Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:12

Ik vind dikke golvende staarten ook schitterend <3

Mijn pony heeft een enorm dikke staart, met golfjes van zichzelf.

Afbeelding

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:24

Golfjes kan je creëren! Staart invlechten en laten zitten
Doe ik zelf alleen in de winter. Als meneer in het zand gaat rollen wordt zijn hele staart grijs ipv zwart. En dat vind ik zo lelijk. In de winter kan ik wel wassen maar liever doe ik dat niet. Zomer mag de staart los dan heeft hij hem nodig.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:34

Potjandori wat is Willem toch ook een hunk zeg!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:41

Heleennn schreef:
Ai wat jammer, staart bij Jester heeft echter ook golfjes zo te zien. Dus dan zal het wel meevallen qua lelijkheid aangezien je die wel heel mooi vindt :')

Hij is meer perfectie door het rechte en volle tot onderaan. En de golfjes in die staart vallen reuze mee! Misschien dat het door de kleur ook niet zo opvalt.

Willem is suuuuper knap. En bij een shet vind ik een golvende staart juist passen :') ik ben gewoon een beetje raar :')


Afbeelding
Bij deze foto is Nash zijn staart ook zo heerlijk recht <3 maar vanaf de zeikant heeft hij heel veel golfjes ;(

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:26

Hier ook een vreselijke pielstaart.
Vroeger was hij best vol en toen ineens begon hij uit te vallen tot een klein pluimpje net boven de hak.
Inmiddels wel weer langer maar de onderkant bestaat uit 10 haren ofzo.
Wel ff lekker geschoren, was hard nodig.

Afbeelding

Deze heeft wel een prachtige staart.Moet ik ook echt weer inkorten anders gaat hij met rijden zo tussen de achterbenen zitten.

Afbeelding

Folani
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:34

Heb vandaag bij mn tinker de sokken, baard en oorpluisjes geschoren en ik moet toe geven dat tinkersokken scheren toch wel heel erg satisfying is :Y)

Afbeelding

Afbeelding

En dit was voor het scheren:


Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:00

Mooi strak zo!

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:02

Ziet er echt heel mooi sportief uit zeg!

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:11

Mijn paard vandaag geschoren en pfoe wat heb ik er spijt van.
Eerste keer bij een andere winkel gehuurd en doe dat nooit meer. Heb wel 3 scheerapparaten om moeten ruilen omdat ze gewoon niet scheerden en tijdens het scheren ermee kapten. Uiteindelijk met mijn minitondeuse het laatste stuk afgemaakt. Dat nog netter is geworden als hetgeen wat met het paardenapparaat is gedaan. Resultaat ontzettend strepig en lelijk. Ik ben de Aesculap gewend van een andere ruiterzaak en die scheert overduidelijk beter en mooier als een Heiniger.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:23

Het ligt er echt aan wat voor messenset er op zit. Waarscheinlijk heeft er een koeien set opgezeten van 21 om 23. En dat is idd heel lelijk en strepen. Mijn heiniger scheert streeploos met een 31 om 15 setje. Geen enkel probleem.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:30

DreamGuide schreef:
Even nieuwsgierig, op welke lengte knippen jullie de staart? Ik houd nu de onderkant van de koot aan.

Staartje vandaag,niet gewassen dus hij is een beetje gelig :') [ [url=m/YTYCrc.jpg]Afbeelding[/url] ]


op mijn werk gaan ze kort tot net niet de knie, tussen de koot en knie in zegmaar, maar dat zijn springpaarden :P is een lange staart ook niet heel handig en vind het eerlijk ook geen gezicht zo'n dunne onderkant. alle staarten zijn nu mooi vol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:35

Peelie schreef:
Het ligt er echt aan wat voor messenset er op zit. Waarscheinlijk heeft er een koeien set opgezeten van 21 om 23. En dat is idd heel lelijk en strepen. Mijn heiniger scheert streeploos met een 31 om 15 setje. Geen enkel probleem.


Zou ik niet weten.
Maar ze ziet er dus niet uit, mega strepig, vooral bij de achterhand. Kan ik hier nog wat aan doen?

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:58

Ik scheer ook helemaal streeploos met m'n Heiniger! De strepen verdwijnen meestal wel na een paar dagen als het effectief met een koeien set geschoren zou zijn

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:03

Hier ook makkelijk streeploos te scheren met de Heiniger. Had toevallig laatst een Liscop lite geprobeerd en mán wat een onding.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:05

Met een koeienset trekt dat echt niet weg. Enige wat je kan doen is nog een keer scheren maar met een fijne messenset. Je krijgt die strepen anders echt niet weg.

Heb je een foto?

Susanne, dan merk je pas wat een power de heiniger heeft. Absurd he!?!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:06

Ik twijfel nog heel erg om mijn paard nog een keer scheren. Is dat niet al wat aan de late kant? Ze zit weer net zo dik in het haar, als voor het scheren.

