Röntgen van rug laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:07

Dat van de angst aan de achterbenen heb ik TS ook gevraagd en gezegd dit te benadrukken bij de artsen. Ze geeft aan dat Limo die angst niet heeft bij haar. Dat heb ik echter zelf niet gezien o.i.d.

Staart tonus etc. lukte niet. Zodra de arts bij de achterhand kwam spurtte hij weg in paniek. Staart nemen zou voor de DA te gevaarlijk zijn geweest.

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:22

Juist daarom zou ik verder onderzoeken. Er is dus iets, waardoor Limo "blokkeert". En wat is dat?

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:24

Rocamor schreef:
Juist daarom zou ik verder onderzoeken. Er is dus iets, waardoor Limo "blokkeert". En wat is dat?


Dat is iets waar de artsen neem ik aan kundig voor genoeg zijn om dat te onderzoeken.
TS heeft zeer duidelijk rug en hals doorgegeven, artsen besluiten nu eerst dit te onderzoeken. Ik vermoed dat als hier niks bijzonders uitkomt ze echt wel verder gaan zoeken!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:29

Maar stel dat er wel iets gevonden wordt in het been, dan sluit dat niet uit dat er ook iets in de rug kan zitten. Een probleem in het been kan ook een gevolg zijn van een probleem in de rug (of andersom).

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:33

Wijslander schreef:
Maar stel dat er wel iets gevonden wordt in het been, dan sluit dat niet uit dat er ook iets in de rug kan zitten. Een probleem in het been kan ook een gevolg zijn van een probleem in de rug (of andersom).


Tjah, kip en ei verhaal.. Natuurlijk heb je gelijk. Maar denk, hoop, geloof dat een dierenarts van dit niveau iets dergelijks wel op hoort te pikken! De manier van lopen komt niet van iets kleins in het been, maar bij een OCD natuurlijk wel mogelijk. Ik neem aan dat ze daar wel in op springen.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:43

Equitom heb ik zelf meerdere ervaringen mee voor meerdere onderzoeken en dat is echt een hele fijne kliniek.
Nooit problemen mee gehad, weten wat ze doen en waar ze mee bezig zijn.
Ik zou dus zelf geen twijfels hebben over hun advies van waar zij denken dat het probleem zit.

TS, goed dat je gegaan bent! Ik snap dat je op dit moment je onzeker voelt over hoe en wat nu, zeker nu hij onverwachts op de kliniek is gebleven. Hij is in goede handen daar en je doet echt het juiste :j

Balou, wat een super lief gebaar van je dat je bent meegegaan!

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:45

Wat een jong koppie heeft ie toch. Echt een "puppy" hoofd.

Ik kan me voorstellen, TS, dat het heel raar was om zonder paard weer naar huis te gaan. Gelukkig is je knappe vent in goede handen. Ik volg rustig mee naar de uitslag.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 20:54

Balou bedankt voor je verdere toelichting naar de medebokkers. :)

Wat betreft de "staart trekken" dit kan mijn Osteopaat echter wel doen. Limo had nu méér stress door de nieuwe omgeving én vreemde mensen weer.
Mijn Osteopaat gaat zelfs achter limo staan en met ijzeren staven de rug laten bollen door over de bilspier te gaan. Daar gaat limo niet van lopen, denk dat het echt te maken heeft met de omgeving en extra stress.
Van zodra hij de trailer afliep stond hij te snuiven.

De achtervoetjes kan ik zelf optillen zolang en zo hoog als ik wil.

Verder heb ik alle vertrouwen in de artsen oo equitom :)

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:04

Wat fijn en goed dat je nu met Limo naar de kliniek bent geweest. Lief koppie heeft hij.

