[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:55

He gatver Nicole dat is echt rot nieuws, hier durfde ik ze ook niet naar buiten te doen.
De bak heeft flink wat wind schade opgelopen das wel balen van m'n kunstof omheining maar gelukkig niets met de paarden

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:06

Jeetje Nicole das heftig zeg

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:26

Ja ik zag die foto en krijg altijd direct angst.. Het veulen had nog geen haar maar was al wel echt groot. Zo zonde :(

jolandje

Berichten: 14287
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:29

oh die angst had ik ook vandaag, glowy is de vorige keer haar veulen kwijtgeraakt dus ben toch wel wat bang dat er weer iets gebeurt

vreselijk is dat , een vroeggeboorte -O-

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:08

Wat vreselijk Nicole, is dat echt uit stress geweest dat ze het veulen heeft verworpen? Of speelde er meer mee?

Suffie, dat is flink schade zeg....gelukkig met je paard alles in orde.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:07

Super rot zo’n storm.. materiële schade is al ontzettend vervelend, maar op die manier je veulen moeten verliezen, vreselijk :(

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:19

Twinklebel schreef:
Wat vreselijk Nicole, is dat echt uit stress geweest dat ze het veulen heeft verworpen? Of speelde er meer mee?

Suffie, dat is flink schade zeg....gelukkig met je paard alles in orde.


Ze laten veulen wel testen misschien op rhino, maar merrie was echt bang dus denk echt uit angst.

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:32

He'wat jammer dat als een merrie zo bang is, dat ze haar veulen verliest. Zeker na zo'n lange dracht.

Mooie leerzame foto pretty. Op die leeftijd ongeveer, moet chakira haar veulen ook verloren hebben. Flirt weet ik niet, misschien ook wel. Heb nooit wat aan haar gemerkt of gezien. Pas met scannen vlak voor de kerst wist ik dat ze niet meer drachtig was.

Hier hebben we gelukkig geen schade. Wel erg veel wind en water. Maar dat is nu ook grotendeels weg. Zullen we dan nu eindelijk eens wat langer droog weer krijgen? Ben daar wel erg aan toe zeg.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:33

Vreselijk is dat Nicole. :(:) :(

Zo zonde stal HD dat ze beiden verwierpen. :(:)
Dit was heel toevallig omdat ze net op een klein apart stukje wei stond.
Blij ook dat we het vonden anders had ik het ook nog lang niet geweten ̀tot nu het scannen dan.

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:39

:wave:
Zo daar ben ik weer :P Afgelopen dagen erg druk geweest met de studie ennnnn… Ik ben geslaagd! :D Dus nu officieel fysiotherapeute met afstudeerrichting neurorevalidatie! *\o/*

@ Sunshinedaan, welkom!! Leuk paardje heb je. Wel jammer dat niet helemaal zeker is wie de vader is dus wordt echt een beetje een verassingsveulen! Al plannen wat je met het veulen doet ? En of je evt. in de toekomst wil fokken en dus wel het hele proces kan meemaken?

@ Nicole, wat een buik zo vanaf de onderkant haha! :’) Ga ook maar eens een poging doen van ’t weekend. Wat een rot nieuws zeg van het veulen van je vriendin! 7/8 maanden is echt al ‘oud’..

@ Vulina, dat schiet al op zeg!! En wat een hooi! Ze komen iig niks tekort haha!

@ Chantal, 310 dagen! (nu inmiddels 311 :+ ) Dan is echt het einde in zicht!! Ben benieuwd :)) Mooi buikje heeft ze! En zij begint tenminste ‘echte’ tietjes te krijgen :P Ik vind je maiden merrie ook erg leuk!

@ Pretty, wel interessant om te zien, maar blijven de minder leuke dingen. Wel een mooie foto zeg, ondanks dat het echt vervelend is. Heb je een foto van jouw merries en de vader(s) in spé?

