Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8254
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:20

Ik heb net gewandeld in een regen en hagelbui. Lekker verfrissend :Y)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:35

Jeetje iedereen heeft toch wel schade. De een wat meer dan de ander helaas. Heftig als de paarden zo in paniek zijn. Die van mij waren vooral dolgelukkig met lekkere sappige grasjes en wilden niet naar binnen.

Haha Karin de shet weggegwaaid. Ik had 's ochtends de shet ingefluisterd dat ie zich maar goed aan de sokken van de Shire moest vasthouden :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:00

Ben net ook even buiten bezig geweest.
20 palen en koord weggehaald en een beetje ideeën opgedaan voor de nieuwe indeling. Ben er nog niet uit.

Paardjes zijn in ieder geval wel geslaagd voor de stormtraining :')

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:03

Yes yes yes of de wei doorgaat ligt nu bij mij. Ik ga morgen kijken hoe het er echt bij ligt. Kon altijd alleen kijken vanaf de weg nu mag ik morgen het land op. Ik mag eerst 1 of 2 maanden huren om te kijken of het goed bevalt en daarna per jaar. Maar ik denk dat ik het wel doe. Even kijken of we alles verder netjes kunnen regelen.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:35

Blij om te lezen dat het voornamelijk materiële schade is bij iedereen. Ik was zelf bang dat we ook een boom op de wei zouden hebben, maar nee, ze zijn allemaal keurig blijven staan. Schoonouders hadden wel wat dakpannen eraf en bij mijn moeder is de wind onder het dam geslagen, met wel wat schade, maar lijkt allemaal mee te vallen.

Oh wat fijn Kvulden! Hopelijk ligt het land er net zo goed bij als je er op staat ;)

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:38

Poeh wat een schade hebben sommigen van jullie. Bij ons gelukkig niets bijzonders. Wat dingen omgewaaid en weggewaaid die we niet hadden opgeruimd, maar voor zover we weten geen schade. Zal morgen overdag nog een uitgebreid rondje doen..

Sterkte met opruimen en herstellen.. Daar zit je echt niet op de wachten... Gelukkig zijn de voorspelling voor komende week een stuk beter! Droog en zon hebben ze gezegd...

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:46

Ik hoop zo dat je gelijk hebt greendragon! Dat zou echt heel fijn zijn.. {:}

Kvulden gefeliciteerd! Ik weet dat je al een tijd op zoek bent naar een weide. Benieuwd of het bevalt, is het in de buurt? Je hebt nu 2 paarden toch?

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:25

Het is 500meter van mijn huis. Ik weet nog niet hoe ik het precies ga doen. Zelfs mijn man zou het jammer en stil vinden als de paarden niet meer direct aan huis staan. In het zicht zeg maar. Dus ideeën en tips zijn van harte welkom.

MizzMontana

Berichten: 5686
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:33

Wat fijn dat je een wei er bij kan huren Kvulden. Na het weer van de afgelopen tijd kun je ook goed wat t water met de wei doet. Netjes ook dat je eerst voor een maand of 2 mag huren

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:35

Afbeelding
Ik heb vandaag een in deel van het bos bekeken hoe de ruiterpaden erbij lagen. Dit was wel even een uitdaging om aan de andere kant te komen...

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:40

En hoe heb je dat gedaan? Haha. Ziet er op de foto vrij onmogelijk uit.

Karin_deB

Berichten: 8254
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:42

Hilary schreef:
[ [url=m/dpF7p5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb vandaag een in deel van het bos bekeken hoe de ruiterpaden erbij lagen. Dit was wel even een uitdaging om aan de andere kant te komen...


Wauw!
Kon je er omheen??

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:05

Ik heb t bos vandaag nog maar niet gewaagd. Ben bij ons langs een bos(je) gereden en daar veel afgewaaide takken en gebroken stammen. Heb maar het zekere voor het onzekere genomen en langs de weg en de beek gereden. Kreeg alleen de Thalys langs, maar verder alles super rustig. Was echt een heerlijke rit.

Afbeelding
Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:08

Ik was lopend, gelukkig. Het was wel even goed kijken hoe ik eromheen moest (er staan nogal veel lage boompjes met veel zijtakken omheen), maar het is gelukt!
Ik ben voor de boswachters aan het scouten geweest; met een aantal anderen hebben we de omgevallen bomen op bijna alle paden bij Leersum / Amerongen in beeld :) Daardoor weet ik nu wel welke paden ik met paard wel zou kunnen doen komende week. Ik verwacht dat ze de boel dan nog niet opgeruimd hebben; het is echt heel erg veel wat er gevallen is. Die foto is waarschijnlijk ook een domino-effect geweest. Grote boom gaat om en neemt alles mee wat ie kan raken.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:55

Dat zijn wel spectaculaire hindernissen zo op het ruiterpad haha.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:05

Chasey schreef:
Dat zijn wel spectaculaire hindernissen zo op het ruiterpad haha.



haha dacht precies hetzelfde :j

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:45

We gaan de wei nemen. Helemaal blij. Moet voor de veiligheid wel even wat dingetjes gedaan worden en afgesproken. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Net ook een rijboek bij de Decathlon gehaald. Eentje die tegen regen kan. Dus ik heb een goede dag vandaag. Haha

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:12

Nice! Veel plezier met je wei. :D
Regen proof rijbroek is wel nodig. Regent hier al sinds ik opstond vanmorgen

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:27

Super kvulden!