Vandaag beentjes, oren, baardje, en staart geschoren. De paardjes allebei bekapt, en de staart gewassen van mijn kwpn :) dus ze staan er weer lekker bij!

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:07

Ik zal morgen even een foto maken. Zulke enorme strepen heb ik nog nooit gehad namelijk. En het heeft me toch €30 gekost.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:11

keshia schreef:
Ik twijfel nog heel erg om mijn paard nog een keer scheren. Is dat niet al wat aan de late kant? Ze zit weer net zo dik in het haar, als voor het scheren.

Vandaag beentjes, oren, baardje, en staart geschoren. De paardjes allebei bekapt, en de staart gewassen van mijn kwpn :) dus ze staan er weer lekker bij!

Ik heb de mijne begin deze week ook nog een keer geschoren dat kan nog wel. Zou er alleen niet te lang mee wachten.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:14

Met koeienmessen zijn ze na een week weg. Ik scheer fjord regelmatig met koeienmessen, is echt geen probleem! Botte messen of slechte techniek geven wel lelijke strepen die niet weg gaan.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:14

Haha ik zie dat meer mensen vandaag lekker getut hebben, ik had gister al even de manen bijgewerkt en vandaag mooi overtollige been- en baardharen weggeknipt. Heerlijk!
Die tinker vind ik echt heel mooi geworden :9
Over scheren kan ik vrij weinig zeggen, dat kan bij mijn paard niet en is niet nodig haha :o
Laatst bijgewerkt door kikkerdril4 op 20-01-18 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:14

keshia schreef:
Ik twijfel nog heel erg om mijn paard nog een keer scheren. Is dat niet al wat aan de late kant? Ze zit weer net zo dik in het haar, als voor het scheren.

Vandaag beentjes, oren, baardje, en staart geschoren. De paardjes allebei bekapt, en de staart gewassen van mijn kwpn :) dus ze staan er weer lekker bij!

Gewoon doen hoor, is bullshit dat je de zomervacht mee scheert. Een gezond paard verhaart het hele jaar door, enkel in het voor/najaar veranderd de vacht van dik naar dun of andersom. Misschien duurt het wel langer voordat je paard een gladde zomervacht heeft maar als ze veel haar hebben verkies ik scheren boven verharen op dit moment.

Ik doe de staart van de allround/dressuur paarden iets boven de kogel en de springpaarden iets korter.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:16

Keell94 schreef:
DreamGuide schreef:
Even nieuwsgierig, op welke lengte knippen jullie de staart? Ik houd nu de onderkant van de koot aan.

Staartje vandaag,niet gewassen dus hij is een beetje gelig :') [ [url=m/YTYCrc.jpg]Afbeelding[/url] ]


op mijn werk gaan ze kort tot net niet de knie, tussen de koot en knie in zegmaar, maar dat zijn springpaarden :P is een lange staart ook niet heel handig en vind het eerlijk ook geen gezicht zo'n dunne onderkant. alle staarten zijn nu mooi vol


Sprong gok ik zo... bij achter knie zou wel heel kort zijn

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:42

Amiigo schreef:
keshia schreef:
Ik twijfel nog heel erg om mijn paard nog een keer scheren. Is dat niet al wat aan de late kant? Ze zit weer net zo dik in het haar, als voor het scheren.

Vandaag beentjes, oren, baardje, en staart geschoren. De paardjes allebei bekapt, en de staart gewassen van mijn kwpn :) dus ze staan er weer lekker bij!

Gewoon doen hoor, is bullshit dat je de zomervacht mee scheert. Een gezond paard verhaart het hele jaar door, enkel in het voor/najaar veranderd de vacht van dik naar dun of andersom. Misschien duurt het wel langer voordat je paard een gladde zomervacht heeft maar als ze veel haar hebben verkies ik scheren boven verharen op dit moment.



En toch twijfel ik dan weer... dat heel strakke vind ik wel fijn, maar ze heeft geen 5 cm haar of zo, maar gewoon haar pre-zomervacht zeg maar.. haha 1.5-2 cm haar ongeveer..
Maar ze is wel steeds weer nat na het rijden.. dat maakt dat ik toch aan scheren denk..

Ze is ook echt een vreselijk varken gewoon. Kwam vandaag weer met graspollen op haar deken uit de wei.. :')
Er leek ook wel chocolademelk uit haar staart te lopen met het wassen van de staart vandaag.. moddermonster!

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:44

Scheren :)) Ik vind het ideaal, hoef niet meer te poetsen en als ze onder de stront zit dan heb ik het zo eraf! Als ik dat dan überhaupt eraf poets, 9/10 keer laat ik het zitten en ga ik gewoon rijden _O- Krijgen veel mensen jeukende handen van hier denk ik :+

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:49

mirriejj schreef:
Potjandori wat is Willem toch ook een hunk zeg!


<3 <3


@Peelie, ja bizar zo'n verschil! Terwijl de Liscop echt geen 'goedkoop' apparaat is. Ik was zó teleurgesteld. Hou het maar weer lekker bij de Heiniger nu.