Dit worden veulen nummer 7, 8 en 9 hier en ik blijf idd ook leren :j

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:39

@Maris: dank je! :)
Ik weet eerlijk gezegd nog niet wat ik met het veulen ga doen. Eigenlijk wil ik het niet houden, omdat 3 paardjes me teveel is... Maar zal je net zien dat er een prachtexemplaar uit komt :')
Of een tijdje in een mini opfok...? Npg geen idee...
Verdere fokplannen zijn er niet.
Ik zou graag wat meer de (men)sport in willen :j dus daar hoop ik dit najaar voor te kunnen trainen om volgend jaar te starten met wedstrijden.

Maar... Eerst maar eens zien hoe alles verloopt en niet te hard van stapel lopen.

@Pretty, bijzondere foto! En zo compleet al met 3 maandjes!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 07:46

Gefeliciteerd Maris!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:12

Gefeliciteerd maris, klinkt leuk, nog stage doen ook of niet?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:47

Nicole, kan dat uberhaupt zo ver in de dracht nog verwerpen vanwege stress?
Hoe dan ook blijft het super k.u.t. natuurlijk!!

Maris, gefeliciteerd!! wat knap zeg!

Sunshinedaan, er zijn niet zo veel mini-opfok-stallen. Maar zou natuurlijk wel leuk zijn om je eerste veulentje ook te kunnen houden. Hoe veel je er nog zou fokken, of misschien helemaal geen, die eerste blijft wel bijzonder denk ik :j

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:53

linda2008 schreef:
Nicole, kan dat uberhaupt zo ver in de dracht nog verwerpen vanwege stress?
Hoe dan ook blijft het super k.u.t. natuurlijk!!


Ik zag in de eerste week van januari op facebook toevallig ook bij een fokkerij wiens merrie toen had verworpen door vuurwerkstress(volgens de eigenaar), dat veulen had in maart geboren moeten worden als ik het me goed herinner.... :(

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:57

Droevig, maar ook mooi om te zien dat vruchtje van 3 mndn.

Ach wat naar, verwerpen door stress.....

Gefeliciteerd met het behalen van je diploma Maris.

Bij ons was deze enorme boom in de wei gevallen. De paarden waren gelukkig braaf binnen de omheining gebleven. Staan altijd buiten, dus zijn wel wat gewend.
Afbeelding

Dit zijn Cesair's theezakjes op dag 209 :D
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:18

Nicole wat een heerlijke gekookte dame met mini-tietjes

draaakje haha, hier hetzelfde probleem met mijn mini. Dan komt er maar een stukje buik op de foto. Selfiestand is hier ook geen optie, wordt veel te donker dan.

Tinniie Jades uier begint al echt ergens op te lijken! En ze gaat waarschijnlijk de 340 dagen niet halen, dus lekker aftellen!

salatiga1995 dat is een mooi beginnend uiertje hoor. Zoals anderen al zeiden, verandert nog flink straks, geen zorgen!

Vulina mooie zijkantfoto's. Mooi om te zien wat voor verschil er dan ook tussen die buiken zit. Wat een gezellige groep jonkies, die lusten ook wel een bult hooi zo samen!

Oeh Chantall dat klinkt al spannend, hoe lang moet ze nog dan? Oh ik lees het al, nog heel eventjes. Ben jij de eerste van dit topic?

Luna jij krijgt haar buik er wel op aan de onderkant? Hoe doe je dat :).

sunshinedaan, na dat is ook al een mooie buik hoor! Wat een leuke pluizenbol heb je <3 En het wordt een verrassingsveulen dus qua vader. Dat is misschien nog wel spannender, kan van alles worden!

tietfoto's haha, die schiet ik ook op goed geluk. Meestal maak ik er een stuk of 10 waarvan er dan 1 of 2 lukken. Op de rest staan halve uiers, of het beeld is bewogen.