Hele weiland blank hier :( stomme sneeuw ook weer.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:36

Hier is het gewoon de hele dag al droog >;)

Ben even aan het rekenen hoeveel weidepalen ik nodig heb.
Om de hoeveel meter hebben jullie palen staan?
Heb ze nu ongeveer om de 7 meter. Dit zijn metalen palen maar wil ze op om de 5 gaan zetten. Dat is toch wel voldoende?

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:16

Hier ook de hele dag al droog! Wij hebben palen om de 4 meter.

Nah, ons stroomapparaat geeft opeens veel minder stroom.. direct uit de kast net zo weinig als andere plekken. Overal gelijk maar wel zwak.

Leverancier gebeld maar die doen geen omheiningen meer en verwees me door naar het servicepunt van Gallagher maar die zijn in het weekend niet bereikbaar. We hebben pulsara maar dat is gewoon het goedkopere broertje van gallagher. We hebben het apparaat 3 jaar.. kon op de factuur niet zien of we nog garantie hebben, even online zoeken nog. Heb je net alles mooi voor elkaar.. krijg je dit.. dacht eerst dat t door de storm of de extra meters lint kwam maar de stroom is dus overal even zwak, ook direct uit het apparaat.. iemand ervaring met garantie en terugsturen? Lijkt me heeeeeeel onhandig Hahaha.
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 20-01-18 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:18

Hier om de 5 meter haha.
Op tijdelijke weides zetten we paaltjes om de 8 meter.

Achterom
Berichten: 23036
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:19

kristelhans schreef:
Hier ook de hele dag al droog! Wij hebben palen om de 4 meter.

Nah, ons stroomapparaat geeft opeens veel minder stroom.. direct uit de kast net zo weinig als andere plekken. Overal gelujk maar wel zwak. Leverancier gebeld maar die doen geen omheiningen meer en verwees me door naar het servicepunt van Gallagher maar die zijn in het weekend niet bereikbaar. We hebben pulsara maar dat is gewoon het goedkopere broertje van gallagher. We hebben het apparaat 3 jaar.. kon op de factuur niet zien of we nog garantie hebben, even online zoeken nog. Heb je net alles mooi voor elkaar.. krijg je dit.. dacht eerst dat t door de storm of de extra meters lint kwam maar de stroom is dus overal even zwak, ook direct uit het apparaat.. iemand ervaring met garantie en terugsturen? Lijkt me heeeeeeel onhandig Hahaha.

Ja, heb ik. Gallagher stroomapparaat was 2,5 jaar oud, gekocht bij de Welkoop. Ondanks dat de garantie verlopen was (tegenwoordig geven ze 7 jaar, maar toen niet) kosteloos gerepareerd.
Alleen ben je dan wel 2 weken je apparaat kwijt. Gelukkig kon ik er 1 lenen van een buurman (oproepje op facebook gedaan...).

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:22

Wendy schreef:
kristelhans schreef:
Hier ook de hele dag al droog! Wij hebben palen om de 4 meter.

Nah, ons stroomapparaat geeft opeens veel minder stroom.. direct uit de kast net zo weinig als andere plekken. Overal gelujk maar wel zwak. Leverancier gebeld maar die doen geen omheiningen meer en verwees me door naar het servicepunt van Gallagher maar die zijn in het weekend niet bereikbaar. We hebben pulsara maar dat is gewoon het goedkopere broertje van gallagher. We hebben het apparaat 3 jaar.. kon op de factuur niet zien of we nog garantie hebben, even online zoeken nog. Heb je net alles mooi voor elkaar.. krijg je dit.. dacht eerst dat t door de storm of de extra meters lint kwam maar de stroom is dus overal even zwak, ook direct uit het apparaat.. iemand ervaring met garantie en terugsturen? Lijkt me heeeeeeel onhandig Hahaha.

Ja, heb ik. Gallagher stroomapparaat was 2,5 jaar oud, gekocht bij de Welkoop. Ondanks dat de garantie verlopen was (tegenwoordig geven ze 7 jaar, maar toen niet) kosteloos gerepareerd.
Alleen ben je dan wel 2 weken je apparaat kwijt. Gelukkig kon ik er 1 lenen van een buurman (oproepje op facebook gedaan...).


AH kijk! De meneer waar wij het gekocht hebben zei idd dat welkoop dealer is en daar zitten er 3 van in de buurt. Zal eerst maandag Gallagher even bellen maar dat dan even navragen. Was die van jullie helemaal stuk of gaf ie ook minder stroom?

Ik heb nog een prikklok die wel aardig wat aan kan, ook van Gallagher maar denk dat daar een nieuwe accu in moet..

Achterom
Berichten: 23036
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:23

kristelhans schreef:
Wendy schreef:

Ja, heb ik. Gallagher stroomapparaat was 2,5 jaar oud, gekocht bij de Welkoop. Ondanks dat de garantie verlopen was (tegenwoordig geven ze 7 jaar, maar toen niet) kosteloos gerepareerd.
Alleen ben je dan wel 2 weken je apparaat kwijt. Gelukkig kon ik er 1 lenen van een buurman (oproepje op facebook gedaan...).


AH kijk! De meneer waar wij het gekocht hebben zei idd dat welkoop dealer is en daar zitten er 3 van in de buurt. Zal eerst maandag Gallagher even bellen maar dat dan even navragen. Was die van jullie helemaal stuk of gaf ie ook minder stroom?

Ik heb nog een prikklok die wel aardig wat aan kan, ook van Gallagher maar denk dat daar een nieuwe accu in moet..

Die van ons deed helemaal niks meer...