2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:05

Mijn gewicht schommelt ook volgens de weegschaal
Al is het zo afhankelijk van veel factoren: heb ik de avond er voor gesport? Ben ij weer eens 2 dagen niet naar de wc geweest, ongesteld, etc etc.
Vind het wegen daarom altijd maar een beetje koffie dik kijken.. Of naja het geeft wel wat weer, maar of ik het altijd even eerlijk vind, nee

Kan de avond naar het sporten wel wegen en dan ben ik flink afgevallen
Maar als ik 2 dagen later weeg op zelfde moment, maar ik heb al 2 dagen niet op de pot gezeten zal ik weer flink aangekomen zijn..

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:15

Ik heb in het begin wat gepost en daarna vooral meegelezen, ging me een beetje te hard haha.
Ik stel het wegen nog even uit.. Ken mezelf een beetje, dat wordt snel nogal een obsessie. Nu gewoon stapje voor stapje andere keuzes maken. Opzich eet ik wel redelijk gezond, alleen teveel gezonde dingen is ook niet goed haha.
Gisterochtend een eiwitshake, tussen de middag een salade met biefstukjes en champignons (elders) en 's avonds laat thuis en moe dus kliekjes haha.
Vanmorgen een pannenkoekje van banaan, ei en havermout.

Wandel veel met m'n werk, sport er nu niet extra bij en dat laat ik door m'n rommelige schema ook even zo. Denk dat met aanpassingen in eten er ook wel wat af gaat. :)

Mizora

Berichten: 18121
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:19

Hier gaat het redelijk. Er is nog niet veel af, maar wel wat in 2 weken (0.8kg) en gisteren had ik een slecht moment (chocoladereep + alcoholvrij biertje), maar dat heb ik met mijn avondeten deels kunnen compenseren, deels heb ik extra gelopen en deels heb ik het niet helemaal gehaald dus gisteren heb ik boven mijn richtlijn gezeten. Maar goed, niet dramatisch erg en vandaag ga ik weer terug aan de slag. Voor vandaag zit ik tot nu toe 500kcal onder mijn richtlijn, en dat is min of meer mijn streven om te halen, hoewel ik nog wel echt moet gaan bewegen en ik deze calorieën erbij mag eten. Ik zal waarschijnlijk dus nog 1 of 2 eieren eten vandaag.

Zojuist een boodschappenlijstje gemaakt waarmee ik in principe de komende 2 weken mee uit kan. Alleen dan nog eventueel een keer brood halen (ik eet ook vaak een lijnvriendelijke nasi als lunch).

Ik ben vandaag begonnen met mijn koffie zwart te drinken. Laten we het er maar op houden dat ik nog niet overtuigd ben. Maar ik wil iedere dag minimaal 1 kopje drinken voor een maand om te kijken of ik het daarna wel gewoon weg krijg want het is nu eenmaal gemakkelijker. Ik ben gewend om koffie-verkeerd te drinken overigens.

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:22

Alle kleine stapjes helpen, Mizora!

Ik ben nu 0,5kg kwijt sinds 1 januari. Gaat lang niet zo hard als ik zou willen, maar die verkoudheid zit me in de weg. Ben nu wel begonnen met af en toe eten af te wegen als ik twijfel over de porties. Dat geeft toch wat meer duidelijkheid.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:23

Dat went vast wel Mizora! Nu ben ik helemaal geen koffiedrinker haha. Ik drink tegenwoordig veel heet water ipv thee. Was ook even wennen, maar vind het nu echt lekker. In de winter heb ik moeite met koud water en thee komt op den duur ook m'n neus uit.

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:27

Ik drink in de winter ook niet graag koud water. Thee wel. Heerlijk! Maar ik lust geen koffie, dus dat maakt het wel makkelijker. De warme chocolademelk in de automaat hier op de gang negeren is wel moeilijk trouwens. Eigenlijk is ie niet eens zo heel lekker, maar als ik er eenmaal aan begin dan haal ik er elke dag eentje. :=

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:28

Mizora en als je je koffie nou drinkt met magere melk??
Ik doe dat in de melkschuimer dus lekker cappuccino.
Ik dronk mijn koffie altijd met een half zoetje en bijna 20gr koffiemelkpoeder. Nou daar zit me toch een berg suiker in _O-

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:32

hier ook een koffie verkeerd drinker, anders krijg ik er ook enorme maagpijn van. Had dit weekend nog eens geprobeerd met sojamelk ipv halfvolle melk :r snap niet dat ik dit vroeger weg kreeg. Vind nu zelfs de lactose vrije variant al te zoet.

TemptationV
Berichten: 1036
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:15

Majabeestje schreef:
Die koekjes klinken goed! Ooit bananenbrood gemaakt, was ook lekker. Zal het recept weer eens opsnorren. Was vrij simpel. Dacht banaan, havermout, wat speltmeel, dadels (gepureerd) en snufje zout. Dat tot een glad mengsel maken en in cakevorm doen.