Apart inderdaad dat sommige merries zo netjes langzaam aan vullen met het uier en bij de ander schiet het in 1 keer vol. Ik heb liever het eerste, toch wat makkelijker om te zien hoe of wat.

Oh jeetje, stormschade? Het was ook doodeng gisteren vond ik, hier met name in de middag. Mijn seringestruik heeft het niet overleefd en is precies op het pad gevallen waar ik langs moet met de paarden. Manlief is hem nu aan het verwijderen.. :) Anders kunnen de paarden straks niet naar buiten en dat willen ze wel graag, want gisteren heb ik ze binnen gehouden.

Fotsy heeft een wolliebollie glimworm met een lieve snoet.

pretty ik had hem vorig jaar gezien inderdaad, maar blijft toch bijzonder. Zo vroeg in de dracht al zo compleet. Zonde dat het niet heeft mogen zijn.. En op 307 dagen bevallen, dat is wel erg op tijd. Maar het kan inderdaad.. al vanaf 300 dagen he?

Bijleren blijf je altijd. Voor mij wordt dit het 5de veulentje, maar de 2de pas bij mezelf thuis (3 waren vroeger bij mijn ouders thuis nog) dus ik vind het nog altijd erg spannend!

Angst kan veel doen met drachtige merries.. Vuurwerk, storm.. Ik heb ook al eens gehoord dat een merrie verwierp door een opstijgende luchtballon in de buurt. Dat maakt ook nogal lawaai.

Maris gefeliciteerd!!

Volgens mij ben ik weer redelijk bij nu :D

Suzie is inmiddels over de 250 dagen heen, we gaan met rasse schreden de goede kant op. En haar buik ook! Sjonge, wat groeit ze door nu.


Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:22

Kimsel94 schreef:
linda2008 schreef:
Nicole, kan dat uberhaupt zo ver in de dracht nog verwerpen vanwege stress?
Hoe dan ook blijft het super k.u.t. natuurlijk!!


Ik zag in de eerste week van januari op facebook toevallig ook bij een fokkerij wiens merrie toen had verworpen door vuurwerkstress(volgens de eigenaar), dat veulen had in maart geboren moeten worden als ik het me goed herinner.... :(

Dat heb ik ook gelezen, maar ik vind het dubieus :o
Ik heb mijn merries recent op laten voelen en vroeg ook over vuurwerk stress (want na nieuwjaar voelde ik de veulens ineens niet meer) maar mijn DA vond dat ook zeer onwaarschijnlijk...
Ik ben daarna eigenlijk vergeten te vragen of het uberhaupt wel mogelijk is... :o


Vasthi, zo dat is een beste boom :oo

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:45

Ik denk toch ook wel dat sommige merries er extreem gevoelig aan zijn.. elk jaar zie ik op fb verworpen veulentjes na nieuwjaar voorbijkomen.

Dit jaar heeft er ook 1 van Arany zijn drachtige merries verworpen rond 7 maanden, daar hadden de dag ervoor jagers in de omliggende velden bezig geweest..

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:08

Sorry jongens!! Ik heb wel geprobeert het bij te houden maar ik was zo druk, het ging me te snel!!

Zag een hele mooie droevige foto van een 3 maand oud vruchtje, heel erg zonde maar wel indrukwekkend dat het al echt een paard is :oo

En wat jammer van dat paard nicole. Mijn vorige paard heeft 6 weken voor tijd haar veulen verworpen. Die was echt al helemaal compleet en precies wat ik voor ogen had, zwart met en blesje en witte voetjes. Ze dachten ook door stress, maar bleek toch rhino.


Hier is alles rustig. Merrie is enorm aant groeien, zowel der veulen als zelf nog de hoogte in :j dit was op 240 dagen

Afbeelding

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:15

Hier alleen materiële schade, er zijn een aantal dakplaten van de schuur gewaaid. Gelukkig niet boven de paarden en de trailer is op een haar na ook niet geraakt.

