Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:17

Peelie schreef:
Jester_ schreef:
Oh ik vind van die halve plukken bovenaan zo lelijk haha, vind een stukje opgeschoren veel netter helemaal als ze hem met rijden iets dragen :D

Ik durf dat bij die van mij echt niet al zou het misschien beter staan.

Zijn er hier ook dames die de staart vlechten voor wedstrijden?


Nope, staat zo ouderwets. Ik heb er ook nog niet aan durven komen met het scheerapparaat, ga het denk ik voor de regio toch maar eens doen, dat bovenste stukje. Mijn paard heeft zo'n mooie ronde billen en die worden nu voor de helft bedekt door zo'n sprieten :') .

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:35

DreamGuide schreef:
Peelie schreef:
Ik durf dat bij die van mij echt niet al zou het misschien beter staan.

Zijn er hier ook dames die de staart vlechten voor wedstrijden?



Ik doe dat weleens, maar vooral omdat die van mij spierwit haar heeft aan de onderkant van haar staart en als ik dan de bovenkant invlecht komt al dat mooie witte haar naar boven <3

Toen ik haar kocht had ze haar staart opgeschoren, was spuuglelijk! Ben blij dat het nu eindelijk is bijgegroeid!

Zie hier een krielkippenstaart:
[ [url=m/8AYbM8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Toen ik de foto zag dacht ik als 1e 'Tuiger', daarbij is t namelijk nog steeds gebruikelijk dat ze t zo ver wegscheren dus dat verbaast me niets :P maargoed, daar willen ze de staart ook heel hoog gedragen dus tis denk om dat te accentueren, is ook heel normaal om de oren uit te scheren nog >;)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 22:50

Niet enkel in de jaren 80 hoor, ik heb een tijd naar een nationale wedstrijd toe getraind met een tuiger en die worden over het algemeen nog steeds opgeschoren. Net als die van dreamer toen ze hem net had :)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:08

Maddy_Paola schreef:
Toen ik de foto zag dacht ik als 1e 'Tuiger', daarbij is t namelijk nog steeds gebruikelijk dat ze t zo ver wegscheren dus dat verbaast me niets :P maargoed, daar willen ze de staart ook heel hoog gedragen dus tis denk om dat te accentueren, is ook heel normaal om de oren uit te scheren nog >;)


Klopt, tuiger ja. Alle paarden daar hadden dacht ik inderdaad ook de staart geschoren. Oren volgens mij niet, daar zat gewoon lekker fluff in.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:14

Ik vind een nette, strakke staart ook erg mooi. Scheer zelf de zijkanten ook vaak. Hele staartwortel kaal vind ik wel afschuwelijk :P

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:56

Opgeschoren staart gaat hier niet gebeuren! Vind het in sommige gevallen wel mooi (klassiek type paard bv) maar moet er zelf niet aan denken. Ik punt alleen de onderkant bij en aan het begin vd winter knip ik de witte zijn staart tot halfweg de achterbenen. Hangt anders maar in het slijk, krijgt het nooit meer wit daarna en meestal ga ik toch niet op wedstrijd dan. In de zomer doe ik hem tot de kogel

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:59

Staart durf ik verder ook niet aan te komen :+

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 01:23

Oeps! Ik ben dan vreselijk ouderwets haha.. ik scheer de staart wel op aan de zijkanten. Als ik een wat voller paard gehad had met een minder uitwaaiende staart had ik het niet gedaan denk ik. Maar mijn paard is al erg luxe gebouwd, weinig massa, en dan bedekte haar staarthaar aan de bovenkant bijna de helft van haar billen. Dat heeft me na ontzettend lang twijfelen toch doen besluiten om het te scheren. Ik scheer niet de hele staartwortel, maar ongeveer 1/3 denk ik.. en enkel aan de zijkant, en dus niet inkorten bovenop de staartwortel. Nu heb ik inmiddels 2 maanden niet geschoren, en denk dat er zeker al 2cm haar weer terug gegroeid is.. dat gaat dus best snel bij haar.

