Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:09

Iemand heeft me net toevallig genoemd in haar verslag, zomaar. Dus dat vind ik wel een compliment :)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:24

Dat doe ik ook soms :j

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:31

Ik heb net weer een foto geplaatst haha. Voor t eerst sinds tijden weer een selfie. Heb me te lang niet goed genoeg kunnen voelen voor een fullface op de foto. Had zelfs geen motivatie voor makeup toen :')

Nouja, heb nu wel een random nieuwe volger :') Fotograaf. Laatst ook nog gevolgd door 2 modellen van dezelfde agency. Jammer genoeg heeft er 1 me al ontvolgd :')

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:40

Ik zit nu gemiddeld rond de 50 likes per foto en ik zit eindelijk over de 300 volgers :') als je er echt wat mee wil bereiken moet je er wel heel intensief mee bezig zijn heb ik ontdekt. Of andere 'bekende' IG accounts nadoen maar daar bedank ik voor :+

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:08

Maar ik heb ook wel gemerkt...aan het begin was ik superenthousiast en plaatste ik 4 foto’s per dag en dan raak je ook volgers kwijt. Die vinden dat weer irritant :P

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:14

Hmm apart... ik doe niet aan taggen, reclame maken, vragen om shoutouts etc en ik heb nu 450 volgers en gemiddeld rond de 80 likes per foto. Wel zorg ik altijd voor scherpe en redelijk unieke foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:45

Ik heb net als nessie wel is vakantiefoto-reposts (vooral van de filipijnen), en met paard wel is gehad voor ene artikel waarvan ik niet eens meer weet welk bedrijf :')
Maar merk dat inderdaad niet aan m'n volgers of iets dergelijks :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:48

Ik heb de laatste twee weken ineens wel weer veel likes en ook veel reacties. Jullie ook? Post van vanmiddag zit al bijna aan de 60 comments *\o/*

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:59

Ben het echt beu om gevolgd te worden door mensen waarbij dat letterlijk automatisch gebeurt.. meestal volgen zulke accounts veeeel meer dan dat ze gevolgd worden. Check je hun account een dag later volgen ze ineens terug een pak minder. Maakt mij zo boos :')
eigenlijk weet ik niet of ze dat handmatig doen, maar dat lijkt me sterk.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:29

xTitanic schreef:
Ben het echt beu om gevolgd te worden door mensen waarbij dat letterlijk automatisch gebeurt.. meestal volgen zulke accounts veeeel meer dan dat ze gevolgd worden. Check je hun account een dag later volgen ze ineens terug een pak minder. Maakt mij zo boos :')
eigenlijk weet ik niet of ze dat handmatig doen, maar dat lijkt me sterk.

Ja, jammer is dat. Ik heb veel liever betrokken volgers. Ik volg niet zomaar terug, meestal ontvolgen ze me dan weer.
Maar als ze wel blijven krijg ik zelden likes omdat je verdwijnt in de 3000 accounts die ze volgen. En dan gaat mijn doel van 10% likers van mijn volgers weer mis.
Dat gaat mijn doel sowieso behoorlijk trouwens := Ik heb met geluk 5% die het liket tegenwoordig.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:08

MarlindeRooz schreef:
Hmm apart... ik doe niet aan taggen, reclame maken, vragen om shoutouts etc en ik heb nu 450 volgers en gemiddeld rond de 80 likes per foto. Wel zorg ik altijd voor scherpe en redelijk unieke foto's.


Ik doe er letterlijk niks mee behalve af en toe een foto of filmpje posten maar een account met dieren krijgt veel makkelijker meer volgers. Dat merk ik ook op mijn verschillende accounts.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:10

Ja, dierenfoto's doen het al snel goed :) Zit toch een hoge schattigheids (oftewel 'like';)) factor in.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:26

Ik denk niet dat dieren het standaard beter doen, ondertussen is er zo'n overvloed van accounts dat er wel echt selectie is. Als je je goed kan profileren, met unieke foto's en goede kwaliteit dan loopt het inderdaad goed. Maar dat is denk ik in elk 'genre' .

Ik dacht ook even te scoren met mijn veulen, maar de schattige veulenfoto's presteren echt niet standaard beter dan foto's van de twee volwassen ponys

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:49

Een dierenaccount krijgt over het algemeen toch echt wel sneller meer volgers dan een persoonlijk account hoor (of je moet het typische instagrammodellen account hebben met zon zee strand en bikini :') )

En ‘goed lopen’ is ook relatief natuurlijk. Dat vind ik persoonlijk boven de 10k volgers een beetje beginnen.

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:00

Nou ik plaats veel over dieren. Niet de beste foto's maar merk anders weinig van sneller volgers krijgen :+

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:04

Ik heb het echt over dierenaccounts he, geen persoonlijke accounts met af en toe dieren :)

Verder is het natuurlijk logisch dat goede foto’s ook een hoop scheelt.

