Bokt vraagt?

Omdat op bokt ook mensen zitten die rechten hebben gestudeerd? Waarom plaats jij foto’s van je paard op bokt en niet op facebook?

Ik ben gewoon erg nieuwschierig wat er uit komt van hier. En daarom open ik een topic. Of het nou positief of negatief voor mij uitpakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:07

Bij mijn vorige werk werden wel tussentijdse betalingen gedaan als de fout bij de salarisadministratie lag :j Ik zou het dus nogmaals aangeven en uitleggen dat je het geld echt nodig hebt.

Maar waarom krijg je nu eigenlijk sowieso maar 3 weken? En volgende maand weer 4?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:10

Lizzyy schreef:
Waarom vraag je dit op Bokt en neem je geen contact op met het juridisch loket? Ik snap niet zo waarom je dit op Bokt vraagt?


Dan kunnen ze beter het halve forum opdoeken.. Er wordt toch zo vaak iets gevraagd wat niks met paarden te maken heeft? Mensen zat met kennis hier die TS misschien kunnen helpen.. ;)

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 11:11

Relaxed, ik heb werkelijk geen idee.. best rare regeling idd dat ze in januari 3 weken doen. Dit is mijn ‘betaalschema’

Afbeelding

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:12

Ik zou vragen om een voorschot.



Edit:
PrinceAmos schreef:
Dit is mijn ‘betaalschema’
[ [url=m/EnLGOT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is van vorig jaar, is het dit jaar ook zo?

Anoniem

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:19

En dan hebben ze ook maanden dat ze 5 weken uitbetalen.. Heel vreemd.. Maken het zichzelf ook onnodig moeilijk :+

ogidni
Berichten: 458
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:24

Dit is de uitbetaling van 2017. Als je dat door zou trekken naar 2018 zou ze je in januari 2018 week 49, 50, 51 en 52 uit moeten betalen lijkt mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:27

ogidni schreef:
Dit is de uitbetaling van 2017. Als je dat door zou trekken naar 2018 zou ze je in januari 2018 week 49, 50, 51 en 52 uit moeten betalen lijkt mij


Scherp! Maar hoe kan TS dan ineens 400 minder hebben?

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:31

Pff wat irritant zeg. := En dan maken ze de fout ook nog net in een krappe maand met maar 3 weken uitbetaling. In februari krijg je er 5 en dus 6 als ze de fout dan pas rechtzetten. :+ Krijg je ineens het driedubbele van januari waarin je maar voor 2 weken hebt gekregen.

Snap wel dat dat voor jou een groot verschil maakt. En zou ook geen zin hebben om voor zulke onnozele regelingen icm fouten mijn eigen potjes te moeten aanspreken.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:33

ogidni schreef:
Dit is de uitbetaling van 2017. Als je dat door zou trekken naar 2018 zou ze je in januari 2018 week 49, 50, 51 en 52 uit moeten betalen lijkt mij

Niet helemaal, week 1 hoort er ook bij. De drie weken die nu volgens het schema uitbetaald zouden worden vallen helemaal buiten de rest van de systematiek (4 à 5 weken per maand verlonen, telkens t/m de eerste week van de maand).
Wanneer zijn week 49 en 50 uitbetaald dan TS?

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 11:38

ogidni schreef:
Dit is de uitbetaling van 2017. Als je dat door zou trekken naar 2018 zou ze je in januari 2018 week 49, 50, 51 en 52 uit moeten betalen lijkt mij

Ja klopt staat inderdaad 2017 bij, maar hij is voor 2018 haha.

Ik heb week 49 en week 50 in december gekregen.. en nog een ‘extra run’, maar dat was een bedrag waar ik een avond eten van kon halen :7.

Ik zit net op mijzelf, dus het extra potje is er goed door heen voor meubels etc. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling dat ik daar aan ga zitten door hun fout.

Ze willen écht niet mee werken qua een tussentijdse betaling/voorschot, ik moet maar wachten tot volgende maand.
Laatst bijgewerkt door PrinceAmos op 26-01-18 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:39

Je zou even contact op kunnen nemen met het Juridisch loket om na te vragen hoe dit zit.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:42

PrinceAmos schreef:
ogidni schreef:
Dit is de uitbetaling van 2017. Als je dat door zou trekken naar 2018 zou ze je in januari 2018 week 49, 50, 51 en 52 uit moeten betalen lijkt mij

Ja klopt staat inderdaad 2017 bij, maar geld ook voor 2018 haha.