Ik heb me vandaag weer keurig aan mijn 'dieet' gehouden. Ik word alleen heel beroerd van ik denk pure chocola. Neem 's avonds een stukje en steeds misselijk na die tijd. Raar toch?



http://www.ilovehealth.nl/recepten-2/re ... anenbrood/

TemptationV
Berichten: 1036
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:17

Imre schreef:
Ik drink in de winter ook niet graag koud water. Thee wel. Heerlijk! Maar ik lust geen koffie, dus dat maakt het wel makkelijker. De warme chocolademelk in de automaat hier op de gang negeren is wel moeilijk trouwens. Eigenlijk is ie niet eens zo heel lekker, maar als ik er eenmaal aan begin dan haal ik er elke dag eentje. :=


Gewoon water koken en warm opdrinken :P

Mizora

Berichten: 18121
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:25

ClaudiaHS schreef:
Mizora en als je je koffie nou drinkt met magere melk??
Ik doe dat in de melkschuimer dus lekker cappuccino.
Ik dronk mijn koffie altijd met een half zoetje en bijna 20gr koffiemelkpoeder. Nou daar zit me toch een berg suiker in _O-


Dat doe ik altijd al. Houdbare magere melk. Maar dat is lastig met visite etc. en vaak past het net niet in je kopje. Daarnaast kom ik vaak niet uit met mijn pakken melk door de koffie, waardoor ik dus maar geen koffie drink.

Maar op zich een goede tip inderdaad. Wist je trouwens dat in creamer nauwelijks melk zit? Maximaal 2.2% van het product is melk(eiwit). Het meeste is glucosestroop en geharde kokosolie (en een hoop E-nummers). In de AH-basic zit zelfs maximaal 0.9% melk(eiwit).

Ik lust trouwens ook geen zwarte thee, dus dat helpt niet. Vruchtenthee vind ik wel ok, maar niets met munt of citroen erin. En het liefst drink ik witte thee, als ik al thee drink.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:27

Koffiecreamer is gewoon heel slecht vandaar dat ik het vervangen heb voor magere melk.
Smorgens neem ik 1 bakje koffie mèt creamer. Vind dat echt heel erg lekker.

xxxJulia

Berichten: 737
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:35

Koffie met opgeschuimde magere melk vind ik ook echt heerlijk! Creamer hebben wij nooit in huis gehad thuis, dus ik zou (gelukkig) niet eens weten hoe dat smaakt. Maar drink het eigenlijk het liefste zwart of met 1 zoetje.

Ik ben weer terug naar waar ik vorige week zondag al was. Er was ineens bijna een hele kilo bij vorige week maandag en die is er de hele week bijgebleven. Vanmorgen was hij er ineens weer af en is de eindstand na 2 weken dus weer 1,7 kilo. Net even m'n pakketje van body&fit opgehaald, heb ik weer genoeg tussendoortjes voor de komende weken. Nu nog even proberen om moed te verzamelen om vanavond door de regen naar de sportschool te fietsen.

Majabeestje
Berichten: 3817
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:01

Oh een lekkere cappuccino met een schep suiker, zooo lekker! Of warme choco..
Hier ook een automaat op het werk met mierzoete en best vieze warme choco. Maar op een of andere manier moeilijk om niet te nemen..? >;) Op de manege ook trouwens, na het rijden in de kou en dan zo'n gore warme automatenchoco :9 En nu moet ik thee zonder suiker, boehoe! -O-
Toch lukt het tot nu toe. Heb minder behoefte aan zoet, of knopje is om of minder/geen suiker is ook minder behoefte eraan.
Ik mag dus 2 avonden een 'snack'. Wil inplannen wanneer. Ik denk morgenavond en een in het weekend (want: verjaardag dus taart <3 ).
En nu nog bedenken wat ik zal nemen morgenavond. Een mini reep Tony caramel zeezout..? Of M&M's?
Hmm, ik mag er nog een nachtje over slapen :D

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:26

tony...... :P

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:27

Ja tony :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18681
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:30

Geen? omdat je ook al verjaardag hebt int weekend. En anders zou ik wortels of komkommers meenemen xD

MerleSimone

Berichten: 5733
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:33

Oooh M&M's! En dan die blauwe, hele zak gaat zo leeg in mn eentje hoor <3

Bestelling bij b&f is een goede, ik wil ook weer eiwitrepen om mee te nemen. Goeie :j

Tiggs

Berichten: 7533
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:34

Voor mij zit de eerste week er ook op! Door minder te snoepen en gezonder te eten ben ik ongeveer 0,5 kg afgevallen.

Ik heb ook de banaan/havermoutpannenkoekjes uit dit topic geprobeerd, lekker!