Als ik je advies mag geven; doe jezelf een plezier en laat zijn rug wel op de foto zetten. Ik heb een paard op stal staan met dezelfde symptomen en gedrag, dit bleek deels wel uit de rug te komen. Mocht je meer informatie willen, dan moet je even een PB sturen. Paard staat inmiddels 10 jaar bij mij op stal, maar is niet van mij. En de rechtmatig eigenaar wil de geschiedenis van dit paard niet openbaar.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:07

YellowLeaf plan voor rug op foto blijft behouden hoor. :)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:13

Art_Ificious schreef:
YellowLeaf plan voor rug op foto blijft behouden hoor. :)


Verstandig! +:)+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:20

Wijslander schreef:
Art_Ificious schreef:
YellowLeaf plan voor rug op foto blijft behouden hoor. :)


Verstandig! +:)+

Tuurlijk wil die eerst alvorens ik met het échte beleren ohz ga beginnen.

Dees

Berichten: 18913
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:31

Waarom niet meteen nu op de foto? Het was zo'n gedonder om er te komen en je bent er nu toch.
Daarnaast wil je doorgaan met beleren maar vooraf wel de fotos, dus binnen afzienbare tijd wil je die foto's alsnog.
Ik zou nu gewoon even doorpakken en het dier ook op de foto laten zetten. Dan weet je het maar.


Mijn ks patiënten zijn/waren beide niet gevoelig op rugpalpatie.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:35

Ik denk dat het voor nu even afwachten is wat de uitslagen morgen zijn, wellicht willen ze wel een geheel ander gebied doorschijnen. De schouder, het SI gewricht noem maar op. Sinds wanneer zijn wij bokkers meer dan een dierenarts? En dan zeker een dierenarts van dergelijk niveau. We spreken hier immers niet over een huis-tuin en keuken dierenarts..

TS wilt de rug op de foto, zegt nergens dat ze dat morgen of van de week niet laat doen. Dus ik snap niet zo goed op wat voor manier zij dit nog duidelijker kan maken? :j

Limo staat daar nog wel even, wellicht tot donderdag, tijd zat voor onderzoeken lijkt mij zo? :)
Daarnaast kan niemand in de spaarpot van TS kijken en kan het maar zo zijn dat alles in een keer geen mogelijkheid is o.i.d.

Dees

Berichten: 18913
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:40

Nou.. .. Het kostte minstens 6 pagina's om ts überhaupt de afspraak te laten maken en vervolgens nog zeker 5 pagina's om hulp te vinden tijdens transport.

Het lijkt me daarom wel efficiënt om nu het paard daar toch staat, dan ook maar meteen alles mee te nemen.
Ik ken overigens nog altijd geen DA met rontgen ogen en wel DA die er ook wel eens naast zitten. Sluit niet uit dat er meer aan de hand is. Zie de reactie van SuzanneF maar.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:42

Dees schreef:
Waarom niet meteen nu op de foto? Het was zo'n gedonder om er te komen en je bent er nu toch.
Daarnaast wil je doorgaan met beleren maar vooraf wel de fotos, dus binnen afzienbare tijd wil je die foto's alsnog.
Ik zou nu gewoon even doorpakken en het dier ook op de foto laten zetten. Dan weet je het maar.


Mijn ks patiënten zijn/waren beide niet gevoelig op rugpalpatie.

Wat Balou_k zegt idd.

Maar mij maakt het ook niet uit wanneer we hem kunnen gaan beleren al is dat pas in het najaar.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:43

Dees schreef:
Nou.. .. Het kostte minstens 6 pagina's om ts überhaupt de afspraak te laten maken en vervolgens nog zeker 5 pagina's om hulp te vinden tijdens transport.

Het lijkt me daarom wel efficiënt om nu het paard daar toch staat, dan ook maar meteen alles mee te nemen.
Ik ken overigens nog altijd geen DA met rontgen ogen en wel DA die er ook wel eens naast zitten. Sluit niet uit dat er meer aan de hand is. Zie de reactie van SuzanneF maar.


18 dec is het topic geopend.. Met de feestdagen/vakantiedagen er tussen heeft ruim binnen een maand een afspraak gemaakt en vervoer geregeld..

