Het hoge noorden; Tromso

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Het hoge noorden; Tromso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 18:00

Hallo bokkers,

Deze zomer trouwen mijn vriend en ik, en bij een huwelijk, hoort natuurlijk ook huwelijksreis :D Ik droom er al jaren van om het hoge noorden van Europa eens op te zoeken, en nu is ons oog gevallen op Tromso in Noord-Noorwegen.

Ik wil vooral heel veel genieten van de natuurpracht daar (en, hoop het noorderlicht ook mee te kunnen maken :j ) en voor mijn vriend is het belangrijk dat er ook nog 'wat leven is'. Tromso lijkt ons dus een goede keuze!

Zijn er nog bokkers die leuke tips voor ons hebben? We hebben nog niets vastliggen, maar willen er nu wel werk van maken, dus misschien kunnen jullie ons een beetje opweg helpen? Wie is er al geweest? Of plant net als ons een tripje naar daar?

Wij gaan waarschijnlijk in de kerstvakantie van 2018-2019 (we willen de 27e vertrekken) en willen graag 8 of 9 nachtjes blijven, hoop dat dit lang genoeg is om zo veel mogelijk te ontdekken daar!

Groetjes,
Steffi
Laatst bijgewerkt door s_v op 24-01-18 18:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:02

Uhm, bedoel je niet Tromso? :P

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 18:04

Jellybeans schreef:
Uhm, bedoel je niet Tromso? :P


Natuurlijk, typisch gevalletje Steffi typt snel en leest niet goed na :+

Supervixen

Berichten: 12839
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:05

Volgens mij is het in de zomer 24 uur licht daar, dus kun je het noorderlicht niet zien? :o? Denk ik tenminste.
Wij willen ook in de zomer naar het noorden van Noorwegen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 18:07

Supervixen schreef:
Volgens mij is het in de zomer 24 uur licht daar, dus kun je het noorderlicht niet zien? :o? Denk ik tenminste.
Wij willen ook in de zomer naar het noorden van Noorwegen.


Klopt, daarom willen wij graag in de winter gaan en stellen we onze huwelijksreis dus een paar maandjes uit :) Nuja, in de zomer trekken we er op uit met onze tandem, om toch maar even weg geweest te zijn met z'n tweetjes :)

Supervixen

Berichten: 12839
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Het hoge noorden; Tromso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:24

Ah ok. Dacht dat jullie in de zomer wilden.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Het hoge noorden; Tromso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:51

Mijn broer woont in Noorwegen en is vorig jaar naar Tromso geweest om het noorderlicht te ervaren.
Helaas niet gezien.
En er is daar in de winter heel weinig daglicht dus veel tijd om de natuur te bekijken heb je niet. Wel iets om rekening mee te houden.

Lijkt me wel super gaaf. Noorderlicht kijken staat hier ook op de bucketlist

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:28

Wij hebben het noorderlicht in Fins Lapland gezien, maar Tromso staat wel bekend dat het daar het vaakst te zien is maar alles is afhankelijk van de zonactiviteit en de helderheid van de lucht, als het bewolkt is zie je het ook niet.
Je moet gewoon op het juiste moment op de juiste plek zijn :+
Misschien ook eerst even kijken hoe het zit met de zonactiviteit vaak kan men dat wel redelijk inschatten.
Wij zijn afgelopen jaar ook in Tromso geweest (juni) maar wij hadden de stad in 2 dagen wel gezien zo groot is het niet.

Er loopt ook een topic over Scandinavische landen misschien kan je daar ook wat ideeën op doen.

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Het hoge noorden; Tromso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:34

Tromsø is inderdaad niet zo groot en je kunt wel andere activiteiten doen in de buurt (sneeuwscooteren, met hondenslee op pad e.d) maar die zijn behoorlijk prijzig. Dus in dat opzicht is 8/9 dagen best lang.
Je moet ook mazzel hebben dat het onbewolkt is en dat er genoeg activiteit is voor Noorderlicht.
Blijft toch een beetje gokken :)
We waren er in februari 2016 en toe hebben we idd Noorderlicht gezien vanaf het balkon van ons appartement.