Ik heb week 49 en week 50 in december gekregen.. en nog een ‘extra run’, maar dat was een bedrag waar ik een avond eten van kon halen :7.

Ik zit net op mijzelf, dus het extra potje is er goed door heen voor meubels etc. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling dat ik daar aan ga zitten door hun fout.

Ze willen écht niet mee werken qua een tussentijdse betaling/voorschot, ik moet maar wachten tot volgende maand.

Oei, dat is niet zo slim. Ik begrijp dat je rekent op een bepaald bedrag maar er kan altijd wat mis gaan. Voortaan echt zorgen dat je altijd een potje reserve hebt voor onverwachte dingen, die paar meubeltjes kunnen de maand erna altijd nog. In december heb je dus voor 6 weken loon uitbetaald gekregen, zonde dat je daar niet nog wat van apart gezet hebt. Wel gelijk een goede les om te leren, nu je op jezelf woont.

Dat ze niet mee willen werken aan een voorschot vind ik wel raar eigenlijk. Geen idee of je daar rechten in hebt, ik denk het niet eigenlijk.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 11:45

Waar staat dat ik 6 weken uit betaald heb gekregen? Ik heb ook in december 3 weken uitbetaald gekregen, ik dacht alleen week 49,50 maar zoals ik mijn loonstrook bekijk zat week 48 daar ook bij in.

De extra run kan je er echt niet bij rekenen, als je dan echt het bedrag wilt weten; het is €14,52.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:49

idd ff bij het juridisch loket langs. Als dit nu gebeurd was in een maand waarin er 5 weken wordt uitbetaald, was er niets aan de hand geweest, maar nu heb je maar 2 weken uitbetaald gekregen waar je een maand mee moet doen.
Toen ik vroeger nog voor het uitzendbureau werkte, hadden zij de regel; is de fout door ons, doen we een tussentijdse betaling, maar anders werd dat ook verrekend met de reguliere betaling van de maand erop.
Eigenlijk geen idee of het bedrijf waar ik nu voor werk dit ook heeft, maar die betalen gelukkig altijd correct, dus is nog geen issue geweest.

Blijven ze voet bij stuk houden, zou ik wel even instanties inlichtten (die je bv nu deze maand niet kan betalen, omdat je moeilijk een maand kunt gaan vasten :+ ) hoe de situatie zit; voorkomt met een beetje medewerking van hun kant hopelijk dat je niet onnodig allerlei administratiekosten aan je broek krijgt vanwege te laat betalen. En doe dit gelijk en niet pas als de eerste herrineringen binnen komen; dan zijn ze eerder bereid om mee te werken namelijk.
Bovenstaande voor als dit nu het geval blijkt dat je 1 of 2 rekeningen moet laten liggen tot volgende maand.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:52

PrinceAmos schreef:
Waar staat dat ik 6 weken uit betaald heb gekregen?

Nou, in het schema dat je net gepost hebt en je bericht daarna :P . Volgens schema is in december week 45 t/m 48 uitbetaald en je zegt zelf dat je week 49 en 50 ook in december uitbetaald hebt gekregen. Simpel optelsommetje maakt dat je dus 6 weken loon ontvangen hebt in december.

Verder blijft staan dat je je (nood)potje niet leeg moet maken voor uitgaven die niet noodzakelijk zijn (en meubilair is niet noodzakelijk).

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 11:57

Dit is het schema voor 2018, maar er staat 2017. Ik heb namelijk gebeld met de personeelsadministratie en die zeiden dat week 48,49,50 in december zijn uitbetaald en dan je extra run in januari.

Beetje vaag allemaal ik weet het, maar dit schema is voor 2018 van toepassing.

Wat er tot nu toe is;
- week 1 mist in januari
- bedrijf wil geen tussenbetaling doen
- week 48,49,50 in december

Ben zelf ook helemaal van m’n rabat omdat ik helemaal panikeer als ik eraan denk dat ik deze maand moet doorkomen. Heb wel alles al betaald.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:04

Jeetje wat een gedoe.

Je kan het juridisch loket even bellen om te vragen of zij je kunnen helpen met de wettelijke regeling hier over.

Daarnaast als je er niet uit komt zou ik gaan kijken of ik bij mijn ouders het bedrag wat ik echt nodig heb extra kan lenen voor 1 maand (dus tot de volgende uitbetaling). Maar goed, moet je maar net ouders hebben waar je dat aan vragen kan en die dat kunnen betalen. Snap dat niet iedereen in die luxe positie zit.