magnesium bestellen. Zit verder niks bij in dus kun je minder van voeren. Prijs ga maar lachen 10 euro

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quickie schreef:Geen zin om alles te lezen dus misschien is het al gezegd. Bij de welkoop kun je ook grote zakken (15kg?)
magnesium bestellen. Zit verder niks bij in dus kun je minder van voeren. Prijs ga maar lachen 10 euro
Amanda schreef:Als je grasbrok wilt gaan voeren, kijk dan eens naar de Agrobs Fetura. Die staat een stuk hoger in eiwitten en zet mooi aan. Ik heb hier schrale paarden mooi van bij zien komen en helpt door de hoge eiwitten ook nog eens goed voor de opbouw en het herstel van de spieren bij training.
xyzutu2 schreef:Wat leuk dat jij ook resultaten ziet van wheypoeder bijvoeren? Ook toen de mijne door een ongelukkig toeval een tijd lang te weinig ruwvoer kreeg en dus heel arm bleef in bespiering (was verder wel gewoon goed op gewicht) zag ik duidelijk verschil toen ik wheypoeder bijvoerde. Ik heb uiteindelijk ook een merk gevonden dat 100% lactosevrij is, dat was ook een prettige bijkomstigheid. In de VS wordt whey al langer gebruikt als verstrekker van essentiele aminozuren maar daar hoor je nu geluiden dat de opname van whey-aminozuren toch vrij beperkt is ten opzichte van andere eiwitbronnen, maar ik was/ben tevreden over het verschil dat ik zag.
Mizora schreef:BigBen: hoe verklaar je dat dit paard dus door het toevoegen van magnesium gigantisch veel fijner in gedrag is geworden, en dat het afbouwen van magnesium direct weer onrustiger werd?"
Canisia schreef:Binnen 2 dagen op 10 schepjes per dag, dag en nacht verschil!Te bizar eigenlijk.
Mizora schreef:Je roept dit in ongeveer ieder topic waar het over magnesium gaat.
Mizora schreef:Maar ik ben nog nooit een paard tegengekomen met darmstenen in Nederland.
Jacqueline schreef:Carmen is deze avond overleden. We hebben haar laten inslapen. Ze had een darmsteen ter grootte van een voetbal. Zal later meer vertellen.
Mizora schreef:Er zijn in de VS inderdaad gevallen met darmstenen bekend door magnesium waarbij er geen luzerne voor minimaal 50% als hooi gevoerd werd (hoewel 98% van de paarden die met darmstenen gediagnostiseerd werden wel minimaal 50% luzerne als hooi kregen), maar dit was vooral in gebieden met een veel hoger magnesiumgehalte in de grond dan in Nederland.
Mizora schreef:Magnesium is often fed as a calming supplement and until recently this was an anecdotal practice. A group of researchers in Australia fed 10g of added magnesium aspartate (total diet added mg plus ration – hay and concentrate, was approx. 21g of magnesium) and compared the flight response to horses that had been administered 0.04mg/kg BW of Acepromazine* and noted similar responses. This was the first study to compare magnesium supplementation to a known sedative agent.
BigBen schreef:Klopt, darmstenen komen voorlopig nog niet zoveel voor. Maar als mensen massaal magnesium blijven voeren, dan is het niet moeilijk om te voorspellen dat we binnenkort met een epidemie van darmsteen gerelateerde koliek zullen te maken krijgen. En dan krijg je dit soort berichten :Jacqueline schreef:Carmen is deze avond overleden. We hebben haar laten inslapen. Ze had een darmsteen ter grootte van een voetbal. Zal later meer vertellen.
De quote hierboven komt van het forum van paardnatuurlijk. Het complete verhaal is nog veel pijnlijker.