Niemand sluit uit dat er al dan niet meer aan de hand is.. Maar TS volgt nu het advies van de DA om eerst LV te controleren. Omdat daar dus 'ook' iets zit.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:52

Ik vind het persoonlijk een beetje een rare gang van zaken bij Equitom. Ik kan mss fout zijn, maar toen ik bij de Bosdreef voor foto's van enkel de rug ging, was daar standaard een klinisch onderzoek bij. Ze wilden niet eens foto's maken zonder dat de DA mijn pony zag lopen. Ik vind het nu persoonlijk wat geldklopperij, pony staat daar dan tot donderdag voor dan een paar uurtjes per dag een onderzoek te doen? Die kosten van de stalling zijn dan toch vrij nutteloos imo? Mss zie ik het allemaal wat simpel, maar ik was denk ik hiermee niet akkoord gegaan.

Maar oke, dit is mijn mening, Equitom is een goede kliniek dus komt vast goed.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:59

Als hij morgen naar huis mag zal ik hem morgen ophalen. Willen ze meer onderzoeken mag hij er van mij langer blijven. Is ook niet zó duur (30€/nacht volgens iemand die ik ken)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:21

Volgens iemand die je kent? Heb je dat niet gevraagd dan?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 22:24

Niet aan gedacht. Maakt me ook zoveel niet uit.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:08

Sjonge wat zit iedereen nou te morren. Is TS naar een gerenomeerde kliniek gegaan is het nog niet goed. Waarschijnlijk willen ze gewoon morgen verder onderzoeken omdat het dier dan wat rustiger is na een nachtje daar slapen en ze alleen tijd hadden ingepland voor een paar foto's.

Het is ook helemaal niet raar dat wanneer er bij een kreupelheidsonderzoek een kreupel been uitkomt, dat ze dan eerst dat been gaan uitverdoven. Als de ellende in de rug zit zal ie na uitverdoven waarschijnlijk ook nog niet volledig rad zijn of in ieder geval zijn manier van bewegen laten zien als dat been geen pijn doet. Aangezien ze eerst dachten dat de kreupelheid rv zat en pas bij de buigproeven lv, zou het me niets verbazen dat als het linker voorbeen is uitverdoofd, dat ie dan kreupel op rechts is en ja dan is het logisch om verder te kijken als alleen het been. Laat die mensen nou eerst gewoon hun werk doen waarvoor ze zijn opgeleid.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:10

Helemaal mee eens!
Paard staat nu op de goede kliniek en ik ga er van uit dat die wel weten wat ze doen.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:15

oji schreef:
Sjonge wat zit iedereen nou te morren. Is TS naar een gerenomeerde kliniek gegaan is het nog niet goed. Waarschijnlijk willen ze gewoon morgen verder onderzoeken omdat het dier dan wat rustiger is na een nachtje daar slapen en ze alleen tijd hadden ingepland voor een paar foto's.

Het is ook helemaal niet raar dat wanneer er bij een kreupelheidsonderzoek een kreupel been uitkomt, dat ze dan eerst dat been gaan uitverdoven. Als de ellende in de rug zit zal ie na uitverdoven waarschijnlijk ook nog niet volledig rad zijn of in ieder geval zijn manier van bewegen laten zien als dat been geen pijn doet. Aangezien ze eerst dachten dat de kreupelheid rv zat en pas bij de buigproeven lv, zou het me niets verbazen dat als het linker voorbeen is uitverdoofd, dat ie dan kreupel op rechts is en ja dan is het logisch om verder te kijken als alleen het been. Laat die mensen nou eerst gewoon hun werk doen waarvoor ze zijn opgeleid.


:j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:27

Hoi TS, ik lees vanaf het begin mee. Ben erg benieuwd wat uit de testen komt en ze weten inderdaad echt wel wat ze doen :)! Hopelijk valt het mee/is het met training op te lossen. Ik vind dat je nog best snel alles geregeld hebt hoor en zou vooral naar de artsen luisteren :) .