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:17

Dank jullie wel allemaal! Ben weer gerustgesteld haha
Dit wordt ook mijn eerste veulen, voor merrie ook, en mijn eerste keer in dit topic en leer hier superveel! Ook nu weer heel fijn dat als ik even mij druk maak ik het maar hier hoef te plaatsen en iedereen verteld mij dat er niks aan de hand is Hihi :o
Ik had nog een vraagje, hoe doen jullie dat rond de bevalling als ze een deken op hebben? Mijne is eind maart uitgerekend maar dan lijkt het mij toch te koud om zonder deken te zetten..

Welkom sunshine! Spannend als je de vader niet weet..

Maris gefeliciteerd!

Oh wat naar zeg pretty! Wel heel mooi om te zien maar toch iets dat niemand zou willen vinden.. laat het liever maar warm binnen blijven haha :+

Suzie wordt ook lekker rond zeg! Is waarschijnlijk al is gezegd maar ben het even vergeten, is dit haar eerste veulen?

Voor dat verwerpen ben ik ook wel heel erg bang, hier ging het gisteren ook te keer maar merrie is gelukkig heel relaxed! Kan mij wel voorstellen dat als je echt een nerveuze merrie heb, dat wel kan gebeuren..
Zo dat is geen kleine boom! Hier heb ik ook wel wat mega bomen zien vallen, ben maar vooral binnen gebleven
Deze was hier in de buurt, bestuurder is er gelukkig op tijd uitgetrokken door een buurman.. Echt wel wat schade heeft deze storm veroorzaakt!
Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:25

Blijft altijd de vraag hè, of het door de stress kwam of dat dat toeval was. Ik probeer het niet uit en hou ze graag mooi rustig..

Hier eens geen schade. Twee weken geleden wel ernstige schade aan het dak van de schuur. Merk je van binnen niks aan (zit een zolder boven) maar van buiten is het een ravage. Hopelijk beginnen ze snel met het herstel..

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:45

Jeetje die foto Salatiga pfoe... Hier gelukkig geen van die dingen.

Vashti dat is ook een flinke boom die omligt. Niet zomaar even weg te slepen :=

Maris gefeliciteerd met jouw diploma! Ik ga ze hieronder even voorstellen dan.

Murosch ik vind Suzie zooo leuk! <3 Grappig ding! Flinke buik heeft ze ook al weer!

Jester dat lijkt me zo naar,verwerpen in een later stadium van de dracht. Ik heb het ook al meegemaakt maar dan eerder over de 300 dagen en niet wegens rhino.
Leuke merrie heb je,ze ziet er goed uit.

Sunshinedaan dat is wel extra spannend als je niet weet wie de vader is en wat en wanneer...!
En ik beaam,een eerste veulen is toch extra bijzonder!


Goed,mijn combi's even voorstellen voor diegenen die ons nog niet kennen.


Afbeelding

Nikita (met veulen van vorig jaar) Echt 1 van de beste mama's die een fokker zich kan wensen.


Afbeelding



Lisa,een doodbrave merrie,supergoeie mama en altijd in 1 x drachtig. (met de papa erbij)


Afbeelding


Afbeelding


En de papa,Cas,ons knappe en lieve miniatuur paard hengstje. :+:

De eerste merrie aan de beurt is de vosbonte rechts op de foto. Dat is Tiny,het merrietje van mijn schoonouders en eigen fok die we teruggenomen hebben vorig jaar en terug opgelapt.


Afbeelding

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:02

Salatiga, mijn merrie ( ook 1e voor zowel haar als mij) heb ik dit jaar bewust zonder deken gelaten. Eind maart uitgerekend en ik dacht dat het niet zo handig zou zijn rond die tijd ineens de deken eraf voor bevallen en drinken van het veulen. Dus dit is het 1e jaar zonder deken voor haar...gaat echt uitstekend. Echt niet super dik in haar vacht.