Edit: even jouw account opgezocht en dat is dus niet wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 11-01-18 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:05

Bij mijn persoonlijke account met af en toe dieren, wanneer ik dierenfoto's plaats krijg ik wel dier gerelateerde volgers. Maar algemeen hebben mijn volgers interesse in de reizen / lifestyle / modellenwerk feed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:07

Dedicated dierenaccounts pakken inderdaad wel makkelijker volgers en likes op.
Zelfde als met baby's en kinderen (herkenbaar in beeld dan wel) :+

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:14

Jij hebt ook iets meer bijzondere dieren of niet Fenrir? Misschien ligt daar ook nog verschil in.

Volgens mij is het namelijk vooral de paarden en honden insta's (katten kan ook, maar die bekijk ik nooit dus dat weet ik niet) die in aantal heel erg oververzadigd zijn, beetje vergelijkbaar met mensen of reizen etc. En dan heb je inderdaad van die uitschieters die wel met gemak boven de 1k of zelfs 10k uit schieten, waar ook een aantal bokkers tussen zitten. Maar de meerderheid van dat type accounts zit toch echt wel tussen de 100 - 800 volgers in mijn ervaring.

Is absoluut geen klaagzang hoor, ik heb mijn account bijvoorbeeld ook niet met het doel om maar zo veel mogelijk volgers te verzamelen. Dus dat ik in de laatste groep zit snap ik heel goed. Maar om te stellen dat dieren het standaard goed doen is denk ik niet correct. Ook bij de dierenaccounts zitten achter de hele bekende accounts vaak gewoon hele creatieve of fototechnische mensen, of buitengewoon knappe/aparte dieren voor de camera haha.

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:18

Ikheb ook vorig jaar een account voor mijn pony gehad. Dit liep ook totaal niet.
Zat rond de 300 volgers en verder kwam ik niet.
Wat wel leuk was, was dat de meeste volgers ook allemaal tinker accounts waren

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:29

Ik zeg nergens iets over het standaard goed doen, wel dat dierenaccounts gemakkelijker volgers/likes krijgen dan het gemiddelde persoonlijke account.

En ja ik heb exoten maar ook geen groot account hoor, iets over de 2600 volgers. Mijn instagram is altijd bijzaak geweest en oorspronkelijk opgezet om makkelijk telefoonfoto’s van een leuk filtertje/edit te kunnen voorzien voor op mijn tumblr, wat nog altijd m’n favoriete social media platform is (en de meeste volgers heeft, rond de 40k).

Ik merk op instagram heel sterk dat een bepaalde ‘aesthetic’ heel populair is mbt de dieren die ik heb, denk aan heel minimalistisch en clean, foto’s buiten etc.
Helaas zijn dat vaak blogs die hun dieren in mini fleece paleisjes houden waar ze geen natuurlijk gedrag kunnen vertonen (Japanse accounts bijv. of Amerikaanse). Ik wil niet meedoen aan het overal meesjouwen van m’n exoten en al die kunstmatige onzin dus ik spreek geen grote instagram doelgroep aan. Wat dat betreft vind ik instagram qua exotische dieren echt vreselijk want de populaire accounts zijn degenen waarbij het dier een accessoire is.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:41

Ik heb een puur dieren (paarden) account maar daar zijn er inderdaad zoveel van. Vraag me nog af of het nog verschil maakt als je er zelf ook nog op staat, omwille van het meer persoonlijke ofzo? Hier is het puur paarden maar het blijft allemaal wat hangen. Heb zo het gevoel dat mijn foto's te gewoon/saai zijn maar weet niet zo goed hoe ik dat meteen kan verbeteren. Iemand hier nog tips?

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:07

Ik heb een persoonlijk account waarmee ik niet veel doe, heb ook maar 320 volgers. Post nauwelijks alleen op mijn stories. Sinds halverwege december heb ik ook een account voor mijn slang en heb daar nu al bijna 200 volgers op, ook leuk dat het erg actief is en daar post ik vrijwel elke dag op. Mijn doel is daar voornamelijk om met andere mensen over slangen te praten en dagelijks weg te zwijmelen als ik weer eens een ongelooflijk mooie morph zie, maar ook omdat ik zoveel foto's van hem heb dat ik ze ergens kwijt moet :=

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:30

Op mijn private zit ik in een 'influencer squad' (soortgelijk aan een pod, elkaar tips geven en reageren op elkaars foto's etc) en dat heb ik in mijn bio staan, opeens krijg ik allemaal volgverzoeken van modellen en modellenbureau's :')
Heb er nu bijna 500 op en er komen er ongeveer 5 bij op een dag

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:32

[***] schreef:
Ik heb een puur dieren (paarden) account maar daar zijn er inderdaad zoveel van. Vraag me nog af of het nog verschil maakt als je er zelf ook nog op staat, omwille van het meer persoonlijke ofzo? Hier is het puur paarden maar het blijft allemaal wat hangen. Heb zo het gevoel dat mijn foto's te gewoon/saai zijn maar weet niet zo goed hoe ik dat meteen kan verbeteren. Iemand hier nog tips?


Wat ik bij jou account bijvoorbeeld leuk zou vinden, is als iemand eens een foto van jou op een van de pony's zou maken. Of doe ze eens voor de fun invlechten en dat soort dingen. Ik merk dat dat het bij mij wel goed doet.

En volgens mij woon je redelijk bij mij in de buurt, misschien eens een keer afspreken dat ik op de fiets mee ga op buitenrit en wat foto's maak?