Zal binnenkort eens een duidelijke foto maken als ik eraan denk ;)

Zo was het eerst:
En dan had ik al alles naar onderen weggestopt voor de foto haha

Afbeelding


Afbeelding

En zo was het na mijn proef om het eens weg te knippen. Daarna scheerapparaat gepakt en het netjes afgemaakt. Nu ziet het er ook ongeveer zo uit na 2 maanden niet scheren.

(6 edits nodig gehad... tis al laat zullen we maar zeggen :') )

plopkoeken

Berichten: 71
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Heindonk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:15

Misschien een domme vraag, maar bestaan er haargroeimiddeltjes voor paarden ?
Ik zie al die mooie en volle voorplukken hier voorbij komen, en die van mij heeft enkel een pluisje waar niets mee te doen valt :+
Afbeelding

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:40

Er werd laatst op dit forum gezet dat je nepharen mee kunt vlechten, maar hoe dat gedaan wordt vraag ik me ook af. Ik zou het best een optie vinden, want die van mij is ook net een struisvogel qua voorpluk.

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13419
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:42

Ik zeg oornetje :Y)

Een paar paginas terug is er over een haargroeimiddel gesproken.

plopkoeken

Berichten: 71
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Heindonk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:01

oei dat deel heb ik precies gemist, even terug opzoeken dan :D
Bedankt !
Een oornetje gebruik ik nu inderdaad vaak voor op wedstrijd, het plukje kan ik niet invlechten dus dan verstop ik het maar :P

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:06

Niemand die mij kan uitleggen hoe het werkt om neppe haren mee te vlechten? :D

Peelie

Berichten: 13419
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:08

Ik zou je aanraden om op youtube op te zoeken hoe die dames in afrohaar het nephaar mee vlechten. Dan kan je zeker je antwoordt vinden!

En ja. Ik vind het leuk om dat soort dingen te zien :')

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:21

plopkoeken schreef:
oei dat deel heb ik precies gemist, even terug opzoeken dan :D
Bedankt !
Een oornetje gebruik ik nu inderdaad vaak voor op wedstrijd, het plukje kan ik niet invlechten dus dan verstop ik het maar :P


Ik gebruik MTG en dat is productje voor de haargroei :) manen zijn al goed gegroeid en veel dikker geworden! Ook voorpluk begint te groeien!

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:44

Ah oliebol, nou heb ik zondag lekker de manen getrokken van mijn paard, vergeet ik een plukje te bewaren zodat ik die mooi met de voorpluk kan meevlechten... Wat is trouwens de mooiste manier om dat te doen? Hoe rijg je die losse pluk in de invlecht?

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:47

Ik geloof echt niet in producten die de haargroei bevorderen.

Haargroei is gewoon genetisch bepaald, zo'n dun sprietje als maantop kan je niet een vollere voorpluk laten worden door 1 of ander goedje, dat geloof ik echt niet.

Misschien dat het spul de haren versterkt, waardoor het minder snel afbreekt en het daardoor voller lijkt of sneller lijkt te groeien.

Peelie

Berichten: 13419
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:53



Is voor mensenhaar. Maar mensenhaar of paardenhaar maakt weinig uit natuurlijk. Dit is wel een redelijk duidelijk filmpje.