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:57

Nou ik ben aan de beterende hand. Antibiotica helpen goed. Vanmorgen fysio, en die was erg tevreden over de vooruitgang in mijn rug. Merk wel dat ik nog weinig energie heb (nou ja... weinig.. ik doe gewoon heel veel en ben nu dus eerder moe dan anders LOL)

Qua gewicht zit ik nu rond de 82,0 (81,7-82,2) dus dat is mooi. Want dan ben ik toch mooi een kilo kwijt. En dat t vanmorgen iets hoger was is niet zo raar **Maandelijks gedoe komt er weer aan, weeg ik altijd kilo meer**

Majabeestje
Berichten: 3817
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:20

Ladybird schreef:
Geen? omdat je ook al verjaardag hebt int weekend. En anders zou ik wortels of komkommers meenemen xD


Bij een verjaardag kan ik me vaak prima inhouden.
En ik mag ook 1 maaltijd naar keuze dus kan prima en taart en bijvoorbeeld frietjes nemen. Helemaal als ik een beetje een kleinere portie neem.
Dus denk toch dat het morgen tony wordt.. :9

xGaab

Berichten: 1355
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:46

Ik heb even een beetje vluchtig het topic doorgelezen, maar ga niet overal op reageren.
Ik ben nu ongeveer anderhalve week bezig en een halve kilo afgevallen. Daarvoor wel al het snoep laten staan, en de biertjes ook, en gezonder gaan eten.

Het sporten is er bij ingeschoten. Ik heb morgen een belangrijk tentamen voor mijn studie en ik heb elk vrije uurtje dat ik heb besteed aan studeren. Daarnaast moest er ook gewoon paard gereden en verzorgd worden, dus het was weer druk zat.

Ik wil graag na mijn tentamenweken gaan sporten. Maar ik ken mijzelf, die sportschool ben ik zo op uitgekeken. De apparaten vind ik niet leuk en ik vind het onzin om een personal coach te gaan betalen in de sportschool. Dat vind ik echt te duur.
Nu heb ik wel van mijn schoonouders een sporthoelahoep gehad en dat vind ik wel erg leuk.
Heeft iemand een idee, hoe ik toch leuk kan sporten, of het sporten leuk kan maken. Of doen jullie iets anders, dus geen sportschool...

ik hoor 't graag! *\o/*

Majabeestje
Berichten: 3817
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:01

Ik zit eraan te denken wat korte krachttraining dingetjes te doen via YouTube filmpjes.
Qua beweging hoef/wil ik niet veel meer, wandel met de honden, rij paard en loop veel trappen op mijn werk.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:03

xGaab schreef:
Ik heb even een beetje vluchtig het topic doorgelezen, maar ga niet overal op reageren.
Ik ben nu ongeveer anderhalve week bezig en een halve kilo afgevallen. Daarvoor wel al het snoep laten staan, en de biertjes ook, en gezonder gaan eten.

Het sporten is er bij ingeschoten. Ik heb morgen een belangrijk tentamen voor mijn studie en ik heb elk vrije uurtje dat ik heb besteed aan studeren. Daarnaast moest er ook gewoon paard gereden en verzorgd worden, dus het was weer druk zat.

Ik wil graag na mijn tentamenweken gaan sporten. Maar ik ken mijzelf, die sportschool ben ik zo op uitgekeken. De apparaten vind ik niet leuk en ik vind het onzin om een personal coach te gaan betalen in de sportschool. Dat vind ik echt te duur.
Nu heb ik wel van mijn schoonouders een sporthoelahoep gehad en dat vind ik wel erg leuk.
Heeft iemand een idee, hoe ik toch leuk kan sporten, of het sporten leuk kan maken. Of doen jullie iets anders, dus geen sportschool...

ik hoor 't graag! *\o/*


Lopen met zon hardloopapp, zo daag je jezelf toch wat meer uit? Op YouTube heb je heel veel verschillende thuis sport filmpjes. Casey ho heeft elke maand een ander kalender met dingen die je dan per dag kan doen.
Of als je honden hebt daar mee gaan lopem :P

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:04

xGaab schreef:
Ik heb even een beetje vluchtig het topic doorgelezen, maar ga niet overal op reageren.
Ik ben nu ongeveer anderhalve week bezig en een halve kilo afgevallen. Daarvoor wel al het snoep laten staan, en de biertjes ook, en gezonder gaan eten.

Het sporten is er bij ingeschoten. Ik heb morgen een belangrijk tentamen voor mijn studie en ik heb elk vrije uurtje dat ik heb besteed aan studeren. Daarnaast moest er ook gewoon paard gereden en verzorgd worden, dus het was weer druk zat.

Ik wil graag na mijn tentamenweken gaan sporten. Maar ik ken mijzelf, die sportschool ben ik zo op uitgekeken. De apparaten vind ik niet leuk en ik vind het onzin om een personal coach te gaan betalen in de sportschool. Dat vind ik echt te duur.
Nu heb ik wel van mijn schoonouders een sporthoelahoep gehad en dat vind ik wel erg leuk.
Heeft iemand een idee, hoe ik toch leuk kan sporten, of het sporten leuk kan maken. Of doen jullie iets anders, dus geen sportschool...

ik hoor 't graag! *\o/*


Hier geen sportschool.. Maar ik zwem dus in principe 2 keer per week bij de Reddingsbrigade (ik trek mijn baantjes... dus geen instructie. maar hele gezin is lid LOL)
verder mijn paard (mag ik weer opbouwen...)
en daarnaast een loopband thuis en bij mooi weer het plan stukken te wandelen. Daarmee ook begonnen in de zomer maar nu... **kijkt naar buiten.. regen regen wind kou** even niet...