Er zijn verschillende methodes om extra haar mee te vlechten. Dit is er een. Zo kan je zelf verder zoeken op youtube en kijken wat voor jou werkt.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:21

Maar is dat mini voorplukje van plopkoeken's paard niet al te klein om haar erin te vlechten? Volgens mij heeft dat paard niet echt iets om mee te werken. Even over een andere boeg: Je zou t ook kunnen afknippen helemaal of afscheren als het je heel erg stoort om los fluis te hebben op wedstrijd. Of je zou een keer een mooi knotje kunnen maken met naald en draad van overtollig maanhaar en die met schuifjes of een elastiekje vast zetten op de juiste plek. In principe kan je met dat voorplukje wel een soort balletje maken met een elastiekje, dus je hebt wel iets om je nep-knotje op te naaien / schuiven. Dat lijkt mij makkelijker dan elke keer voor een wedstrijd met nephaar te klooien wat er misschien half vanaf schuift.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:26

borstnoot schreef:
Er werd laatst op dit forum gezet dat je nepharen mee kunt vlechten, maar hoe dat gedaan wordt vraag ik me ook af. Ik zou het best een optie vinden, want die van mij is ook net een struisvogel qua voorpluk.

[ [url=m/qqo243.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even lekker bijlezen, scroll door het topic en zie ineens deze foto. Dankjewel! :') _O-

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:31

Met zo'n toefje zou ik lekker een oornetje op doen eigenlijk.

plopkoeken

Berichten: 71
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Heindonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:34

ELUNA schreef:
plopkoeken schreef:
oei dat deel heb ik precies gemist, even terug opzoeken dan :D
Bedankt !
Een oornetje gebruik ik nu inderdaad vaak voor op wedstrijd, het plukje kan ik niet invlechten dus dan verstop ik het maar :P


Ik gebruik MTG en dat is productje voor de haargroei :) manen zijn al goed gegroeid en veel dikker geworden! Ook voorpluk begint te groeien!



Bedankt voor de tip ! ga ik eens opzoeken :)

plopkoeken

Berichten: 71
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Heindonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:37

AlphaDaemon schreef:
Maar is dat mini voorplukje van plopkoeken's paard niet al te klein om haar erin te vlechten? Volgens mij heeft dat paard niet echt iets om mee te werken. Even over een andere boeg: Je zou t ook kunnen afknippen helemaal of afscheren als het je heel erg stoort om los fluis te hebben op wedstrijd. Of je zou een keer een mooi knotje kunnen maken met naald en draad van overtollig maanhaar en die met schuifjes of een elastiekje vast zetten op de juiste plek. In principe kan je met dat voorplukje wel een soort balletje maken met een elastiekje, dus je hebt wel iets om je nep-knotje op te naaien / schuiven. Dat lijkt mij makkelijker dan elke keer voor een wedstrijd met nephaar te klooien wat er misschien half vanaf schuift.


Er valt inderdaad niet veel mee aan te vangen, maar afscheren vind ik net iets te drastisch :P
Maar met overtollig maanhaar iets maken is misschien ook geen slecht idee, bedankt !

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:28

Peelie schreef:
Ik zou je aanraden om op youtube op te zoeken hoe die dames in afrohaar het nephaar mee vlechten. Dan kan je zeker je antwoordt vinden!

En ja. Ik vind het leuk om dat soort dingen te zien :')


Haha ja ik ken ze, guilty van het uren kijken van precies die filmpjes inderdaad.
Maar ik dacht dat er misschien iemand hier was die het vaker doet en bepaalde tips heeft voor het een of het ander.


NinaCharlie schreef:
Even lekker bijlezen, scroll door het topic en zie ineens deze foto. Dankjewel! :') _O-


Haha, die struisvogel is soms zo accurate. :')
Doet het ook heel goed als je het over een bepaalde man hebt die eigenlijk kaal aan het worden is, maar er nog alles aan doet om de paar sprietjes haar die 'ie nog heeft in model te krijgen.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:38

Afbeelding
Hier nog een met een paard met 3 sprieten als voorpluk :Y) Zijn vorige eigenaar heeft er vanalles ingesmeerd maar niks helpt. Hij had al zo'n karig plukje als veulen dus genetisch mankementje denk ik.

Soms kan ik er een knotje inmaken maar het is zo kwetsbaar dat het hele knotje afbreekt als ik het eruit probeer te halen.

Het stoort me niet, het hoort bij hem. Anders lekker een oornetje opzetten tijdens wedstrijd :)